Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

jag känner mig rådvill faktiskt :banghead::banghead::banghead:
Det är så lite info i leken så här långt och det gynnar ju onda väldigt
Jag grunnar dock på av de som röstade sent på pegaus ( även ändring av rösten) om de kan ha anat att pegusas nog kan ha varit brevis ? läste hans inlägg igen nu efteråt och han visste ju väldigt tydligt hur breven skulle användas såg jag? så tycker det är misstänkt faktiskt att även onda kan ha snappat upp det?
BSF kan vara god , eller ond som la ner sig på att överleva lynchen idag - jag har inte den blekaste faktiskt :idea:

Det är ju oftast lättare med facit men jo, han snackar en hel del om paketen så det är väl inte helt osannolikt att lyan snappat upp honom som brevbärare. Å andra sidan har de ju sin PM röst så att det då ska bli sånt väldigt drev känns som överkurs.

@Idahoe

Jag vill gärna veta om du räknade alla röster och röständringar? Det kan vara relevant för framtida spekulationer.
Menar du om jag gick tillbaka i tråden och räknade allas röstinlägg? Så är svaret nej.

Jag fick två överensstämmande listor som båda slutade med resultatet
Pegasus63 7
Blacksmithfarm 4
fio 1
Aliisa 2
Heffaklumpen 1

Fios röständring kom in efter dl och räknas inte.
Var det svar? Annars får du precisera :)

DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo
DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Pegasus63 lynchas brevbärare

Hmmm spontana tidiga tankar så här när jag tittar på röstningen är att @cirkus och @Blacksmithfarm inte borde vara i lyan tillsammans( främst baserat på cirkus sena röständring ) Sen känns nog bsf mindre skum nu när vi vet att pegas var god.

I övrigt är jag mest förvirrad just nu...

Menar du om jag gick tillbaka i tråden och räknade allas röstinlägg? Så är svaret nej.

Jag fick två överensstämmande listor som båda slutade med resultatet
Pegasus63 7
Blacksmithfarm 4
fio 1
Aliisa 2
Heffaklumpen 1

Fios röständring kom in efter dl och räknas inte.
Var det svar? Annars får du precisera :)
Eftersom du kräver teorier i samma inlägg som rösten så var jag inte säker på om alla ändringarna gällde.

Så behövde därför veta vad du utgått från vad gäller spekulationer om eventuella dolda röster, deras påverkan osv

Det är ju oftast lättare med facit men jo, han snackar en hel del om paketen så det är väl inte helt osannolikt att lyan snappat upp honom som brevbärare. Å andra sidan har de ju sin PM röst så att det då ska bli sånt väldigt drev känns som överkurs.
uddaörsterna i DL1 blev genast mycket intressantare nu när även pegasus visade sig vara god idag

@cirkus röstade på mig -det var allra första rösten men jag vet min roll - så håller ögonen på cirkus ändå

@Snurrfian lägger en uddaröst på vira när karamell och pegasus redan har 3 röster vardera så klart misstänkt känner jag
@Vira i sin tur lägger en uddaröst på aliisa
@fio lägger en uddaröst på glömmerallt
@Niyama lägger en uddröst på Hedinn
@Aliisa lägger en femte röst på Pegasus som gör att han och karamell kommer lika Kan absolut vara ett drag genompratat i lyan så det skulle riktas fokus på den som inte åkte och framför allt om det faktiskt mest var goda som röstade på de två ?

Så kan det vara lyan tro?
Snurrfian, vira, Aliisa, Niyama och fio?

Varför just därför?

Jag tänkte om när jag tyckte att hon försvarade sig så himla mycket. Men varför skulle hon vara ev mer åt goda hållet när Pega var god också?
Hon var en av de som röstade på karamell så om pegas hade varit ond(specielt om det var en viktig ond roll) så hade det kunnat vara en möjlig räddningsröst(det hade ju hängt ihop lite med att hon inte ändrade trots att kara ändrade osv). Så eftersom jag trodde pegas var ond gjorde det ju bsf skummare nu när jag vet hatt pegas var god minskar därför misstankarna. Hon är inte omisstänkt men inte lika misstänkt som hon skulle varit om pegas var ond

Hon var en av de som röstade på karamell så om pegas hade varit ond(specielt om det var en viktig ond roll) så hade det kunnat vara en möjlig räddningsröst(det hade ju hängt ihop lite med att hon inte ändrade trots att kara ändrade osv). Så eftersom jag trodde pegas var ond gjorde det ju bsf skummare nu när jag vet hatt pegas var god minskar därför misstankarna. Hon är inte omisstänkt men inte lika misstänkt som hon skulle varit om pegas var ond

Fattar!
Jag hade ju också dom två tillsammans i lyan ett tag, men sen när hon försvarade sig så envist

uddaörsterna i DL1 blev genast mycket intressantare nu när även pegasus visade sig vara god idag

@cirkus röstade på mig -det var allra första rösten men jag vet min roll - så håller ögonen på cirkus ändå

@Snurrfian lägger en uddaröst på vira när karamell och pegasus redan har 3 röster vardera så klart misstänkt känner jag
@Aliisa lägger en femte röst på Pegasus som gör att han och karamell kommer lika Kan absolut vara ett drag genompratat i lyan så det skulle riktas fokus på den som inte åkte och framför allt om det faktiskt mest var goda som röstade på de två ?

Det är klart det kan vara lyan men jag tycker teorin haltar lite dels resonemanget kring alisias röst, sen även om ulvarna försökte undvika strömröstandet, varför utesluta de som la tidiga röster? Även om det var så att goda röstade ut varandra så kan ju inte ulvarna inte vetat det innan rösterna kom?

DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen
och de röster som inte lades på bsf eller pegasus idag är intressanta de med

hedinn röstar på fio ( en uddaröst)
Niyama röstar på heffaklumpen
elo röstar på aliisa och det gör även snurrfian ( då var det redan klart att pegsus och bsf var de det stod emellan

kanske är @Elo också i lyan möjligen? hon verkade snabbt vilja hålla mig( och cirkus) som goda första dagen . vilket jag tillskrev en förvirrad nybörjare men kan också varit för att hon visste att jag är god? ( kan inte uttala mig om cirkus då jag inte vet på vilken sida hon står?

@Lobelia känns liiiite följsam möjligen i leken och lägger tredjerösten på Karamell samt även tredjerösten på Pegasus idag? :idea:

@Blacksmithfarm kan ju absolut vara ond hon med som gick all in att klara sig idag? Eller så är hon med god :arghh: som inte ville riskera att åka ut
@iiantazie röstade på Pegasus både igår och idag - god som fastnat på annan god eller ond som röstade på en den visste vra god?
@Hedinn röstade på pegasus igår men på fio idag. Misstänkt det med och måste läsa igenom varför hon inte röstade på pegasus idag när hon inte tvekade att lägga en tredjeröst igår på honom? hmmmmmmm

huvaligen har för många som kan vara onda - egentligen kvalar alla andra utom jag ( då jag vet min roll) in att kunna vara onda inser jag

O_o

Det är klart det kan vara lyan men jag tycker teorin haltar lite dels resonemanget kring alisias röst, sen även om ulvarna försökte undvika strömröstandet, varför utesluta de som la tidiga röster? Även om det var så att goda röstade ut varandra så kan ju inte ulvarna inte vetat det innan rösterna kom?
se mitt nästa inlägg . jag har problem!!! ni kan alla vara onda insåg jag
Och inser nu att jag glömt bort dig i båda mina sammanställningar O_o

Tankarna går runt i cirklar att det kan vara si och det kan vara så osv

Jag förstår om ni tror att jag har lurat er nu, skulle i er sits säkert tro detsamma. Lyan lär tacka mig för hjälpen idag, så jaa... Vet inte vad jag ska säga... Tyckte pegasus spelade märkligt och tänkte att han i alla fall inte borde ha en viktig god roll om han nu inte var ulv. Bevisligen hade jag fel om det.

Fast nä jag tror faktiskt inte alls det. Dvs att du lurat oss

Eftersom du kräver teorier i samma inlägg som rösten så var jag inte säker på om alla ändringarna gällde.

Så behövde därför veta vad du utgått från vad gäller spekulationer om eventuella dolda röster, deras påverkan osv
Nu så, nu har jag kollat igenom alla röstinlägg och -ändringar.
Visserligen har vissa bara ” För att rädda mig själv” som teori, men det är ju godkänt. Liksom att i inlägget citera sina tidigare teorier.
Annars tycker jag allt ser ok ut, var det något särskilt inlägg du tänkte på så får du gärna visa mig :)

Fast va? Det skulle ju vara jätteskumt om hela lyan (minus Aliisa) lade sena uddaröster?

Varför då ? Du röstade själv på karamelldrottningen i DL 1 som var god och bsf nu . Jag blev väldigt tveksam där på slutet och ändrade min röst , dock försent . Tror faktiskt inte heller bsf är ond med facit i hand .

Jag har redan innan misstankar om aliisa enligt inlägg innan DL, känns väldigt ulvigt som hon spelat. med få egna tankar och inlägg
men det kan mycket väl vara jag som fastnat i den tanken förstås :crazy:
se mitt nästa inlägg . jag har problem!!! ni kan alla vara onda insåg jag
Och inser nu att jag glömt bort dig i båda mina sammanställningar O_o

Tankarna går runt i cirklar att det kan vara si och det kan vara så osv
Jag missade ju att rösta dag ett så att du missar mig när du resonerar kring den röstningen är förståligt(jag borde väl räkbas in bland den misstänkta högen enligt ditt resonemang).

Jag misstänker de flesta, däribland @Aliisa det var just i sammanhanget jag ifrågasatte om ulvarna nu hade som grupptaktik att ungå fokus så tycker jag inte allisas röst passar in, snarare så att hon hamnar i fokus pga den. Alltså jag är god och aliisa skum men jag hade tyckt teorin hängde ihop bättre om du petat in mig istället för aliisa i den.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar