Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Jag har inte påstått att jag bidrar med massa teorier, jag skrev bara att det som BSF kom fram till med sina 100 citat och text hade redan andra kommit fram till. Läs igenom dom själv så ser du ju det
Fast har man tagit god tid på sig att skriva ett inlägg så kanske man inte raderar det bara för att andra skrivit samma sak.

Skulle väl gissa på att det är raden om ängeln som skickats, eller möjligtvis någon annan rad om åskådarna inte var säkra på någon god. Då är det möjligt att de skickat vem som fått paket eller möjligtvis var fårulven röstat?
Tror absolut inte att någon fått raden om vem ängeln skyddat. Däremot så tror jag att ängeln fått en rad om antingen paket eller om fårulvens röst. Att skicka en röst på vem ängeln skyddar är helt galet om den skulle hamna i lyan

dolda på vilken som helst ( tom en lyakamrat )för att förvilla för goda lyan som får spioninfon? inte alls orimligt och har minsann hänt förr om jag inte missminner mig? piiiing @cirkus (fast då var det väl för att förvilla spionen i leken tror jag)
Inte skulle väl jag ;)

Ja det har absolut hänt att lyan lagt den dolda rösten på en kollega om det i övrigt var safe och ingen risk att den åker just för att förvilla den som får spionrader

Tror absolut inte att någon fått raden om vem ängeln skyddat. Däremot så tror jag att ängeln fått en rad om antingen paket eller om fårulvens röst. Att skicka en röst på vem ängeln skyddar är helt galet om den skulle hamna i lyan
Och tämligen meningslöst med tanke på att ängeln bör få första raden.

• Gilla
Reactions: fio
Jag har inte påstått att jag bidrar med massa teorier, jag skrev bara att det som BSF kom fram till med sina 100 citat och text hade redan andra kommit fram till. Läs igenom dom själv så ser du ju det
Jo absolut och jag menade inte att du skulle ha sagt det, men jag tycker inte det faktum att hon kommer fram till samma slutsats andra gör att hon teoriar mindre

Det gör därför att jag vill rikta blicken lite mot de senare rösterna på karamell.
Fortsätter här. De senare rösterna på karamell var BSF som röstade med denna teorin:
Okej. Det här reagerar jag på. Karamelldrottningen lägger inte en röst för att rädda sig. Kan hon vara en "vanlig" ulv som skyddar sin kollega med en mer viktig roll?
Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
En fjärderöst, tycker inte teorin är jättestark, och som någon (Hedinn?) redan pekat ut så röstar hon på karamell trots att karamell enligt teorin skyddar en starkare ond roll (Pega?). Varför inte rösta på den starkare onda rollen då? Sedan ändrar BSF inte sin röst när karamell försöker rädda sig.

Den sista rösten på karamell var då Elo, som röstade enligt teorin att eftersom Q inte hämndröstade på cirkus borde Q vara god, och därför väljer Elo att följa Qs röst. Som flera påpekat så är det vanligt att inte hämndrösta i DL1 eftersom man måste rösta någonstans, cirkus la ju dessutom förstarösten. Även om jag inte håller med Elo så är jag ovillig att rösta där då Elo trots allt är ny, hade varit tråkigt att rösta ut en ny tidigt i leken för att man inte håller med resonemanget.

Ska fundera vidare medan jag äter middag..

Jo absolut och jag menade inte att du skulle ha sagt det, men jag tycker inte det faktum att hon kommer fram till samma slutsats andra gör att hon teoriar mindre

Nej det menar inte jag heller. Vad jag menar är att det är lätt att det ser grävande ut med massa text och citat när många redan delat samma tankar . För mig ser det ulvigt ut .. Men det är bara DL 2 och det finns inte så mkt annat att teoria om. Men jag måste ju rösta på någon och just då stack hon ut mest.... Men nu tycker jag pegasus resonerar jättekonstigt dock. Jag är online emellanåt så jag är inte helt fast i min röst på bsf. Men ville lägga en säkerhetsröst.

Det är fan halt ute och jag kunde kört av vägen och då hade jag fått bannor av LL om jag hade missat 🤣

Tänkte precis fråga varför du inte trodde på paketet i ditt tidigare inlägg, i övrigt håller jag helt med i ditt resoneman. vilken rad som mest troligt skickas beror beror ju också på vilka namn som nämdes vem som fick infon osv så det är lite svårt att spekulera kring.

Förtydligande:
Jag har tydligen varit lite otydlig då jag har fått flera frågor om Brevbäraren. Den får skicka ett paket vid Natt-DL, mottagaren får själv använda paketet nästkommande tillfälle (lynch för rösten, nästa Natt-DL för sia eller skydd). Mottagaren får inte spara paketet, och kan inte använda skyddet för någon annan utan alla paket är till för den själv att använda :)
När alla paket är skickade fylls postsäcken på igen med samma tre paket.

Det kanske inte är hur rollen använts tidigare, men jag minns inte 🙈 så jag kör mina regler :)
jag tror jag varit tydlig med resten men annars är det bara att fråga

Nej det menar inte jag heller. Vad jag menar är att det är lätt att det ser grävande ut med massa text och citat när många redan delat samma tankar . För mig ser det ulvigt ut .. Men det är bara DL 2 och det finns inte så mkt annat att teoria om. Men jag måste ju rösta på någon och just då stack hon ut mest.... Men nu tycker jag pegasus resonerar jättekonstigt dock. Jag är online emellanåt så jag är inte helt fast i min röst på bsf. Men ville lägga en säkerhetsröst.

Det är fan halt ute och jag kunde kört av vägen och då hade jag fått bannor av LL om jag hade missat 🤣
Ja alltså jag förstod att det var en säkerhetsröst.

• Gilla
Reactions: fio
Funderar lite på Elos resonemang kring Q´s och Cirkus´s röster men att hon ändå väljer att lägga en 5 röst på Karamellen... för mig verkar det som om hon försöker god förklara både Q och Cirkus genom att föreslå att en god Q vet något om Karamell fast inga sior eller annan info delats ut ännu.

Cirkus kan mycket väl vara ulv i lag med Q och Elo och lägger en djärv första röst i leken som Q sedan ser bort ifrån utan att lägga några större funderingar kring rösten, utan hellre ger sig på Karamelldrottningen.

Elo följer upp det hela med lite funderingar som godskriver både Cirkus och Q och lägger spiken i kistan för Karamelldrottningen.

Med detta som grund:

Pegasus63 röstar på Elo
Förstår inte varför Pegasus röstar på Elo istället för Cirkus eller Qitis. Elo kan mycket väl vara ond, men det känns mer osäkert att rösta på en ny spelare än någon av de mer erfarna som också verkar vara misstänkta. Skriver en del irrelevanta saker som inte hör till leken (för att verka mer aktiv eller för att han brukar göra så?), förstår inte varför en god skulle göra så.

Bsf's röst på Karamell igår verkar också skum. Jag vet inte om bsf inte var inne mer efter rösten, men det var en svag röst på en som redan fått några (jag har inte koll på hur röstlistan ser ut och hinner inte leta upp den nu). Dessutom ändrade Karamell sin röst, vilket gör att Bsf's inte hade någon grund. Det här tycker jag nog är mest skumt.

Jag måste rösta nu för att vara säker på att inte missa, men hoppas att jag hinner innan DL.

Aliisa röstar på Blacksmithfarm

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo
16:41 fio röstar på blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm

Heffaklumpen 1
Elo 1
Blacksmithfarm 2
fio 1
Pegasus63 1

Förtydligande:
Jag har tydligen varit lite otydlig då jag har fått flera frågor om Brevbäraren. Den får skicka ett paket vid Natt-DL, mottagaren får själv använda paketet nästkommande tillfälle (lynch för rösten, nästa Natt-DL för sia eller skydd). Mottagaren får inte spara paketet, och kan inte använda skyddet för någon annan utan alla paket är till för den själv att använda :)
När alla paket är skickade fylls postsäcken på igen med samma tre paket.

Det kanske inte är hur rollen använts tidigare, men jag minns inte 🙈 så jag kör mina regler :)
jag tror jag varit tydlig med resten men annars är det bara att fråga
Det där om skyddet gjorde mig bara förvirrad du både skriver att skyddet kan användas och inte kan det:confused: och vad menar du med användas?

Byt till dubbdäck, så känns det inte lika halt när du måste bromsa, dessutom mycket säkrare än friktionsdäck i alla län söder om gävleborg/dalarna där svartis är ett större hot än snö/packad is på vägarna.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025