Ser inget fetat ?Tack! Det fetade: jag insåg att jag nog satt henne åt sidan pga detta och det gör mig lite otrygg...
Men antar att du menar att Hedinn kan ha varit följsam mot dig då hon ansåg att du troligen var god?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser inget fetat ?Tack! Det fetade: jag insåg att jag nog satt henne åt sidan pga detta och det gör mig lite otrygg...
Japp!Ser inget fetat ?
Men antar att du menar att Hedinn kan ha varit följsam mot dig då hon ansåg att du troligen var god?
Fast hur vet du att det inte var samma läge i DL 3 med flera goda med många röster?Lite skillnad på
Dl 1 och två med tidigt flera goda med många röster på sig (iaf i dl 1 vilket är bevisat ) och dl 3 som var mer oviss
Pegasus svarade ju på min fråga och jag tyckte svaret var vettigt. Jag måste ju kunna ifrågasätta någon utan att rösta där, om jag inte tycker den är mest misstänkt sen? Du har ju misstänkt folk till höger och vänster utan att ha röstat på dem, vad är skillnaden?Dels det citerande att trots att hon inte röstar på Pegasus till dl 2 ändå lägger in kommentarer som spär på misstankar mot honom
Em annan sak som slog mig när jag letade igenom hennes inlägg är att i princip samtliga börjar som en fråga på någon annans inlägg. Typ varför tycker du si eller så. Det enda hon framför hyfsat bestämt är att du BSF troligen är god under dl 2 främst
Om det är för att du är god och hon fattade det eller att hon som ond ville vara följsam mot dig eller om ni är onda tillsammans vet jag inte? extremt dåligt med egna teorier och infallsvinklar har hon iaf (tycker jag )
Läste igenom detta inlägget lite noggrannare nu när jag faktiskt har lite bättre tid att grotta ner mig ordentligt i leken för första gången och det är det inlägget av dig som faktiskt har substans för lekenJag får det ungefär till att alla är onda, men det kan ju inte stämma. Vissa sticker ut mer än andra, framför allt Heffaklumpen just nu men jag är även skeptisk mot Blacksmithfarm. Av de goda specialrollerna är ängeln och jägaren kvar, jägaren borde inte försvara sig om denne är ganska säker på en som hen tror är ond. Ängeln borde försvara sig och göra vad hen kan för att överleva.
Hedinn har skrivit en del men jag undrar om inte hon försöker gå under radarn. Är dock inte alls säker, kan ju vara annat som påverkar. Men jag håller henne som misstänkt.
Blacksmithfarm är nog antingen ond eller god specialroll. Tycker inte att en bybo borde försvara sig så, men vet inte hur hon brukar göra. Om jag utgår från mig själv skulle jag inte ha försökt rädda mig i den situationen, och nu visade det ju sig även att Pegasus hade en god viktig roll. Jag tror på antingen ängeln eller ond, kanske fårulven, men kan även vara vanlig ulv. Tror inte att hon är bybo.
Niyama tror jag alltid är ond, men brukar ju logiskt nog inte stämma. Har ingen riktig uppfattning där.
Elo är ny, men jag är skeptisk mot listan där några inte nämns alls, kan det vara en ulv som inte vill prata om sina lyakamrater? Eller bara ovana. Sätter henne åt det misstänkt onda hållet, men kommer inte rösta där idag.
Fio har jag svårt för att placera, men hon är inte högt misstänkt ond. Tror heller inte att en ulv skulle vilja ändra röst så sent (även om den inte påverkade). Tror inte att en ulv skulle vilja sticka ut så mycket mot en god, men vad vet jag. Tror inte på någon god specialroll, i sådana fall jägare men tror inte det.
Heffaklumpen beter sig skumt. Kan mycket väl vara ond, men jag tror inte på fårulv, då borde hon vilja vara mer diskret. Möjlig psykopat eller ulv. Eller förvirrad god. Hakade upp sig på gamla lekar igår och var då misstänktsam mot mig. Jag reagerar inte på att hon misstänker mig, men tycker nog att det var svaga motiveringar. Jag tror inte att Heffa och Niyama är i lyan tillsammans, men tror att någon av dem är det. Röstar på mig idag.
Glömmerallt kan vara vad som, men jag tror inte att hon är ond. Tror väl mest det för att jag tycker att det är svårare att missa en röstning om man sitter i lyan. Kommer med en svag röst på Snurrfian, funderar på om hon vet mer än vad hon får säga här. Tror inte på att hon är ängel eller ulv av något slag, men jag har haft fel innan.
iiantazie kan vara vad som, men tror på god. Skulle inte tro på någon specialroll, åt något håll.
Jag måste rösta snart, men ska läsa det senaste en gång till.
Det vet jag inte - dock är det väl uppenbart att läget var mer ovisst i dl 3 än i de två övriga med endast 2 kandidater mot varandra? Varav tre hittills visat sig vara bevisat goda?Fast hur vet du att det inte var samma läge i DL 3 med flera goda med många röster?
Jag saknar teorier och tankar från dig om vilka du tycker är goda respektive onda i leken. Jag har framfört mina och de kan absolut vara fel och kan också ändras allt eftersom beroende på svar och resultat från lyncher /käk osv såklart. men framförda är dePegasus svarade ju på min fråga och jag tyckte svaret var vettigt. Jag måste ju kunna ifrågasätta någon utan att rösta där, om jag inte tycker den är mest misstänkt sen? Du har ju misstänkt folk till höger och vänster utan att ha röstat på dem, vad är skillnaden?
Du har ju själv noterat att jag skrivit om BSF som möglig god pga hur hon teoriat.Jag saknar teorier och tankar från dig om vilka du tycker är goda respektive onda i leken. Jag har framfört mina och de kan absolut vara fel och kan också ändras allt eftersom beroende på svar och resultat från lyncher /käk osv såklart. men framförda är de
Detta inlägget av Aliisa får mig kanske att fundera lite till på det jag skrev i förra inläggetTillbaka och läst igenom det senaste. ( )
Förstår dock inte varför Niyama fick så många röster? Att jag fick ett gäng förstår jag, men tycker inte att hon hade gjort något väldigt misstänkt? Men jag kan ha missat det.
1. iiantazie
2. Aliisa
3. Niyama
4. Hedinn
5. qitis
6. Vira
7. Heffaklumpen-bybo
8. karamelldrottningen-givmild siare
9. Lobelia-bybo
10. fio
11. Blacksmithfarm
12. glömmerallt
13. Elo
14. LenaH-bybo
15. cirkus
16. Pegasus63-brevbärare
17. Snurrfian
Har färgat lite för att försöka få en översikt, dem orangea är alltså dem jag misstänker mest. Gula är misstänkta men inte fullt lika mycket som orangea.
12 kvar i leken, gissningsvis 5 onda men kan vara 4-6. Jag tror inte att de är 4.
De käkar inatt, är de då 6 och lyckas med käket kommer de att vinna.
Är de 5 och lyckas står det 5-6, utgångsläge 5-7. Käkar de jägaren och denne jagar en ulv eller fårulv står det 4-6. Jagar jägaren psykopaten står det 4-5.
Skriver lite kort här, har inte tid att utveckla särskilt mycket.
Iiantazie tyckte jag först verkade god, men hon verkar även försvara Bsf som jag tror är ond. Mer om Bsf sen.
Niyama har jag ingen riktig uppfattning om, men tycker ändå att hon verkar genuin.
Hedinn har smitit under min radar. Kan vara pga tidsbrist, men jag vet inte. Lutar för tillfället åt det onda hållet.
Qitis vet jag inte heller vart jag har, men tycker att hon verkar genuin.
Vira har också smitit under min radar.
Fio tycker jag alltid verkar ond, men inte mer nu än tidigare. Tänker inte sätta henne som ond men heller inte som god.
Blacksmithfarm är nog min högst misstänkta nu. Känns som att hon blivit tagen för att vara god tidigare idag, men kan det ha varit av ulvkollegor som såg en chans att rädda en kollega?
Glömmerallt är lika snurrig som vanlig. Men tycker hon verkar genuin.
Elo är fortfarande ny, men verkar inte genuin. Sätter Bsf som åt det godare hållet vilket gör henne mer skum.
Cirkus går aldrig att lita på om man inte är i lya med henne. Tycker dock att det lutar åt att hon är en god cirkus, men som sagt, det går aldrig att lita på cirkus.
Snurrfian snurrar lite om rösterna. Tycker att jag är tvärsäker på vissa saker, kan vara jag som utryckt mig otydligt men jag menar det verkligen inte som tvärsäkert för det är det inte. Möjligtvis lite åt det onda hållet, men jag tror nog mer på att hon bara är en snurrig god.
Nu ja, men inte vid tillfället för röstningarna?Det vet jag inte - dock är det väl uppenbart att läget var mer ovisst i dl 3 än i de två övriga med endast 2 kandidater mot varandra? Varav tre hittills visat sig vara bevisat goda?
Jo men det förstår jag och fattar att det kan vara såDu har ju själv noterat att jag skrivit om BSF som möglig god pga hur hon teoriat.
Långa inlägg där jag listar vad jag tror om alla deltagare skriver jag i regel aldrig, speciellt inte när jag enbart leker från mobilen och har svårare för att gräva ihop med dåligt med tid.
Det tyckte faktiskt jag med flertalet uddaröster istället för en eller två med flera röster direkt på sig och avvaktande röstning från startNu ja, men inte vid tillfället för röstningarna?
Om jag får tid. Hade typ 10 min igår...Jo men det förstår jag och fattar att det kan vara så
Men någon uppfattning om troligast onda nu när leken blivit med färre deltagare borde du kunna ha nu iaf? Utöver att BSF troligen är god?
Vem var det som påminde dig om det? Det har jag missat?Men nån påminde mig om att det är så du brukar spela så jag avvaktade,
Vad tänker du då, att Aliisa skulle fått en sia eller liknande? I inlägget du citerade tidigare, från igår, skrev hon ju att hon inte har någon uppfattning om Niyama?Detta inlägget av Aliisa får mig kanske att fundera lite till på det jag skrev i förra inlägget
Tyckte hon skrev tydligt där att en av Heffa och Niyama borde vara i lyan men här vill hon ändå hålla Niyama som god (genuin)
Hm
Eller inte specifikt mig, men skrev typ att den noterat nåt men att du brukar göra så, har jag för mig. Ska se om jag kan hitta inlägget.Vem var det som påminde dig om det? Det har jag missat?
Nej sia tror jag inte på. Och har aldrig trott på. Hon skrev att hon trodde att heffa och Niyama att de inte sitter i lyan ihop -men att en av dem borde göra det om jag minns rätt. Och nu var ju heffa god men ändå håller hon Niyama som genuin? Vilket jag tolkar som troligt god ?Vad tänker du då, att Aliisa skulle fått en sia eller liknande? I inlägget du citerade tidigare, från igår, skrev hon ju att hon inte har någon uppfattning om Niyama?
Fast du tänker att det gör Aliisa möjlig god? Eller missuppfattade jag något?Nej sia tror jag inte på. Och har aldrig trott på. Hon skrev att hon trodde att heffa och Niyama att de inte sitter i lyan ihop -men att en av dem borde göra det om jag minns rätt. Och nu var ju heffa god men ändå håller hon Niyama som genuin? Vilket jag tolkar som troligt god ?
Nja inte just det. Utan mer det att hon verkade hitta goda inte behövde betyda att hon är ondFast du tänker att det gör Aliisa möjlig god? Eller missuppfattade jag något?