Så du tror inte ängeln skyddade sig själv?
Juste, glömde helt att det var en möjlighetKanske. Kan ha skyddat sig själv med. Men oavsett så finns det förhoppningsvis info ute som gör att några goda kan hitta varandra![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Juste, glömde helt att det var en möjlighetKanske. Kan ha skyddat sig själv med. Men oavsett så finns det förhoppningsvis info ute som gör att några goda kan hitta varandra![]()
Obs!
LL har klantat sigoch skickat spionraden från åskådarna till en person för mycket. Den sidan som den extra personen inte tillhör kommer kompenseras så att ingen sida får fördel över den andra, men så vet ni att det är mer info ute än planerat...
Sorry!
Spinner vidare.Min förhoppning är att samma person isåfall om inte ängeln skyddade sig själv fått spionraden från åskådarna vem ulvarna käkade. Dvs åskådarna bör ju veta vem som är ängel och förhoppningsvis någon som är siad god. Så någon god kan ju veta flera goda roller.
Lite noteringar:DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira
20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn
Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo
DL 2
13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo
16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63
21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63
(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen
Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo
Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på Heffaklumpen
Lynchas: Heffaklumpen, bybo
Inget Käk
Niyama röstade jag på igår med en teori som inte håller längre.
Du glömde raden vem ulvarna försökte käka (som iofs är samma som vem ängeln skyddade men men )Spinner vidare.
Tre rader kan vara i omlopp..
Dag ett har troligen ängeln fått en rad. - paket som skickats, jägaren val eller fårulvens röst
Dag två, någon annan har fått en rad. - resultat från eventuell sia, jägaren val, vem ängeln skyddar eller fårulvens röst.
Dag tre, någon har fått en rad, +LL kompensation. - vem ängeln skyddar, jägaren val eller fårulvens röst.
Det kniviga blir att rensa ut vem som vet vad och vem som är ulv och försöker luras...
Hon hade om jag kommer ihåg rätt en galen idé (hennes egna ord ) om att Niyama heffa och någon mer tror Aliisa satt i lyan och att heffa skulle vara psykopaten som de försökte få ut?Vad var det? Fattar inte? Hittade ingen teori mer än att du misstänkte att hon satt i lyan. Eller menar du i lyan tillsammans med heffaklumpen?
Vad var det? Fattar inte? Hittade ingen teori mer än att du misstänkte att hon satt i lyan. Eller menar du i lyan tillsammans med heffaklumpen?
Du glömde raden vem ulvarna försökte käka (som iofs är samma som vem ängeln skyddade men men )
Precis det q skriver, det byggde framförallt på heffa som psykopat. Men att h var bybo gör inte niyama god. Har bara inte hunnit kolla upp henne mer nu.Hon hade om jag kommer ihåg rätt en galen idé (hennes egna ord ) om att Niyama heffa och någon mer tror Aliisa satt i lyan och att heffa skulle vara psykopaten som de försökte få ut?
Taget fritt från minnet så kan vara lite fel men i stora drag någonting sådant
Med tanke på att @Blacksmithfarm har försvarat sig tidigare som bybo så skulle jag inte vara så säker på den biten och varför skulle inte en ulv kunna missa en röstning? Alla är fortfarande människor och ibland kommer livet i vägen oavsett roll. Det vanligaste för ängeln är att vara lite tillbakadragen och inte göra väsen av sig just för att inte riskeras att lynchas. Så det gör mig fortfarande väldigt fundersam på dig.Jag tror inte att en bybo skulle försvara sig så mycket som hon gjorde, men jag är självklart inte säker.
Glömmerallt missade en röstning, vilket jag inte ser som ulvigt. Tror även att man som ängel brukar vara mer aktiv och vilja påverka mer, men det behöver ju inte stämma.
Är det här som cirkus är ulven som försöker någonting, som hon själv påpekar...? Jag håller inte riktigt med om resonemanget att ulvarna tvunget borde försöka något med en god BSF. Därmed inte sagt att jag är säker på BSF:s godhet, men jag håller inte med om cirkus bedömning där.bsf hade jag nog velat rösta på eventuellt (trots att jag ändrade rösten från henne igår) men jag tycker det blev så konstigt idag men noll misstankar där + det långa inlägget där hon inte tyckte nån var skum, kändes väldigt undanglidande. Om hon är god borde väl ulvarna ändå försökt nånting?
Jag funderar kring @Niyama , jag tycker att teorin runt @heffaklumpen känns lite för spretigt motiverad, med lite långsökta tankar såsom exempelvis det där om godförklaring av @Elo för att de skulle vara i lyan tillsammans. Jag har försökt att bläddra igenom heffaklumpen lite extra, men jag har svårt att se att hennes inlägg kring Pegas lynch skulle tyda på gardering av en ond, känns som att det minst lika gärna kan vara osäker god som inte vill råka rösta ut en annan god och inte bli misstänkt osv. Så ja, jag har helt enkelt svårt att se det som är så misstänkt med @heffaklumpen och det gör mig skeptisk till Niyama.
Mitt andra alternativ att rösta på vore @glömmerallt pga dagens skumma röst, men det är sant att hon skrev att det var en säkerhetsröst, och jag är ju som sagt lite partisk där. Och den nojiga delen av mig gillar inte att det var fler som genast hakade på mina misstankar om GA:s röst, även om det förstås bara kan ha varit att hennes röst ju var skum. Men ja, jag tycker att Niyama skaver mer just nu. Därför:
Vira röstar på Niyama
Och eftersom Niyama kvarstår som min mest misstänkta person så passar jag på att lägga en röst där nu, i och med att jag riskerar tidsbrist ikväll (bör dock hinna in kring DL). Kan komma att ändra om det visar sig att någon av de andra jag misstänker får många röster eller om någon annan info framkommer, men just nu känns Niyama som mitt bästa spår.3. Niyama - Har seglat upp som min mest misstänkta kandidat efter gårdagens röstmotivering mot heffaklumpen, och jag fick också känslan av att det kan ha förekommit räddningsröster igår för att skydda Niyama. Självklart kan jag vara ute och cykla, men jag tyckte att Niyamas resonemang var lite för mycket "hittat något lite misstänkt på heffa, bestämmer sig för att rösta där, börjar peka på allt heffa gjort som misstänkt även lite osannolika saker", snarare än "hittat något lite misstänkt på heffa, börjar leta efter resten och väger för och emot och bestämmer sig kanske eller kanske inte för att rösta där". Dvs inte så resonerande och ulvletande som jag tycker att en god Niyama kan vara.
Här, i diskussion om Snurrfian:@Vira Kan du specificera vart jag har teoriat kring att Niyama är god?
Varför tycker du den rösten drar uppmärksamhet till sig? Hon la en tredjeröst på Aliisa när Heffaklumpen (och Niyama?) hade tre (om jag minns röstlistan korrekt nu)? Ponera att både Heffa och Niyama är goda (vi vet Heffa, möjligt att hon inte sett tredjerösten på Niyama). Snurrfian är fårulv och ”jämnar ut” genom att lägga upp kollegan Aliisa för lottning som det ser ut, men röstar egentligen på annat håll, och kanske vet att hon har kollegor som kommer kunna rösta på Heffa efteråt, om Aliisa skulle få nån mer röst. Som exempel?
Det var motiveringen jag reagerade på, det disskuterade jag också med @Snurrfian vid tillfället så du kanske kan gå tillbaka och läsa om du vill veta mer exakt? Det blir nog bara rörigt om jag ska återberättaVarför tycker du den rösten drar uppmärksamhet till sig? Hon la en tredjeröst på Aliisa när Heffaklumpen (och Niyama?) hade tre (om jag minns röstlistan korrekt nu)? Ponera att både Heffa och Niyama är goda (vi vet Heffa, möjligt att hon inte sett tredjerösten på Niyama). Snurrfian är fårulv och ”jämnar ut” genom att lägga upp kollegan Aliisa för lottning som det ser ut, men röstar egentligen på annat håll, och kanske vet att hon har kollegor som kommer kunna rösta på Heffa efteråt, om Aliisa skulle få nån mer röst. Som exempel?