Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
Dags att rösta. Jag tror inte det är omöjligt att LenaH är ulv. Killaloe är något mindre misstänkt tror jag just nu. Jag misstänker ju egentligen Lobelia men blir ändå fundersam om inte LenaH är mer misstänkt idag faktiskt. Citerar mitt tidigare inlägg:
@LenaH är en spelare som jag alltid brukar tycka verkar god. Men nu blir jag lite tveksam faktiskt. Framförallt är hon väldigt inkonsekvent gällande om hon tycker vi ska fokusera på "L"en eller inte. I mina ögon borde hon vilja det eftersom hon om hon är god har minst 50% chans att hitta en ulv band de andra två.
Först letar hon själv bland dem och håller med mig om att det är enklare att leta bland färre, röstar på Killaloe igår utifrån det, men sen anser hon sig vara "klar" med det :confused:
Det här får det att ringa varningsklockor hos mig.
Jag tycker hon är inkonsekvent i sitt tänk kring "L"en, att hon inte gräver så mycket som hon brukar och att hon egentligen inte trycker särskilt hårt på Killaloe fastään hon röstar på henne för andra gången idag. Rätt lite motivering där egentligen upplever jag.

Därför
Idahoe röstar på LenaH

För mig är ordningen vem som såg mitt inlägg oväsentligt utan jag tänker på intensiteten. Du röstade inte ens på mig igår :)

Nej och jag har ju oxå förklarat varför. Det är ju inte första gången man misstänker någon men ändå väntar med att lägga sin röst på den. Jag försökte se det goda i dig som en del påpekade genom att inte en ulv skulle bete sig och dra uppmärksamheten till sig och där vacklade jag lite .. men efter din röst på bollen och nu när du försöker få det till att Idahoe och jag inte egentligen har teoriat mot dig så tycker jag det var dags att se ulven bland fårakläderna!

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH

Hur många jävla ulvar är det egentligen? För nu känns det som att de går för seger och att försöka få ut en god?

Nu var det inte faktan i sig som jag vände mig mot, utan att det kändes märkligt att du direkt ville få det till att det var bättre att titta på de utan L
Det var i inlägget där jag missuppfattat reglerna. Efter det har jag inte sagt något åt det hållet. Kill har hävdat och praktiserat det efter reglerna blivit förtydligade. Det känns mycket oövertänkt som motivering. Lite ludet faktiskt.

Ur minnet

LenaH röstar Snurrfian, Killaloe. Hamnar i fokus dag1 ”by assocciation” med mig då jag inte tänkt hela vägen med ”det säkra käket” och hon instämde att hon gjorde samma tankevurpa. Vill sedan ge mig en chans att leka mer då jag har haft uppehåll och röstar därför inte på mig. Q går åt hårt på Lena ang vem av övriga ”L” LH misstänker idag och Niyama fortsätter att som innehavare av L har man större chans att hitta en ulv bland de kvarvarande två L:en än vad icke-L-innehavare har. Lena försöker förklara att hon redan misstänker Killaloe mest då hon röstade på denne redan igår och hon har inte ändrat uppfattning om denne och förstår inte varför hon då ska tala om vem hon misstänker mest.

Lobelia röstar Cirkus, Bollen. Hamnar i fokus med sin statistikgenomgång. Går igenom statistiken utifrån Idahoes ögon men inte sina egna och (verkar missa) att det är större chans onding om man är L själv, vilket Hedinn poängterar tidigt (verkar även som Ida upptäckt detta tidigare i leken). Vill sedan att vi ska leta onda utanför L-konstellationen. Förstår inte hennes inlägg om att Niyama spikade igen kistan för bollen, när Niyama lade en andra röst på Lobelia Dag2 och det inte var en udda röst som Niyama la.

Summa summarum, jag känner inte riktigt vad en del andra känner om LenaH och just nu är Killa och Lobelia de som jag är mest misstänksamma mot.

Hur många jävla ulvar är det egentligen? För nu känns det som att de går för seger och att försöka få ut en god?
var tvungen att räkna lite på det
Alltså ÄR det 5 ulvar så är det avgörande lynch då det i så fall står 5-5
Är det 4 så står det 6-4 och ja de kan nog få ut en god om det är jämt + de kan ev eliminera en röst samt hoppas på att fifflaren väljer fel att rösta på om inte annat? Eller lotten
och har de elimineringen av skyddet kvar så kommer det stå 4-4 imorgon
så jo jag tror de går all in jag !

alltså, nu nojjar jag de luxe om det är Lobelia eller Lena som är ond? Eller bägge? Eller ingen av dem och Killa är den onda?

@Hedinn har du fortfarande ingen kommentar till detta?
Missat, sorry!
Jag har inte gått igenom ordentligt det som skrevs efteråt, har inte haft möjlighet. Jag ser varför hon skrev ur Idahoes perspektiv i början, huruvida hon borde ha nämnt sitt eget kan jag inte uttala mig om utan att läsa igenom igen men jo, spontant kan jag tycka det är lite skumt.

Lobelia röstar Cirkus, Bollen. Hamnar i fokus med sin statistikgenomgång. Går igenom statistiken utifrån Idahoes ögon men inte sina egna och (verkar missa) att det är större chans onding om man är L själv, vilket Hedinn poängterar tidigt (verkar även som Ida upptäckt detta tidigare i leken). Vill sedan att vi ska leta onda utanför L-konstellationen. Förstår inte hennes inlägg om att Niyama spikade igen kistan för bollen, när Niyama lade en andra röst på Lobelia Dag2 och det inte var en udda röst som Niyama la.
Det jag syftar på var att Niyama genom att göra ett annat val kunde räddat Bollen_ eller snarare lagt upp en annan spelare på samma antal röster. Alla gör sitt val vid röstningen och tror de att någon är god kan de agera på det.

DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH
Så Lobelia röstar på Killa för att rädda sig själv, trots att LenaH har två röster och Killa en? :cautious:
Summa summarum, jag känner inte riktigt vad en del andra känner om LenaH och just nu är Killa och Lobelia de som jag är mest misstänksamma mot.
Och där blev jag rädd för Paddi - LenaH sambandet vi såg tidigare, och undrar om det kan vara så att LenaH ÄR ond med Paddi och Killa och Lobelia goda?!

Inte tillnärmelsevis lika mycket som Niyama, hon har nog skrivit mer inlägg med teorier mot mig än du har skrivit totalt.
Hon har å andra sidan drygt 130 inlägg, ca 80 mer än mig, så det är inte så svårt :p
Och jag trodde i min enfald att kvalitet var minst lika viktigt som kvantitet O_o
Därmed inte sagt att Niyama håller låg kvalitet :rofl: utan bara att du inte kan gå enbart efter antal inlägg.
Och det blir ju inte så många inlägg mot dig när du inte möter misstankar med mer än i stil med "det är väl misstänkt vad jag än gör"...

Så Lobelia röstar på Killa för att rädda sig själv, trots att LenaH har två röster och Killa en? :cautious:

Och där blev jag rädd för Paddi - LenaH sambandet vi såg tidigare, och undrar om det kan vara så att LenaH ÄR ond med Paddi och Killa och Lobelia goda?!
Så var det inte när jag skrev rösten. Jag är fullt beredd att ändar om det behövs, men tror mer på Kill som ulv än på LenaH

Alltså jag vet varken ut eller in:arghh:
men väljer att lägga min röst på den jag faktiskt fann skummast efter genomgången idag
och då hamnar den på LenaH pga en hel del inkonsekvens i vad hon skrivit och sedan röstat på, samt att även hon velat vrida bort fokus från de med L i namnet + att jag inte tycker att hon riktigt kunnat naila onda som hon brukar , trots semester, och att det kan vara för att hon själv är ond
quarter4ever röstar på LenaH

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 481
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffebryggare

Hund, Katt, Andra Djur