Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Obs!

LL har klantat sig :o och skickat spionraden från åskådarna till en person för mycket. Den sidan som den extra personen inte tillhör kommer kompenseras så att ingen sida får fördel över den andra, men så vet ni att det är mer info ute än planerat... :o Sorry!

1. iiantazie
Får ingen grepp om henne överhuvudtaget, jag röstade på henne igår då hon helt hade förbisett GA 's väldigt dåligt underbyggda röst på snurrfian angående snurris röst i dl1 när Tazie själv röstade på Niyama för att hon tyckte hon hängde upp sig på heffa. Det fick mig att undra om Tazie och GA sitter i lyan tillsammans

2. Aliisa
Har varit lite anonym för mig men uttalar sig hyfsat säkert om vem som kan ha vilken roll, väldigt märkligt då det max kan gått ut en sia. Känns ändå ganska neutral

3. Niyama
Kan vara både god eller ond, upplever ändå att hon försöker vrida och vända på saker men kanske inte lika maniskt ifrågasättande och jagande som hon brukar vara när hon är god. Lite tveksam därom inte Niyama kan sitta i lyan trots allt.

4. Hedinn
Ytterligare en ganska anonym spelare och det enda jag riktigt sett från henne är att hon håller bsf som god, ifrågasatte mig om detta när jag tyckte bsf hade mer text än innehåll. Väldigt anonym för mig hittills.

5. qitis
Känner jag igen som en god q, men hon kan ju lura en upp på läktaren så kan inte säga ngt säkert om henne
6. Vira
Känns vass och grävande, har inte lekt med henne jättemkt vad jag minns men jag får en känsla av att hon kan vara god utan att jag kan säga det säkert. Men hon är nog den jag misstänker minst.

10. fio
Det är jag 😃

11. Blacksmithfarm
Är den som förvirrar mig mest, kändes ond, sen god för att hon försvarade sig med näbbar och klor. Räddade sig själv från lynch, dock gjorde hon det som bybo i förra leken så jag vet inte om det säger så mkt om hennes roll. Misstänker henne för att hon blev godförklarad på kuppen utan egentlig orsak?

12. glömmerallt
Känns som hon flyger under radarn, misstänker henne som lyamedlem ihop med tazie, men jag har inget direkt konkret att ta på. Skum

13. Elo
Är ny så kan vara vadsomhelst. Kan mkt väl sitta i lyan

15. cirkus
vette fan, kan oxå luras. Känns god emellanåt men jag vågar inte lita på henne

17. Snurrfian
Känns ovanligt anonym för att vara snurrfian , kan bero på tidsbrist men inget som sticker ut för mig så känns ganska neutral.

Så du tror inte ängeln skyddade sig själv?

Min förhoppning är att samma person isåfall om inte ängeln skyddade sig själv fått spionraden från åskådarna vem ulvarna käkade. Dvs åskådarna bör ju veta vem som är ängel och förhoppningsvis någon som är siad god. Så någon god kan ju veta flera goda roller.

Min förhoppning är att samma person isåfall om inte ängeln skyddade sig själv fått spionraden från åskådarna vem ulvarna käkade. Dvs åskådarna bör ju veta vem som är ängel och förhoppningsvis någon som är siad god. Så någon god kan ju veta flera goda roller.
Spinner vidare.
Tre rader kan vara i omlopp..
Dag ett har troligen ängeln fått en rad. - paket som skickats, jägaren val eller fårulvens röst

Dag två, någon annan har fått en rad. - resultat från eventuell sia, jägaren val, vem ängeln skyddar eller fårulvens röst.

Dag tre, någon har fått en rad, +LL kompensation. - vem ängeln skyddar, jägaren val eller fårulvens röst.

Det kniviga blir att rensa ut vem som vet vad och vem som är ulv och försöker luras...

Jag kommer inte hinna en ordentlig genomgång av alla idag, då jag inte har tid att sitta med leken någon längre tid innan jag kommer hem ikväll. Men kör en snabb från minnet för att försöka bidra med något.
DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo

DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på
Heffaklumpen

Lynchas: Heffaklumpen, bybo
Inget Käk
Lite noteringar:
Q känns för mig som att hon genuint letar onda, så i nuläget vågar jag faktiskt sätta henne åt det godare hållet.

Cirkus seglade upp på misstankelistan efter gårdagen tillsammans med glömmerallt.
Hedinn hade jag lagt åt sidan till senare, men är nu rädd att jag kan ha lurats av hennes kommentar om att jag kändes god.

Vira känns aningen anonym, men vad jag kommer ihåg rakt av så har hon haft vettiga resonemang och funderingar.

Iiantazie, elo och aliisa har på något vis hamnat i en "känner inte till deras spelstil" hög, vilket kan ha gjort att jag förbisett skumma saker?

Få är fio, niyama och Snurrfian kvar. Fio känns ändå som hon grävt en del, men vet inte var jag har henne. Niyama röstade jag på igår med en teori som inte håller längre. Har log flugit under min rasar, känner inte att jag har någon koll på henne. Det samma kan nog sägas om Snurrfian. Har dålig koll på henne ...

Hoppas det var alla?🙈

Spinner vidare.
Tre rader kan vara i omlopp..
Dag ett har troligen ängeln fått en rad. - paket som skickats, jägaren val eller fårulvens röst

Dag två, någon annan har fått en rad. - resultat från eventuell sia, jägaren val, vem ängeln skyddar eller fårulvens röst.

Dag tre, någon har fått en rad, +LL kompensation. - vem ängeln skyddar, jägaren val eller fårulvens röst.

Det kniviga blir att rensa ut vem som vet vad och vem som är ulv och försöker luras...
Du glömde raden vem ulvarna försökte käka (som iofs är samma som vem ängeln skyddade men men )

Vad var det? Fattar inte? Hittade ingen teori mer än att du misstänkte att hon satt i lyan. Eller menar du i lyan tillsammans med heffaklumpen?
Hon hade om jag kommer ihåg rätt en galen idé (hennes egna ord ) om att Niyama heffa och någon mer tror Aliisa satt i lyan och att heffa skulle vara psykopaten som de försökte få ut?
Taget fritt från minnet så kan vara lite fel men i stora drag någonting sådant

Vad var det? Fattar inte? Hittade ingen teori mer än att du misstänkte att hon satt i lyan. Eller menar du i lyan tillsammans med heffaklumpen?

Du glömde raden vem ulvarna försökte käka (som iofs är samma som vem ängeln skyddade men men )

Hon hade om jag kommer ihåg rätt en galen idé (hennes egna ord ) om att Niyama heffa och någon mer tror Aliisa satt i lyan och att heffa skulle vara psykopaten som de försökte få ut?
Taget fritt från minnet så kan vara lite fel men i stora drag någonting sådant
Precis det q skriver, det byggde framförallt på heffa som psykopat. Men att h var bybo gör inte niyama god. Har bara inte hunnit kolla upp henne mer nu.

• Gilla
Reactions: fio
Ok, då kör vi (jag förstår och är medveten om att vissa av dessa teorier är mutually exclusive men ... um... det är så här jag tänker just nu och en del teorier hänger på deltagares reaktioner till andra deltagares händelser)

1. iiantazie
Tycker att hon varit lite anonym i spelet. Har ingen riktig koll på henne, kanske ett sätt att undvika att bli utpekad som ond? Eller bara hennes vanliga spelstil?

2. Aliisa
Har fortfarande starka misstankar kring henne sen innan DL2. Vacklade lite efter det men står fast i att jag är misstänksam utifrån hur hon röstade i DL1. Tycker också att jag inte är genuin (vad det nu betyder?) vilket får henne att tro att jag kan vara ond. Men jag vet att jag är god så då är hon nog ond om hon tror att jag är ond.

3. Niyama
Här hände ju något inför DL3. Plötsligt var det väldigt många röster på henne. Frågan är om det är nån god som fått reda på något om henne och andra som följer. Att hon, av nån anledning är allmänt 'suspekt' eller om de onda tror att hon har en specialroll och därför är ute efter henne.

4. Hedinn
Ytterligare en spelare som jag har svårt att få grepp om. Utifrån vad hon röstat på så ligger rösterna första dagen i drevet , och i andra och tredje DL var det snarare uddaröster. Skulle kunna vara ulvigt.

5. qitis
Har varit relativt aktiv och teoriat mycket. MIsstänker många, men å andra sidan så börjar jag bli typ lika paranoid... Ond? Eller God med information? Och varför har hon gillat mitt inlägg om Hejja Ängeln. Är det Ulvigt. Eller vill hon visa sig som god??? Tycker också att jag är skum. Vilket är skumt.

6. Vira
Verkar vara något på spåren, emellanåt. Å andra sidan deltog hon i drevet på Pegasus, som inte var så bra. Väldigt välgömd ond eller god inne på fel spår?

10. fio
Jag upplever det som att fio blivit mer och mer aktiv under lekens gång. Känns som att det dock inte händer så mycket? Många inlägg men inte så mycket innehåll? I alla fall inte som jag håller med om. Behöver inte betyda ond, men den konstiga sena ändringen i DL2 är... suspekt.

11. Blacksmithfarm
Blev ju väldigt suspekt i DL när hon försvarade sig så hårt. Så då stod det mellan ond eller god med specialroll? Inför DL3 kändes hon mer god än ond (av oförklarlig anledning) men jag tror den anledningen hängde ihop med att hon är väldigt hjälpsam. Och att vara hjälpsam är väl ett gott tecken? Sen funderade jag ännu mer, hade jag varit ulv så hade jag velat vara hjälpsam, eller åtmistone uppfattas som hjälpsam.

12. glömmerallt
MIssade första DL av oklar anledning. Har deltagit i båda dreven efter det. Börjar med fösta rösten på Pegasus i DL2 och startar väl då tanken hos flera att P är ond. Röstar först på Snurrfian men ändrar sedan sin röst till Heffa när det står 3-3 mellan N och H. Vilket är suspekt.

15. cirkus
Är fortfarande på 'antagligen ond' listan utifrån handlingarna inför DL2. Deltog också i drevet på Heffaklumpen men var en av de sista som röstade. Alltså borde hennes röst inte ha spelat så stor roll. Om det inte är så att hon och Niyama är onda ihop och de visste att nån av rösterna på Heffaklumpen inte gällde för att fårulven lagt den.

17. Snurrfian
Har inte varit så aktiv. Skyller på olika saker. Skrivit en del inlägg utan egentligt innehåll. Röstningen i DL3 var förståelig men utan större eftertanke/teoriande. Kan vara god med tidsbrist. Kan vara ond som försöker få oss goda att missa att hon är ond genom att undvika att sticka ut.

Kan typ Cirkus, BSF, Niyama och Glömmerallt sitta i lyan ihop med någon/några mer? För ni erfarna sa väl 5-6 onda? Vem är mest ond? Specialroller? Vill inte råka lyncha Psykopaten då dör man kanske själv också?

Pga ovanstående och att jag måste lägga tidig röst om jag inte hinner senare, reviderar eventuellt om jag hinner:

Elo röstar på Glömmerallt

Jag tror inte att en bybo skulle försvara sig så mycket som hon gjorde, men jag är självklart inte säker.

Glömmerallt missade en röstning, vilket jag inte ser som ulvigt. Tror även att man som ängel brukar vara mer aktiv och vilja påverka mer, men det behöver ju inte stämma.
Med tanke på att @Blacksmithfarm har försvarat sig tidigare som bybo så skulle jag inte vara så säker på den biten och varför skulle inte en ulv kunna missa en röstning? Alla är fortfarande människor och ibland kommer livet i vägen oavsett roll. Det vanligaste för ängeln är att vara lite tillbakadragen och inte göra väsen av sig just för att inte riskeras att lynchas. Så det gör mig fortfarande väldigt fundersam på dig.

Har haft lite lite tid idag och kommer att bli lika ikväll, så ska försöka mig på en genomgång nu:

1. iiantazie - Har glidit lite under min radar och gör fortsatt det. Var först att rösta på Niyama som ju jag också tyckte var skum och röstade på, hade en liknande motivering som min även om det var lite andra delar av Niyamas resonemang kring heffaklumpen som iiantzie fastnade på. Om Niyama faktiskt är ond så talar det till iiatazies fördel, dock med förbehåll för att det var en förstaröst på en i det läget inte särskilt misstänkt person, och alltså ett ganska bra läge för en alibiröst på en kollega.

2. Aliisa - har hållit en låg profil, men aviserat tidsbrist. Kommer som flera har påpekat med en del lite märkliga påståenden om att någon skulle ha speciella roller osv på ett sätt som man inte kan veta, jag är dock osäker på om jag ser det som ulvigt eller bara som en spelstil? Hon var också uppe och nosade kring att lynchas igår, och jag tänker ju att det var något skumt vid gårdagens lynch.

3. Niyama - Har seglat upp som min mest misstänkta kandidat efter gårdagens röstmotivering mot heffaklumpen, och jag fick också känslan av att det kan ha förekommit räddningsröster igår för att skydda Niyama. Självklart kan jag vara ute och cykla, men jag tyckte att Niyamas resonemang var lite för mycket "hittat något lite misstänkt på heffa, bestämmer sig för att rösta där, börjar peka på allt heffa gjort som misstänkt även lite osannolika saker", snarare än "hittat något lite misstänkt på heffa, börjar leta efter resten och väger för och emot och bestämmer sig kanske eller kanske inte för att rösta där". Dvs inte så resonerande och ulvletande som jag tycker att en god Niyama kan vara.

4. Hedinn - också lite anonym för mig, varit rimlig fram till nu på slutet när jag får intrycket av att hon dels skyddar Niyama lite i teoriande kring att både heffa och Niyama är goda, och dels lägger en i mitt tycke märklig röst på snurrfian. En av de mer misstänkta spelarna för mig.

5. qitis - har blivit mer god i mina ögon efter DL3 och bytet till Niyama för att samla röster, misstänker i mycket samma personer som jag misstänker. Finns dock risk att jag därigenom är grundlurad, förstås, men lutar åt det goda hållet för mig.

6. Vira - jag :)

7. Heffaklumpen - bybo

8. karamelldrottningen - givmild siare

9. Lobelia - bybo

10. fio - har jag inte heller mycket känsla för, måste titta närmare. Röstade igår enligt en teori om att iiantazie och GA kan sitta i lyan tillsammans. Svårt att säga där, jag tyckte ju att GA:s röst var skum, å andra sidan tycker jag att det var högst riligt av iiantazie att misstänka Niyama, så jag vet inte. Håller mig som minst misstänkt just nu, vilket ju talar till hennes fördel även om det också gör mig paranoid :p

11. Blacksmithfarm - håller jag lite åt det goda hållet baserat mest på känsla och grävande spelstil. Vilket iofs är rätt farliga saker att bedöma på (kan ju bero på gott om tid tex även om man är ond), så jag får fortsätta att hålla uppsikt där. Röstade på Niyama igår, dock med teorin att även heffaklumpen var ond vilket ju uppenbarligen var fel så har reviderat den teorin nu. Så åt det lite goda hållet för mig just nu, men lånt ifrån säkert.

12. glömmerallt - känns som att jag hela tiden missbedömer vad hon skriver och blir misstänksam, men sedan får en bra förklaring och får backa i mina misstankar :p . Var med och röstade ut heffaklumpen igår, vilket är något misstänkt för mig.

13. Elo - fortsatt svårbedömt. Röstar på GA idag, ok motivering.

14. LenaH - Bybo

15. cirkus - satte spiken i kistan för heffaklumpen. Skum och känns anonym för mig. Jag fastnar lite på att hon misstänker BSF så pass mycket som i inlägg 598
bsf hade jag nog velat rösta på eventuellt (trots att jag ändrade rösten från henne igår) men jag tycker det blev så konstigt idag men noll misstankar där + det långa inlägget där hon inte tyckte nån var skum, kändes väldigt undanglidande. Om hon är god borde väl ulvarna ändå försökt nånting?
Är det här som cirkus är ulven som försöker någonting, som hon själv påpekar...? Jag håller inte riktigt med om resonemanget att ulvarna tvunget borde försöka något med en god BSF. Därmed inte sagt att jag är säker på BSF:s godhet, men jag håller inte med om cirkus bedömning där.

16. Pegasus63 - Brevbärare

17. Snurrfian - haft ont om tid och jag har ingen ordentlig uppfattning. Har nog reagerat mer på märkliga röster på snurrfian än vad snurrfian själv har skrivit eller gjort. Märkliga röster kan ju iofs då vara alibiröster (där man kanske inte vill skriva ut en alldeles för bra teori och därigenom misstänkliggöra en ulvkollega alldeles för mycket.

Well, det var dagens större genomgång. Jag ser ju att jag i mina resonemang återkommer till att jag tror att Niyama är ond, och skulle det falla så faller en del andra resonemang. Men det är det starkaste jag har att gå på just nu.

Jag funderar kring @Niyama , jag tycker att teorin runt @heffaklumpen känns lite för spretigt motiverad, med lite långsökta tankar såsom exempelvis det där om godförklaring av @Elo för att de skulle vara i lyan tillsammans. Jag har försökt att bläddra igenom heffaklumpen lite extra, men jag har svårt att se att hennes inlägg kring Pegas lynch skulle tyda på gardering av en ond, känns som att det minst lika gärna kan vara osäker god som inte vill råka rösta ut en annan god och inte bli misstänkt osv. Så ja, jag har helt enkelt svårt att se det som är så misstänkt med @heffaklumpen och det gör mig skeptisk till Niyama.

Mitt andra alternativ att rösta på vore @glömmerallt pga dagens skumma röst, men det är sant att hon skrev att det var en säkerhetsröst, och jag är ju som sagt lite partisk där. Och den nojiga delen av mig gillar inte att det var fler som genast hakade på mina misstankar om GA:s röst, även om det förstås bara kan ha varit att hennes röst ju var skum. Men ja, jag tycker att Niyama skaver mer just nu. Därför:

Vira röstar på Niyama

3. Niyama - Har seglat upp som min mest misstänkta kandidat efter gårdagens röstmotivering mot heffaklumpen, och jag fick också känslan av att det kan ha förekommit räddningsröster igår för att skydda Niyama. Självklart kan jag vara ute och cykla, men jag tyckte att Niyamas resonemang var lite för mycket "hittat något lite misstänkt på heffa, bestämmer sig för att rösta där, börjar peka på allt heffa gjort som misstänkt även lite osannolika saker", snarare än "hittat något lite misstänkt på heffa, börjar leta efter resten och väger för och emot och bestämmer sig kanske eller kanske inte för att rösta där". Dvs inte så resonerande och ulvletande som jag tycker att en god Niyama kan vara.
Och eftersom Niyama kvarstår som min mest misstänkta person så passar jag på att lägga en röst där nu, i och med att jag riskerar tidsbrist ikväll (bör dock hinna in kring DL). Kan komma att ändra om det visar sig att någon av de andra jag misstänker får många röster eller om någon annan info framkommer, men just nu känns Niyama som mitt bästa spår.

Vira röstar på Niyama

Röstlista Dag DL4:
14.57 Elo röstar på glömmerallt
16.44 Vira röstar på Niyama

glömmerallt 1
Niyama 1

@Vira Kan du specificera vart jag har teoriat kring att Niyama är god?
Här, i diskussion om Snurrfian:
Varför tycker du den rösten drar uppmärksamhet till sig? Hon la en tredjeröst på Aliisa när Heffaklumpen (och Niyama?) hade tre (om jag minns röstlistan korrekt nu)? Ponera att både Heffa och Niyama är goda (vi vet Heffa, möjligt att hon inte sett tredjerösten på Niyama). Snurrfian är fårulv och ”jämnar ut” genom att lägga upp kollegan Aliisa för lottning som det ser ut, men röstar egentligen på annat håll, och kanske vet att hon har kollegor som kommer kunna rösta på Heffa efteråt, om Aliisa skulle få nån mer röst. Som exempel?

Kan vara att jag snöat in på Niyama som ulv orimligt mycket, men vibbarna jag fick var att du eventuellt försökte lägga fram idén om att även den här lynchen stått mellan goda som röstat på varandra, precis som det hade varit DL1. Sedan är det här såklart en tanke av många som du lagt fram, men jag har ändå tyckt att det vägt över lite till försvar av Niyama. Eller vad tycker du egentligen om rimligheten i Niyamas röst på heffaklumpen?

Varför tycker du den rösten drar uppmärksamhet till sig? Hon la en tredjeröst på Aliisa när Heffaklumpen (och Niyama?) hade tre (om jag minns röstlistan korrekt nu)? Ponera att både Heffa och Niyama är goda (vi vet Heffa, möjligt att hon inte sett tredjerösten på Niyama). Snurrfian är fårulv och ”jämnar ut” genom att lägga upp kollegan Aliisa för lottning som det ser ut, men röstar egentligen på annat håll, och kanske vet att hon har kollegor som kommer kunna rösta på Heffa efteråt, om Aliisa skulle få nån mer röst. Som exempel?
Det var motiveringen jag reagerade på, det disskuterade jag också med @Snurrfian vid tillfället så du kanske kan gå tillbaka och läsa om du vill veta mer exakt? Det blir nog bara rörigt om jag ska återberätta

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar