Ska försöka mig på en genomgång av deltagarna. Känns svårt, för det är flera jag inte riktigt har någon känsla för och jag har inte riktigt tid att lusläsa lekens 23 sidor, men jag får göra vad jag har med den tid jag har!
Deltagare:
1. iiantazie - Har jag inte så mycket känsla för. Bläddrade igenom inläggen men ser inget jättemärkligt, en del resonerande kring rösterna på karamell men vet inte riktigt om det säger något när både Pegasus och karamell var goda. Röstat på Pegas x 2. Jag tänker att Pegas var en "lätt" spelare att rösta på i och med lite konstiga uttryck, men tja, jag röstade ju också där gång nr 2.
2. Aliisa - har hållit en låg profil, men det kan ju lika gärna vara tidsbrist särskilt nu över jul. Dock kanske lite mer sannolikt när man är ulv. Teoriade kring både Pegas och BSF och tyckte att båda var skumma men valde att rösta på BSF.
3. Niyama - Har också aviserat tidsbrist. Kommer som vanligt med slipade och rimliga analyser när jag skummar igenom hennes inlägg, dock vet jag inte om det är något som gör henne god. Hade gärna sett fler teorier därifrån för att kunna avgöra om det är rakt igenom rimligt eller inte, får se hur det utvecklas under leken. Har lagt uddaröster vilket å ena sidan varit rimligt i de här drevaktiga omröstningarna, å andra sidan har hon då nog varit medveten om att rösterna inte kommer att räknas.
4. Hedinn - också lite anonym men rimliga teorier i det som skrivs, har också aviserat tidsbrist så att hon inte för leken framåt lika mycket som vanligt(?) är kanske inte konstigt. Svårt att säga bu eller bä.
5. qitis - jag reagerade lite på det plötsliga utpekandet av mig och de övriga som lagt uddaröster i DL1 som ulvar för att vi lagt uddaröster, känns för mig otroligt långsökt att ulvarna skulle samla sig så. Dock är det kanske qitis spelstil med lite huggande åt alla håll, och då är det ju synd att se det som mer misstänkt än vad det är?
6. Vira - jag
7. Heffaklumpen - Varit lite i blåsväder efter någon kommentar i början som inte gick ihop, sedan kommenterat en del kring aktivitet - verkade dock som att resonemanget inte gick ihop helt där heller? Röstat på Pegasus x 2.
8. karamelldrottningen - givmild siare
9. Lobelia - bybo
10. fio - har jag inte heller mycket känsla för. Påpekar också det orimliga i att ulvarna bara skulle lägga uddaröster. Gjorde en sen röständring till Pegasus vilket kanske var lite skumt, jag vet inte. Om nu ulvarna förstod att Pegasus var brevbärare eller om det hade blivit något fel i röstantalet så att fårulven riskerade att outas skulle det vara rimligt för en ulv att ändra röst, annars skulle det ju i och för sig snarare tala tvärtom i och med att det riskerar att sticka ut rätt mycket att ändra röst så sent vilket en ulv borde vilja undvika. Jag tvivlar lite på att någon skulle röständra för att rädda potentiell ulvkollega BSF, i och med att det är så många onda kvar i leken att de har råd att förlora en som alibi utan vidare.
11. Blacksmithfarm - försvarade sig väldigt mycket, ser man på BSF:s aktivitet i leken är den dock hög med mycket fina röstsammanställningar och så vilket får mig att tro att BSF har tid att leka just nu. Jag tänker att försvarandet mest sannolikt har med det att göra, snarare än en god specialroll vs ulv som vissa varit inne på, och gissar här vilt att BSF skulle ha försökt att försvara sig så mycket oavsett roll. Men jag kan förstås ha fel där.
12. glömmerallt - tycker att mina och Snurrfians röster från dag 1 är skumma pga uddaröster sent och röstar efter det idag. Jag känner mig lite skeptisk till att det ska vara så misstänkt att det är vad GA går på nu till DL3 - även om jag köper att misstanken inte ändras efter att pegas och karamell visat sig vara goda så tänker jag att det rimliga är att ulvar sprider ut sig och försöker att rösta lite som alla andra gör, och jag tycker att det är ännu märkligare att GA inte hittat något hon tycker är bättre att gå på nu DL3. Men här får jag väl ha en brasklapp i och med att jag är en av dem som blir anklagad och att jag därigenom säkert är lite partisk.
13. Elo - svårbedömt i och med ny spelare. Jag tänkte i början att Elo lutade lite mer åt det goda hållet pga att en del frågor om hur spelet fungerade ställdes i tråden, och att de hade kunnat ställas i lyan om Elo var ond. Jag tycker inte att jag har fått något särskilt mycket starkare att gå på där.
14. LenaH - Bybo
15. cirkus - ändrade sin röst till Pegas från BSF, samma resonemang som med fio går alltså att applicera här.
16. Pegasus63 - Brevbärare
17. Snurrfian - har också haft ont om tid och toaröstat. Jag tyckte att resonemanget vid rösten till DL 2 haltade en del, hur skulle någon kunna veta att Pegas var ulv? I övrigt rätt anonym, lade en dåligt underbyggd röst på mig DL1 men det var ju DL1 så inte så konstigt.
Puh! Lååångt ifrån en komplett sammanställning över det relevanta folk skrivit (det hinner jag inte!) men det var bra för mig att göra listan i alla fall för att få någon överblick över deltagarna och se var jag har luckor. Vet inte om jag är så himla klok på någon alls nästan, tyvärr, och det känns att vi kämpar i uppförsbacke med givmild siare och brevbärare borta :/