Ulvlek - Paradise Hotel vs Farmen

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lenis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 540
  • Visningar Visningar 44 928
var tvungen att räkna lite på det
Alltså ÄR det 5 ulvar så är det avgörande lynch då det i så fall står 5-5
Är det 4 så står det 6-4 och ja de kan nog få ut en god om det är jämt + de kan ev eliminera en röst samt hoppas på att fifflaren väljer fel att rösta på om inte annat? Eller lotten
och har de elimineringen av skyddet kvar så kommer det stå 4-4 imorgon
så jo jag tror de går all in jag !
Har sett 5 som helt osannolikt så ulvarna dessutom fått extraförmågor men börjar undra nu. Men de kanske försöker gå all in trots att de är 4.

Så Lobelia röstar på Killa för att rädda sig själv, trots att LenaH har två röster och Killa en? :cautious:

Och där blev jag rädd för Paddi - LenaH sambandet vi såg tidigare, och undrar om det kan vara så att LenaH ÄR ond med Paddi och Killa och Lobelia goda?!
Alltså jag fattar inte vad du tycker är skumt med att jag inte tänkte hela vägen. Det är lätt att missa detaljer när man är stressad och vill försöka skriva ihop ett inlägg.

Sedan är jag ringrostig eftersom jag haft ett långt uppehåll, nej det är inget försvarstal utan mer ett konstaterande. Jag har inte koll riktigt känner jag å speciellt inte nu när jag inte har direkt tid för leken heller.

Hon har å andra sidan drygt 130 inlägg, ca 80 mer än mig, så det är inte så svårt :p
Och jag trodde i min enfald att kvalitet var minst lika viktigt som kvantitet O_o
Därmed inte sagt att Niyama håller låg kvalitet :rofl: utan bara att du inte kan gå enbart efter antal inlägg.
Och det blir ju inte så många inlägg mot dig när du inte möter misstankar med mer än i stil med "det är väl misstänkt vad jag än gör"...
Det är förmodligen för att jag när du skriver dina inlägg redan bemött 10 av @Niyama

Så var det inte när jag skrev rösten. Jag är fullt beredd att ändar om det behövs, men tror mer på Kill som ulv än på LenaH
Jo, faktiskt. Ditt röstinlägg var superkort och en minut innan var inlägget innan ditt postat. Sen kanske du missade det, men det är lite märkligt då du alltid anser att andra ska ha stenkoll på röstlistan.

Alltså jag fattar inte vad du tycker är skumt med att jag inte tänkte hela vägen. Det är lätt att missa detaljer när man är stressad och vill försöka skriva ihop ett inlägg.
Va? Att du inte tänkte hela vägen har väl noll och ingenting att göra med det skumma att LenaH ville skydda dig dag 1?

]DL3

20.35 LenaH röstar på Killaloe
20.44 Niyama röstar på Lobelia
20.55 Mirtai röstar på Lobelia
21,02 Hedinn röstar på LenaH
21.06 fio röstar på Lobelia
21.07 Idahoe röstar på LenaH
21.08 Lobelia röstar på Killaloe
21.19 quarter4ever röstar på LenaH

Killaloe 2
Lobelia 3
LenaH 3

Äsch det får bli så här.

Paddington röstar på Killaloe enligt tidigare teorier.

Nu när jag läser igenom Killas inlägg så ser jag att det mesta verkar vara mer skrivet med skämt i sinne, det finns en hel del smileys i Killas inlägg som jag missade när jag läste igenom igår, men ändå tycker jag hon går på ganska mycket i samma spår och överreagerar mot en förstadags första röst (men inte så hårt som jag läste konversationen igår). Jag tycker oxå att Killa har mycket OT/Tema-prat vilket får henne att verka mer aktiv än hon är. Sedan noterar jag att det är en "chans" att det slår mot goda och inte en "risk".

Jag vet att min röst igår var "lam", precis som @LenaH tog upp, men det var Killas diskussion med Idahoe som stod ut när jag skulle kasta iväg en röst. Och efter den här genomgången är jag fortfarande misstänksam mot Killa.

Det jag syftar på var att Niyama genom att göra ett annat val kunde räddat Bollen_ eller snarare lagt upp en annan spelare på samma antal röster. Alla gör sitt val vid röstningen och tror de att någon är god kan de agera på det.
Nej, inte utan att lägga upp någon annan jag inte hade misstankar mot.

Äsch det får bli så här.

Paddington röstar på Killaloe enligt tidigare teorier.

Nu när jag läser igenom Killas inlägg så ser jag att det mesta verkar vara mer skrivet med skämt i sinne, det finns en hel del smileys i Killas inlägg som jag missade när jag läste igenom igår, men ändå tycker jag hon går på ganska mycket i samma spår och överreagerar mot en förstadags första röst (men inte så hårt som jag läste konversationen igår). Jag tycker oxå att Killa har mycket OT/Tema-prat vilket får henne att verka mer aktiv än hon är. Sedan noterar jag att det är en "chans" att det slår mot goda och inte en "risk".

Jag vet att min röst igår var "lam", precis som @LenaH tog upp, men det var Killas diskussion med Idahoe som stod ut när jag skulle kasta iväg en röst. Och efter den här genomgången är jag fortfarande misstänksam mot Killa.
feta rösten!

Alltså jag vet inte vad jag ska tro :crazy:
Just nu verkar både Lobelia och LenaH onda, men samtidigt tror jag inte de är onda båda två, det känns inte som de sitter i lyan ihop. Och så blir jag nojig att jag har fel om en av dom och att lyan jobbar hårt på att få ut en god eftersom det då torde vara avgörande lynch imorgon...

Jo, faktiskt. Ditt röstinlägg var superkort och en minut innan var inlägget innan ditt postat. Sen kanske du missade det, men det är lite märkligt då du alltid anser att andra ska ha stenkoll på röstlistan.
Är du bara ute efter att tjafsa eller? 1 minut dvs någonstans mellan 1 och 60 sekunder?

Jag blir lite förvånad när jag återkommer till datorn?
Är jag så skum??

Jag tycker väl inte direkt att jag spelat så himla udda och @quarter4ever misstänker jag ju redan men @Idahoe och @Hedinn har ju inte direkt yppat några misstankar tidigare?

om Killa är god så syns det ju samband mellan Paddis, LenaH och Lobelia tycker jag spontant!
Är killa ond så är det ju åt andra hållet istället?
:idea::banghead:

Alltså, jag tycker definitivt att @Lobelia känns så mycket mer ond än @LenaH
Det är så mycket kring alla röster hit och dit att jag inte fattar hälften (hej mosig hjärna efter att ha varit vaken hela natten).

Jag vet ju att det teoretiskt är vettigare att rösta på någon med L men jag tycker fortfarande att @quarter4ever teori om huruvida jag var luden eller ej på grund av cirkus känns jätteskum och jag hade röst velat lägga rösten där. Dock gör den ju varken från eller till så då känns det som att jag får välja mellan pest eller kolera eftersom jag inte hittar så mycket på någon av democh då är Lobelia min bästa kandidat

Killaloe röstar på Lobelia

Lobelia röstar på LenaH för att rädda mitt Liv och och visserligen misstänker Kill mer men är osäker på LenaH också

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 481
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 205
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 804
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 345
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vem kör och varför?
  • Vad gör vi? Del CCX
  • Kaffebryggare

Hund, Katt, Andra Djur