Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Blacksmithfarm 4
fio 1
Pegasus63 7
Heffaklumpen 1
Aliisa 2

tror denna är rätt, utan formattering för framtida användande

Uppdatering Dag-DL 2:
"Dåså mina vänner!" Idahoe slår glatt ihop sina händer. " Då var er första signatur- utmaning avklarad och det är nu dags för ett första tekniska utmaning. På era bänkar finner ni allt ni behöver, inklusive ett avskalat recept för dagens bakverk. Utmaningen döms blint så, kära domare, det är dags för er att lämna tältet. Några ord på vägen till våra bagare?"
Mary ler. "Det här bakverket ser enkelt ut på receptet, men allt hänger på tekniken. Lycka till!"
Domarna lämnar tältet. Idahoe vinkar efter dem och vänder sig tillbaka mot deltagarna.
"Nu så, ni ska baka en skandinavisk julklassiker, gammaldags struvor! Ni har 30 minuter på er att producera ett dussin perfekt frasiga, gyllene struvor och placera dem vid fotot av er på domarbordet här framme. På era platser, färdiga, BAKA!"

De 15 deltagarna kastar sig över sina bänkar och börjar frenetiskt läsa det väldigt sparsmakade receptet.
Några av de yngre deltagarna ser skräckslagna ut. "Vad är ens struvor för nåt?" Utbrister en ung tjej vid namn Milla. "Och varför är enda instruktionen efter ingredienserna - Gör smeten, fritera och rulla i strösocker- HUR ska de friteras, hur LÄNGE, och vad är den här konstiga metallgrejen till för??!!"
Gertrud ler nöjt för sig själv, hon lagar minsann struvor varje jul till barnen och barnbarnen. Det här fixar hon! Lugnt och metodiskt börjar hon jobba.

30 minuter går fort, och för de flesta i det stora vita tältet känns det som att halvtimmen går på ungefär en kvart. Max.
Mer eller mindre lyckade struvor, och i ett fall halvråa degklumpar som möjligen kunde varit tänkta att bli struvor, lassas på fat och placeras på bordet i sista sekunden innan klockan ringer och tiden är slut.
Deltagarna radar upp sig framför bordet och domarna kommer in igen. De går längs raden med struvfat och tittar noggrant. Paul höjer ett ögonbryn åt degklumparna och flinar lite åt deltagarna.
"Jaa," säger han "det här var ju lite... blandade resultat... får man väl säga" Några av deltagarna skruvar besvärat på sig. Domarna börjar smaka. När de kommer till degklumparna skakar de på huvudena. "Det här är oätligt, totalt misslyckat. Vi kommer inte smaka på det" säger Paul.
När de sedan ska rangordna bidragen från bäst till sämst är ingen förvånad över att Gertrud hamnade först och fick fina lovord från domarna.
Degklumparna kom såklart sist. De visade sig tillhöra Hanna, som försökt hjälpa Milla att inte bryta ihop i panik, så mycket att hon inte hann med sin egen bakning...

Pegasus63 var Hjälpsamma Hanna, brevbäraren.

Natt-DL 2 imorgon kl 08.00
Dag-DL 3 imorgon 21.30

Uppdatering Dag-DL 2:
"Dåså mina vänner!" Idahoe slår glatt ihop sina händer. " Då var er första signatur- utmaning avklarad och det är nu dags för ett första tekniska utmaning. På era bänkar finner ni allt ni behöver, inklusive ett avskalat recept för dagens bakverk. Utmaningen döms blint så, kära domare, det är dags för er att lämna tältet. Några ord på vägen till våra bagare?"
Mary ler. "Det här bakverket ser enkelt ut på receptet, men allt hänger på tekniken. Lycka till!"
Domarna lämnar tältet. Idahoe vinkar efter dem och vänder sig tillbaka mot deltagarna.
"Nu så, ni ska baka en skandinavisk julklassiker, gammaldags struvor! Ni har 30 minuter på er att producera ett dussin perfekt frasiga, gyllene struvor och placera dem vid fotot av er på domarbordet här framme. På era platser, färdiga, BAKA!"

De 15 deltagarna kastar sig över sina bänkar och börjar frenetiskt läsa det väldigt sparsmakade receptet.
Några av de yngre deltagarna ser skräckslagna ut. "Vad är ens struvor för nåt?" Utbrister en ung tjej vid namn Milla. "Och varför är enda instruktionen efter ingredienserna - Gör smeten, fritera och rulla i strösocker- HUR ska de friteras, hur LÄNGE, och vad är den här konstiga metallgrejen till för??!!"
Gertrud ler nöjt för sig själv, hon lagar minsann struvor varje jul till barnen och barnbarnen. Det här fixar hon! Lugnt och metodiskt börjar hon jobba.

30 minuter går fort, och för de flesta i det stora vita tältet känns det som att halvtimmen går på ungefär en kvart. Max.
Mer eller mindre lyckade struvor, och i ett fall halvråa degklumpar som möjligen kunde varit tänkta att bli struvor, lassas på fat och placeras på bordet i sista sekunden innan klockan ringer och tiden är slut.
Deltagarna radar upp sig framför bordet och domarna kommer in igen. De går längs raden med struvfat och tittar noggrant. Paul höjer ett ögonbryn åt degklumparna och flinar lite åt deltagarna.
"Jaa," säger han "det här var ju lite... blandade resultat... får man väl säga" Några av deltagarna skruvar besvärat på sig. Domarna börjar smaka. När de kommer till degklumparna skakar de på huvudena. "Det här är oätligt, totalt misslyckat. Vi kommer inte smaka på det" säger Paul.
När de sedan ska rangordna bidragen från bäst till sämst är ingen förvånad över att Gertrud hamnade först och fick fina lovord från domarna.
Degklumparna kom såklart sist. De visade sig tillhöra Hanna, som försökt hjälpa Milla att inte bryta ihop i panik, så mycket att hon inte hann med sin egen bakning...

Dag-DL 3 imorgon 21.30
:banghead:

Fattar ingenting. Nu låter det som att alla vet att pegasus är ond och BSF god? Så mycket info kan inte finnas så flera verkar så säkra?

Alltså det vore bra om vi kunde sluta rösta ut de goda specialarna..

Känns som en rätt rörig röstning att analysera med alla ändringar, och en del som kom väldigt tätt.

Uppdatering Dag-DL 2:

Dag-DL 3 imorgon 21.30
Men, nejje! :(

Alltså - då var det två goda uppe till lynch igår.

Måste folk bete sig så jävla skumt när de har goda viktiga roller?

Jag förstår om ni tror att jag har lurat er nu, skulle i er sits säkert tro detsamma. Lyan lär tacka mig för hjälpen idag, så jaa... Vet inte vad jag ska säga... Tyckte pegasus spelade märkligt och tänkte att han i alla fall inte borde ha en viktig god roll om han nu inte var ulv. Bevisligen hade jag fel om det.

vad tänker du om BSF nu då? Tror du hon är god hon med?

Inte fan vet jag!
Hon försvarade sig så jäkla envist idag att jag blev tveksam och tänkte att hon kanske har en god roll trots allt. Det kanske hon har, jag vet verkligen inte.

Vad tänker du själv?

Inte fan vet jag!
Hon försvarade sig så jäkla envist idag att jag blev tveksam och tänkte att hon kanske har en god roll trots allt. Det kanske hon har, jag vet verkligen inte.

Vad tänker du själv?
jag känner mig rådvill faktiskt :banghead::banghead::banghead:
Det är så lite info i leken så här långt och det gynnar ju onda väldigt
Jag grunnar dock på av de som röstade sent på pegaus ( även ändring av rösten) om de kan ha anat att pegusas nog kan ha varit brevis ? läste hans inlägg igen nu efteråt och han visste ju väldigt tydligt hur breven skulle användas såg jag? så tycker det är misstänkt faktiskt att även onda kan ha snappat upp det?
BSF kan vara god , eller ond som la ner sig på att överleva lynchen idag - jag har inte den blekaste faktiskt :idea:

Så, slutsatsen är att ulvarna bara kunde luta sig tillbaka i DL1 och sannolikt spred ut sig över karamell, pegas och uddaröster. Dagens röstning vete sjutton, jag har ingen bra uppfattning om BSF (annat än att jag ju tyckte att hon var mindre skum än Pegas och att röstmotiveringarna på henne kändes sådär) men om hon skulle vara god är ju risken att dagens röstning inte säger så mycket mer.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024
  • Nyårstråden