Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Uppdatering Dag-DL 3:

"Bagare, nu har ni 15 minuter på er att få klart era pepparkakshus! Kom ihåg, minst en halvmeter höga och helt ätbara!" Idahoe går runt bland deltagarna och peppar, stöttar, stör och snor överblivna pepparkaksbitar och godisdekorationer och äter upp. "Nej, inte den biten! Jag skulle ju använda den Idahoe!" "...Oups... Sorry!"
Idahoe ser skyldig ut men fortsätter smaska. Mellan tuggorna får hon fram ännu ett tidsutrop "Bara 5 minuter kvar nu! 5 minuter! Skynda er!"

Stämningen är hektisk, händer skakar när de försöker få dit de sista detaljerna och mer eller mindre välkonstruerade pepparkakshus pudras med florsocker-snö.

RRRIIING!!!
Idahoe klappar ihop händerna när klockan ringer. "Och där var tiden ute! Ta ett steg tillbaka från era kreationer!"
Nu börjar bedömningen, alla deltagarna får bära fram sina pepparkakshus till domarna som tittar, smakar och kommenterar. Och mäter höjden för att se att husen är tillräckligt höga.
Alla möjliga sorters hus visas upp, föreställande alltifrån Eiffeltornet till kyrkor, slott och lådor.
Amina kommer fram med kvällens högsta hus, en 90 cm hög modell av lutande tornet i Pisa.
Båda domarna ser imponerade ut, dekorationen är prydlig och trots lutningen verkar tornet vara stabilt.
Paul bryter av en bit och tar en tugga, samtidigt som Mary frågar hur hon lyckades bygga det så stabilt.
Paul börjar spotta och fräsa och vänder ryggen mot kameran samtidigt som han försöker peta ut pepparkaksresterna ur munnen med viss svårighet.
Amina ser osäker ut men svarar ändå Mary samtidigt som hon sneglar nervöst på Paul's rygg.
"Eh, det var inte så svårt, jag använde limpistol..."

När det är dags för resultatet är ingen förvånad när det är Amina som åker ut.
Paul grimaserar.
"Jag tror jag bet sönder en lagning! Och jag har fortfarande lim mellan tänderna som jag inte får bort! Kallar du det ätligt?!?"

Heffaklumpen var Amina, bybo

Natt-DL 3 kl 08.00

Dag-DL 4 kl 21.30
🥺

Hepp. Nu börjar det brinna i knutarna att få ut ulvar. Men förhoppningsvis fanns lite mer info i dagens röstning i alla fall. Tycker inte att det här gör @Niyama mindre misstänkt direkt, även om hon förstås fortfarande kan vara god som var ute och cyklade om heffaklumpen . Men det var alltså definitivt ingen sia inblandad. Tror inte att jag hinner gå igenom ordentligt ikväll, men får återkomma imorgon med genomgång av dagens röstning.

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på Heffaklumpen

Färgar lite och funderar på vad som hände egentligen, det ramlade in väldigt många röster på Heffaklumpen på slutet:cautious:

Jag har bara spelat någon enstaka lek med @heffaklumpen men jag höll nästan på att säga att hon påminner om mig:o sen kom jag på att det kanske var lite elakt:crazy: Så jag hoppas du intetar illa upp heffa)

Jag uppfattar henne som pladdrig engagerad och teori villig, ibland känns det som hon trasslar in sig i resonemang som är lite svåra att begripa och då kan hon "fastna" lite i det och vilja förklara till folk förstår( det är det här sista jag har hög igenkänningsfako:ppå.)

Jag har henne som en av många misstänkta just nu.
No hard feelings!

Tycker nog att det är en rätt bra beskrivning av mig. Pladdrig och kastar ur mig saker som lösa tankar utan att riktigt tänka efter (vilket innebär att det jag säger inte alltid håller) :o Och så vill jag gärna att alla ska förstå hur jag tänkte (däremot behöver man inte hålla med).

Okej. Jag vet kamnappt ut eller in nu, och imorgon kommer jag ha ont om tid på dagen.

12 spelare kvar? Troligtvis 5 ulvar? Marginalerna är tajta, vi måste pricka rätt nu.

Nä faktiskt inte. De hade tre var ;) Niya, Aliisa och Heffa se inlägg #554 som är före ditt ändringsinlägg i #556
nopp

kolla klockslagen! Antar att BSF ändrat i efterhand som röständringarna kom?
har markerat aliisa Niyama och heffa rösterna INNAN mitt röstinlägg i listan med lila färg så du ser det
elos röst på heffa vart jag faktiskt inte medveten om när jag ändrade - så i mitt huvud hade de tre kandidaterna 2 var
Röstlista DL3:

Hepp. Nu börjar det brinna i knutarna att få ut ulvar. Men förhoppningsvis fanns lite mer info i dagens röstning i alla fall. Tycker inte att det här gör @Niyama mindre misstänkt direkt, även om hon förstås fortfarande kan vara god som var ute och cyklade om heffaklumpen . Men det var alltså definitivt ingen sia inblandad. Tror inte att jag hinner gå igenom ordentligt ikväll, men får återkomma imorgon med genomgång av dagens röstning.
håller med Niyama och aliisa är båda i topp på min lista förutom hedinn kanske att även cirkus kvalar in i det gänget nu då hon går med i drevet om heffaklumpenlikväl som hon gick med i drevet mot pegasus igår?

edit tog bort en rad om att aliisa röstat på niyama idag - totalt fel! Hon röstade på heffaklumpen!

Senast ändrad:
Nä faktiskt inte. De hade tre var ;) Niya, Aliisa och Heffa se inlägg #554 som är före ditt ändringsinlägg i #556
inte för att jag tycker det är så petigt men just det inlägget visar två röster på aliisa?

Snurrfians röst på aliisa kom ju efter Qs ändring

Jag uppfattade dock Q som om hon valde mellan Hedinn och niyama och ändrade eftersom ingen annan röstade på hedinn

nopp

kolla klockslagen! Antar att BSF ändrat i efterhand som röständringarna kom?
har markerat aliisa Niyama och heffa rösterna INNAN mitt röstinlägg i listan med lila färg så du ser det
elos röst på heffa vart jag faktiskt inte medveten om när jag ändrade - så i mitt huvud hade de tre kandidaterna 2 var
Röstlista DL3:

Jamen ja . Bsfs inlägg #554 kom kl 21:24 men har med en röstning från 21:26. Så den måste vara redigerad i efterhand. Förlåt - då samlades rösterna ändå även om 2-2-2 inte stämde helt.

håller med Niyama och aliisa är båda i topp på min lista förutom hedinn kanske att även cirkus kvalar in i det gänget nu då hon går med i drevet om heffaklumpenlikväl som hon gick med i drevet mot pegasus igår?
Aliisa röstade på niyama idag - tveksamt om det till hennes fördel - hon kan ju lika gärna vara fårulven?

Jag är med i alla drev numera känns det som.
Jag fick bara tidsbrist på slutet och ville inte lägga en röst på den jag egentligen misstänkte mest men ingen annan hade röstat på så det kändes helt onödigt.

edit tog bort en rad om att aliisa röstat på niyama idag - totalt fel! Hon röstade på heffaklumpen!
menade IIantazie som ju röstade på Niyama- att hon kan vara fårulven alltså

Och vem är det?

bsf hade jag nog velat rösta på eventuellt (trots att jag ändrade rösten från henne igår) men jag tycker det blev så konstigt idag men noll misstankar där + det långa inlägget där hon inte tyckte nån var skum, kändes väldigt undanglidande. Om hon är god borde väl ulvarna ändå försökt nånting?

Röstningen som helhet käns skum och rätt märklig men jag tycker de flesta blir mindre misstänkta av den, den röst som sticker ut som skum är ju min ändring :banghead:
Jag menar t.ex snurrfians blir ju jättemärkligt om hon skulle vara ond? Och hon var ju förut bland minna mest misstänkta:cool: Så jag ångrar inte att jag ändra med jag borde ändrat till någon annan.

bsf hade jag nog velat rösta på eventuellt (trots att jag ändrade rösten från henne igår) men jag tycker det blev så konstigt idag men noll misstankar där + det långa inlägget där hon inte tyckte nån var skum, kändes väldigt undanglidande. Om hon är god borde väl ulvarna ändå försökt nånting?
Hm. Jo du har en Poäng

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar