Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
@Monstermom: Det är något skumt med henne och det där monstret hon har med sig. Så fort jag tittar på henne så börjar monstret skälla. Jag tror det är en hund men vad gör en hund i PH? Känns mer Farmen. Men det kan även vara ett mexikanskt djur som går lösa här? Så länge jag inte vet säkert så kan jag inte hålla henne som ond än. Jag skulle vilja hålla ögonen på henne men det vågar jag inte på grund av ovanstående anledningar. (Psst, ligga ikväll?)

What. The. Fuck? :confused:
(Och ja, självklart! :up:)

ja jag är allt inne på samma teori själv- även om jag ju satsade på fel igår ( sorry @bollen__)
Frågan är ju om de käkade cirkus för att de trodde hon var ängeln kanske (mtp hennes reaktion under gårdagens lynch?) i så all bör de ha gissat på henne som ängel kanske så den förmågan är borta?
Sedan gör det väl fio och Killaloe rätt misstänkta eftersom de röstade på cirkus igår?
Och kan det verkligen vara så att två goda lägger en andraröst på en annan god igår ( jag jag vet ni vet inte vilken sida jag står på ,men men) tillägg: andraröst på en som INTE har bokstaven L i namnet alltså!
Killaloe ligger bra till för att få min röst om inget mer kommer fram under kvällen -
Fast cirkus reaktion kom väl främst efter rösterna, så då borde väl inte det gjort att Killaloe, i egenskap av ulv, uppfattat det innan hon röstade?

Måste ju något göra att Killa är snäppet mer misstänkt än LenaH och Lobelia (alltså i resonemanget att hitta en ond bland de med L).
Det är det jag skriver om att hon la en andra röst på cirkus igår dvs en som inte hade L i namnet och jag skrev det dessutom i min röstmotivering mot bollen igår att det var applicerbart även på killaloe och att det var hugget som stucket vem av de jag skulle välja? Jag har inte hunnit läsa igenom leken igen ( ska böra med det) och se om jag får någon annan tanke istället
Samtidigt så verkar det ju inte vara som jag haft särskilt många rätt tankar hittills i leken så jag kan ju lika gärna vara helt fel ute

Fast cirkus reaktion kom väl främst efter rösterna, så då borde väl inte det gjort att Killaloe, i egenskap av ulv, uppfattat det innan hon röstade?
men cirkus reaktion tror jag ju kan vara varför de käkade henne alltså var ju det jag menade?
Inte att hon fick röster?

Fast eftersom du skrev
"Killaloe ligger bra till för att få min röst om inget mer kommer fram under kvällen "
Måste ju något göra att Killa är snäppet mer misstänkt än LenaH och Lobelia (alltså i resonemanget att hitta en ond bland de med L).

Eh? Ja, det har jag väl känt sen dag 1 med alla. Antingen är de goda eller så är de onda.

Mm jag har börjat noja över Hedinn. Framför allt för att det kändes som att hon försvarade Lobelia, vi brukar resonera liknande men där kändes det som att hon slog knut på sig själv för att hitta något till Lobelias försvar.

Ja, dels tror jag lyan sparar på de med L och dels kan det ju vara ulvar som vet om att hon brukar bli käk. Så just det tror jag inte säger ett smack om hennes roll.
Det faktum att du nojar över både mig och Q gör att jag inte har dig värst högt upp på misstankelistan. Som ond borde du nog ha strukit åtminstone nån av oss lite mer medhårs, inbillar jag mig. Sen litar jag visserligen inte helt på dig ändå, men det är ju en annan femma! :D

Lobelia har jag en tendens till att ofta misstänka. Jag gjorde ju det även i början, när jag ifrågasatte hennes statistik, men där hade jag ju missuppfattat henne så just den delen fick jag ju släppa. Sen finns det mer jag inte är helt med på kring det, men jag är inte säker på att det tyder på ondska.

Dock är jag med dig nu om att jag tror mer på Lobelia och/eller LenaH i lyan än Killaloe. LenaH upplever jag spontant rätt blek i den här leken, om det är så eller bara att jag missat vad hon skrivit vet jag inte. Har tänkt försöka titta närmre på hennes inlägg, men halvtaskigt med tid och 100% mobilanvändning gör det inte helt enkelt och smidigt.

Mirtai tänkte jag just på att jag har missat helt typ och att hon kan vara ulv, hon har röstat på de jag inte alls trodde på som onda. Tror säkert minst en av ulvarna är nån som inte diskuterats så mycket.
Jag vet att jag reagerade på Mirtai när hon skrev rätt ut att hon tyckte att jag spelade som om jag vore bybo när hon diskuterade med någon- var det @LenaH tro som tycke att jag spelade som när jag är ulv i början av leken? Mirta kändes som hon fiskade efter att jag skulle bekräfta en roll lite oavsikktligt sådär? Jag vet att jag svarade på det att jag kan ju inte säga varken bu eller bä om det hela eller nåt i den stilen?
Eller ja egentligen regerar jag på LenaH med i i den diskussionen- funderade på om hennes q.radar krachat till slut :D eller om hon faktiskt är ond denna gången=

LenaH upplever jag spontant rätt blek i den här leken, om det är så eller bara att jag missat vad hon skrivit vet jag inte. Har tänkt försöka titta närmre på hennes inlägg, men halvtaskigt med tid och 100% mobilanvändning gör det inte helt enkelt och smidigt.
Ja. jag känner mig lite begränsad iom den här L-fixeringen som de flesta (inte du då ;)) tycks lida av.

Ffa blir jag rätt betänksam när @quarter4ever hänger upp sig på de som la just andraröster på någon utan L.
Det finns ulvar utan L också och de glider med alldeles för lätt när vi låser oss på det här sättet även om jag förstår varför.

Fast varför gör då Killaloes röst på cirkus henne misstänkt?
för att cirkus var god? och inte hade bokstaven L i namnet?
Jag reagerade precis lika mot dig och bollen__ för att ni röstade på mig och inte ville rösta på nån med L i nemnet
Fio var också med i den gruppen- men som jag redogjort för i tidigare inlägg så känns inte hennes lilla fight med cirkus som vad en ond fio skulle ha gjort - men jag kan givetvis ha tvärfel i det .

Lobelia har jag en tendens till att ofta misstänka. Jag gjorde ju det även i början, när jag ifrågasatte hennes statistik, men där hade jag ju missuppfattat henne så just den delen fick jag ju släppa.
Vet inte om du svarade på det, men det märkliga var ju att hon skrev så pass utförligt om statistiska chanser utan att nämna sina egna utan då skriva om Idahoes, tycker du inte det är lite märkligt?

Jag vet att jag reagerade på Mirtai när hon skrev rätt ut att hon tyckte att jag spelade som om jag vore bybo när hon diskuterade med någon- var det @LenaH tro som tycke att jag spelade som när jag är ulv i början av leken? Mirta kändes som hon fiskade efter att jag skulle bekräfta en roll lite oavsikktligt sådär? Jag vet att jag svarade på det att jag kan ju inte säga varken bu eller bä om det hela eller nåt i den stilen?
Eller ja egentligen regerar jag på LenaH med i i den diskussionen- funderade på om hennes q.radar krachat till slut :D eller om hon faktiskt är ond denna gången=
Jag diskuterade samma sak med bollen igår och ja - jag tycker du spelar jättemärkligt hittills faktiskt.
Bollen skrev nåt i stil med att du taggade folk till höger och vänster men inte inkom med så mycket eget och jag håller med även om du försöker spotta upp dig lite nu.

Du kanske inte varit ulv sen du hittade :heart? :idea:

Ja. jag känner mig lite begränsad iom den här L-fixeringen som de flesta (inte du då ;)) tycks lida av.

Ffa blir jag rätt betänksam när @quarter4ever hänger upp sig på de som la just andraröster på någon utan L.
Det finns ulvar utan L också och de glider med alldeles för lätt när vi låser oss på det här sättet även om jag förstår varför.
men eftersom vi ju VET att en ulv har L i namnet och du vill väl (antar jag:p ) säga att du är god:
vem av Killaloe och Lobelia är ulv då? Eller är de det båda två?
För de som har L i namnet och vet med sig att de är goda har ju 50-50 att veta om en ulv -eller hur?

Jag diskuterade samma sak med bollen igår och ja - jag tycker du spelar jättemärkligt hittills faktiskt.
Bollen skrev nåt i stil med att du taggade folk till höger och vänster men inte inkom med så mycket eget och jag håller med även om du försöker spotta upp dig lite nu.

Du kanske inte varit ulv sen du hittade <3? :idea:
jo då det har jag .- flera ggr faktiskt ;)

men eftersom vi ju VET att en ulv har L i namnet och du vill väl (antar jag:p ) säga att du är god:
vem av Killaloe och Lobelia är ulv då? Eller är de det båda två?
För de som har L i namnet och vet med sig att de är goda har ju 50-50 att veta om en ulv -eller hur?
Jag röstade på @Killaloe igår? Gissa vad jag tror? Jag utesluter inte @Lobelia heller men om inget jätteavslöjande framkommer ikväll kommer min röst landa på Killa.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 203
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Energirikt foder