Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Har nu både läst ikapp mig OCH läst leken från början faktiskt för att hänga med i alla inlägg som varit många och långa ( roligt att flera är så engagerade!)
Hade exakt noll tid igår att läsa / delta i leken och så även under dagen idag

Jag reagerar även jag på BSF för hennes motivering att rösta på karamelldrottingen igår ( att hon inte verkade vilja rädda sig själv) och att när hon gjorde det ändå inte övervägde att ändra sin egna röst på karamelldrottningen- Precis som många andra finner jag det märkligt ? Så väljer att lägga min röst på henne

BSF har teoriat en del men trots det fastnar jag ändå i tanken ovan

qitis röstar på Blacksmithfarm
Det var helt klart ett misstag. Helt ärligt vet jag inte varför jag bara inte hittade någon annan att lägga en udda röst på eller så. Jag ångrar det såklart.

Men jag undrar - vad tänker du om pegasus? Om du misstänker honom så föreslår jag att vi börjar där.

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo
16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63
21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm

Elo 1
Blacksmithfarm 4
fio 1
Pegasus63 4

Jag fattar inte varför Elo hamnar lite åt det goda hållet för att hon kanske inte hann se BSFs röst? Och tycker det är märkligt att du först ville ha det till att de tre första är mindre misstänkta, dvs du vill räkna bort BSF också.

Eftersom Karamell fick 5 röster så är det ju mycket möjligt att det finns nån eller flera ulvar bland de rösterna. Men det är ju inte ovanligt att goda lynchar goda dag 1. Intressant är väl om nån kan ha velat rädda Pegasus men vid de tre första rösterna på Karamell fanns ju inget behov av räddning av någon. Hänger nog inte med på varför de tre första är skummast?
Se ovan. Jag tycker det är skumt att heffaklumpen riktade in sig på de tre första rösterna, sen när hon blir ifrågasatt så skulle BSF också kunna vara ond. Men Elo lite åt det goda hållet? Med det resonemanget borde Elo och BSF vara lika misstänkta?

Därför:
Niyama röstar på heffaklumpen

(Vet inte om det här blivit utrett under dagen, men oavsett tycker jag det är skumt att heffaklumpen skrev detta från början. Jag ska åka hemåt nu och lovar läsa leken när jag kommit hem, snabbläste från mobilen nu.)

Det har tillkommit många nya teorier och en hel del motsägelsefull information om vad ulvar gör och inte gör. Det gör inte det hela lättare.

Inser ju att jag har väldigt dålig koll på specialroller så jag har hoppat fram och tillbaka till förstasidan för att försöka läsa om rollerna varje gång det kommit upp en ny i andras teoriande. Har därför kanske inte haft jättemycket tid över till mitt eget teoriande.

Jag vet fortfarande inte vem jag vill rösta på, då jag fått nån form av röstnings-ångest eftersom min röst var del i att köra ut en god roll och jag vill inte göra det igen. Å andra sidan så kan jag ju ha rätt denna gång? och faktist vara del i att fånga en ulv.

Men jag tror att jag ändå kommer att rösta utifrån vad jag var inne på tidigare, de som ser mest misstänkta ut, enligt mig är Bsf (känns som att hennes teoriande är till för att leda andra att ta hennes sida), fio (pga den sena randomrösten med mkt svag motivering i DL1) och Aliisa (pga sistarösten på Pega som jag tycker är misstänkt, var det ens en riktigt röst eller ville hon få det att se ut som att det skulle bli lottning men var egentligen fåraulven?).

Pga det sistnämda så :

Elo röstar på Aliisa

Tvivlar du? Alltså, du misstänker både mig och pegasus. Mitt förslag är att vi börjar med honom.

Ja det gör jag. Fast samtidigt så är det alldeles för många som bara smitit under radarn.
Jag är skiträdd att ni båda är goda eller så är ni båda ulvar och en av er är viktigare än den andra och då ska den tas först.

Det var helt klart ett misstag. Helt ärligt vet jag inte varför jag bara inte hittade någon annan att lägga en udda röst på eller så. Jag ångrar det såklart.

Men jag undrar - vad tänker du om pegasus? Om du misstänker honom så föreslår jag att vi börjar där.
ja du jag vet inte vad jag ska tro om Pegasus ? En hel del märkliga inlägg dock
dock är jag lite fundersam till aliisa som ju röstar på dig. en andra röst dessutom?

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo
16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63
21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa

Elo 1
Blacksmithfarm 4
fio 1
Pegasus63 4
Heffaklumpen 1
Aliisa 1

Jag känner mig fortfarande misstänksam mot Pegasus, dels för att det är många inlägg men mycket prat som inte riktigt tillför leken något, dels för att han la sin röst på Elo (när jag var ny fick jag förklarat för mig att man som ny deltagare pftast är fredad i början, men det kanske vara gäller DL1? Jag vet inte. Jag tycker i alla fall att man är ny även i DL2. Och nej, jag säger inte att Elo är god, hon kan lika väl vara ond. Men som sagt, i mina ögon är hon fortfarande ny deltagare). Men också för att han pratar om röstfifflaren, vilken inte ens är med i leken. Känner därför att han inte riktigt har koll, vilket för mig känns något ulvigt. En ulv som bara behöver ha koll i lyan?

Jag vet att jag kastar sten i glashus nu eftersom pegasus har 4 röster och BSF 3 (tittar på röstlistan inlägg #330, så hoppas att den är rätt). Men jag har inte en susning om ven fårulven kan vara och är det någon av dem som redan röstat på pegasus betyder det att det står 3-3. Att jag dessutom röstade på pegasus igår gör inte det bättre för mig, OM pegasus nu skulle vara god. Men jag känner ändå att jag får tillräckligt starka ond-vibbar av honom. Så med risk för att vara den som avgör OCH för att sätta mig själv i klistret rejält:

Heffaklumpen röstar på pegasus63

Edit: såg nu i en uppdaterad röstlista att det står 4-4 mellan BSF och pegasus...

Jag har ju tidigare under kvällen resonerat kring bland annat @Pegasus63 och att det kommer att komma fram mer info om röstningen dag 1 om Pegas visar sig vara ond. Tycker också att Pegas resonerat märkligt kring @cirkus och första röstens roll.

Nu tycks det dessutom stå mellan Pegas och @Blacksmithfarm , och jag köper inte riktigt att det skulle ha varit skumt av BSF att inte ändra sin karamell-röst - jag höll inte med om BSF:s teori om karamell, men jag köper förklaringen att det ev skulle ha varit möjligt att karamell ändrade sin röst direkt bara för att BSF uppmärksammade det. Så jag tycker att BSF håller ihop sitt resonemang, även om jag inte höll med om grundtesen och det ju uppenbarligen var fel. Sammantaget tycker jag alltså att Pegas är mer skum än BSF, även om jag är långt ifrån säker på någon av dem.

Vira röstar på Pegasus63

😫 min utökade familj kom och är kvar så jag sitter på toa och försöker få någon slags överblick. Jag har inte hunnit läst ikapp men ser att det är många röster på pegasus, antingen är det ulvar som ser en chans att få ut en god eller så är det någon som vet att han är ulv. Men jag kan inte avgöra det.
Det enda jag vet just nu är att Jag reagera på @Aliisa tidigare idag att hon så tvärsäkert pekade ut heffaklump och eko som ulvar och det kändes rejält skumt så snurrfian röstar på Aliisa.

Jag ber även om ursäkt för min frånvaro idag

Ja det gör jag. Fast samtidigt så är det alldeles för många som bara smitit under radarn.
Jag är skiträdd att ni båda är goda eller så är ni båda ulvar och en av er är viktigare än den andra och då ska den tas först.
Det är mitt minsta bekymmer. Jag är glad om vi får en ulv.

😫 min utökade familj kom och är kvar så jag sitter på toa och försöker få någon slags överblick. Jag har inte hunnit läst ikapp men ser att det är många röster på pegasus, antingen är det ulvar som ser en chans att få ut en god eller så är det någon som vet att han är ulv. Men jag kan inte avgöra det.
Det enda jag vet just nu är att Jag reagera på @Aliisa tidigare idag att hon så tvärsäkert pekade ut heffaklump och eko som ulvar och det kändes rejält skumt så snurrfian röstar på Aliisa.

Jag ber även om ursäkt för min frånvaro idag
Så här i Coronatider så är det bättre med egen toa än cirkus ;)

Jag vet ju inte Pegasus roll. Bara min egen. Ber bara om att ifall du ändå misstänker oss båda, börja med att syna honom.
ja du jag vet inte vad jag ska tro om Pegasus ? En hel del märkliga inlägg dock
dock är jag lite fundersam till aliisa som ju röstar på dig. en andra röst dessutom?
Du menar att du misstänkte henne innan och nu funderar på varför hon la sin röst på mig om vi skulle sitta i lyan? Jag vet inte hennes roll, och fokuserar idag på att försöka överleva själv.

jag fick nu en tanke om att du faktist kan vara fårulven och därigenom inte kunde ändra röst från karamelldrottningen om nu pegasus är ond? så inte pegasus skulle riskera att åka igår via lottning?

Men nu är du där igen

"Som god vill man väl inte bli misstänkt för att vara ond? Vilket kan bli fallet om man lägger en avgörande röst och en god åker ut. Ungefär så tänkte (tänker) jag. Om det blev mer klart nu? Vet inte om jag bara svamlar."

Det tolkar jag som att man som god inte vill avgöra för att inte riskera att bli misstänkt för att vara ond och det skulle man bli vid den avgörande rösten. Jo jag vet att jag skrev du, men du anser att det gäller alla andra men inte dig?
Men va? Vad är det nu jag säger som gäller alla andra men inte mig?

Helt ärligt vet jag inte vad du vill ha svar på. Jag får väl framstå som extremt trögfattad eller att jag låtsas som ingenting, men jag förstår verkligen inte? Vad vill du att jag ska säga?

Tomten måste ha svikit dig rejält i år med sina paket. Så i ett försök att rädda mig själv:

Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar