Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

menade IIantazie som ju röstade på Niyama- att hon kan vara fårulven alltså
Vem? Niyama eller iiantazie?

När blev niyama skum? Jag får läsa igenom allt i morgon om jag överlever natten. Har suttit på middag hela kvällen och inte hängt med.

Vem? Niyama eller iiantazie?

När blev niyama skum? Jag får läsa igenom allt i morgon om jag överlever natten. Har suttit på middag hela kvällen och inte hängt med.
Främst för mig väldigt anonym och nu så här i efterhand efter resultatet även drivande mot Heffaklumpen tycker jag?

Röstningen som helhet käns skum och rätt märklig men jag tycker de flesta blir mindre misstänkta av den, den röst som sticker ut som skum är ju min ändring :banghead:
Jag menar t.ex snurrfians blir ju jättemärkligt om hon skulle vara ond? Och hon var ju förut bland minna mest misstänkta:cool: Så jag ångrar inte att jag ändra med jag borde ändrat till någon annan.
Av vilken anledning är det märkligt om Snurrfian skulle vara ond?

Jag blir väldigt fundersam när du så tvärsäkert kan uttala dig om att @Blacksmithfarm inte är bybo? Och att @glömmerallt inte är ängel eller ulv av något slag? Det låter lite som om du har siat en helt gäng men det kan inte stämma överhuvudtaget, det kan möjligtvis finnas en sia ute om pegas gav ett sånt paket, men inte flera och då blir det väldigt märkligt att du kan peka ut vem som inte har vissa roller.
Jag tror inte att en bybo skulle försvara sig så mycket som hon gjorde, men jag är självklart inte säker.

Glömmerallt missade en röstning, vilket jag inte ser som ulvigt. Tror även att man som ängel brukar vara mer aktiv och vilja påverka mer, men det behöver ju inte stämma.

Det drar massa fokus till henne helt i onödan(om hon skulle vara ond)

Jag tycker fortfarande hon bettede sig skumt tidigt i leken så jag har inte släppt henne men misstankarna minskar inte ökar.
Varför tycker du den rösten drar uppmärksamhet till sig? Hon la en tredjeröst på Aliisa när Heffaklumpen (och Niyama?) hade tre (om jag minns röstlistan korrekt nu)? Ponera att både Heffa och Niyama är goda (vi vet Heffa, möjligt att hon inte sett tredjerösten på Niyama). Snurrfian är fårulv och ”jämnar ut” genom att lägga upp kollegan Aliisa för lottning som det ser ut, men röstar egentligen på annat håll, och kanske vet att hon har kollegor som kommer kunna rösta på Heffa efteråt, om Aliisa skulle få nån mer röst. Som exempel?

Främst för mig väldigt anonym och nu så här i efterhand efter resultatet även drivande mot Heffaklumpen tycker jag?
Varför tror du att ulvarna nu skulle vara drivande i lyncher? Igår såg du det väl tvärtom - uddarösterna som var misstänkta. Varför är det de drivande nu?

• Gilla
Reactions: fio
Tillbaka och läst igenom det senaste. ( :banghead: )

Förstår dock inte varför Niyama fick så många röster? Att jag fick ett gäng förstår jag, men tycker inte att hon hade gjort något väldigt misstänkt? Men jag kan ha missat det.

1. iiantazie
2. Aliisa
3. Niyama
4. Hedinn
5. qitis
6. Vira
7. Heffaklumpen-bybo
8. karamelldrottningen-givmild siare
9. Lobelia-bybo
10. fio
11. Blacksmithfarm
12. glömmerallt
13. Elo
14. LenaH-bybo
15. cirkus
16. Pegasus63-brevbärare
17. Snurrfian

Har färgat lite för att försöka få en översikt, dem orangea är alltså dem jag misstänker mest. Gula är misstänkta men inte fullt lika mycket som orangea.

12 kvar i leken, gissningsvis 5 onda men kan vara 4-6. Jag tror inte att de är 4.
De käkar inatt, är de då 6 och lyckas med käket kommer de att vinna.
Är de 5 och lyckas står det 5-6, utgångsläge 5-7. Käkar de jägaren och denne jagar en ulv eller fårulv står det 4-6. Jagar jägaren psykopaten står det 4-5.

Skriver lite kort här, har inte tid att utveckla särskilt mycket.

Iiantazie
tyckte jag först verkade god, men hon verkar även försvara Bsf som jag tror är ond. Mer om Bsf sen.

Niyama har jag ingen riktig uppfattning om, men tycker ändå att hon verkar genuin.

Hedinn har smitit under min radar. Kan vara pga tidsbrist, men jag vet inte. Lutar för tillfället åt det onda hållet.

Qitis vet jag inte heller vart jag har, men tycker att hon verkar genuin.

Vira har också smitit under min radar.

Fio tycker jag alltid verkar ond, men inte mer nu än tidigare. Tänker inte sätta henne som ond men heller inte som god.

Blacksmithfarm är nog min högst misstänkta nu. Känns som att hon blivit tagen för att vara god tidigare idag, men kan det ha varit av ulvkollegor som såg en chans att rädda en kollega?

Glömmerallt är lika snurrig som vanlig. Men tycker hon verkar genuin.

Elo är fortfarande ny, men verkar inte genuin. Sätter Bsf som åt det godare hållet vilket gör henne mer skum.

Cirkus går aldrig att lita på om man inte är i lya med henne. Tycker dock att det lutar åt att hon är en god cirkus, men som sagt, det går aldrig att lita på cirkus.

Snurrfian snurrar lite om rösterna. Tycker att jag är tvärsäker på vissa saker, kan vara jag som utryckt mig otydligt men jag menar det verkligen inte som tvärsäkert för det är det inte. Möjligtvis lite åt det onda hållet, men jag tror nog mer på att hon bara är en snurrig god.

DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo

DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på
Heffaklumpen

Lynchas: Heffaklumpen, bybo

Jag hade bevisligen fel igår med min tanke om Heffa som psykopat.
Tittar bara på röstlistan nu, Men funderar på om Aliisa och eller Niyama sitter i lyan och det började hetta till - ifall någon av de sena rösterna är menade att rädda en kollega? Lyan skulle iof "ha råd" att bli av med en medlem, de har inte panik på samma sätt som goda sidan. Samtidigt har de fördel så länge som vi inte har lyckats rösta ut en ulv. För jag känner att så fort en ulv åker så blir det i alla fall liite lättare att börja leta mönster och hitta kollegor.
glömmerallt gör en sen ändring, och cirkus lägger en sista sen röst på heffa.

Cirkus har lurat mig förr. Nu tycker jag från vad jag minns utan att gå tillbaka och läsa, att hon verkar ha resonerat överlag vettigt i denna leken. Men eftersom det är så många bybor och de goda specialarna rykt så är det lätt för ulvarna att smälta in i denna leken utan att bli upptäckta lika lätt.

glömmerallt känner jag att jag inte har koll på, men har känts som att hon kommit med relevanta funderingar ändå...

Önskar att jag hade mer tid idag, men kommer inte hinna mer än titta in lite snabbt på rast, innan jag kommer hem ikväll. Så hoppas det inte blir för många sidor att läsa ikapp.

Hepp. Nu börjar det brinna i knutarna att få ut ulvar. Men förhoppningsvis fanns lite mer info i dagens röstning i alla fall. Tycker inte att det här gör @Niyama mindre misstänkt direkt, även om hon förstås fortfarande kan vara god som var ute och cyklade om heffaklumpen . Men det var alltså definitivt ingen sia inblandad. Tror inte att jag hinner gå igenom ordentligt ikväll, men får återkomma imorgon med genomgång av dagens röstning.
Nä, en eventuell sia har i så fall hamnat på en god, alternativt skickats in i lyan.

håller med Niyama och aliisa är båda i topp på min lista förutom hedinn kanske att även cirkus kvalar in i det gänget nu då hon går med i drevet om heffaklumpenlikväl som hon gick med i drevet mot pegasus igår?

edit tog bort en rad om att aliisa röstat på niyama idag - totalt fel! Hon röstade på heffaklumpen!

menade IIantazie som ju röstade på Niyama- att hon kan vara fårulven alltså

Vad var det med hedinn? ska se om jag hinner gå tillbaka och läsa dina inlägg. Kommer inte ihåg.
Intressant tanke om iiantazie. Jag ändrade ju för att ta bort makt från fårulven, men tyvärr kom ju många röster så sent att det inte gick att hänga med. Såklart hade jag kunnat lägga en röst på någon tidigare för att försöka dra igång röstningen lite, det blev ju tyvärr ganska avvaktande - något som jag tänker att lyan fick fördel av.

Vad var det med hedinn
Varför tänker du att det är troligt? För mig är ju det en rimlig teori i ett fall där du är ond, någon som vill se ut som att den röstar på en ond men i själva verket röstar på en god. Varför tänker du annars att fårulven skulle rösta öppet på dig, om du också är god? Vad tjänar den på det?

Men varför skulle fårulven rösta synligt på dig om du är god? Vad tänker du att hen tjänar på det?

Fast det är ulv i fårakläder/fårulv, inte röstfifflare. En röstfifflare är en god roll, som har två röster, en öppen och en dold och båda räknas.

Nä, en eventuell sia har i så fall hamnat på en god, alternativt skickats in i lyan.

Vad var det med hedinn? ska se om jag hinner gå tillbaka och läsa dina inlägg. Kommer inte ihåg.
Intressant tanke om iiantazie. Jag ändrade ju för att ta bort makt från fårulven, men tyvärr kom ju många röster så sent att det inte gick att hänga med. Såklart hade jag kunnat lägga en röst på någon tidigare för att försöka dra igång röstningen lite, det blev ju tyvärr ganska avvaktande - något som jag tänker att lyan fick fördel av.
Dels det citerande att trots att hon inte röstar på Pegasus till dl 2 ändå lägger in kommentarer som spär på misstankar mot honom
Em annan sak som slog mig när jag letade igenom hennes inlägg är att i princip samtliga börjar som en fråga på någon annans inlägg. Typ varför tycker du si eller så. Det enda hon framför hyfsat bestämt är att du BSF troligen är god under dl 2 främst
Om det är för att du är god och hon fattade det eller att hon som ond ville vara följsam mot dig eller om ni är onda tillsammans vet jag inte? extremt dåligt med egna teorier och infallsvinklar har hon iaf (tycker jag )

Varför tror du att ulvarna nu skulle vara drivande i lyncher? Igår såg du det väl tvärtom - uddarösterna som var misstänkta. Varför är det de drivande nu?
Lite skillnad på
Dl 1 och två med tidigt flera goda med många röster på sig (iaf i dl 1 vilket är bevisat ) och dl 3 som var mer oviss

Dels det citerande att trots att hon inte röstar på Pegasus till dl 2 ändå lägger in kommentarer som spär på misstankar mot honom
Em annan sak som slog mig när jag letade igenom hennes inlägg är att i princip samtliga börjar som en fråga på någon annans inlägg. Typ varför tycker du si eller så. Det enda hon framför hyfsat bestämt är att du BSF troligen är god under dl 2 främst
Om det är för att du är god och hon fattade det eller att hon som ond ville vara följsam mot dig eller om ni är onda tillsammans vet jag inte? extremt dåligt med egna teorier och infallsvinklar har hon iaf (tycker jag )
Tack! Det fetade: jag insåg att jag nog satt henne åt sidan pga detta och det gör mig lite otrygg...

Yes! Ingen blev käk!

Betyder det att ulvarna försökte äta någon och ängeln räddade eller finns det andra alternativ till varför nån inte blir äten?

Yes! Ingen blev käk!

Betyder det att ulvarna försökte äta någon och ängeln räddade eller finns det andra alternativ till varför nån inte blir äten?
Det betyder att ängeln skyddade rätt person i natt :)
alternativet att ulvarna lät bli / glömde att lägga in om käk finns men är mycket mycket osannolikt !
Inga andra alternativ finns i denna leken längre

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar