Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Lobelia röstar på Pegasus

Den främsta anledningen är att jag tror att anledningen till att det blev sådan rusning/drev i lynchen var att jag misstänker att det var en ond som låg uppe mot Karamell, det faktum att BSF inte ändrade sin röst och när Karamellen gjorde det och hennes röstmotivering inte höll längre bidrar lite, liksom att BSF kanske försa sig om att skydda lyakompis trots allt stämde. Huvudanledningen är dock "drevet" skumt att det gick så snabbt där.

Tänker du dig pega och bsf tillsammans i lyan alltså?

Alltså - jag vet inte. Båda teorierna är i princip kopior på vad jag har teoriat om. Inte en enda egen tanke och bara om dessa två. Dessutom väldigt få inlägg totalt sett i leken. Jag tycker det är lite under-radarn varning på detta.
du menar att du funderar på aliisa antar jag ?
Jag har hur som funderingar om henne- väldigt lite egna tankar eller ens inlägg för den delen? :idea:

Ja men jag är långt ifrån säker.

Mmmm ja , båda dom är högst på min misstankelista också.
Frågan är då varför bsf ändrar sin röst till Pega i detta läge? Är hon viktigare än han?
Jag har ju resonerat runt varför hon inte ändrade sin röst trots att hennes teori föll - det känns inte helt ok.

Jag gör såhär

cirkus röstar på bsf
De jag tycker är mest misstänka är hon och pega, men hon ändrar röst till honom. Kan hon ha en viktigare ulvroll än han?

Jag har trots betänketiden över middagen inte kommit på någon superidé :p och är därför väldigt oklar i hur jag vill rösta. Verkar som att många riktar in sig på Pega och BSF, som båda är ganska aktiva och lite misstänkta i mina ögon.

Av de två tror jag att det skulle ge leken mest information om vi får veta Pegasus roll, eftersom man då även kan nysta i röstningen från DL1. Dessutom tycker jag Pegasus skriver ganska mycket OT och inte verkar ha så bra koll på rollerna, inte heller hur åskådarna delar ut spionrad. Skulle det kunna vara en ulv som inte behöver ha så stor koll på spionraden? Därför:

iiantazie röstar på Pegasus63

Om någon plötsligt får en snilleblixt är jag beredd att ändra min röst, som sagt är jag lite oklar med hur jag ska tänka :angel:

du menar att du funderar på aliisa antar jag ?
Jag har hur som funderingar om henne- väldigt lite egna tankar eller ens inlägg för den delen? :idea:

Ja, jag hade ju citerat henne! Såg du inte det?
Och ja mina funderingar är just att hon inte har varken egna tankar eller knappt några inlägg - därför känns hon under radarn

Eh, åskådarna delar aldrig ut sin info slumpmässigt, de må ta fel ibland men nog gör de sitt bästa att pricka rätt.

Va?
Men vi har ju skrivit flera gånger att åskådarna väljer vem som får info och att vi tror att de har givit ängeln info nu. Känns som om du är otroligt okoncentrerad på vad som skrivs i leken.

Just min poäng. åskådarna skickar info till användare, inte till specifik roll om jag förstått Intro rätt. därför kan vi inte vara säkra på om det är en god eller ond som fått info. Precis som Brevbäraren inte har någon koll på om det är en God eller ond som får del av paketen hen skickar.

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo
16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63
21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63

Heffaklumpen 0
Elo 1
Blacksmithfarm 3
fio 1
Pegasus63 4

Frågan är då varför bsf ändrar sin röst till Pega i detta läge? Är hon viktigare än han?
Jag har ju resonerat runt varför hon inte ändrade sin röst trots att hennes teori föll - det känns inte helt ok.

Jag gör såhär

cirkus röstar på bsf
De jag tycker är mest misstänka är hon och pega, men hon ändrar röst till honom. Kan hon ha en viktigare ulvroll än han?
Jag ändrar för att jag tycker pegasus beter sig skumt, för att jag vill rädda mig själv eftersom jag vet att jag är god och jag tycker inte att pegasus spelar som om han hade en viktig god roll.

Jag gör såhär

cirkus röstar på bsf
Jo det kan man fråga sig, det kan ju vara för att vi har fel och BSF bara försöker rädda sig själv? Eller för att få det att se ut så och inte få misstankar mot sig...

Eller så är du ulv och försöker få mig att tro att du är god ;)

Just min poäng. åskådarna skickar info till användare, inte till specifik roll om jag förstått Intro rätt. därför kan vi inte vara säkra på om det är en god eller ond som fått info. Precis som Brevbäraren inte har någon koll på om det är en God eller ond som får del av paketen hen skickar.
Övriga Roller:
Åskådarna
: De deltagare som åkt ur tävlingen får sitta bredvid och titta på, så de ser en hel del av vad som faktiskt händer. Får vid Natt-DL full spioninfo och kan skicka vidare en valfri rad, ej till samma spelare två dagar i rad, denna skickas så fort åskådarna är överens.

De får ju full spioninfo! Då VET dom vem ängel skyddat inatt och med störta sannolikhet har den skyddat sig själv så de vet i allafall en god roll att skicka en rad till.

Så du menar att goda inte ska styra omröstningen för att inte råka ut för att lyncha någon god. Det låter lite som att det du bekymrar dig för är att få skulden för att ha lagt avgörande rösten i en lynch och du föredrar lottning. Stämmer det?

Om inte goda styr så är det slumpen eller de onda som styr. Slumpen ger inte så mycket när det gälle vilken roll folk har och att onda styr är i min värld inte så lyckat. Jag förstår dock känslan.
Jag är inte alls bekymrad över att få skulden för att ha lagt en avgörande röst. Har faktiskt inte ens tänkt tanken. Hur skulle min räst kunnat vara den avgörande när det var en röst på en person som inte fått några tidigare röster?

Nu trillade det ju in fler röster på pegasus efter min röst. Så hade pegasus åkt hade jag klart varit del i det. Men det var knappast min röst som var avgörande. Däremot kan den ses som början på ett drev, men jag kan ju inte veta att andra väljer att följa den...
Det är klart det är riskabelt att styra men vad är alternativet? I dl1 har ju ingen annan god mer info än en själv och att låta de onda bestämma är ju bara dumt. Det är bättre att försöka och ta risken att göra fel(det är ju trots allt bara en lek( ;) )

Det är inget positivt med lottning speciellt inte när vi inte kan veta om det blev lottning eller ej pga falsk och dold röst, det ger så många olika möjligheter att det blir väldigt svåranalyserat. Vilket ger elakingarna större möjligheter att undgå upptäckt.
Jag håller med om att det inte är speciellt positivt för leken med lottning, eller i alla fall inte för att kunna lista ut vem som har vilken roll. Men jag tänker ändå att det inte är en speciell person som får uppmärksamhet då. Om någon lägger en avgörande röst som alla vet var den avgörande rösten så tänker jag att det blir mycket uppmärkssmhet på den personen. Speciellt om det var en god som åkte. Typ att personen som la den avgörande rösten skulle vara ond - eftersom de onda vill ha ut de goda.

Som god vill man väl inte bli misstänkt för att vara ond? Vilket kan bli fallet om man lägger en avgörande röst och en god åker ut. Ungefär så tänkte (tänker) jag. Om det blev mer klart nu? Vet inte om jag bara svamlar.

Usch nu får jag drevångest.
Jag får känslan av att det finns dom som bara åker med nu och det är väldigt likt gårdagen med två stycken med många röster - visserligen bra med samlade röster för då kan inte ulvarna styra så mycket, men jag är mest rädd för att det blir fel

Jag är inte alls bekymrad över att få skulden för att ha lagt en avgörande röst. Har faktiskt inte ens tänkt tanken. Hur skulle min räst kunnat vara den avgörande när det var en röst på en person som inte fått några tidigare röster?

Nu trillade det ju in fler röster på pegasus efter min röst. Så hade pegasus åkt hade jag klart varit del i det. Men det var knappast min röst som var avgörande. Däremot kan den ses som början på ett drev, men jag kan ju inte veta att andra väljer att följa den...

Jag håller med om att det inte är speciellt positivt för leken med lottning, eller i alla fall inte för att kunna lista ut vem som har vilken roll. Men jag tänker ändå att det inte är en speciell person som får uppmärksamhet då. Om någon lägger en avgörande röst som alla vet var den avgörande rösten så tänker jag att det blir mycket uppmärkssmhet på den personen. Speciellt om det var en god som åkte. Typ att personen som la den avgörande rösten skulle vara ond - eftersom de onda vill ha ut de goda.

Som god vill man väl inte bli misstänkt för att vara ond? Vilket kan bli fallet om man lägger en avgörande röst och en god åker ut. Ungefär så tänkte (tänker) jag. Om det blev mer klart nu? Vet inte om jag bara svamlar.
Men nu är du där igen

"Som god vill man väl inte bli misstänkt för att vara ond? Vilket kan bli fallet om man lägger en avgörande röst och en god åker ut. Ungefär så tänkte (tänker) jag. Om det blev mer klart nu? Vet inte om jag bara svamlar."

Det tolkar jag som att man som god inte vill avgöra för att inte riskera att bli misstänkt för att vara ond och det skulle man bli vid den avgörande rösten. Jo jag vet att jag skrev du, men du anser att det gäller alla andra men inte dig?

Har nu både läst ikapp mig OCH läst leken från början faktiskt för att hänga med i alla inlägg som varit många och långa ( roligt att flera är så engagerade!)
Hade exakt noll tid igår att läsa / delta i leken och så även under dagen idag

Jag reagerar även jag på BSF för hennes motivering att rösta på karamelldrottingen igår ( att hon inte verkade vilja rädda sig själv) och att när hon gjorde det ändå inte övervägde att ändra sin egna röst på karamelldrottningen- Precis som många andra finner jag det märkligt ? Så väljer att lägga min röst på henne

BSF har teoriat en del men trots det fastnar jag ändå i tanken ovan

qitis röstar på Blacksmithfarm

Usch nu får jag drevångest.
Jag får känslan av att det finns dom som bara åker med nu och det är väldigt likt gårdagen med två stycken med många röster - visserligen bra med samlade röster för då kan inte ulvarna styra så mycket, men jag är mest rädd för att det blir fel
Hm, det går ju att ångra sig men jag vet e katten till vem.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar