Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Det är det som är märkligt. Jag skrev:
"Alltså jag tycker rösterna på Cirkus skaver, men inte för att Cirkus inte har L i namnet för misstänker man nån mycket mer är det väl klokare att rösta på den? Kanske inte idag dock, men igår."

Aha jag missuppfattade ditt inlägg helt klart. Sorry jag tar tillbaka mitt svar.

Äh, jag kan lika gärna rösta nu:

LenaH röstar på Killaloe

Dels för överreaktionen på @Idahoe s BoP DL1, dels för rösten på cirkus igår och dels för att jag tycker hon lagt rätt lätta röster generellt.

Killaloe – mest anmärkningsvärt är väl att hela första sidan (när man söker hennes inlägg i tråden) handlar i princip bara om OT, sen röstar hon på Ida och det känns (som andra tidigare nämnt) som att hon överreagerar eftersom Ida bara drog ihop typ vad som helst för att få ihop en teori då hon röstade allra först. Sen röstade hon på Cirkus igår och jag tycker den rösten är skum och att hon gör det enkelt för sig. Inte kommit med särskilt mycket teorier heller. Ja, det kan mycket väl dölja sig en ulv här men överlag tycker jag det finns mer som pekar på Lobelia och LenaH.

Du får gärna misstänka mig, men gärna baserat på rimliga teorier ;)

Jag tyckte du spelade annorlunda mot vad du brukar och försökte få det att passa in med hur du brukar spelar när du är ond vs god. Lena höll inte med mig.
jag har skrivit lite om det innan idag faktiskt det är nog främst detta samt i övrigt bristen på ett grävande du brukar ha som god

@quarter4ever kommer in och känns väldigt virrig. men jag vet inte om jag tycker det gör henne misstänkt just nu. En ond Q brukar ha mer koll än en god Q. (Sedan kan du snacka hur mycket du vill om att du är kär, jag vidhåller att det ändå är skillnad :p )
Jag vet att jag reagerade på Mirtai när hon skrev rätt ut att hon tyckte att jag spelade som om jag vore bybo när hon diskuterade med någon- var det @LenaH tro som tycke att jag spelade som när jag är ulv i början av leken? Mirta kändes som hon fiskade efter att jag skulle bekräfta en roll lite oavsikktligt sådär? Jag vet att jag svarade på det att jag kan ju inte säga varken bu eller bä om det hela eller nåt i den stilen?
Eller ja egentligen regerar jag på LenaH med i i den diskussionen- funderade på om hennes q.radar krachat till slut :D eller om hon faktiskt är ond denna gången=

edit la till det jag inlägget av Mirtai jag svarade på det föll bort såg jag!

Senast ändrad:
Killaloe röstar Idahoe, Cirkus. Börjar leken med en hoppande banan. Mycket tema-snack i början och tycker att det är lite misstänkt med många som inte har koll på dokusåpor. Svarar Mirtai med att det är en intressant tanke om Ida är ond IGEN, eller att denne kanske alltid är ond ;)

Tycker Ida har en långsökt tanke om att Killa försöker hinta om en av specialrollerna i sitt första inlägg. Undrar varför någon inkl hon själv skulle hinta innan DL. Tycker det är misstänkt att Ida tillskriver Killa en hint hon själv var omedveten om att hon gjorde. Skojar om att Ida förföljer henne när hon röstar på Killa. Tycker det känns långsökt att hon skulle hinta om sin roll direkt i lekstarten då det inte skulle gynna henne det minsta och att det inte finns några onda roller utanför lyan som skulle vilja hinta till lyan heller. Tror Ida försöker hitta någon som är lätt att lägga en röst på och att som Mirtai påpekat ”behövde hjälp att hitta teorier” vilket inte känns bra för Killa. Ida skojar tillbaka att hon förföljer Killa.

Tycker det är konstigt att Ida bara reagerade på Lobelia och inte Snurrfian, känns som selektivt läsande. Ida svarar med att varför rösta på den andra som uttryckt önskan om att vara på farmen istället för den första, känns märkligt. Killa fortsätter att om det är en anledning att överväga en röst på Lobelia så att Ida saknar en reflektion kring Snurrfian är det Killa reagerar på.
Cirkus skriver att om det funnits en ond utanför lyan så hade det varit en rätt rimlig teori, samtidigt att det är tveksamt om det skulle vara så tydligt. Killa instämmer och tycker att det är därför hon tycker Ida är ute och snurrar. Kan sedan inte släppa Idahoes röst och röstar på denne dels för den skull och dels för att Ida ber om hjälp att komma på teorier.

Skämtar om bokstaven L. Tycker Ida har en intressant resonemang om Lobelias statistik (tror jag att inlägget handlar om, jag försökte gräva tillbaka så långt jag kunde men fick inte helt koll på det ändå kände jag). Tycker Cirkus resonemang är lite märkligt att LenaH skulle veta något om Snurrfians roll innan Snurrfian började med sina röständringar och undrar över varför denne utgick från att det skulle vara stort L i namnet när LL skrivit att Let kan vara både stort el litet.

Tycker spelare utan L i namnet beter sig lurigare än många med L i namnet. Tycker det är värt att kolla på övriga L. Tycker att LenaH skriver mycket vettigt, vilket är oroande och något som gör henne misstänksam. Skriver att Lobelia mestadels fokuserat på statistiken och att hon inte förstår den, men tycker det blir tokigt om man ska fokusera på deltagarna utan L pga statistiken. Tycker det känns som ett sätt att försöka leda bort misstankarna från alla med L vilket skulle kunna ligga i Lobelias intresse. Slutligen bollen som haft dåligt med tid, och tycker denne flyter med i de inlägg hon skriver så av den aledningen känns hon misstänkt. Skriver att hon tycker det finns mycket mer omkring som är lurigare än de som har L i namnet.

Bollen frågar vad och Killa svarar ex cirkus röst som hon tycker känns märklig och lurig och att det känns rimligare att lägga en röst där än hos ngn som har L i namnet. Tror det kan ge sig mer efter nästa röstning om vilka man ska kika närmare på med L i namnet med i DL2 känns det inte som det skulle ge henne (Killa) så mycket. Skriver vidare att ponera om att en av fyra med L i namnet är ulv och om det är det enda som vi går efter så blir det många onödiga lynchningar av goda bara för att vi stirrar oss blinda. Är det flera ulviga så är det kanske vettigare att gå efter bokstaven men det vet vi inte. Killa ser vissa poänger med att rösta på L men tycker inte det är helt försvarbart att bara BoPa pga av en bokstav. Känns viktigare för henne att lägga en röst hon tror på än någon hon bara slarvar ihop. Röstar på Cirkus.

Rättar Lobelia att det var bollen hon skrivit flöt med och inte Lobelia, men Lobelia hade redan rättat sig själv. Svara cirkus att det är inte enda anledning till att cirkus får röster (att hon har ont om tid) och tycker det är jättebra att cirkus lägger en röst för att inte riskera att missa. Undrar varför det är uppseendeväckande att det inte blev en lynch med bara ”L”. Tycker att det är rätt stor chans att det slår mot goda om man tar en random spealre som inte agerar misstänkt bara för att denne råkar ha L i namnet. Risken är att man röstar ut två till goda som har L i namnet innan vi får tag på en ulv och under tiden kan andra ulvar smyga omkring i bakgrunden och göra skada. Tycker det blir galet att snäva ner och bara kika på fyra spelare och missa alla andra.

Nu när jag läser igenom igen så ser jag att det mesta verkar vara mer skrivet med skämt i sinne, det finns en hel del smileys i Killas inlägg som jag missade när jag läste igenom igår, men ändå tycker jag hon går på ganska mycket i samma spår och överreagerar mot en förstadags första röst (men inte så hårt som jag läste konversationen igår). Jag tycker oxå att Killa har mycket OT/Tema-prat vilket får henne att verka mer aktiv än hon är. Sedan noterar jag att det är en "chans" att det slår mot goda och inte en "risk".

Jag vet att min röst igår var "lam", precis som @LenaH tog upp, men det var Killas diskussion med Idahoe som stod ut när jag skulle kasta iväg en röst. Och efter den här genomgången är jag fortfarande misstänksam mot Killa.

Vad får klockorna att ringa? Att jag anser mig klar med letandet bland L?
Ja, jag anser mig ju ha hittat en ulv bland L:en.
Jo det har jag förstått. Men alltså du lägger en röst på Killaloe som du inte teoriat mot innan på dagen med följande motivering
Jag tänker sälla mig till L-röstarna och väljer därför att lägga den på någon jag tycker kommer med lite hastigt påkomna teorier som väger rätt lätt och en rätt svag röst idag.

LenaH röstar på Killaloe
Sen upplever jag inte att du teoriat något mer mot henne idag direkt mer än skrivit att du nog tänker rösta på henne om inget annat uppkommer?

om jag var ulv, skulle jag sticka ut så mycket med min röstrad? För den är inte snygg och jag inser att det talar till min nackdel.
Fast du la förstaröster, du kunde väl inte veta att dessa sen skulle sticka ut? (Alltså att bollen faktiskt skulle bli lynchad.) Om du är ulv, ni hade sannolikt inte bestämt att käka Snurris redan när du röstade där.

Killaloe – mest anmärkningsvärt är väl att hela första sidan (när man söker hennes inlägg i tråden) handlar i princip bara om OT, sen röstar hon på Ida och det känns (som andra tidigare nämnt) som att hon överreagerar eftersom Ida bara drog ihop typ vad som helst för att få ihop en teori då hon röstade allra först. Sen röstade hon på Cirkus igår och jag tycker den rösten är skum och att hon gör det enkelt för sig. Inte kommit med särskilt mycket teorier heller. Ja, det kan mycket väl dölja sig en ulv här men överlag tycker jag det finns mer som pekar på Lobelia och LenaH.
Alltså har du kollat på mina anteckningar? O_o För det här var typ precis vad jag skrivit ihop och skulle posta om Killaloe :p

Jag tycker att goda ska försöka samla sina röster idag, vi har inte fått ut en enda ulv och ulvarna käkar på! Vi VET att minst 1 av 3 med L är ulv så kan vi inte bara försöka samla oss med att rösta på ett L ? Givetvis om man har supermisstankar mot någon annan så ska man väl rösta där men jag tycker verkligen vi borde kunna samsas om att få ut ett L i dag! Eller vad tycker ni?

Jo det har jag förstått. Men alltså du lägger en röst på Killaloe som du inte teoriat mot innan på dagen med följande motivering

Sen upplever jag inte att du teoriat något mer mot henne idag direkt mer än skrivit att du nog tänker rösta på henne om inget annat uppkommer?
Jag har röstat! :)

Mest blir det uteslutningsmetoden, jag tycker inte @Lobelia känns lika skum.

Niyama röstar på Lobelia
enligt tidigare teorier
Lobelia – lägger en förtäckt BOP på Cirkus dag 1 trots att hon röstar så pass sent att en hel del hunnit hända. Sen under natten skriver hon om statistiska möjligheter att hitta en ulv, resonemanget haltar rätt rejält av flera skäl (orkar inte gå in på det, har pluggat matte hela dagen :p) men framför allt ser hon det ur Idahoes perspektiv. Det känns som att Lobelia själv borde vara superintresserad av att bokstaven L lämnades, men istället känns det som att hon försöker vända blickarna åt andra håll. Dag 2 röstade hon på bollen och jag tycker väldigt många röster igår var svaga och skumma, däribland Lobelias. Dock är det Lobelia som troligtvis spikar igen kistan för bollen och dessutom försöker hon i efterhand få det till att jag (!) gjorde det i lika hög grad, trots att jag verkligen försökte få lynchen att gå åt annat håll.

Hade ambitionen att gå igenom de flesta spelare men det här tog på krafterna (och tiden)
Jag koncentrerar mig på att bilda mig en uppfattning om de två kvarvarande L:en nu

@quarter4ever Jag uttryckte mig slarvigt. Killa röstade på Idahoe med motiveringen nedan, efter att Idahoe röstat på Killa.

Och jag kan inte släppa @Idahoe och den minst sagt märkliga och långsökta teorin att en dansande banan skulle vara ett sätt för mig att hinta om att jag är god.
Dels ser jag inte kopplingen och dels så tycker jag det verkar oerhört långsökt att någon öht skulle hinta om sin roll såhär i början av en lek där det inte finns någon utanför en lya etc.

Det ihop med att Idahoe ber om hjälp med att komma på teorier gör att det är tillrckligt för mig fär att lägga en röst på henne idag.

Killaloe röstar på Idahoe

Niyama - Hon har totalt snöat in på att bevisa att jag är ond. I grunden är hon en ganska sansad person och duktig ulvspelare även om hon snöat in komplett på mig. Jag är högt tveksam om hon skulle bedrivit en sån kampanj mot mig om hon suttit i lyan. Lyckas hon så kommer hon bli ordentligt misstänkt själv. Jag jag lägger henne åt det godare hållet.

Idahoe och fio är jag mer skeptisk mot - de verkar mer följa Niyama i misstankarna, och skylla på henne om de blir synade. Nu kan ju goda göra så också men jag misstänker att minst en av dem är ulv.

LenaH -jag har läst och läst hennes inlägg, hon spelar som hon brukar när hon är god. Ur min synvinkel är det minst 50% att hon är ulv. Idag står det för mig mellan henne och Kill. Jag hittar inget jag reagerar på.

Killaloe - Den andra jag har minst 50% chans på. Hon har skrivit en hel del men mycket lite av egna teorier och misstankar. Det lutar lite åt att jag väljer att rösta på henne i kväll men säker är jag inte. Problemet för mig är att både @quarter4ever och @LenaH har misstankar här och jag litar inte direkt på dem, jag litar i och för sig knappt på någon, utom möjligen @Niyama men hon lär inte hugga mig i ryggen utan snarare gå i frontal attack.

@quarter4ever känns skum. Men det tycker jag iofs för det mesta men det är något med hennes sätt att skriva och teoria som inte känns riktigt så djupgående som vanligt. Röstar på Paddington och bollen. Rösten på bollen är en andraröst.

@Paddington gör sina vanliga, braiga, sammanställningar över deltagarna och deras inlägg. Lägger en röst på Q i första dl och röstar på Killa i andra dl. Det är en röst som jag tycker är svag, men hon aviserade tidsbrist och har kommit igång bättre idag. Många ser henne som skum, men jag är mer neutral i mina tankar runt henne

@fio missar första dl pga inget internet. andra lynchen röstar hon på cirkus. Jag har inte så mycket att säga om Fio, har inte kunnat bilda mig en uppfattning om henne.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 479
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• SSHL loppisar
  • Hävstångs effekt?