Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Jag tycker att Snurrfian snurrar in sig ovanligt mycket i sina teorier och funderingar idag, plus detta inlägg:

Ja, det är du som är ouppmärksam. :D Nä, men jag aviserade också tidsbrist tidigare idag, ihop med att jag leker helt och hållet från mobil. Någon skrev det efteråt också, så det har noterats mer än en gång i leken.

Hedinn röstar på Snurrfian
Tycker det är skaver lite, har du exempel på hur @Snurrfian snurrar in sig och på vilket sätt det är ulvigt?

Jag blir sjukt nervös över att det finns en fårröst och att jag nu har två röster på mig, så Snurrfian röstar på Aliisa dels för att jag ska ha en chans att överleva och dels för att jag anser att Aliisa har varit lite för tvärsäker när hon har placerat in roller på flera olika spelare när den sortens info inte kan finnas ute.
1 du leder inte röstning 2 du väljer en som inte leder röstningen?:confused:

Röstlista please - jag vet ju inte alls var jag ska rösta men vill gärna göra skillnad kan jag känna.
Jag tror inte på heffa och Aliisa i lyan ihop. Niyama - tja kanske men jag tycker för många flutit förbi nu.

Jag är nog också mer inne på att samla rösterna men jag tycker nog att Heffaklumpen är den som skaver mest av dessa tre med många röster

cirkus lägger siin röst på heffaklumpen

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på Heffaklumpen

Snurrfian 1
Niyama 4
Aliisa 2
Iiantazie 1
Heffaklumpen 5
Hedinn 0

1 du leder inte röstning 2 du väljer en som inte leder röstningen?:confused:
Nej men det finns en fårröst, dvs det kan vara jag med flera som har två röster, och jag tycker att Aliisa känns mer skum än Heffaklumpen men nu inser jag att jag borde ha röstat på en annan men det är lite för sent, som seglade upp i sista minuten, jag känner mig lite trögtänkt.

Jag orkar inte få tidsbrist på slutet en gång till.
Kändes viktigt att samla rösterna men jag vetefan om detta blev rätt.

Nej men det finns en fårröst, dvs det kan vara jag med flera som har två röster, och jag tycker att Aliisa känns mer skum än Heffaklumpen men nu inser jag att jag borde ha röstat på en annan men det är lite för sent, som seglade upp i sista minuten, jag känner mig lite trögtänkt.
Det var mest "chans att klara mig" jag reagerade på. Just med tanke på fårrösten så har ju även den med flest röster i tråden en chans att kklara sig.

qitis ändrar röst till Niyama för att hon har två röster och jag tycker att vi bör samla rösterna + jag även har starka tankar på henne som ulv enligt tidigare inlägg när jag röstade på hedinn

Här undrar jag en sak - Niyama hade två ja, men både Aliisa och Heffa hade tre, varför inte ändra till nån av dom?

Det var mest "chans att klara mig" jag reagerade på. Just med tanke på fårrösten så har ju även den med flest röster i tråden en chans att kklara sig.
Ja jag ser om mitt eget liv i första hand, ja det var fler som riskerade att bli lynchade och nej jag hade ingen plan att rädda dem. :confused:

Ja jag ser om mitt eget liv i första hand, ja det var fler som riskerade att bli lynchade och nej jag hade ingen plan att rädda dem. :confused:
Min poäng var mest att du hade haft en bra chans att klara dig oavsett och därför kändes det lite märkligt att du hade det fokuset i ditt röstande.

För övrigt är jag totalförvirrad just nu känns som jag inte fattar någonting.

Uppdatering Dag-DL 3:

"Bagare, nu har ni 15 minuter på er att få klart era pepparkakshus! Kom ihåg, minst en halvmeter höga och helt ätbara!" Idahoe går runt bland deltagarna och peppar, stöttar, stör och snor överblivna pepparkaksbitar och godisdekorationer och äter upp. "Nej, inte den biten! Jag skulle ju använda den Idahoe!" "...Oups... Sorry!"
Idahoe ser skyldig ut men fortsätter smaska. Mellan tuggorna får hon fram ännu ett tidsutrop "Bara 5 minuter kvar nu! 5 minuter! Skynda er!"

Stämningen är hektisk, händer skakar när de försöker få dit de sista detaljerna och mer eller mindre välkonstruerade pepparkakshus pudras med florsocker-snö.

RRRIIING!!!
Idahoe klappar ihop händerna när klockan ringer. "Och där var tiden ute! Ta ett steg tillbaka från era kreationer!"
Nu börjar bedömningen, alla deltagarna får bära fram sina pepparkakshus till domarna som tittar, smakar och kommenterar. Och mäter höjden för att se att husen är tillräckligt höga.
Alla möjliga sorters hus visas upp, föreställande alltifrån Eiffeltornet till kyrkor, slott och lådor.
Amina kommer fram med kvällens högsta hus, en 90 cm hög modell av lutande tornet i Pisa.
Båda domarna ser imponerade ut, dekorationen är prydlig och trots lutningen verkar tornet vara stabilt.
Paul bryter av en bit och tar en tugga, samtidigt som Mary frågar hur hon lyckades bygga det så stabilt.
Paul börjar spotta och fräsa och vänder ryggen mot kameran samtidigt som han försöker peta ut pepparkaksresterna ur munnen med viss svårighet.
Amina ser osäker ut men svarar ändå Mary samtidigt som hon sneglar nervöst på Paul's rygg.
"Eh, det var inte så svårt, jag använde limpistol..."

När det är dags för resultatet är ingen förvånad när det är Amina som åker ut.
Paul grimaserar.
"Jag tror jag bet sönder en lagning! Och jag har fortfarande lim mellan tänderna som jag inte får bort! Kallar du det ätligt?!?"

Heffaklumpen var Amina, bybo

Natt-DL 3 kl 08.00

Dag-DL 4 kl 21.30

Min poäng var mest att du hade haft en bra chans att klara dig oavsett och därför kändes det lite märkligt att du hade det fokuset i ditt röstande.

För övrigt är jag totalförvirrad just nu känns som jag inte fattar någonting.
Jag ser hellre till att överleva istället för att hoppas på det bästa, speciellt när det är någon som jag upplever som ulv. Hellre en ulv istället för mig.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar