Okej, jag ska försöka mig på en genomgång av alla här nu tänkte jag.
Aliisa: Pegasus63 - Blacksmithfarm
La sistarösten på Pegasus i DL1 och en andraröst på mig i DL2. I DL1 gör hennes röst att det står lika mellan karamelldrottningen och Pegasus. Så vitt vi kan se i leken utan att veta vad fårulven haft för sig.
När hon röstade på mig så var det ingen annan som hade mer än en röst på sig, men det var många kvar att rösta i det läget. Det verkar som att hon väljer mellan mig och Pegasus igår.
Hon har haft ont om tid, vilket tyvärr gör det svårt för mig att bilda mig en uppfattning om henne. - neutral känsla
Blacksmithfarm: Karamelldrottningen - Heffaklumpen/Pegasus63
That's me!
Cirkus: qitis - Blacksmithfarm/Pegasus63
Lägger lekens första röst i DL1, och i DL2 röstar hon på mig, för att ändra till Pegasus.
Hon är aktiv i leken, kommer med relevanta frågeställningar och funderingar. Så, neutral känsla här med för tillfället.
Elo: Karamelldrottningen - Aliisa
Ny lekare. Lägger femterösten på Karamelldrottningen i DL1, strax efter min röst som hon inte hunnit se. Och igår röstade hon på Aliisa. En röst som läggs efter att majoriteten av spelarna röstat och drevet mot pegasus är igång, hon väljer mellan mig, fio och Aliisa. Fråga @Elo - kan du utveckla varför du valde Aliisa av oss tre som du verkade misstänka, varför röstade du inte på mig? Något oklar status för tillfället.
Fio: glömmerallt - Blacksmithfarm
Sen uddaröst i DL1, en röst på mig i DL2 - som hon försökte ändra, men inte hann. Anklagade mig för att mitt teoriande var en hel massa text som kom fram till samma som alla andra redan skrivit. Aktiv i leken. Hamnar på den neutrala listan.
Glömmerallt: missar - Pegasus63
Har enligt inläggsstatistiken varit aktiv, men min känsla är tvärt om. Vet inte varför egentligen. Missar första DL och röstar på Pegasus igår. Rättar vid ialla fall två tillfällen andra spelare när hon missas i teorier fast de teorierna då skulle sätta henne som misstänkt. Vilket tyder på bra sportmanship men inte pekar på vilken sida hon spelar för. Så hon hamnar som neutral för mig.
Hedinn: Pegasus63 - fio
Tredjerösten på Pegasus i DL1, tidig uddaröst på fio i DL2.
Känns som att hon ställer relevanta frågor och driver leken framåt. Så känns neutral just nu
Heffaklumpen: Pegasus63 - Pegasus63
Fått försvara sin teori angående vilka röster som var mest misstänkta. Jag är inte säker på att jag förstår hur hon tänkte, men det har stötts och blötts en hel del, så vet inte om jag vill dra det en vända till... Första rösten på pegasus i DL1, en sen röst på honom i DL2, verkar rädd för att bli misstänkt pga detta. Har aldrig spelat med heffa förut så jag kan inte riktigt avgöra om detta är en normal heffa eller en som rör till det för sig för att hen sitter i lyan. Oklar status.
iiantazie: Pegasus63 - Pegasus63
Ytterligare en spelare jag inte spelat med innan. Lägger andrarösten på Pegasus i DL1, efter att karamellen fått sina tre första. I DL 2 lägger hon 4rösten. Tycker att aliisas sena röst är till hennes fördel då hon inte tror att ulvarna skulle vilja sticka ut. Misstänker både mig och Pegasus, men röstar på pegasus för att det kan ge leken mer att veta hans roll. Även här känner jag att jag får sätta oklar status.
Niyama: Hedinn - Heffaklumpen
Har haft ont om tid? La en uddaröst igår, men kan förstå att hon pga tidsbrist inte hann sätta sig in i och avgöra ifall hon ville delta i drevet och isf på vilken sida. Känns ändå som att hon ställer relevanta frågor. Neutral.
Snurrfian: Vira - Aliisa
Udda röst i mitten av röstningen DL1, en andraröst sent i röstningen på Aliisa DL2.
Känns som hon flugit under min radar hittills, vet inte om det beror på att hon väl också haft lite ont om tid? Majoriteten av hennes inlägg i leken kom innan hennes röst DL1 så det känns svårt att bilda sig en uppfattning om henne. Oklar status här med.
Vira: Aliisa - Pegasus63
Lägger en sen röst på Aliisa i DL1 (baserad på låg aktivitet) och en sen röst även i DL2 på Pegasus denna gången.
Kommer med vettiga resonemang och funderingar, bl.a. kring fårulven och dreven. Hamnar på neutral status även hon.
Qitis: Karamelldrottningen - Blacksmithfarm
Sist, men inte minst, Qitis som leder inläggsstatistiken! () - och då har hon haft ont om tid...
Lägger första rösten på karamelldrottningen i DL 1, och röstar på mig i DL 2.
Hon är som sagt aktiv och kommer med egna funderingar och teorier - i vanlig q-anda, samtidigt som hon ifrågasätter/diskuterar andras. Jag förstår att hon röstar på mig igår, no hard feelings. Hon är med och aktiv kring DL och känns vettig.
Puh! Vet inte om jag blev nåt klokare, men nu måste jag läsa ikapp vad ni skrivit under tiden jag författade detta.
Vad är skillnade på oklar och neutral? och har duingen som är mer misstänktän så?
Jag skriver många och korta inlägg så jag ligger ofta högt i inläggstatistiken jämfört med någon som ofta skriver långa inlägg som du gör här. Det hade väl tagit mig runt tio inlägg att få ur mig liknande mängd funderingar. Vilket gör att jag oftakan ha väldigt många fler inlägg än andra som bidrar med lika mycket teorier och funderingar.