Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Jag känner att jag vill lägga en röst nu så får den ändras om det framkommer mer efter genomläsning och vad som skrivs
Jag har så många jag tror är onda så vill betona att jag nu bara går på känsla och mycket väl kan ha fel men någonstans måste man börja nysta i det hela

De två jag reagerat mest på hittills är Niyama och Hedinn faktiskt .
Extremt anonyma för att vara dem, även med tidsbrist och känns inte som de gräver så som de brukar kunna göra när de är goda
Man behöver inte ha många inlägg för att vara grävande .

Niyama har en röst på sig , iofs från en annan jag är väldigt fundersam på-Iiantazie Saknar att hon försöker leta ulvar- och delta med teorier ? Hon brukar ju ha dem som god. Men kan ju ha saker irl som gör att hon inte kan delta ordentligt?

Hedinn la en av rösterna på Pegasus i första Dl men röstade inte på honom i DL2 trots att många andra gjorde det.vilket jag noterade som skumt och fortfarande tycker då hon inte verkade vilja göra något för att påverka så inte andra skulle rösta där ( om hon nu ändrat åsikt om pegasus alltså) Har inte sett mycket av substans från hedinn alls så det känns mest lurigt för mig s här långt

Jag ÄR medveten om att det fortsätter vara spretigt om jag lägger rösten på Hedinn men måste samtidigt gå på magkänslan ( finns ju inte så mycket mer att gå på!)
kan ändra rösten som sagt om någon kommer med bättre slutsatser och misstankar!

qitis röstar på hedinn
tror att hon inte ville rösta på pegasus dl2 för att hon visste att han var god då hon sitter i lyan

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn

Snurrfian 1
Niyama 2
Aliisa 2
Iiantazie 1
Heffaklumpen 2
Hedinn 1

Okej, jag ska försöka mig på en genomgång av alla här nu tänkte jag. :)

Aliisa: Pegasus63 - Blacksmithfarm
La sistarösten på Pegasus i DL1 och en andraröst på mig i DL2. I DL1 gör hennes röst att det står lika mellan karamelldrottningen och Pegasus. Så vitt vi kan se i leken utan att veta vad fårulven haft för sig.
När hon röstade på mig så var det ingen annan som hade mer än en röst på sig, men det var många kvar att rösta i det läget. Det verkar som att hon väljer mellan mig och Pegasus igår.
Hon har haft ont om tid, vilket tyvärr gör det svårt för mig att bilda mig en uppfattning om henne. - neutral känsla

Blacksmithfarm: Karamelldrottningen - Heffaklumpen/Pegasus63
That's me! :D

Cirkus: qitis - Blacksmithfarm/Pegasus63
Lägger lekens första röst i DL1, och i DL2 röstar hon på mig, för att ändra till Pegasus.
Hon är aktiv i leken, kommer med relevanta frågeställningar och funderingar. Så, neutral känsla här med för tillfället.

Elo: Karamelldrottningen - Aliisa
Ny lekare. Lägger femterösten på Karamelldrottningen i DL1, strax efter min röst som hon inte hunnit se. Och igår röstade hon på Aliisa. En röst som läggs efter att majoriteten av spelarna röstat och drevet mot pegasus är igång, hon väljer mellan mig, fio och Aliisa. Fråga @Elo - kan du utveckla varför du valde Aliisa av oss tre som du verkade misstänka, varför röstade du inte på mig? :) Något oklar status för tillfället.

Fio: glömmerallt - Blacksmithfarm
Sen uddaröst i DL1, en röst på mig i DL2 - som hon försökte ändra, men inte hann. Anklagade mig för att mitt teoriande var en hel massa text som kom fram till samma som alla andra redan skrivit. Aktiv i leken. Hamnar på den neutrala listan.

Glömmerallt: missar - Pegasus63
Har enligt inläggsstatistiken varit aktiv, men min känsla är tvärt om. Vet inte varför egentligen. Missar första DL och röstar på Pegasus igår. Rättar vid ialla fall två tillfällen andra spelare när hon missas i teorier fast de teorierna då skulle sätta henne som misstänkt. Vilket tyder på bra sportmanship men inte pekar på vilken sida hon spelar för. Så hon hamnar som neutral för mig.

Hedinn: Pegasus63 - fio
Tredjerösten på Pegasus i DL1, tidig uddaröst på fio i DL2.
Känns som att hon ställer relevanta frågor och driver leken framåt. Så känns neutral just nu

Heffaklumpen: Pegasus63 - Pegasus63
Fått försvara sin teori angående vilka röster som var mest misstänkta. Jag är inte säker på att jag förstår hur hon tänkte, men det har stötts och blötts en hel del, så vet inte om jag vill dra det en vända till... Första rösten på pegasus i DL1, en sen röst på honom i DL2, verkar rädd för att bli misstänkt pga detta. Har aldrig spelat med heffa förut så jag kan inte riktigt avgöra om detta är en normal heffa eller en som rör till det för sig för att hen sitter i lyan. Oklar status.

iiantazie: Pegasus63 - Pegasus63
Ytterligare en spelare jag inte spelat med innan. Lägger andrarösten på Pegasus i DL1, efter att karamellen fått sina tre första. I DL 2 lägger hon 4rösten. Tycker att aliisas sena röst är till hennes fördel då hon inte tror att ulvarna skulle vilja sticka ut. Misstänker både mig och Pegasus, men röstar på pegasus för att det kan ge leken mer att veta hans roll. Även här känner jag att jag får sätta oklar status.

Niyama: Hedinn - Heffaklumpen
Har haft ont om tid? La en uddaröst igår, men kan förstå att hon pga tidsbrist inte hann sätta sig in i och avgöra ifall hon ville delta i drevet och isf på vilken sida. Känns ändå som att hon ställer relevanta frågor. Neutral.

Snurrfian: Vira - Aliisa
Udda röst i mitten av röstningen DL1, en andraröst sent i röstningen på Aliisa DL2.
Känns som hon flugit under min radar hittills, vet inte om det beror på att hon väl också haft lite ont om tid? Majoriteten av hennes inlägg i leken kom innan hennes röst DL1 så det känns svårt att bilda sig en uppfattning om henne. Oklar status här med.

Vira: Aliisa - Pegasus63
Lägger en sen röst på Aliisa i DL1 (baserad på låg aktivitet) och en sen röst även i DL2 på Pegasus denna gången.
Kommer med vettiga resonemang och funderingar, bl.a. kring fårulven och dreven. Hamnar på neutral status även hon.

Qitis: Karamelldrottningen - Blacksmithfarm
Sist, men inte minst, Qitis som leder inläggsstatistiken! (:D) - och då har hon haft ont om tid...
Lägger första rösten på karamelldrottningen i DL 1, och röstar på mig i DL 2.
Hon är som sagt aktiv och kommer med egna funderingar och teorier - i vanlig q-anda, samtidigt som hon ifrågasätter/diskuterar andras. Jag förstår att hon röstar på mig igår, no hard feelings. Hon är med och aktiv kring DL och känns vettig.

Puh! Vet inte om jag blev nåt klokare, men nu måste jag läsa ikapp vad ni skrivit under tiden jag författade detta.

Lite skrämmande att du har alla som neutrala. eller oklar status. Känns rätt så defensivt och kanske för att du inte vill sticka ut idag som du ändå gjorde igår och det vore ju rätt naturligt att om du nu har en god viktig roll som jag fick känslan av igår (när du börjar hojta) så borde åtminstone ulvarna vlja ha ut dig, men ännu är det inte nån som riktigt ifrågasätter dig idag.

Okej, jag är trött och orkar inte tänka. Men en tanke slog mig.
Heffaklumpen har ju fått misstankar på sig och blivit ifrågasatt.. Ponera att hon är psykopaten och därmed en som lyan helst blir av med först om de måste offra någon, att det är okej att hon blir skum och misstänkt?

Aliisa och Niyama har röstat på Heffa idag, Niyama gjorde det igår också.

Galen idé - alla tre sitter i lyan?

Alibifrö?

Det är det bästa jag har att komma med idag. Och eftersom vi inte vill rösta ut psykopaten i förstahand så väljer jag Aliisa som redan har en röst på sig.

Blacksmithfarm röstar på Aliisa
Jag förstår inte delen om psykopaten, varför skulle rösten på aliisa peka på att hon inte var det?

Alla tre har för övrigt minst en röst.

Jag känner att jag vill lägga en röst nu så får den ändras om det framkommer mer efter genomläsning och vad som skrivs
Jag har så många jag tror är onda så vill betona att jag nu bara går på känsla och mycket väl kan ha fel men någonstans måste man börja nysta i det hela

De två jag reagerat mest på hittills är Niyama och Hedinn faktiskt .
Extremt anonyma för att vara dem, även med tidsbrist och känns inte som de gräver så som de brukar kunna göra när de är goda
Man behöver inte ha många inlägg för att vara grävande .

Niyama har en röst på sig , iofs från en annan jag är väldigt fundersam på-Iiantazie Saknar att hon försöker leta ulvar- och delta med teorier ? Hon brukar ju ha dem som god. Men kan ju ha saker irl som gör att hon inte kan delta ordentligt?

Hedinn la en av rösterna på Pegasus i första Dl men röstade inte på honom i DL2 trots att många andra gjorde det.vilket jag noterade som skumt och fortfarande tycker då hon inte verkade vilja göra något för att påverka så inte andra skulle rösta där ( om hon nu ändrat åsikt om pegasus alltså) Har inte sett mycket av substans från hedinn alls så det känns mest lurigt för mig s här långt

Jag ÄR medveten om att det fortsätter vara spretigt om jag lägger rösten på Hedinn men måste samtidigt gå på magkänslan ( finns ju inte så mycket mer att gå på!)
kan ändra rösten som sagt om någon kommer med bättre slutsatser och misstankar!

qitis röstar på hedinn
tror att hon inte ville rösta på pegasus dl2 för att hon visste att han var god då hon sitter i lyan
Hon la ju en strömröst på honom dag ett så att vilja undvika det dag två känns märkligt?

Jag tycker att Snurrfian snurrar in sig ovanligt mycket i sina teorier och funderingar idag, plus detta inlägg:
@Hedinn har jag helt missat, det gör mig lite fundersam, håller hon en medveten låg profil eller är det jag som är ouppmärksam?

@Elo är väldigt osäker nybörjare, vet inte riktigt var jag har henne heller.

@Niyama har aviserat tidsbrist men känns ändå som om hon letar ulvar.
Ja, det är du som är ouppmärksam. :D Nä, men jag aviserade också tidsbrist tidigare idag, ihop med att jag leker helt och hållet från mobil. Någon skrev det efteråt också, så det har noterats mer än en gång i leken.

Hedinn röstar på Snurrfian

Lite skrämmande att du har alla som neutrala. eller oklar status. Känns rätt så defensivt och kanske för att du inte vill sticka ut idag som du ändå gjorde igår och det vore ju rätt naturligt att om du nu har en god viktig roll som jag fick känslan av igår (när du börjar hojta) så borde åtminstone ulvarna vlja ha ut dig, men ännu är det inte nån som riktigt ifrågasätter dig idag.
Kan ju också vara en stratergi. Att de hoppas att jag blir misstänkt... Jag för står att det ser misstänkt ut.

Jag förstår inte delen om psykopaten, varför skulle rösten på aliisa peka på att hon inte var det?

Alla tre har för övrigt minst en röst.
Nu har du tappat bort mig med. Jag menar att Heffa skulle vara psykopat, men jag vill inte rösta på psykopaten om jag hittar en annan ulv. Jag tänker då att kollegorna lagt lite grundarbete till att kunna misstänka Heffa om hon hamnar i hetluften. Inte att heffa med vilje blivit misstänkt, men är hon ändå det så hakar en eller flera kollegor på.
Läste listan snabbt och missade rösten på Niyama när jag la min.

Hon la ju en strömröst på honom dag ett så att vilja undvika det dag två känns märkligt?
ja det är det jag reagerar på eftersom hon inte propagerade något för att hon ändrat åsikt om honom? eller har jag missat något?
Vet att jag var väldigt fårnvarande jualafton och fram till eftermiddag/kväll judagen så hade en hel del att läsa ikapp
detta var dock vad jag hade antecknat för mig själv samt skrivit om tidigare idag och även fått ett svar från hedinn som inte förklarade särskilt mycket ( tyckte jag då)
Varför tror du att ulvarna bara lagt uddaröster? Och varför tänker du att de som bidragit till att rösta ut goda själva är goda? Varför är man mer troligt god för att man lagt två röster i drev mot goda än en sån röst och en uddaröst?

Sen ser jag inte alls varför det är misstänkt att jag inte fortsätta misstänka personen jag röstade på DL1?

Dags att rösta och jag känner mig förvirrad igen.

Var väldigt inne på BSF utifrån hur det blev igår, men tycker ändå att hon skrivit en del saker som kanske gör att jag läser henne som god. I alla fall?

Vågar jag rösta på Heffaklumpen? Har redan 2 röster, vilket innebär att min kan bli utslagsgivande (några röster saknas, och fårulven kan ha röstat men lagt gömd röst nån annan stans.

Men jag kör på den.

Elo röstar på Heffaklumpen

Utifrån hur hon (?) röstade i DL 2 och vissa saker som sagts i inlägg.

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa

Snurrfian 2
Niyama 3
Aliisa 3
Iiantazie 1
Heffaklumpen 3
Hedinn 0

Jag tycker att Snurrfian snurrar in sig ovanligt mycket i sina teorier och funderingar idag, plus detta inlägg:

Ja, det är du som är ouppmärksam. :D Nä, men jag aviserade också tidsbrist tidigare idag, ihop med att jag leker helt och hållet från mobil. Någon skrev det efteråt också, så det har noterats mer än en gång i leken.

Hedinn röstar på Snurrfian
:cautious: Men vänta lite nu, jag konstaterar att jag kan ha varit ouppmärksam, jag har plöjt 11 sidor under eftermiddagen som jag inte har haft möjlighet att läsa tidigare och du gör det väldigt enkelt att lägga en andra röst på mig för att jag funderar över dig? Vilka teorier har jag snurrat in mig i? Jag tycker inte ens att jag har haft några teorier alls utan mest lyft funderingar och försökt hinna läsa ikapp.

qitis ändrar röst till Niyama för att hon har två röster och jag tycker att vi bör samla rösterna + jag även har starka tankar på henne som ulv enligt tidigare inlägg när jag röstade på hedinn

Jag blir sjukt nervös över att det finns en fårröst och att jag nu har två röster på mig, så Snurrfian röstar på Aliisa dels för att jag ska ha en chans att överleva och dels för att jag anser att Aliisa har varit lite för tvärsäker när hon har placerat in roller på flera olika spelare när den sortens info inte kan finnas ute.

Det kan jag inte? Men Heffa är den jag uppfattat som flest tyckt vart mest skum?
Jag måste rösta någonstans, valde då en som inte kändes drev-ig men samtidigt misstänkt. Heffa hade redan två röster. Typ.

Jag tyckte att heffaklumpen var skum igår också men jag tycker att Aliisa också haft en del misstankar emot sig. Jag tror inte att de är i lyan tillsammans efter debaclet med heffas inlägg om inaktivitet - känns inte som något man gör mot en kollega.

glömmerallt ändrar röst från snurrfian till heffaklumpen

För om någon har siat någon som ond så känns det somn ända möjligheten. Därför är det också dumt om niyama åker ut

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar