Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag ändrade röst hade de två var dock
Uppdatering Dag-DL 3:
"Bagare, nu har ni 15 minuter på er att få klart era pepparkakshus! Kom ihåg, minst en halvmeter höga och helt ätbara!" Idahoe går runt bland deltagarna och peppar, stöttar, stör och snor överblivna pepparkaksbitar och godisdekorationer och äter upp. "Nej, inte den biten! Jag skulle ju använda den Idahoe!" "...Oups... Sorry!"
Idahoe ser skyldig ut men fortsätter smaska. Mellan tuggorna får hon fram ännu ett tidsutrop "Bara 5 minuter kvar nu! 5 minuter! Skynda er!"
Stämningen är hektisk, händer skakar när de försöker få dit de sista detaljerna och mer eller mindre välkonstruerade pepparkakshus pudras med florsocker-snö.
RRRIIING!!!
Idahoe klappar ihop händerna när klockan ringer. "Och där var tiden ute! Ta ett steg tillbaka från era kreationer!"
Nu börjar bedömningen, alla deltagarna får bära fram sina pepparkakshus till domarna som tittar, smakar och kommenterar. Och mäter höjden för att se att husen är tillräckligt höga.
Alla möjliga sorters hus visas upp, föreställande alltifrån Eiffeltornet till kyrkor, slott och lådor.
Amina kommer fram med kvällens högsta hus, en 90 cm hög modell av lutande tornet i Pisa.
Båda domarna ser imponerade ut, dekorationen är prydlig och trots lutningen verkar tornet vara stabilt.
Paul bryter av en bit och tar en tugga, samtidigt som Mary frågar hur hon lyckades bygga det så stabilt.
Paul börjar spotta och fräsa och vänder ryggen mot kameran samtidigt som han försöker peta ut pepparkaksresterna ur munnen med viss svårighet.
Amina ser osäker ut men svarar ändå Mary samtidigt som hon sneglar nervöst på Paul's rygg.
"Eh, det var inte så svårt, jag använde limpistol..."
När det är dags för resultatet är ingen förvånad när det är Amina som åker ut.
Paul grimaserar.
"Jag tror jag bet sönder en lagning! Och jag har fortfarande lim mellan tänderna som jag inte får bort! Kallar du det ätligt?!?"
Heffaklumpen var Amina, bybo
Natt-DL 3 kl 08.00
Dag-DL 4 kl 21.30
No hard feelings!Jag har bara spelat någon enstaka lek med @heffaklumpen men jag höll nästan på att säga att hon påminner om mig sen kom jag på att det kanske var lite elakt Så jag hoppas du intetar illa upp heffa)
Jag uppfattar henne som pladdrig engagerad och teori villig, ibland känns det som hon trasslar in sig i resonemang som är lite svåra att begripa och då kan hon "fastna" lite i det och vilja förklara till folk förstår( det är det här sista jag har hög igenkänningsfakopå.)
Jag har henne som en av många misstänkta just nu.
noppNä faktiskt inte. De hade tre var Niya, Aliisa och Heffa se inlägg #554 som är före ditt ändringsinlägg i #556
håller med Niyama och aliisa är båda i topp på min lista förutom hedinn kanske att även cirkus kvalar in i det gänget nu då hon går med i drevet om heffaklumpenlikväl som hon gick med i drevet mot pegasus igår?Hepp. Nu börjar det brinna i knutarna att få ut ulvar. Men förhoppningsvis fanns lite mer info i dagens röstning i alla fall. Tycker inte att det här gör @Niyama mindre misstänkt direkt, även om hon förstås fortfarande kan vara god som var ute och cyklade om heffaklumpen . Men det var alltså definitivt ingen sia inblandad. Tror inte att jag hinner gå igenom ordentligt ikväll, men får återkomma imorgon med genomgång av dagens röstning.
inte för att jag tycker det är så petigt men just det inlägget visar två röster på aliisa?Nä faktiskt inte. De hade tre var Niya, Aliisa och Heffa se inlägg #554 som är före ditt ändringsinlägg i #556
nopp
kolla klockslagen! Antar att BSF ändrat i efterhand som röständringarna kom?
har markerat aliisa Niyama och heffa rösterna INNAN mitt röstinlägg i listan med lila färg så du ser det
elos röst på heffa vart jag faktiskt inte medveten om när jag ändrade - så i mitt huvud hade de tre kandidaterna 2 var
Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
Japp!Antar att BSF ändrat i efterhand som röständringarna kom?
håller med Niyama och aliisa är båda i topp på min lista förutom hedinn kanske att även cirkus kvalar in i det gänget nu då hon går med i drevet om heffaklumpenlikväl som hon gick med i drevet mot pegasus igår?
Aliisa röstade på niyama idag - tveksamt om det till hennes fördel - hon kan ju lika gärna vara fårulven?
Och vem är det?Jag är med i alla drev numera känns det som.
Jag fick bara tidsbrist på slutet och ville inte lägga en röst på den jag egentligen misstänkte mest men ingen annan hade röstat på så det kändes helt onödigt.
menade IIantazie som ju röstade på Niyama- att hon kan vara fårulven alltsåhåller med Niyama och aliisa är båda i topp på min lista förutom hedinn kanske att även cirkus kvalar in i det gänget nu då hon går med i drevet om heffaklumpenlikväl som hon gick med i drevet mot pegasus igår?
edit tog bort en rad om att aliisa röstat på niyama idag - totalt fel! Hon röstade på heffaklumpen!
Och vem är det?
Hm. Jo du har en Poängbsf hade jag nog velat rösta på eventuellt (trots att jag ändrade rösten från henne igår) men jag tycker det blev så konstigt idag men noll misstankar där + det långa inlägget där hon inte tyckte nån var skum, kändes väldigt undanglidande. Om hon är god borde väl ulvarna ändå försökt nånting?