Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Okej, jag ska försöka mig på en genomgång av alla här nu tänkte jag. :)

Aliisa: Pegasus63 - Blacksmithfarm
La sistarösten på Pegasus i DL1 och en andraröst på mig i DL2. I DL1 gör hennes röst att det står lika mellan karamelldrottningen och Pegasus. Så vitt vi kan se i leken utan att veta vad fårulven haft för sig.
När hon röstade på mig så var det ingen annan som hade mer än en röst på sig, men det var många kvar att rösta i det läget. Det verkar som att hon väljer mellan mig och Pegasus igår.
Hon har haft ont om tid, vilket tyvärr gör det svårt för mig att bilda mig en uppfattning om henne. - neutral känsla

Blacksmithfarm: Karamelldrottningen - Heffaklumpen/Pegasus63
That's me! :D

Cirkus: qitis - Blacksmithfarm/Pegasus63
Lägger lekens första röst i DL1, och i DL2 röstar hon på mig, för att ändra till Pegasus.
Hon är aktiv i leken, kommer med relevanta frågeställningar och funderingar. Så, neutral känsla här med för tillfället.

Elo: Karamelldrottningen - Aliisa
Ny lekare. Lägger femterösten på Karamelldrottningen i DL1, strax efter min röst som hon inte hunnit se. Och igår röstade hon på Aliisa. En röst som läggs efter att majoriteten av spelarna röstat och drevet mot pegasus är igång, hon väljer mellan mig, fio och Aliisa. Fråga @Elo - kan du utveckla varför du valde Aliisa av oss tre som du verkade misstänka, varför röstade du inte på mig? :) Något oklar status för tillfället.

Fio: glömmerallt - Blacksmithfarm
Sen uddaröst i DL1, en röst på mig i DL2 - som hon försökte ändra, men inte hann. Anklagade mig för att mitt teoriande var en hel massa text som kom fram till samma som alla andra redan skrivit. Aktiv i leken. Hamnar på den neutrala listan.

Glömmerallt: missar - Pegasus63
Har enligt inläggsstatistiken varit aktiv, men min känsla är tvärt om. Vet inte varför egentligen. Missar första DL och röstar på Pegasus igår. Rättar vid ialla fall två tillfällen andra spelare när hon missas i teorier fast de teorierna då skulle sätta henne som misstänkt. Vilket tyder på bra sportmanship men inte pekar på vilken sida hon spelar för. Så hon hamnar som neutral för mig.

Hedinn: Pegasus63 - fio
Tredjerösten på Pegasus i DL1, tidig uddaröst på fio i DL2.
Känns som att hon ställer relevanta frågor och driver leken framåt. Så känns neutral just nu

Heffaklumpen: Pegasus63 - Pegasus63
Fått försvara sin teori angående vilka röster som var mest misstänkta. Jag är inte säker på att jag förstår hur hon tänkte, men det har stötts och blötts en hel del, så vet inte om jag vill dra det en vända till... Första rösten på pegasus i DL1, en sen röst på honom i DL2, verkar rädd för att bli misstänkt pga detta. Har aldrig spelat med heffa förut så jag kan inte riktigt avgöra om detta är en normal heffa eller en som rör till det för sig för att hen sitter i lyan. Oklar status.

iiantazie: Pegasus63 - Pegasus63
Ytterligare en spelare jag inte spelat med innan. Lägger andrarösten på Pegasus i DL1, efter att karamellen fått sina tre första. I DL 2 lägger hon 4rösten. Tycker att aliisas sena röst är till hennes fördel då hon inte tror att ulvarna skulle vilja sticka ut. Misstänker både mig och Pegasus, men röstar på pegasus för att det kan ge leken mer att veta hans roll. Även här känner jag att jag får sätta oklar status.

Niyama: Hedinn - Heffaklumpen
Har haft ont om tid? La en uddaröst igår, men kan förstå att hon pga tidsbrist inte hann sätta sig in i och avgöra ifall hon ville delta i drevet och isf på vilken sida. Känns ändå som att hon ställer relevanta frågor. Neutral.

Snurrfian: Vira - Aliisa
Udda röst i mitten av röstningen DL1, en andraröst sent i röstningen på Aliisa DL2.
Känns som hon flugit under min radar hittills, vet inte om det beror på att hon väl också haft lite ont om tid? Majoriteten av hennes inlägg i leken kom innan hennes röst DL1 så det känns svårt att bilda sig en uppfattning om henne. Oklar status här med.

Vira: Aliisa - Pegasus63
Lägger en sen röst på Aliisa i DL1 (baserad på låg aktivitet) och en sen röst även i DL2 på Pegasus denna gången.
Kommer med vettiga resonemang och funderingar, bl.a. kring fårulven och dreven. Hamnar på neutral status även hon.

Qitis: Karamelldrottningen - Blacksmithfarm
Sist, men inte minst, Qitis som leder inläggsstatistiken! (:D) - och då har hon haft ont om tid...
Lägger första rösten på karamelldrottningen i DL 1, och röstar på mig i DL 2.
Hon är som sagt aktiv och kommer med egna funderingar och teorier - i vanlig q-anda, samtidigt som hon ifrågasätter/diskuterar andras. Jag förstår att hon röstar på mig igår, no hard feelings. Hon är med och aktiv kring DL och känns vettig.

Puh! Vet inte om jag blev nåt klokare, men nu måste jag läsa ikapp vad ni skrivit under tiden jag författade detta.

Vad är skillnade på oklar och neutral? och har duingen som är mer misstänktän så?

Jag skriver många och korta inlägg så jag ligger ofta högt i inläggstatistiken jämfört med någon som ofta skriver långa inlägg som du gör här. Det hade väl tagit mig runt tio inlägg att få ur mig liknande mängd funderingar. Vilket gör att jag oftakan ha väldigt många fler inlägg än andra som bidrar med lika mycket teorier och funderingar.

Vad är skillnade på oklar och neutral? och har duingen som är mer misstänktän så?

Jag skriver många och korta inlägg så jag ligger ofta högt i inläggstatistiken jämfört med någon som ofta skriver långa inlägg som du gör här. Det hade väl tagit mig runt tio inlägg att få ur mig liknande mängd funderingar. Vilket gör att jag oftakan ha väldigt många fler inlägg än andra som bidrar med lika mycket teorier och funderingar.
Höll på att svara att oklar var de jag inte spelat med tidigare, en variant av neutral. Men så skrev jag ju det på snurrfian också. Men ja.
De oklara skaver väl mer, men så kände jag att det är lätt att man reagerar på spelare man inte spelat med förut.

Jag tycker att Heffaklumpens teori som varit uppe till diskussion skaver, men känner inte till heffa sedan innan och vet inte hur hon(?) brukar tänka.
Snurrfian känns också skum, iom att det känns som att hon flugit under radarn och lagt udda röster, men hon har haft tidsbrist.
iiantazies kommentar om att aliisas röst på pegasus får henne att se aliisa som mindre troligt ond skaver oxå.

Okej med den infon så skulle en sia vara rätt dålig om den hamnar på fel ställe. :cautious: Men det betyder ju inte att pegas inte kan ha skickat en sia ändå.
Vet inte om alla varit inne sedan DL? Men om alla varit inne, och Pegasus skickade en sia - så känns det tyvärr inte som om en ond blivit siad. Ingen av röstmotiveringarna som kommit in känns direkt övertygande/övertalande som jag tänker att den skulle försökt vara i så fall. Jag menar, vi behöver få ut en ulv nu!

Vet inte om alla varit inne sedan DL? Men om alla varit inne, och Pegasus skickade en sia - så känns det tyvärr inte som om en ond blivit siad. Ingen av röstmotiveringarna som kommit in känns direkt övertygande/övertalande som jag tänker att den skulle försökt vara i så fall. Jag menar, vi behöver få ut en ulv nu!
Det stämmer rätt bra överens med min känsla också, det känns som det är väldigt avvaktande röster just nu jämfört med de två tidigare dl så nej det är nog ingen som är siad ond.

Det stämmer rätt bra överens med min känsla också, det känns som det är väldigt avvaktande röster just nu jämfört med de två tidigare dl så nej det är nog ingen som är siad ond.
Om vi förutsätter att det är så, då är den enda infon vi kan hoppas på att åskådarna fått ut info till någon. Men även där känns det troligare att de får ut info om goda - förhoppningsvis till goda - än om onda. Är väl egentligen bara fejkrösten som handlar om onda sas.

Jag får det ungefär till att alla är onda, men det kan ju inte stämma. Vissa sticker ut mer än andra, framför allt Heffaklumpen just nu men jag är även skeptisk mot Blacksmithfarm. Av de goda specialrollerna är ängeln och jägaren kvar, jägaren borde inte försvara sig om denne är ganska säker på en som hen tror är ond. Ängeln borde försvara sig och göra vad hen kan för att överleva.

Hedinn har skrivit en del men jag undrar om inte hon försöker gå under radarn. Är dock inte alls säker, kan ju vara annat som påverkar. Men jag håller henne som misstänkt.

Blacksmithfarm är nog antingen ond eller god specialroll. Tycker inte att en bybo borde försvara sig så, men vet inte hur hon brukar göra. Om jag utgår från mig själv skulle jag inte ha försökt rädda mig i den situationen, och nu visade det ju sig även att Pegasus hade en god viktig roll. Jag tror på antingen ängeln eller ond, kanske fårulven, men kan även vara vanlig ulv. Tror inte att hon är bybo.

Niyama tror jag alltid är ond, men brukar ju logiskt nog inte stämma. Har ingen riktig uppfattning där.

Elo är ny, men jag är skeptisk mot listan där några inte nämns alls, kan det vara en ulv som inte vill prata om sina lyakamrater? Eller bara ovana. Sätter henne åt det misstänkt onda hållet, men kommer inte rösta där idag.

Fio har jag svårt för att placera, men hon är inte högt misstänkt ond. Tror heller inte att en ulv skulle vilja ändra röst så sent (även om den inte påverkade). Tror inte att en ulv skulle vilja sticka ut så mycket mot en god, men vad vet jag. Tror inte på någon god specialroll, i sådana fall jägare men tror inte det.

Heffaklumpen beter sig skumt. Kan mycket väl vara ond, men jag tror inte på fårulv, då borde hon vilja vara mer diskret. Möjlig psykopat eller ulv. Eller förvirrad god. Hakade upp sig på gamla lekar igår och var då misstänktsam mot mig. Jag reagerar inte på att hon misstänker mig, men tycker nog att det var svaga motiveringar. Jag tror inte att Heffa och Niyama är i lyan tillsammans, men tror att någon av dem är det. Röstar på mig idag.

Glömmerallt kan vara vad som, men jag tror inte att hon är ond. Tror väl mest det för att jag tycker att det är svårare att missa en röstning om man sitter i lyan. Kommer med en svag röst på Snurrfian, funderar på om hon vet mer än vad hon får säga här. Tror inte på att hon är ängel eller ulv av något slag, men jag har haft fel innan.

iiantazie kan vara vad som, men tror på god. Skulle inte tro på någon specialroll, åt något håll.

Jag måste rösta snart, men ska läsa det senaste en gång till.
Jag blir väldigt fundersam när du så tvärsäkert kan uttala dig om att @Blacksmithfarm inte är bybo? Och att @glömmerallt inte är ängel eller ulv av något slag? Det låter lite som om du har siat en helt gäng men det kan inte stämma överhuvudtaget, det kan möjligtvis finnas en sia ute om pegas gav ett sånt paket, men inte flera och då blir det väldigt märkligt att du kan peka ut vem som inte har vissa roller.

Höll på att svara att oklar var de jag inte spelat med tidigare, en variant av neutral. Men så skrev jag ju det på snurrfian också. Men ja.
De oklara skaver väl mer, men så kände jag att det är lätt att man reagerar på spelare man inte spelat med förut.

Jag tycker att Heffaklumpens teori som varit uppe till diskussion skaver, men känner inte till heffa sedan innan och vet inte hur hon(?) brukar tänka.
Snurrfian känns också skum, iom att det känns som att hon flugit under radarn och lagt udda röster, men hon har haft tidsbrist.
iiantazies kommentar om att aliisas röst på pegasus får henne att se aliisa som mindre troligt ond skaver oxå.

Jag har bara spelat någon enstaka lek med @heffaklumpen men jag höll nästan på att säga att hon påminner om mig:o sen kom jag på att det kanske var lite elakt:crazy: Så jag hoppas du intetar illa upp heffa)

Jag uppfattar henne som pladdrig engagerad och teori villig, ibland känns det som hon trasslar in sig i resonemang som är lite svåra att begripa och då kan hon "fastna" lite i det och vilja förklara till folk förstår( det är det här sista jag har hög igenkänningsfako:ppå.)

Jag har henne som en av många misstänkta just nu.

Om vi förutsätter att det är så, då är den enda infon vi kan hoppas på att åskådarna fått ut info till någon. Men även där känns det troligare att de får ut info om goda - förhoppningsvis till goda - än om onda. Är väl egentligen bara fejkrösten som handlar om onda sas.
Ja det finns betydligt mycket mer info om goda än om onda tyvärr, klistrar in vad som står om åskadarlyan: Åskådarna: De deltagare som åkt ur tävlingen får sitta bredvid och titta på, så de ser en hel del av vad som faktiskt händer. Får vid Natt-DL full spioninfo och kan skicka vidare en valfri rad, ej till samma spelare två dagar i rad, denna skickas så fort åskådarna är överens.
De får alltså full spioninfo och den info som finns där är väl vem ängeln skyddar, eventuella sior och vem fårulven röstade på? Finns det mer info?

Ja det finns betydligt mycket mer info om goda än om onda tyvärr, klistrar in vad som står om åskadarlyan: Åskådarna: De deltagare som åkt ur tävlingen får sitta bredvid och titta på, så de ser en hel del av vad som faktiskt händer. Får vid Natt-DL full spioninfo och kan skicka vidare en valfri rad, ej till samma spelare två dagar i rad, denna skickas så fort åskådarna är överens.
De får alltså full spioninfo och den info som finns där är väl vem ängeln skyddar, eventuella sior och vem fårulven röstade på? Finns det mer info?
Jägarens val

Om jägarens val är med, är Psykopatens val också med? Det skulle väl, eventuellt, kunna ge en hint om god/ond om man får den raden. Eller?

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen

Snurrfian 1
Niyama 1
Aliisa 1
Iiantazie 1
Heffaklumpen 2
Ok är detta den senaste röstlistan?

Har läst lite nu och då under ett par timmar då jag varit upptagen med annat

Verkar väldigt spretigt och är rädd att onda får fördel av det då det blir enklare för dem om det finns flera kandidater att sprida rösterna på

Jag har dock själv ingen självklar kandidat så förstår iofs att det kan bli spretigtO_o

Det intressanta är väl att heffaklumpen fått två röster på sig?
Aliisa kan ju lagt en röst i reaktion på att hon fick rösten av heffaklumpen
Niyama verkar hakat upp sig på heffaklumpen dock?

Ett enda brev hann pegasus skicka - kan han ha skickat en sia verkligen?
nu var det länge sedan han spelade så kanske inte var helt medveten om att det kan vara väldigt riskabelt att ge ut den som första paket om man inte vet säkert att den som får den är god?

Ok är detta den senaste röstlistan?

Har läst lite nu och då under ett par timmar då jag varit upptagen med annat

Verkar väldigt spretigt och är rädd att onda får fördel av det då det blir enklare för dem om det finns flera kandidater att sprida rösterna på

Jag har dock själv ingen självklar kandidat så förstår iofs att det kan bli spretigtO_o

Det intressanta är väl att heffaklumpen fått två röster på sig?
Aliisa kan ju lagt en röst i reaktion på att hon fick rösten av heffaklumpen
Niyama verkar hakat upp sig på heffaklumpen dock?

Ett enda brev hann pegasus skicka - kan han ha skickat en sia verkligen?
nu var det länge sedan han spelade så kanske inte var helt medveten om att det kan vara väldigt riskabelt att ge ut den som första paket om man inte vet säkert att den som får den är god?
Ja, det är den senaste:)

Det fetade, precis så:arghh::o:laugh: Känner att tankarna går i cirklar och jag kommer inte fram till något vettigt...

Alltså, något har Pegasus skickat, är det en sia så tror jag, tyvärr, att en god blivit siad, alternativt hamnade den i lyan.

Pust och puh - nu har jag läste igenom massor av sidor sen jag var inne sist. Fick oväntat besök under eftermiddagen, min plan var att försöka gå igenom alla men det lär jag inte hinna. Jag har klippt några citat på saker som jag reagerat på eller en referns till det jag reagerat på.

Om vu börjar med inlägg 400 som heffaklumpen refererar till och citatet från VIra - tja vad kan man säga, ja det var ju typ bara udda-röster och sen dreven mot pega och Karamell, dessutom noterat redan innan (om jag inte missminner mig)
Så, slutsatsen är att ulvarna bara kunde luta sig tillbaka i DL1 och sannolikt spred ut sig över karamell, pegas och uddaröster.

Sen heffaklumpens kommentar om det - pja ja, stating the obvious (igen). Lite teoriande för teoriandets skull?

Vira har jag aldrig lekt med tidigare, så jag vet inte hur hon brukar spela spelet varken som ond eller god. Kan inte säga så mycket om henne. Har dock skrivit en teori om att ulvarna skulle kunna luta sig tillbaka i DL1 och vart de möjligtvis skulle kunna ha röstat (inlägg #400)

Sen har vi den här intressanta teorin om petite moi. Ja jag ändrade min röst och ja med facit på hand är det skitlätt att förstå att pega försökte hinta om sin roll och rysligt typiskt Niyama att tycka att jag borde förstått, hon pekar gärna på mig. Men vad iaantazie verkar glömma är att om jag och bsf varit i lyan tillsammans hade vi vetat var PM-rösten låg och då hade det troligen varit rätt safe att bsf inte skulle åka. Stor omvändning var det inte för den delen, det var dom två jag hade som huvudmisstänkta igår och hade flera misstankar mot bägge två.
cirkus ändrade sin röst igår efter diskussionen med BSF där BSF försvarade sig. Detta var sista rösten på Pegasus, vilket ställde det 7-4 mellan Pega och BSF, alltså stod det 6-5 till Pegas nackdel innan ändringen. En tanke som slog mig tidigare (konspirationsteori-varning här, nästan), tänk om både BSF och cirkus sitter i lyan? De är definitivt erfarna nog att lyckas med detta, skulle vara högt spel för lyan isåfall. Cirkus gjorde ju en (vad jag minns iallafall) ganska stor omvändning från att rösta på BSF till att bli övertalad att rösta på Pega, och skrev sedan efter att BSF försvarade sig duktigt och möjligtvis har en viktig roll. Någon (Niyama?) skrev också tidigare att en så erfaren som cirkus borde uppfattat Pegas hintar om sin roll, och det är möjligt att hon gjorde det. Då blev BSF lite lagom okejad, och de fick ut brevbäraren. Mycket möjligt att det bara är jag som svamlar här, kan evaluera teorin imorgon när jag sovit :p

Okej, jag är trött och orkar inte tänka. Men en tanke slog mig.
Heffaklumpen har ju fått misstankar på sig och blivit ifrågasatt.. Ponera att hon är psykopaten och därmed en som lyan helst blir av med först om de måste offra någon, att det är okej att hon blir skum och misstänkt?

Aliisa och Niyama har röstat på Heffa idag, Niyama gjorde det igår också.

Galen idé - alla tre sitter i lyan?
Jag tror inte att Heffa och Niyama är i lyan tillsammans, men tror att någon av dem är det. Röstar på mig idag.
Alibifrö?
Nu har hon även röstar på mig, mestadels för att jag misstänker henne och Elo. Hämndröst? Vet inte riktigt, men tycker nog att det var en ganska svag röst. Så med en annan svag röst, Aliisa röstar på heffaklumpen

Det är det bästa jag har att komma med idag. Och eftersom vi inte vill rösta ut psykopaten i förstahand så väljer jag Aliisa som redan har en röst på sig.

Blacksmithfarm röstar på Aliisa

Jag funderar kring @Niyama , jag tycker att teorin runt @heffaklumpen känns lite för spretigt motiverad, med lite långsökta tankar såsom exempelvis det där om godförklaring av @Elo för att de skulle vara i lyan tillsammans. Jag har försökt att bläddra igenom heffaklumpen lite extra, men jag har svårt att se att hennes inlägg kring Pegas lynch skulle tyda på gardering av en ond, känns som att det minst lika gärna kan vara osäker god som inte vill råka rösta ut en annan god och inte bli misstänkt osv. Så ja, jag har helt enkelt svårt att se det som är så misstänkt med @heffaklumpen och det gör mig skeptisk till Niyama.

Mitt andra alternativ att rösta på vore @glömmerallt pga dagens skumma röst, men det är sant att hon skrev att det var en säkerhetsröst, och jag är ju som sagt lite partisk där. Och den nojiga delen av mig gillar inte att det var fler som genast hakade på mina misstankar om GA:s röst, även om det förstås bara kan ha varit att hennes röst ju var skum. Men ja, jag tycker att Niyama skaver mer just nu. Därför:

Vira röstar på Niyama

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar