Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Jag röstade på @Killaloe igår? Gissa vad jag tror? Jag utesluter inte @Lobelia heller men om inget jätteavslöjande framkommer ikväll kommer min röst landa på Killa.
igår var ju igår faktiskt - det kan ju liksom ändra sig? När fler och fler försvinner så kan man ju få nya tankar?
Liksom jag kan ju inte bara förutsätta att du ska rösta på samma idag som igår?
och dessutom ville jag ju gärna se resonemanget Lobelia kontra Killaloe också?
Iom att det idag bara finns 3 kvar med L i namnet så är det ju lite lättare för de som har den bokstaven att pricka rätt, om de är goda vill säga?

Passar på och går igenom de som har bokstaven L :
LenaH : Väljer första omgången av Robinson för att då visste ingen vad som väntade.( och för att hon är fet)
Hängde inte med på att ulvarna hade ett säkert käk om de gissar rätt på ängeln och kan ta bort dens beskydd. OT- skriver sedan lite och pratar sedan lite om att dolda/ eliminerade röster kändes knepigare för att greppa leken än att ulvarna skulle gissa rätt på ängeln.
Dividerar lite om huruvida lyan skulle fatta vilka som har vilka roller( mest att de gissar hejvilt)
Funderar över mig och mitt ofokus (:cautious:), och att det skulle vara för att jag är i lyan och är busy- som om DET skulle hindra mig i lektråden att vara med? Njae det tror jag de flesta som varit i lyan med mig vet att så är det INTE? (Hon skriver att jag är så taggad i början av en lek i lyan att det tar all min tid och fokus)
röstar sedan på Snurrfian:
LenaH röstar på Snurrfian för att jag tycker det är märkligt att hon lägger en röst på @Niyama för det där med käkdiskussionen när det egentligen var jag och @Paddington som snurrade till det.
Medger rent ut att hon inte tyckte att paddingtn skulle riskera att åka ut i första DL- därav rösten på snurrfian
Snabb att lite vilja godförklara sig efter det blev känt att bokstaven L finns i en ulvs namn med en kommentar om att hon inte fick ihop det för hon trodde hon var den enda med L i namnet?
Igår förklarar hon igen sin röst på snurrfian och varför hon inte ville lägga den på Paddigton
Sedan tycker hon att flera som inte har L i namnet är skummare än de som har det i detta inlägget:
Det här är väl lynchen då alla ska rösta L - mitt problem just nu är dock att jag tycker en hel del karaktärer utan L beter sig skummare! :p

@Paddington s röst på @Killaloe kändes rätt out of the blue, hon tog en med L som hon kunde formulera en teori om typ? :confused:

@cirkus röst på mig som grundar sig på att jag la en andraröst på Snurris för att jag (i lyan enl cirkus resonemang) skulle anat att hon hade en viktig roll innan hon började röständra?
Och för att hon trots rättning av LL hänger upp sig på en versal? :confused:

@quarter4ever som precis som @Hedinn påpekade använder andras resonemang lite som det passar hennes agenda? Känns rätt otypiskt q som brukar ha lite mer att komma med, det enda hon i princip kommit med själv idag är att min andraröst på Snurris var skum? :confused:

sedan om bollen__ igår verkar ändå fundera över bollens godhet här?
Vad gäller @bollen__ då så hittar jag ett (1) teoriinlägg förutom andrarösten på Ferrari igår och det är detta:

där hon inte ser nåt misstänkt med någon. Senare efter fråga från @quarter4ever så svarar hon att hon inte ser nåt misstänkt med @Killaloe heller.

Här blir jag lite brydd, för om bollen själv är god borde hon se något hos någon av oss andra?

Och så sedan detta om Killaloe:
@Killaloe har ju inte heller hunnit in så mycket efter DL igår förutom att hon verkar ha släppt misstankarna på @Idahoe mtp det här citatet:

Sedan ifrågasätter hon @cirkus röst av samma anledning som jag och det är ju trevligt men jag vill veta vem av L:en hon misstänker? ;)

Jag tänker sälla mig till L-röstarna och väljer därför att lägga den på någon jag tycker kommer med lite hastigt påkomna teorier som väger rätt lätt och en rätt svag röst idag.

LenaH röstar på Killaloe

Iaf som sagt så håller jag på att läsa ikapp allt å försöker sortera mina tankar.

Q, Niyama och LH diskuterar här på slutet ang L-innehavare och att som både Q och Niyama noterar så borde man som god sådan ha minst 50-50 chans att hitta en ulv bland övriga av dessa. Vilket är betydligt bättre odds än någon utanför L-konstellationen. Men det jag noterat nu vid genomgången är att @Hedinn redan tog upp detta när hon läste Lobelias-statistik genomgång. Lobelia tog upp genomgång ur Idahoes ögon och inte sina egna:
Fast för dig vore väl oddsen annorlunda, under förutsättning att du är god? Då skulle du ha 33% chans att pricka en ulv bland de med L också, om det bara finns en. Som god brukar man väl främst se sånt ur sitt eget perspektiv, så varför utelämnades det?

Passar på och går igenom de som har bokstaven L :
LenaH : Väljer första omgången av Robinson för att då visste ingen vad som väntade.( och för att hon är fet)
Hängde inte med på att ulvarna hade ett säkert käk om de gissar rätt på ängeln och kan ta bort dens beskydd. OT- skriver sedan lite och pratar sedan lite om att dolda/ eliminerade röster kändes knepigare för att greppa leken än att ulvarna skulle gissa rätt på ängeln.
Dividerar lite om huruvida lyan skulle fatta vilka som har vilka roller( mest att de gissar hejvilt)
Funderar över mig och mitt ofokus (:cautious:), och att det skulle vara för att jag är i lyan och är busy- som om DET skulle hindra mig i lektråden att vara med? Njae det tror jag de flesta som varit i lyan med mig vet att så är det INTE? (Hon skriver att jag är så taggad i början av en lek i lyan att det tar all min tid och fokus)
röstar sedan på Snurrfian:

Medger rent ut att hon inte tyckte att paddingtn skulle riskera att åka ut i första DL- därav rösten på snurrfian
Snabb att lite vilja godförklara sig efter det blev känt att bokstaven L finns i en ulvs namn med en kommentar om att hon inte fick ihop det för hon trodde hon var den enda med L i namnet?
Igår förklarar hon igen sin röst på snurrfian och varför hon inte ville lägga den på Paddigton
Sedan tycker hon att flera som inte har L i namnet är skummare än de som har det i detta inlägget:

sedan om bollen__ igår verkar ändå fundera över bollens godhet här?

Och så sedan detta om Killaloe:

ett citat föll bort i min genmgång av LenaH ang L-rösterna: det som handlar om Lobelia:

Noterar att @fio avviker från L-röstande, känns lite otippat?

Om jag då ska titta på de med L så kan jag börja med @Lobelia - jag håller inte riktigt med i hennes resonemang om sannolikhet och statistik (även om hon i sak har rätt) - jag är nog mer på @Idahoe s linje om jag minns rätt vem som sagt vad - att det är enklare att leta bland 4 än bland 12.

dock vet jag att Lobelia inte alltid tänker som jag och det gör mig i likhet med @Hedinn lite tveksam till om en ulv så avsiktligt skulle försöka styra bort tankarna på L?

Men jag röstade ju på en jag verkligen tror är ulv igår?!
Läser varken du eller @quarter4ever röstlistorna?

Jo, men hur är det är svar på att du känner dig begränsad? Alltså var ligger begränsningen? Du är ju fri att komma med teorier om vem som helst och är du dessutom god så har du en enorm möjlighet att hitta en ulv idag. De enda som borde tycka att tjatet om L är begränsande är ju onda, eftersom det kan kännas en aning besvärande.

Lobelia:
Väljer farmen men tycker att det trots sällskapet så har man iaf något vetigt att göra där om man inte kommer överrens med deltagarna OT-röstar på cirkus i DL1, Dividerar lite med Niyama ang röständringarna i DL1 och att N inte hade koll på hur många röster alla hade , reagerade på LenaHs godförklaring efter det blev känt att en ulv har L i namnet, Börjar sedan med sin sannolikhetsuträkning och att det borde kunna vara bättre att leta bland dem som INTE har L i namnet . men utifrån att det bara skulle finnas en ulv med L i namnet som grund för den uträkningen.
Funderar sedan efter det hur rösterna kom i DL1 och om Lenah och /eller bollen kan ha försökt sjydda Paddis i DL1 med två andra röster på bevisat goda ( snurrfian och ferrari)
Dividerar om L-gänget i detta inlägget:
Om jag nu återgår till L- gänget.

Så är problemet att många andra uppträder mer skumt som @Killaloe noterar. Så mycket skumt på kill hittar jag inte, inte mer än att det är mycket OT-inlägg i början av henne och nästan inget efter DL. Det kan ha med tid att göra,

Bollen_har som jag noterat tidigare en möjligt skum röstning och sedan verkar hon mest strejaka att skriva inlägg för att allt redan är skrivet.

LenaH har i mina ögon en liknade möjlig skum andra röst, resonerar i övrigt ganska vettigt och erkänner öppet att hon vill skydda @Paddington . Jag håller i princip med och tycker inte riktigt om att man försöker lyncha återvändare vid första DL. Så värst konstigt tycker jag inte att Paddis resonerade och även med missförstånd så var det i mina ögon mest förstadagsteorier och man hakar på minsta lilla och då kan man haka på någon annan om man egentligen mest gissar om en person inte spelat på länge. Detta gör i och för sig vaken Lena eller paddis god.

Om inget mer framkommer väljer jag mellan Lena Och Bollen när det gäller att rösta om jag röstar på L- gänget över huvudtaget.

röstar sedan på bollen__ i går en tredje och avgörande röst
Lobelia röstar på bollen__

Dels för andrarösten vid första lynchen som kan vara för att få upp en till för lynch, det kan både vara för att förvirra så att goda får fler goda att misstänka bland de som fått många röster (i så fall skulle Paddis kunna vara ond) och faktiskt framförallt för att hon inte röstar på L folk. Har man en onding som kompis i lyan med ett l i namnet så blir det ont om L folk att välja på även om det är en god som ryker.

Jo jag vet att jag skrev ett inlägg i annan riktning men den teorin föll på att jag tolkat reglerna fel.

försvarar sedan sig och sin röst och sina teorier under leken efter det

Jag är häär och har äntligen läst ikapp (är ooootroligt tacksam att ni hållit ned antalet inlägg under dagen :D :p ) Men @Smail och @paow inlägg fick mig att hoppa en halvmeter å jag undrade om det var någon konstig twist jag helt missat!! :o

Men jättekul verkligen :bow:
vi var två som hoppade högt då! Jag han fundera både på oväntad twist och om jag lyckats få upp en gammal lektråd av misstag :p

Jo, men hur är det är svar på att du känner dig begränsad? Alltså var ligger begränsningen? Du är ju fri att komma med teorier om vem som helst och är du dessutom god så har du en enorm möjlighet att hitta en ulv idag. De enda som borde tycka att tjatet om L är begränsande är ju onda, eftersom det kan kännas en aning besvärande.
Begränsningen ligger i att det tjatas (ja, du kan ta åt dig! :p) om dessa L hela tiden och jag är lite klar där.
Jag vill komma vidare men blir störd, ok?

Det är det jag skriver om att hon la en andra röst på cirkus igår dvs en som inte hade L i namnet och jag skrev det dessutom i min röstmotivering mot bollen igår att det var applicerbart även på killaloe och att det var hugget som stucket vem av de jag skulle välja? Jag har inte hunnit läsa igenom leken igen ( ska böra med det) och se om jag får någon annan tanke istället
Samtidigt så verkar det ju inte vara som jag haft särskilt många rätt tankar hittills i leken så jag kan ju lika gärna vara helt fel ute

Såg inte ditt tillägg tror jag. Alltså jag tycker rösterna på Cirkus skaver, men inte för att Cirkus inte har L i namnet för misstänker man nån mycket mer är det väl klokare att rösta på den? Kanske inte idag dock, men igår.

@quarter4ever ny vet jag ju inte om du tänkt göra det efter du hunnit gå igenom alla, men de inlägg med genomgångar som du postar nu är ju liksom bara sammanfattningar av vad som hänt. Vore bra att få höra lite hur du tänker kring det som hänt också :)

Begränsningen ligger i att det tjatas (ja, du kan ta åt dig! :p) om dessa L hela tiden och jag är lite klar där.
Jag vill komma vidare men blir störd, ok?
Jamen gå vidare då? Alltså jag tjatar på om de jag tycker är misstänkta trots att ingen lyssnar på mig.

ja jag är allt inne på samma teori själv- även om jag ju satsade på fel igår ( sorry @bollen__)
Frågan är ju om de käkade cirkus för att de trodde hon var ängeln kanske (mtp hennes reaktion under gårdagens lynch?) i så all bör de ha gissat på henne som ängel kanske så den förmågan är borta?
Sedan gör det väl fio och Killaloe rätt misstänkta eftersom de röstade på cirkus igår?
Och kan det verkligen vara så att två goda lägger en andraröst på en annan god igår ( jag jag vet ni vet inte vilken sida jag står på ,men men) tillägg: andraröst på en som INTE har bokstaven L i namnet alltså!
Killaloe ligger bra till för att få min röst om inget mer kommer fram under kvällen -

Alltså, för mig känns det som ett klockrent sätt för lyan att rikta misstankar mot mig. Men det kan jag inte se att du tar upp någonstans? Vi är fortfarande tre personer kvar med L i namnet så det verkar ju vara ett ypperligt tillfälle för lyan att kasta misstankar motig

Så varför skulle jag välja att lägga en röst på cirkus för att därefter käka henne? :confused: Det är ju verkligen att dra till sig uppmärksamhet och synas på ett inte helt behagligt sätt. Då hade det ju varit betydligt smartare för mig att rösta på någon av dom andra med L i namnet om jag hade velat vara osynlig, alternativt välja någon till käk som inte har någon koppling till mig och som inte heller spelar lika misstänkt utan mer hållit sig neutral.

Jag tycker helt klart att den bristen på analys från din sida är misstänkt och ser det som ett sätt att lägga fokus på nig när det kanske finns två andra som slulle tjäna mer på att cirkus blev käkad och det blir en "koppling" mellan mig och henne.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 204
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka