Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Aliisa halkar upp även på min listan med misstänkta. Två lek-dygn in och tre IRL-dygn in och Aliisa har skrivit 8 inlägg, varav två är röstinlägg och minst ett är inte-lek-relaterat (obligatoriska frågan). Jag känner att hon glider med och försöker smyga under radarn, kanske för att bli bortglömd? Hon har iofs nämnt i förbifarten att hon hade (har?) lite tid (har jag för mig).

Men om jag tittar på tidigare lekar där Aliisa har varit med så har hon skrivit mycket fler inlägg när hon har varit god och mycket färre inlägg där hon har varit ond. Iofs har hon varit ond en gång och god två gånger, varav en gång där hon blev kickad pga inaktivitet och missad röstning. Men om jag går efter de andra två lekarna, så tycker jag mig se samma mönster i denna leken som i Paddingtons lek "Snowroller II - Nu tar vi Åre!", där hon var psykopaten.

Lekarna jag syftar på där Aliisa var god är 1) Niyamas lek från 3e April och 2) min lek "Kaos i tomteverkstaden!". Ifall någon vill kolla själv.

(Jag kom på nu att det har varit uppe tidigare att vi inte ska fastna i vad folk gjort/sagt i tidigare lekar, men samtidigt står det i reglerna att man inte får god-/ondförklara någon helt utan teori, så jag hoppas att det är ok att referera till tidigare lekar på detta sättet. Annars får ni skälla på mig!)

Nu så, nu har jag kollat igenom alla röstinlägg och -ändringar.
Visserligen har vissa bara ” För att rädda mig själv” som teori, men det är ju godkänt. Liksom att i inlägget citera sina tidigare teorier.
Annars tycker jag allt ser ok ut, var det något särskilt inlägg du tänkte på så får du gärna visa mig :)
Nä alltså jag hade godkänt allt jag ville bara vara säker, min ringrostighet gör att jag blir lite nojig kring reglerna(jag är allmänlt räd för att göra och förstå fel, därför jag ställer mycket frågor också, betyder inte att du är otydlig).

Aliisa halkar upp även på min listan med misstänkta. Två lek-dygn in och tre IRL-dygn in och Aliisa har skrivit 8 inlägg, varav två är röstinlägg och minst ett är inte-lek-relaterat (obligatoriska frågan). Jag känner att hon glider med och försöker smyga under radarn, kanske för att bli bortglömd? Hon har iofs nämnt i förbifarten att hon hade (har?) lite tid (har jag för mig).

Men om jag tittar på tidigare lekar där Aliisa har varit med så har hon skrivit mycket fler inlägg när hon har varit god och mycket färre inlägg där hon har varit ond. Iofs har hon varit ond en gång och god två gånger, varav en gång där hon blev kickad pga inaktivitet och missad röstning. Men om jag går efter de andra två lekarna, så tycker jag mig se samma mönster i denna leken som i Paddingtons lek "Snowroller II - Nu tar vi Åre!", där hon var psykopaten.

Lekarna jag syftar på där Aliisa var god är 1) Niyamas lek från 3e April och 2) min lek "Kaos i tomteverkstaden!". Ifall någon vill kolla själv.

(Jag kom på nu att det har varit uppe tidigare att vi inte ska fastna i vad folk gjort/sagt i tidigare lekar, men samtidigt står det i reglerna att man inte får god-/ondförklara någon helt utan teori, så jag hoppas att det är ok att referera till tidigare lekar på detta sättet. Annars får ni skälla på mig!)

Jag tycker inte det är helt okey att göra den referensen faktiskt.
Man kan tänka det i sitt stilla sinne men att andra lekar ska ligga till grund så (grundligt) som du nu har kollat känns inte riktigt bra. Sen kan hon givetvis vara en ulv ändå.

Själv reagerade jag mest på att hennes enda teoriinlägg i princip är kopia av mina tankar tidigare idag.

Alltså det är ju julhelg så att någons aktivitet skiljer sig från det normala skulle jag inte hänga upp mig på.

Sen blir hon ju svårplacerad pga att hon inte är så aktiv.

Iofs har hon varit ond en gång och god två gånger, varav en gång där hon blev kickad pga inaktivitet och missad röstning.
Jag håller med @cirkus , men sen haltar ju teorin rejält om hon dessutom blivit kickad för inaktivitet när hon var god (om jag fattade rätt?). Då tyder det väl snarare på att grejer IRL påverkar än att rollen påverkar?

Jag kom på nu att det har varit uppe tidigare att vi inte ska fastna i vad folk gjort/sagt i tidigare lekar, men samtidigt står det i reglerna att man inte får god-/ondförklara någon helt utan teori, så jag hoppas att det är ok att referera till tidigare lekar på detta sättet. Annars får ni skälla på mig!)
Jag har också för mig att vi har pratat just om det.
För min del är det ok att till exempel säga att någon är mindre aktiv än vad man har för sig är vanligt för den, och att man därför funderar på om de är onda och försöker flyga under radarn, eller liknande. Då är det ändå en sorts teori (om än väldigt svag, folk kan ju ha olika mycket tid vid olika lekar tex, så man kanske lika gärna kunde skippa den.)

Däremot tycker jag inte man ska gå igenom gamla lekar så noga som du gjort här, så tänk gärna på det i fortsättningen. :)

Varför då ? Du röstade själv på karamelldrottningen i DL 1 som var god och bsf nu . Jag blev väldigt tveksam där på slutet och ändrade min röst , dock försent . Tror faktiskt inte heller bsf är ond med facit i hand .
Jag tror inte heller det, jag tycker hon teorieat och försökt driva saker framåt på ett sätt som inte tyder på ondska. Kan såklart vara bra spelat, men nä, jag tror vi håller på att göra det alldeles för enkelt för ulvarna genom att fokusera på de mest aktiva spelarna. I en såhär stor lek är det ju extra lätt att smyga under radarn om man vill, så jag tror snarare att det är i den änden vi bör börja leta om vi ska hitta ulvar.

• Gilla
Reactions: fio
Jag tror inte heller det, jag tycker hon teorieat och försökt driva saker framåt på ett sätt som inte tyder på ondska. Kan såklart vara bra spelat, men nä, jag tror vi håller på att göra det alldeles för enkelt för ulvarna genom att fokusera på de mest aktiva spelarna. I en såhär stor lek är det ju extra lätt att smyga under radarn om man vill, så jag tror snarare att det är i den änden vi bör börja leta om vi ska hitta ulvar.
Jag håller på att läsa igenom, men jag fattade inte hur Pegasus blev ond och BSF god strax innan DL. Och nu håller flera BSF som god och så mycket info kan inte finnas, alltså det är för många som låter för säkra på olika spelare?

och de röster som inte lades på bsf eller pegasus idag är intressanta de med

hedinn röstar på fio ( en uddaröst)
Niyama röstar på heffaklumpen
elo röstar på aliisa och det gör även snurrfian ( då var det redan klart att pegsus och bsf var de det stod emellan

kanske är @Elo också i lyan möjligen? hon verkade snabbt vilja hålla mig( och cirkus) som goda första dagen . vilket jag tillskrev en förvirrad nybörjare men kan också varit för att hon visste att jag är god? ( kan inte uttala mig om cirkus då jag inte vet på vilken sida hon står?

@Lobelia känns liiiite följsam möjligen i leken och lägger tredjerösten på Karamell samt även tredjerösten på Pegasus idag? :idea:

@Blacksmithfarm kan ju absolut vara ond hon med som gick all in att klara sig idag? Eller så är hon med god :arghh: som inte ville riskera att åka ut
@iiantazie röstade på Pegasus både igår och idag - god som fastnat på annan god eller ond som röstade på en den visste vra god?
@Hedinn röstade på pegasus igår men på fio idag. Misstänkt det med och måste läsa igenom varför hon inte röstade på pegasus idag när hon inte tvekade att lägga en tredjeröst igår på honom? hmmmmmmm

huvaligen har för många som kan vara onda - egentligen kvalar alla andra utom jag ( då jag vet min roll) in att kunna vara onda inser jag

O_o
Varför tror du att ulvarna bara lagt uddaröster? Och varför tänker du att de som bidragit till att rösta ut goda själva är goda? Varför är man mer troligt god för att man lagt två röster i drev mot goda än en sån röst och en uddaröst?

Sen ser jag inte alls varför det är misstänkt att jag inte fortsätta misstänka personen jag röstade på DL1?

Jag håller på att läsa igenom, men jag fattade inte hur Pegasus blev ond och BSF god strax innan DL. Och nu håller flera BSF som god och så mycket info kan inte finnas, alltså det är för många som låter för säkra på olika spelare?
Nä, inte jag heller. Jag ser BSF som mindre troligt ond pga att jag upplever henne som grävande och teoriande. Pegasus tror jag blev ett lätt byte idag i och med att han inte spelat på länge. Och visst, jag reagerade också, men det är lite för lätt att om det stått mellan två dag 1 och den som ryker visar sig vara god så tar man den andra dag 2. Slippa tänka om är ju bekvämt, liksom.

Okej. Det här reagerar jag på. Karamelldrottningen lägger inte en röst för att rädda sig. Kan hon vara en "vanlig" ulv som skyddar sin kollega med en mer viktig roll?
Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
Nu hoppar jag bakåt i tiden (är på typ varenda sida i leken samtidigt). Nu vet vi att det här inte stämde, men jag undrar ändå: skyddar kollega med mer viktig roll? Fårulven menar du då? Så himla viktig är väl inte den, och psykopaten skulle ju ulvarna hellre offra än en vanlig ulv?

Jag skäller 😁 Nej jag tycker inte alls att man kan referera till tidigare lekar. Finns så sjukt mkt som kan komma emellan dvs livet.

Får väl svara alla som misstänker mig pga inaktivitet, orkar inte citera/ tagga utan ni får hitta själva.

Jag har läst det mesta, kan ha missat något. Men av anledning jag inte känner till orkar jag inte tänka ihop tillräckligt för att det ska kännas vettigt att skriva här, och har väl därför ingen vidare funktion, så har jag skrivit väldigt lite. Jag har funderat på att hoppa av men det känns fel, påverkar ju åt fel håll då och jag tycker egentligen att det är roligt. Jag ska försöka komma med mer teorier, måste bara få ner dem i skrift först.

@heffaklumpen stämmer att jag varit mer aktiv innan, dock har det inte särskilt mycket på vilken roll at göra utan mest övrigt liv.
Kan även tillägga att jag har insläpp av hästarna varje kväll, vilket brukar bli sent och då missar jag lätt DL. Ibland kan jag gå in och läsa röstlistan för att se om det är något jag kan påverka, men oftast inte.

Men nu ska jag läsa igenom några sidor igen för att försöka få koll på er. O_o

och de röster som inte lades på bsf eller pegasus idag är intressanta de med

hedinn röstar på fio ( en uddaröst)
Niyama röstar på heffaklumpen
elo röstar på aliisa och det gör även snurrfian ( då var det redan klart att pegsus och bsf var de det stod emellan

kanske är @Elo också i lyan möjligen? hon verkade snabbt vilja hålla mig( och cirkus) som goda första dagen . vilket jag tillskrev en förvirrad nybörjare men kan också varit för att hon visste att jag är god? ( kan inte uttala mig om cirkus då jag inte vet på vilken sida hon står?

@Lobelia känns liiiite följsam möjligen i leken och lägger tredjerösten på Karamell samt även tredjerösten på Pegasus idag? :idea:

@Blacksmithfarm kan ju absolut vara ond hon med som gick all in att klara sig idag? Eller så är hon med god :arghh: som inte ville riskera att åka ut
@iiantazie röstade på Pegasus både igår och idag - god som fastnat på annan god eller ond som röstade på en den visste vra god?
@Hedinn röstade på pegasus igår men på fio idag. Misstänkt det med och måste läsa igenom varför hon inte röstade på pegasus idag när hon inte tvekade att lägga en tredjeröst igår på honom? hmmmmmmm

huvaligen har för många som kan vara onda - egentligen kvalar alla andra utom jag ( då jag vet min roll) in att kunna vara onda inser jag

O_o
Du missade Niyama? Hon är med i listan på uddaröster, men du skriver inget om henne?

Nu hoppar jag bakåt i tiden (är på typ varenda sida i leken samtidigt). Nu vet vi att det här inte stämde, men jag undrar ändå: skyddar kollega med mer viktig roll? Fårulven menar du då? Så himla viktig är väl inte den, och psykopaten skulle ju ulvarna hellre offra än en vanlig ulv?
Jag menade fårulven, ja. Tänkte att de gärna behåller den förmågan i lyan. Helt med på att de skulle offra psykopaten. Nu visade det sig ju att det inte stämde eftersom både karamelldrottningen och Pegasus63 var goda.

Uppdatering Natt-DL 2:

"Det är nu dags för er första "showstopper" utmaning! Bakverket ni ska skapa måste vara stort och fantastiskt, något som verkligen drar blickarna till sig! Domare, vill ni berätta vad våra deltagare ska baka?"
Paul svarar Idahoe:
"Det här är ju en julspecial, och det finns ett iögonenfallande bakverk som verkligen representerar julen. Er uppgift är att skapa ett pepparkakshus. Det måste vara minst en halvmeter högt och ha enbart ätliga dekorationer."
Mary flikar in:
"Vi vill se fantasi, prydliga dekorationer och genomtänkta arkitekturer. Imponera oss med er kreativitet!"
Idahoe vänder sig från domarna till deltagarna "Och det viktigaste av allt om ni frågar mig, det måste smaka gott också! :D Ni har 4 timmar på er att bygga era pepparkakshus. Klara, färdiga, BAKA!"

Det är fyra stressfyllda timmar för de 14 deltagarna. Överallt står plåtar med svalnande pepparkakor, florsockret till kristyren fullkomligt yr i luften och svordomar ekar i tältet när delar rasar och går sönder eller inte passar ihop som det var tänkt.

Tyvärr är det återigen en deltagare som inte har tillräckligt fokus på vad dennes händer håller på med. Sandra försöker hålla ihop bitar så fogarna ska stelna, samtidigt som hon vänder sig om för att hämta en till kaka från en plåt bakom sig. Hennes armbåge stöter till stekpannan med kokhet karamell som hon använder som lim så den far i golvet. Kokande sockermassa skvätter överallt, inte minst på Sandra som får det mesta över sig. Sjukvårdare rusar genast fram och omringar henne. Sandra vill fortsätta baka, men vi vet alla hur fantastiskt varmt bränt socker kan bli och hur ont det gör, så för att undvika permanenta ärr över hela armen tvingas hon motvilligt bryta tävlingen och få vård.

Lobelia var Sandra, bybo.

Dag-DL 21.30

Natt-DL imorgon 08.00

DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo

DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo

Nu ska vi se om jag inte kan hinna tänka lite innan det trillar in en himla massa nya inlägg som får mig att tänka om igen

Deltagarlista för att försöka hålla ordning på vilka som är med (och TL;DR):

1. iiantazie
2. Aliisa - suspekt
3. Niyama
4. Hedinn
5. qitis - suspekt
6. Vira - suspekt
7. Heffaklumpen - :cautious:

10. fio - suspekt
11. Blacksmithfarm - ond eller god specialroll?
12. glömmerallt - suspekt

15. cirkus - kanske suspekt?

17. Snurrfian

Det borde, enligt er andra vara minst 5 onda i lyan. Nu är vi nere i 13 spelare, vilket innebär att det finns 12 spelare att välja mellan att sätta i lyan, nästan hälften med andra ord. Hoppas lynchningen går bättre denna gång...

I ingen speciell ordning:

Cirkus ändrade sin röst till Pegasus från BSF. Det såg ju ett tag ut att bli jämt mellan P och BSF, men sen vände det väldigt kraftigt till Ps nackdel. Det stod 4-3 när det plötsligt började rassla in en massa röster på P. Kan det ha varit så att BSF är i lyan och de andra försökte rädda henne genom att lägga röster på P? Circus är en av de som inte bara växlade till P utan även hade börjat med att rösta på BSF. Kan hon ha ångrat sig utifrån att de är i lyan ihop och hon insåg att det snabbt kunde gå väldigt fel om hon lyckas rösta ut sin ulvkompis?

Glömmerallt har i stort sett ondförklarat alla. Jag följer till viss del hennes (?) resonemang men vet inte om jag håller med om det. Jag tror att misstänkliggörandet av 'alla' andra kan vara ett sätt att skifta misstanke från sig själv (ja, jag vet att det är lite det som spelet går ut på (alla är misstänkta) men ändå...) och att hon därför ingår i lyan.

BSF har jag varit misstänksam om tidigare. Efter denna lynch blir jag bara mer förvirrad. NÅGOT pågår med BSF, men jag velar mellan ond (ev. med specialroll) och god (med specialroll). BSF försvarar sig själv ganska vigoröst vilket jag tror tyder på att hon antingen är ond (och vill vara kvar i spelet) eller har en god roll (och vill hålla sig kvar i spelet pga hennes roll är viktig). I vändningen från att ligga ganska lika med P i röstlistan så trillar det snabbt in 3 (4 om inte fio varit sen) på P vilket räddar BSF med överflöd.

fio var en utav dem som jag var väldigt tveksam mot innan lynchen men sedan blivit förvirrad av. Om fio är ond och sitter tillsammans med BSF i lyan, så borde hon inte ändrat sin röst så sent. Eller? Det fanns ju inget behov av att ända rösten så sent, det var redan klart att P skulle åka så för att rädda någon annan så behövde fio egentligen inte byta. Så varför gjorde hon det? Å andra sidan tycker jag att alla som röstade på P efter det var "typ" lika mellan P och BSF är suspekta.

Heffaklumpen hade jag egentligen ingen åsikt om tills lynch. Efter däremot... H är ju en av dem som verkligen börjar strömrösta på P (igen, för att undvika att BSF åker ut...) H röstade ju å andra sidan på P redan DL1, så det kanske bara var så att hon (?) var övertygad om hans ondhet? Men ändå inte? Får helt enkelt hålla ett öga på H.

Vira är ytterligare en av dem som "plötsligt" börjar ström-rösta på P. Suspekt men har egentligen inget mer än så på V just nu.

Qitis har redan teoriat fram en hel lya. Men har hamnat i samma idé som glömmerallt, lite. Dvs, alla är onda. Jag kan följa resonemanget till viss del, och håller med om vissa saker hon säger (dock inte att jag skulle vara ond, naturligvis) men... Det kan ju också vara så att misstänkliggöra så många kan vara ett sätt att skjuta misstanken från sig själv.

Aliisa tycker jag fortfarande är misstänkt, men mindre än tidigare. Hon röstade på P i DL1 men i DL2 röstade hon på BSF utifrån ett resonemang hur BSF röstat som var genomtänkt, men också en tidig röst så ...

DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo

DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo

Det spretar ordentligt tycker jag även om det nu börjar bli såpass få kvar att det är som en normal vanlig lek i antal (dvs hanterbart) med den skillnaden att i nuläget är ulvarna troligen 5 stycken mot godas 7 så en ulv måste ut i denna lynch annars tror jag det blir väldigt svårt.

I praktiten två drev varav det ena vet vi gick mot två goda, i detta andra drev fanns åtminsone en god. Rösterna runtom är spridda lite lagom.

Jag tror att ulvar finns överallt, både i udda röster och i dreven bägge DL. Typ alla kan sitta i lyan.

Jag tycker fortfarande att det är några som är lite för anonyma Niyama, Snurrfian, Vira, Aliisa, fio, iiantazie, Elo (som iofs kommer med ett teoriinlägg för en stund sen) Hedinn känns också lite anonym ffa innan DagDL medan mellan DL kommer lite tankar. Jag håller med henne att risken är stor att rösterna hamnat på dom som är aktiva och driver leken framåt, samtidigt är jag inte säker på att det nödvändigtvis måste vara ett godhetstecken att teoria mycket.

Du missade Niyama? Hon är med i listan på uddaröster, men du skriver inget om henne?
Jag tog med om henne i mitt inlägg i Dl1 och håller henne som troligt lyajandidat där och anser inte att uddarösten i dl 2 gör henne mindre misstänkt
Men du har rätt jag glömde ta med henne i resonemanget kring Dl 2

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar