Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Jag får det ungefär till att alla är onda, men det kan ju inte stämma. Vissa sticker ut mer än andra, framför allt Heffaklumpen just nu men jag är även skeptisk mot Blacksmithfarm. Av de goda specialrollerna är ängeln och jägaren kvar, jägaren borde inte försvara sig om denne är ganska säker på en som hen tror är ond. Ängeln borde försvara sig och göra vad hen kan för att överleva.

Hedinn har skrivit en del men jag undrar om inte hon försöker gå under radarn. Är dock inte alls säker, kan ju vara annat som påverkar. Men jag håller henne som misstänkt.

Blacksmithfarm är nog antingen ond eller god specialroll. Tycker inte att en bybo borde försvara sig så, men vet inte hur hon brukar göra. Om jag utgår från mig själv skulle jag inte ha försökt rädda mig i den situationen, och nu visade det ju sig även att Pegasus hade en god viktig roll. Jag tror på antingen ängeln eller ond, kanske fårulven, men kan även vara vanlig ulv. Tror inte att hon är bybo.

Niyama tror jag alltid är ond, men brukar ju logiskt nog inte stämma. Har ingen riktig uppfattning där.

Elo är ny, men jag är skeptisk mot listan där några inte nämns alls, kan det vara en ulv som inte vill prata om sina lyakamrater? Eller bara ovana. Sätter henne åt det misstänkt onda hållet, men kommer inte rösta där idag.

Fio har jag svårt för att placera, men hon är inte högt misstänkt ond. Tror heller inte att en ulv skulle vilja ändra röst så sent (även om den inte påverkade). Tror inte att en ulv skulle vilja sticka ut så mycket mot en god, men vad vet jag. Tror inte på någon god specialroll, i sådana fall jägare men tror inte det.

Heffaklumpen beter sig skumt. Kan mycket väl vara ond, men jag tror inte på fårulv, då borde hon vilja vara mer diskret. Möjlig psykopat eller ulv. Eller förvirrad god. Hakade upp sig på gamla lekar igår och var då misstänktsam mot mig. Jag reagerar inte på att hon misstänker mig, men tycker nog att det var svaga motiveringar. Jag tror inte att Heffa och Niyama är i lyan tillsammans, men tror att någon av dem är det. Röstar på mig idag.

Glömmerallt kan vara vad som, men jag tror inte att hon är ond. Tror väl mest det för att jag tycker att det är svårare att missa en röstning om man sitter i lyan. Kommer med en svag röst på Snurrfian, funderar på om hon vet mer än vad hon får säga här. Tror inte på att hon är ängel eller ulv av något slag, men jag har haft fel innan.

iiantazie kan vara vad som, men tror på god. Skulle inte tro på någon specialroll, åt något håll.

Jag måste rösta snart, men ska läsa det senaste en gång till.
Varför sätter du iiantazie som god? Utan motivering? Alla andra i inlägget är mer eller mindre misstänkta/skumma?

För att många andra redan röstat på dig och jag inte vågade iom vad som hände DL1 :o Det kändes säkrare att lägga en röst på antingen fio eller Aliisa, även om det blev en uddaröst. Speciellt när det rasslade till med en del byten och så vidare. Ville inte hamna i sitsen där min röst dödade en god spelare.

Igen.

Rent intellektuellt så inser jag att det inte är helt ovanligt att man kanske lynchar några goda på väg mot att hitta de onda. Men... um... känslomässigt kanske jag inte riktigt är överens med konceptet. Än.

Okej:)
Ja, alltså det får man tyvärr räkna med. Grejjen är ju också den att ulvarna vet om det är en av dem eller någon god som drevet är på väg mot och kan välja att inte delta för att det ska se bra ut att de inte röstade ut en ond. Det finns liksom alltid två sidor av myntet i dessa lekar, minst...

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
? Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
Snurrfian 1
Niyama 1
Aliisa 1
Iiantazie 1
Heffaklumpen 1

Okej:)
Ja, alltså det får man tyvärr räkna med. Grejjen är ju också den att ulvarna vet om det är en av dem eller någon god som drevet är på väg mot och kan välja att inte delta för att det ska se bra ut att de inte röstade ut en ond. Det finns liksom alltid två sidor av myntet i dessa lekar, minst...

Menar du inte en god där O_o det måste ju se jättebra ut om en ulv röstar ut en ond menar jag 🙂

😫 min utökade familj kom och är kvar så jag sitter på toa och försöker få någon slags överblick. Jag har inte hunnit läst ikapp men ser att det är många röster på pegasus, antingen är det ulvar som ser en chans att få ut en god eller så är det någon som vet att han är ulv. Men jag kan inte avgöra det.
Det enda jag vet just nu är att Jag reagera på @Aliisa tidigare idag att hon så tvärsäkert pekade ut heffaklump och eko som ulvar och det kändes rejält skumt så snurrfian röstar på Aliisa.

Jag ber även om ursäkt för min frånvaro idag

Har jag skrivit att någon skulle veta om Pegas var ulv? Jag försökte mest peka på att jag inte hade hunnit läsa in mig på vad som hade skrivits och därmed inte ens hade läst varför det kom så många röster på honom. Nu när jag har läst ikapp så kan jag förstå rösterna på Pegas även om det med facit i hand finns många hintar om hans roll. Samtidigt skulle jag nog aldrig har vågat lita på de hintarna innan röstningen igår.
Så skrev du "antingen är det ulvar som ser en chans att få ut en god eller så är det någon som vet att han är ulv", vilket jag reagerade lite på, för det fanns väl ingen som kunde ha sådan info (veta att någon är ulv) i det skedet?

Så skrev du "antingen är det ulvar som ser en chans att få ut en god eller så är det någon som vet att han är ulv", vilket jag reagerade lite på, för det fanns väl ingen som kunde ha sådan info (veta att någon är ulv) i det skedet?
Hade inte åskådarlyan fått möjlighet att skicka en sia redan då? Eller tänkte jag fel? :confused: För det var det jag tänkte att åskådarlyan hade hunnit skicka en sia, som någon hade siat pegas, uppenbarligen var det inte så igår och som sagt, jag hann inte läsa ikapp alls igår. :o

Röstlista DL3:
18:06 Fio röstar på iiantazie

Snurrfian 1
Niyama 1
Aliisa 1
Iiantazie 1
Heffaklumpen 1

@Hedinn har jag helt missat, det gör mig lite fundersam, håller hon en medveten låg profil eller är det jag som är ouppmärksam?

@Elo är väldigt osäker nybörjare, vet inte riktigt var jag har henne heller.

@Niyama har aviserat tidsbrist men känns ändå som om hon letar ulvar.

Ser att många regerat på att jag röstade efter en gammal teori, jag som tyckte det var uppenbart att jag inte hade tid attt teori en massa då utan bara kikade in och petade in en röst efter tidigare teori bara för att inte riskera att missa röstningen helt.

Många verkar också tycka lite tvärtom mot mig när det gäller @cirkus och @Blacksmithfarm , det är intressan och kanske lite skumt jag får nog ta och läsa om det lite extra noga..(har bara skummat dagens inlägg.)

Hade inte åskådarlyan fått möjlighet att skicka en sia redan då? Eller tänkte jag fel? :confused: För det var det jag tänkte att åskådarlyan hade hunnit skicka en sia, som någon hade siat pegas, uppenbarligen var det inte så igår och som sagt, jag hann inte läsa ikapp alls igår. :o

Åskådar lyan kan inte skicka någon sia och karamell han väl inte sia någon heller så de kan inte skickat någon rad om det heller om om det var vad du menade?

Jag har försökt hänga med i vad som gjorde att @Blacksmithfarm fick en mängd röster i går men idag ses hon av flera som god? Men jag kan hålla med om att sättet hon försvarade sig igår känns mer som god, samtidigt skulle väl även en ulv försvarar sig om hen såg möjligheten.
Åskådar lyan kan inte skicka någon sia och karamell han väl inte sia någon heller så de kan inte skickat någon rad om det heller om om det var vad du menade?
Nej jag insåg just det, jag blandade ihop det med förra leken där åskådarlyan fick skicka paket, men Pegas borde väl ha hunnit skickat ett paket åtminstone? Frågan är till vem och vad, jag vet att det har varit upp till diskussion och man gissade paket. Men en fråga till @Idahoe , om någon har fått en sia, visar den även roll eller bara om spelare när ond eller god? För om sian bara visar ond/god så skulle den vara rätt harmlös att skicka också, skulle den hamna hos en ulv så skulle den bara visa något ulvarna redan vet, att alla utanför lyan är goda. :)

Ikväll är jag hemma men jag vill ut och åka skidor (måste åka sent för det är så jävla mycket turister här :arghh:) så kommer inte vara inne runt dl.

Niyama röstar på heffaklumpen
teorier nedan. Det är mycket konstigt med heffaklumpen, det i första citatet tänkte jag kan ju vara en god som trasslat in sig, men jag tycker det i andra citatet skaver mer. Som att hon visste att Pegasus var god och ville förekomma eventuella misstankar mot henne.

Heffaklumpen - är en av de jag reagerat mest på. Det här resonemanget som flera reagerade på, att de tre första rösterna på Karamell dag 1 är mer skumma än de två sista. Jag förstår inte alls så jag tycker det är skumt och undrar om hon ville rikta misstankarna mot de första tre, och kanske snarare skydda Elo och/eller BSF?

Här är ett svar från Heffaklumpen:

Och jag fattar fortfarande ingenting. Vad med klockslagen gjorde dessa skumma?
Ett till svar, till cirkus:

Min känsla är att heffaklumpen ville misstänka de tre första mer än Elo och BSF.

Och denna kommentar:

Det är helt ologiskt för mig, jag förstår inte hur det kunde göra att Elo hamnade åt det godare hållet men BSF skulle kunna vara ond. Svaren jag fått från heffaklumpen tycker jag inte förklarar saken.

Sen kom teorin om Aliisa, som jag tyckte haltade rejält:

Jag skulle inte bli jätteförvånad om heffaklumpen var i lyan med Elo. Visserligen märkligt att lite godförklara en kollega sådär, men Elo är ju ny och heffaklumpen inte jätterutinerad. Jag tycker nånting skaver med det där faktiskt.

Sen heffaklumpens röst igår. Hon la femte rösten på Pegasus och jag tycker i princip alla röster på Pegasus är mer eller mindre skumma. Det i ett läge där BSF hade fyra röster.
Från röstinlägget:

Känns som hon vill gardera sig, kanske visste att Pegasus är god. Det är lite märkligt för mig att i det läget fundera på hur hon framstår om Pegasus är god.

Tillägg: skulle gå igenom många tänkte jag och börja från mest misstänkt, men det tog sjukt lång tid bara med Heffaklumpen så kommer inte hinna många. Återkommer.

Och detta citerar jag för att svara på:
Hur skulle jag kunna veta att pegasus är god? Som du säger hade BSF 4 röster när jag skrev mitt röstinlägg, men det hade även pegasus. Som jag sa i röstinlägget så skrev jag att det fanns en chans att fårulvens röst låg på pegasus och då skulle det betyda att BSF skulle åkt. Så jag la en till röst där för att jag kände att jag misstänkte pegasus tillräckligt mycket för att vilja veta hans roll. Tyvärr var han god. Men jag var inte den sista som röstade på honom. Min röst KAN ha varit den avgörande, men den som la röst sex kunde lika väl också ha varit den som gjorde att det tippade över till pegasus nackdel (sedan vet jag att cirkus röständrade från BSF till pegasus och att det blev annorlunda då, men det har jag inte tagit med i beräkningen i detta inlägget då den röständringen kom senare)

Är det verkligen så konstigt att fundera på hur man själv framstår vid ett visst utfall? Jag röstade på pegasus i DL1 och i DL2. Så jag kände mig tvungen att kunna motivera rösten, inte minst för mig själv, speciellt eftersom den kunde varit avgörande.
Om du är ond så visste du ju att Pegasus var god. Ja, jag tycke det är konstigt att fundera så mycket att man t.o.m. skriver ut att man kommer sitta i klistret rejält osv. När man är god tycker jag man är fokuserad på att leta onda, inte fundera så mycket på konsekvenserna för en själv om man har fel.

Röstlista DL3:
18:06 Fio röstar på iiantazie
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen

Snurrfian 1
Niyama 1
Aliisa 1
Iiantazie 1
Heffaklumpen 2

Jag har försökt hänga med i vad som gjorde att @Blacksmithfarm fick en mängd röster i går men idag ses hon av flera som god? Men jag kan hålla med om att sättet hon försvarade sig igår känns mer som god, samtidigt skulle väl även en ulv försvarar sig om hen såg möjligheten.

Nej jag insåg just det, jag blandade ihop det med förra leken där åskådarlyan fick skicka paket, men Pegas borde väl ha hunnit skickat ett paket åtminstone? Frågan är till vem och vad, jag vet att det har varit upp till diskussion och man gissade paket. Men en fråga till @Idahoe , om någon har fått en sia, visar den även roll eller bara om spelare när ond eller god? För om sian bara visar ond/god så skulle den vara rätt harmlös att skicka också, skulle den hamna hos en ulv så skulle den bara visa något ulvarna redan vet, att alla utanför lyan är goda. :)
Eventuella sior i den här leken visar roll specifikt, inte bara ond/god :)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar