Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Min förhoppning är att samma person isåfall om inte ängeln skyddade sig själv fått spionraden från åskådarna vem ulvarna käkade. Dvs åskådarna bör ju veta vem som är ängel och förhoppningsvis någon som är siad god. Så någon god kan ju veta flera goda roller.
Jag hänger inte riktigt med i hur du tänker här, hjälper det någon att veta att ulvarna tänkte käka hen? Det gör inte att den vet vem som är god för det? Det kan väl även bara finnas max en sia ute? Pegas kan väl inte ha hunnit skicka mer? Om det ens finns någon, det kan ju även vara så att den sian hamnade hos en ulv, som nu åskadarlyan tror är god? Men ja förhoppningen är att någon god känner till någon annan god!

DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo

DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48 Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på
Heffaklumpen

Lynchas: Heffaklumpen, bybo
Inget Käk
Lånar ditt citat @qitis för att ha lite koll på röstlistorna. Jag är som några andra fundersam på rösterna på @Niyama igår, när det i dag knappt finns några misstankar mot henne? Det känns som om jag missar något här? Niyama röstar sent i första dl på Hedinn med en typisk första dl röst, lägger en udda röst på heffaklumpen i dl 2 och en andra röst på heffaklumpen i dl 3, men där ramlar det in fler röster. Jag vet inte om det gör henne till skum men det gör mig fundersam. Men om Niyama är skum så håller jag kvar i att jag tycker att @Aliisa är fortsatt skum, Aliisa lägger en tidig röst på Heffaklumpen och Niyama följer den. Då skulle det kunna finnas en fårröst på Niyama för att inte ens riskera att Niyama skulle åka men se bra ut om hon i ett senare skede skulle visa sig att Niyama är ulv.

@iiantazie upplever jag smyger under radarn, jag vet inte riktigt vad hon egentligen anser förutom att hon verkar vara säker på att ängeln hade skyddat någon annan än sig själv i natt, det skulle kunna tyda på att hon är god, men det skulle även kunna vara en ulv som vet vem som ulvarna hade tänkt käka i natt och försöker luska fram om det var ängeln eller om ängeln skyddade någon annan.

@fio blir allt mer synlig och kommer med teorier, men det gör mig inte ett dugg tryggare om det är en god fio eller en ond fio. Men det finns egentligen inget som för mig talar för den ena eller andra sidan. Det är enbart uddaröster så det kan antingen vara en ulv som inte vill göra väsen av sig eller en god som inte vill hamna i rampljuset.

Fortsätter i ett annat inlägg så det inte blir för mycket text.

Ängeln måste ju lyckats pricka rätt med skyddet inatt, känns otroligt att ulvarna missat att käka. Det betyder att ängeln vet om en annan god.
Två på bollen - men nej ängeln kan ha skyddat sig själv och då vet den inte om en annan god. I allra lyurigaste fall så kan ulvarna ha struntat i att käka och om ängeln skyddade nån annan än sig själv vet den ingenting (men det känns exremt osannolikt)
Sant, tänkte inte på det. Och som sagt, teoriade ur minnet så jag hade glömt vilka du misstänkte innan
Igår var jag mest misstänksam mot bsf egentligen, jag tycker det var så sjukt märkligt att hon inte fick några röster alls efter drevet dagen innan om hon är god. Även heffa var skum men egentligen DLen innan då hennes teori om tre av fem skumma röster inte gick ihop nånsin för mig
15. cirkus - satte spiken i kistan för heffaklumpen. Skum och känns anonym för mig. Jag fastnar lite på att hon misstänker BSF så pass mycket som i inlägg 598
Är det här som cirkus är ulven som försöker någonting, som hon själv påpekar...? Jag håller inte riktigt med om resonemanget att ulvarna tvunget borde försöka något med en god BSF. Därmed inte sagt att jag är säker på BSF:s godhet, men jag håller inte med om cirkus bedömning där.
Jag förstår det, men vill nog ändå säga att jag ville att vi skulle samla rösterna nånstans och heffa var den jag hade funderingar på redan dagen innan med sin konstiga tanke om att tre av fem röster var mer skumma och inte Bsfs och Elos pga klockslagen. Hon förklarade ett par gången men jag blev inte klokare av det. Tidigare har jag inte känt att jag reagerat på Niyama som var den andra kandidaten i gårdagens intensiva röstning, faktiskt tyckt att det skummaste hittills med henne är just att jag inte reagerat på henne mer än att hon hållit sig ur dreven utom igår men la då en tidig röst i linje med vad hon misstänkt innan. Saknar egentligen mer analyser från henne @Niyama alltså

Jag tycker ju att bsf är skum dels pga rösterna och hur de motiverats, ffa den mot karamell är märklig att hon inte ändrade när teorin föll. Sen faktumet med drev och nästan utröstad ena dagen och andra dagen ingen alls som ens misstänker - borde inte ulvarna åtminstone försöka rikta strålkastaren ditåt om hon är god? Dessutom tycker jag att hon med sitt teoriinlägg igåtr strök väldigt mycket medhårs. Folk tenderar att tycka nån är god som tycker att en själv är god och det drar lite åt det hållet

3. Niyama - Har seglat upp som min mest misstänkta kandidat efter gårdagens röstmotivering mot heffaklumpen, och jag fick också känslan av att det kan ha förekommit räddningsröster igår för att skydda Niyama. Självklart kan jag vara ute och cykla, men jag tyckte att Niyamas resonemang var lite för mycket "hittat något lite misstänkt på heffa, bestämmer sig för att rösta där, börjar peka på allt heffa gjort som misstänkt även lite osannolika saker", snarare än "hittat något lite misstänkt på heffa, börjar leta efter resten och väger för och emot och bestämmer sig kanske eller kanske inte för att rösta där". Dvs inte så resonerande och ulvletande som jag tycker att en god Niyama kan vara.
Kan bara säga att jag håller med om detta eller i allafall delar. Jag tycker också att heffa var skum av samma anledning som Niyama, men resten håller jag med om. Känns inte som om hon letade bland några andra precis.

Här, i diskussion om Snurrfian:

Kan vara att jag snöat in på Niyama som ulv orimligt mycket, men vibbarna jag fick var att du eventuellt försökte lägga fram idén om att även den här lynchen stått mellan goda som röstat på varandra, precis som det hade varit DL1. Sedan är det här såklart en tanke av många som du lagt fram, men jag har ändå tyckt att det vägt över lite till försvar av Niyama. Eller vad tycker du egentligen om rimligheten i Niyamas röst på heffaklumpen?
Oj, ja det var ju ett exempel precis som det står. Niyama var ju långt ifrån ensam om att rösta på Heffa?

Jag tycker ju att bsf är skum dels pga rösterna och hur de motiverats, ffa den mot karamell är märklig att hon inte ändrade när teorin föll. Sen faktumet med drev och nästan utröstad ena dagen och andra dagen ingen alls som ens misstänker - borde inte ulvarna åtminstone försöka rikta strålkastaren ditåt om hon är god? Dessutom tycker jag att hon med sitt teoriinlägg igåtr strök väldigt mycket medhårs. Folk tenderar att tycka nån är god som tycker att en själv är god och det drar lite åt det hållet
Det här är lite samma tankar som jag har om Niyama, skulle bsf och Niyama sitta i lyan tillsammans? Båda får röster i varsin dl och försvinner sen under radar, vore de goda så borde väl ulvarna försökt jobba kvar misstänksamheten mot dem båda?

Två på bollen - men nej ängeln kan ha skyddat sig själv och då vet den inte om en annan god. I allra lyurigaste fall så kan ulvarna ha struntat i att käka och om ängeln skyddade nån annan än sig själv vet den ingenting (men det känns exremt osannolikt)

Igår var jag mest misstänksam mot bsf egentligen, jag tycker det var så sjukt märkligt att hon inte fick några röster alls efter drevet dagen innan om hon är god. Även heffa var skum men egentligen DLen innan då hennes teori om tre av fem skumma röster inte gick ihop nånsin för mig

Jag förstår det, men vill nog ändå säga att jag ville att vi skulle samla rösterna nånstans och heffa var den jag hade funderingar på redan dagen innan med sin konstiga tanke om att tre av fem röster var mer skumma och inte Bsfs och Elos pga klockslagen. Hon förklarade ett par gången men jag blev inte klokare av det. Tidigare har jag inte känt att jag reagerat på Niyama som var den andra kandidaten i gårdagens intensiva röstning, faktiskt tyckt att det skummaste hittills med henne är just att jag inte reagerat på henne mer än att hon hållit sig ur dreven utom igår men la då en tidig röst i linje med vad hon misstänkt innan. Saknar egentligen mer analyser från henne @Niyama alltså

Du har en poäng där med BSF, jag känner mig lite träffad av att jag själv kanske ser BSF som åt det godare hållet för att hon känns "snäll". Jag vet inte.

Detta inlägget av Aliisa får mig kanske att fundera lite till på det jag skrev i förra inlägget
Tyckte hon skrev tydligt där att en av Heffa och Niyama borde vara i lyan men här vill hon ändå hålla Niyama som god (genuin)
Hm

Jag tycker också att Aliisa är lite svajig och gärna hittar många goda helst med specialroller. Jag noterar att en av rollerna exkluderar hon att någon annan har och eventuellt skulle det indikera att hon har den själv vilket jag är tveksam till att en god skulle outa sin roll på det viset.

Oj, ja det var ju ett exempel precis som det står. Niyama var ju långt ifrån ensam om att rösta på Heffa?
Nej det var hon inte - det var dock röstmotiveringen och grävandet kring heffa som jag tyckte var konstigast, faktiskt mer än rösten i sig.

Jag hänger inte riktigt med i hur du tänker här, hjälper det någon att veta att ulvarna tänkte käka hen? Det gör inte att den vet vem som är god för det? Det kan väl även bara finnas max en sia ute? Pegas kan väl inte ha hunnit skicka mer? Om det ens finns någon, det kan ju även vara så att den sian hamnade hos en ulv, som nu åskadarlyan tror är god? Men ja förhoppningen är att någon god känner till någon annan god!
Med den här rollistan finns det väl ingen anledning för ulvarna att käka sig själva(paketskydden har ju @Idahoe sagtinte får) sparas) Ängeln är den enda som kan skydda kvar i leken så förutsatt att ulvarna inte struntade i att käka(och det vet ju åskådarna isåfall) så är den som skyddades god. Den raden upplyser alltså någon om en god och är därför väldigt lämlig att skicka(ulvarna vet ju om vem de vill käka så ger ingen info om den hamnar fel heller)

Med den här rollistan finns det väl ingen anledning för ulvarna att käka sig själva(paketskydden har ju @Idahoe sagtinte får) sparas) Ängeln är den enda som kan skydda kvar i leken så förutsatt att ulvarna inte struntade i att käka(och det vet ju åskådarna isåfall) så är den som skyddades god. Den raden upplyser alltså någon om en god och är därför väldigt lämlig att skicka(ulvarna vet ju om vem de vill käka så ger ingen info om den hamnar fel heller)
Men jag fattade @fio så att åskådarna skulle skicka till den som var tilltänkt käk och tänkte att där gör infon noll nytta, den personen vet ju att den är god.

DL1:
17.28 cirkus röstar på qitis
18.34 Heffaklumpen röstar på Pegasus63
18.34 qitis röstar på karamelldrottningen
18.52 Lobelia röstar på karamelldrottningen
18.58 Pegasus63 röstar på karamelldrottningen
19.15 iiantazie röstar på Pegasus63
19.26 Hedinn röstar på Pegasus63
20.24 Snurrfian röstar på Vira

20.27 karamelldrottningen röstar på Hedinn
20.56 Blacksmithfarm röstar på karamelldrottningen
20.57 Elo röstar på karamelldrottningen
21.01 karamelldrottningen ändrar röst till Pegasus63
21.19 Vira röstar på Aliisa
21.19 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.24 fio röstar på glömmerallt
21.25 Aliisa röstar på Pegasus63
21.29 Niyama röstar på Hedinn

Lynchas - Karamelldrottningen, givmild siare
Käkas - LenaH, bybo

DL 2

13:42 Blacksmithfarm röstar på Heffaklumpen
14:49 Pegasus63 röstar på Elo

16:41 fio röstar på Blacksmithfarm
18:15 Hedinn röstar på fio
18:18 glömmerallt röstar på Pegasus63
20:22 Aliisa röstar på Blacksmithfarm
20:42 Blacksmithfarm ändrar röst till Pegasus63
20.54 Lobelia röstar på Pegasus63

21.04 cirkus röstar på Blacksmithfarm
21.05 iiantazie röstar på Pegasus63
21.15 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.19 Niyama röstar på Heffaklumpen
21.20 Elo röstar på Aliisa
21.23 Heffaklumpen röstar på Pegasus
21.24 Vira röstar på Pegasus
21.24 snurrfian röstar på Aliisa
21.28 Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
21.30 cirkus ändrar röst till Pegasus63

(21.31 fio ändrar röst till Pegasus63) - för sen

Pegasus63 7
Blacksmitfarm 3

Lynchas - Pegasus63, brevbärare
Käkas - Lobelia, bybo

Röstlista DL3:
16.35 glömmerallt röstar på Snurrfian
17.26 iiantazie röstar på Niyama
17.48
Heffaklumpen röstar på Aliisa
18:06 Fio röstar på iiantazie
18:10 Aliisa röstar på Heffaklumpen
20.00 Niyama röstar på heffaklumpen
21:05 Blacksmithfarm röstar på Aliisa
21:06 Vira röstar på Niyama
21:06 qitis röstar på Hedinn
21:18 Hedinn röstar på Snurrfian
21:21 Elo röstar på Heffaklumpen
21:25 qitis ändrar röst till Niyama
21:26 Snurrfian rösar på Aliisa
21:28 glömmerallt ändrar röst till heffaklumpen
21:28 Blacksmithfarm ändrar röst till Niyama
21:30 Cirkus röstar på Heffaklumpen

heffaklumpen 5
Niyama 4

vill notera Aliisa här som hade först 3 röster och sen 2 efter bsfs ändring

Lynchas: Heffaklumpen, bybo
Inget Käk

Klipp och klistra och jag hatar den nya editorn som jag inte förstår....så hundra år kommer gå åt att färglägga hoppas att det blivit rätt

DL2 där fanns 2 kända röster från goda på Pega räckte det för lyan att känna sig safe att inte eventuell lyakamrat bsf rök? Om bsf är i lyan bör PM-rösten absolut legat på Pega för att säkra ännu mer. Jag är misstänksam mot bsf men ska försöka ge fan i att fastna.

Jag ser att många håller mig som anonym och glidande, vet faktiskt inte hur man inte är anonym isåfall. Har ingen riktig spelstil ännu, det här är väl min tredje (fjärde?) lek och senaste lekarna var ju innan sommaren. Vet att jag lätt blir objektiv i mina teorier, är det det som folk uppfattar som anonymt? Ska försöka bli bättre på att dela med mig mer om åsikter istället i framtiden.
jag vet inte riktigt vad hon egentligen anser förutom att hon verkar vara säker på att ängeln hade skyddat någon annan än sig själv i natt
Jag glömde helt enkelt bort att det var en möjlighet :o

Men jag fattade @fio så att åskådarna skulle skicka till den som var tilltänkt käk och tänkte att där gör infon noll nytta, den personen vet ju att den är god.
Ja det vore ju dumt, men risken att åskådarna gör det är minimal.

Jag tycker för övrigt att det är konstigt med allt prat om eventuellt info paket att så få(ingen?) reflekterar över att det kan ha varit en extraröst i omlopp dag 2.

Ja det vore ju dumt, men risken att åskådarna gör det är minimal.

Jag tycker för övrigt att det är konstigt med allt prat om eventuellt info paket att så få(ingen?) reflekterar över att det kan ha varit en extraröst i omlopp dag 2.
Med tanke på att pegas fick 7 röster så känns det rätt överspelat att det skulle vara en extraröst i omlopp? I och med att paketen inte fick sparas så tror jag ändå att det var en sia som var i omlopp. Det kan väl bara ha varit ett paket som skickades?

Jag är trött och har lite ont i huvudet(orkar leka så ingen faraså) så tagga mig gärna om ni ni har något specifikt ni vill ha svar på snabbt annars är det lätt jag missar det.

Jag har lovat mig själv att inte rösta sent idag så jag kommer lägga en säkerhetsröst nu

cirkus röstar på Aliisa

då jag tycker detär märkligt att först säga att en av heffa och Niyama borde vara i lyan, sen skriva att Niyama är geniun (god) när vi vet att Heffa var det (även om q noterat det i text så noterade jag detta också) sen så tycker jag att det är märkligt att hon Aliisa hittar så många goda specialroller oh tilldelar olika spelare lite hit och dit, utom en som hon då indirekt indikerar att hon har själv, jag tror inte att en god spelare skulle outa sin roll på det viset om den verkligen var god

Övriga på min misstankelista är Niyama dels pga rösterna med ffa på spelsättet och att hon inte går efter mig som en galning, bsf har jag redogjort för tidigare varför jag misstänker. Sen är även glömmerallt på min lista då hon la fjärde rösten på heffaklumpen igår med en sen röst (ska jag säga....men jag ville bara samla rösterna). Tror dock inte att dessa är i lyan tillsammans för i så fall var de väldigt osynkade

Ingen av resterande känns som det minsta friskriven men inte högst på min lista för tillfället.

Röstlista Dag DL4:
14.57 Elo röstar på glömmerallt
16.44 Vira röstar på Niyama
17:43 cirkus röstar på Aliisa

glömmerallt 1
Niyama 1
Aliisa 1

För att försöka fortsätta, @Hedinn gör mig väldigt fundersam, lägger tredje rösten på vad vi nu vet en god pegas, en udda röst på Fio och sen en andra röst på mig för att jag hade missat att hon hade tidsbrist? Det gör henne kanske inte till ulv för att hon röstar på mig men det känns inte riktigt som om hon gräver och försöker få ut ulvar utan röstar lite på måfå.

Jag kan tänkas bli lurad av @cirkus för det känns som om det är mycket jag håller med om när hon skriver, samtidigt så verkar hon leta ulvar och vrida på sina funderingar. Men det skulle även en ond cirkus göra.

@Vira känns fortsatt väldigt anonym för mig vilket känns lite osäkert, jag gillar inte att spelare känns anonyma, då känns det som om jag har missat något viktigt. Men jag vill varken sätta henne åt det goda eller onda hållet.

Det känns som om @glömmerallt och jag ständigt missförstår varandra, men det känns även välbekant och jag skulle nog bli mer fundersam om hon höll mig för god och höll med mig.

Med tanke på att pegas fick 7 röster så känns det rätt överspelat att det skulle vara en extraröst i omlopp? I och med att paketen inte fick sparas så tror jag ändå att det var en sia som var i omlopp. Det kan väl bara ha varit ett paket som skickades?
Ja bara ett paket som kan ha skickats. Och jag tror inte den påverkade röstningen(det var ju tre rösters skillnad i tråden)

Det är ju just pga att paketen inte fick sparas som gör att eventuell extraröst måste används dag 2. En sådan kan ju(om den hamnat hos en god) användas rör att hinta till åskadarna, och kan åckså ev ha skickats av dem. Jag tycker mycket av sisskussionerna rör just åskådarna deras info och vilka rader de har kunnat tänkas skicka?

Ja bara ett paket som kan ha skickats. Och jag tror inte den påverkade röstningen(det var ju tre rösters skillnad i tråden)

Det är ju just pga att paketen inte fick sparas som gör att eventuell extraröst måste används dag 2. En sådan kan ju(om den hamnat hos en god) användas rör att hinta till åskadarna, och kan åckså ev ha skickats av dem. Jag tycker mycket av sisskussionerna rör just åskådarna deras info och vilka rader de har kunnat tänkas skicka?
Jag tänker att diskussionen om vad åskådarna kan tänkas ha skickat hjälper goda att hitta varandra, samtidigt som det finns att info hamnar hos ulvarna.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Whamageddon 2024