Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

På tal om brevbäraren, vilket paket skulle denna kunna tänkas skickat? sia, skydd eller extraröst?

Edit: har inte heller spelat speciellt mycket förut och vet inte om det finns något sätt man brukar tänka på här, därav ingen egen input :o

Så till mitt försvar för tredjerösten på K, visst såg jag Qs första röst, olyckligt dock att motiveringen var nästan lika dan.
Det här undrar jag över faktiskt:
Om du nu hade sett min röst - varför då använda samma motivering som mig?
Tycker ju att den var en uppenbar första DL-röst?

På tal om brevbäraren, vilket paket skulle denna kunna tänkas skickat? sia, skydd eller extraröst?

Edit: har inte heller spelat speciellt mycket förut och vet inte om det finns något sätt man brukar tänka på här, därav ingen egen input :o
Jag hade skickat en sia i första paketet, som då högst troligen hamnat hos ängeln. En liten reservation dock om paketet ska till en nybörjare. Är det första leken kanske man inte greppat att man bör skydda sig själv första natten om inte annat för att signalera, men det borde man i och för sig göra ändå.

Jag hade skickat en sia i första paketet, som då högst troligen hamnat hos ängeln. En liten reservation dock om paketet ska till en nybörjare. Är det första leken kanske man inte greppat att man bör skydda sig själv första natten om inte annat för att signalera, men det borde man i och för sig göra ändå.

Men hur skulle du ha vetat vem som var ängeln? Såvida du inte fått den spionraden av åskådarna

Hyffsat ikapp och ser att jag har fått en röst till på mig

Därför:
Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63

Dels för att rädda mig själv, men också för att jag inte förstår riktigt vart han vill komma med sina teorier. Han blandar in roller som inte finns med i leken och funderar över scenarier där lyan vill sätta dit honom osv. Är han ngt förvirrad god, eller en ulv som försöker sprida misstankar? Har även i bakhuvudet att han kan ha blivit räddad från lynchen igår av antingen sig själv eller sin kollega om han sitter i lyan.

• Gilla
Reactions: fio
Det här undrar jag över faktiskt:
Om du nu hade sett min röst - varför då använda samma motivering som mig?
Tycker ju att den var en uppenbar första DL-röst?

I mitt tycke, var ju min motivering mer utvecklad än din, fast den var på samma tema, med tanke på att jag motsätter mig fullständigt att kalla ingefärskakedeg (gingerbread på engelska) för pepparkaksdeg OCK att jag tidigare postat recept på riktiga pepparkakor

Det beror väl lite på hur brevbäraren resonerar men också på hur rollen fungerar vilka deadline som gäller, om paketen får sparas osv , spontat skulle jag som exempel om jag var brevbärare kanske velat vänta med att skicka skyddet om det inte fick sparas(behövs kanske bättre senare i leken om ängeln slkulle åka ut), om jag hade hyfsat pejl på någon god men om jag inte har någon som trolig god kanske jag inte skulle vilja riskera att skicka en sia till ulvarna,. Men annars kanske sian varit lämlig med tanke på att det är ända möjliga sian i leken nu när kara åkte ut. Så vi kan sammanfatta med att det "beror på" :p

Men hur skulle du ha vetat vem som var ängeln? Såvida du inte fått den spionraden av åskådarna
tvåa på bollen ser jag
Men tillägger angående det andra du skriver - varför skulle brevbäraren fått spionraden av goda lyan- den torde ju endst kunna gå till ängeln om goda lyan vill vara säkra på att nå en god?

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo
16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63

Heffaklumpen 0
Elo 1
Blacksmithfarm 2
fio 1
Pegasus63 2

Förstår inte varför Pegasus röstar på Elo istället för Cirkus eller Qitis. Elo kan mycket väl vara ond, men det känns mer osäkert att rösta på en ny spelare än någon av de mer erfarna som också verkar vara misstänkta. Skriver en del irrelevanta saker som inte hör till leken (för att verka mer aktiv eller för att han brukar göra så?), förstår inte varför en god skulle göra så.

Bsf's röst på Karamell igår verkar också skum. Jag vet inte om bsf inte var inne mer efter rösten, men det var en svag röst på en som redan fått några (jag har inte koll på hur röstlistan ser ut och hinner inte leta upp den nu). Dessutom ändrade Karamell sin röst, vilket gör att Bsf's inte hade någon grund. Det här tycker jag nog är mest skumt.

Jag måste rösta nu för att vara säker på att inte missa, men hoppas att jag hinner innan DL.

Aliisa röstar på Blacksmithfarm

Alltså - jag vet inte. Båda teorierna är i princip kopior på vad jag har teoriat om. Inte en enda egen tanke och bara om dessa två. Dessutom väldigt få inlägg totalt sett i leken. Jag tycker det är lite under-radarn varning på detta.

Lobelia röstar på Pegasus

Den främsta anledningen är att jag tror att anledningen till att det blev sådan rusning/drev i lynchen var att jag misstänker att det var en ond som låg uppe mot Karamell, det faktum att BSF inte ändrade sin röst och när Karamellen gjorde det och hennes röstmotivering inte höll längre bidrar lite, liksom att BSF kanske försa sig om att skydda lyakompis trots allt stämde. Huvudanledningen är dock "drevet" skumt att det gick så snabbt där.

men hur skulle brevbäraren kunna veta vem som är ängel?:confused:

Det kan hen ju inte då ingen goda i rollistan vet om någon annan. Om jag förstått det hela rätt är det rätt så random vem som får info från åskådarna förutom den som blir tilldelad en sia från Bevbäjajen.

Jag kollade på klockslagen och utifrån det hade jag en tanke. La ingen vikt i vem det var, vem som hade skrivit vad tidigare eller varför. Utifrån att jag bara kollade på klockslagen fick jag den tanken som jag skrev ner i samma inlägg som röstlistan.
Ja men jag fattar inte varför de tre första ansågs mer misstänkta. Oavsett vem så förstår jag inte, vad med klockslagen gör de skummare?
(ursäkta om du svarat på det till nån annan, läser ikapp från telefon)

Det kan hen ju inte då ingen goda i rollistan vet om någon annan. Om jag förstått det hela rätt är det rätt så random vem som får info från åskådarna förutom den som blir tilldelad en sia från Bevbäjajen.
Eh, åskådarna delar aldrig ut sin info slumpmässigt, de må ta fel ibland men nog gör de sitt bästa att pricka rätt.

Va?
Men vi har ju skrivit flera gånger att åskådarna väljer vem som får info och att vi tror att de har givit ängeln info nu. Känns som om du är otroligt okoncentrerad på vad som skrivs i leken.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 082
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 668
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 241
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 811
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka