Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Jag förstår nog inte det misstänkta i att @Niyama haka upp sig på heffaklumpen? Hon kan mycket väl vara ond men just det tycker jag inte är misstänkt alls och flera verkar ha det som största anledning att misstänka henne? :confused:
Jag tyckte inte det var skumt till en början, men när heffa försökte svara flera gånger och Niyama ändå röstar delvis det DL2 och sedan delvis DL3 reagerade jag, tyckte mig inte se så mycket skumt i heffa där. Men du kanske har rätt, det kanske är jag som har hakat upp mig :banghead:

Jag tyckte inte det var skumt till en början, men när heffa försökte svara flera gånger och Niyama ändå röstar delvis det DL2 och sedan delvis DL3 reagerade jag, tyckte mig inte se så mycket skumt i heffa där. Men du kanske har rätt, det kanske är jag som har hakat upp mig :banghead:

Alltså jag håller helt med om att hon snöade in på heffa(trodde ju tom att hon kunde ha siat henne som ond) jag tycker dock inte en "insnöning" i sig är skumt. Men det går ju att tycka olika om.

:cautious: Jag kan hålla med om att @Niyama känns skum men samtidigt så undrar jag lite över varför det har varit så få teorier om henne idag och sen helt plötsligt kommer tre röster på henne. Samtidigt så är det röster från minst en som jag vill hålla som god, men jag har blivit upplurad på läktaren förut. :arghh: Men det kanske är @iiantazie röst som skaver mest för mig och det skulle kunna vara en alibiröst från en ulv. Det var inte niyama som var drivande på heffaklump eller stod för det avgörande.
Jag tycker att @Aliisa fortfarande är skum, men visst det vore bra om vi kunde samla våra röster också och inte låta ulvarna styra över röstningen. :meh:

Givande sammanställning och intressant, är mitt i att försöka gå igenom alla i varje fall lite och ska ny ta tag i @iiantazie som har glidigt uder radarn för migt men när jag försöker pusslad ihop möjliga lya nkombinationer så hamnar hon oftast där, Jag tycker därför din teori om henne känns väldigt intressan kan du utveckla eller tala om var du har skrivit mer om det tidigare.
bla i dessa inlägg efter gårdagens dl
Niyama har en röst på sig , iofs från en annan jag är väldigt fundersam på-Iiantazie Saknar att hon försöker leta ulvar- och delta med teorier ? Hon brukar ju ha dem som god. Men kan ju ha saker irl som gör att hon inte kan delta ordentligt?

menade IIantazie som ju röstade på Niyama- att hon kan vara fårulven alltså

Iiantazie kan vara fårulv var min tanke

Var hintar han om sin roll? jag gick tillbaka igår utan att hitta något, så tala gärna om var om du har koll?
Var flera saker men hinner inte leta upp, men här till BSF:
Tomten måste ha svikit dig rejält i år med sina paket. Så i ett försök att rädda mig själv:

Pegasus63 ändrar sin röst till Blacksmithfarm
Även innan det var det kommentarer om brevbäraren, om utflykter med släde och tomtedräkt osv.

Fast Pegasus outade sin roll. Och honom röstade du dessutom på när du röständrade. Och nu röstar du på Aliisa, som också hintar om sin roll? Du känns inte jättegod nu faktiskt.

Men såg du att pega hade hintat om sin roll i så fall hade en god Niyama verkligen vrålat att nu blir det fel. Varför gjorde du inte det? Det fattade jag först när han åkte att han var brevbäraren.

Aliisa gör det mycket tydligare och det räcker för mig för att det ska skava.

Även om man svarar behöver inte svaren vara tillfredställande kan jag tycka. Jag tycker inte att heffas svar faktiskt var helt rimliga. Det dividerades om tidpunkter till exempel som int alls var relevanta i sammanhanget. Jag fattar fortfarande inte varför 3 tidiga av 5 röster är skummare än de 2 sista. Nu var ju heffa inte ulv men jag tycker ändå inte förklaringarna var så stabila

Men såg du att pega hade hintat om sin roll i så fall hade en god Niyama verkligen vrålat att nu blir det fel. Varför gjorde du inte det? Det fattade jag först när han åkte att han var brevbäraren.

Aliisa gör det mycket tydligare och det räcker för mig för att det ska skava.
För att jag inte kunde följa röstningen, vilket jag var tydlig med:
"(Vet inte om det här blivit utrett under dagen, men oavsett tycker jag det är skumt att heffaklumpen skrev detta från början. Jag ska åka hemåt nu och lovar läsa leken när jag kommit hem, snabbläste från mobilen nu.)"
Hade jag varit här och följt hade jag garanterat ändrat röst/röstat på BSF. Men du följde uppenbarligen så pass att du röständrade.

För att jag inte kunde följa röstningen, vilket jag var tydlig med:
"(Vet inte om det här blivit utrett under dagen, men oavsett tycker jag det är skumt att heffaklumpen skrev detta från början. Jag ska åka hemåt nu och lovar läsa leken när jag kommit hem, snabbläste från mobilen nu.)"
Hade jag varit här och följt hade jag garanterat ändrat röst/röstat på BSF. Men du följde uppenbarligen så pass att du röständrade.

Ja det gjorde jag. Ffa för att bsf var så tydlig med att det höll på att gå galet. Jag vet fortfarande inte om jag gjorde rätt.

Jag tycker ändå det är skitlätt med facit men inte så himla lätt i leken. Jag är liksom inte den enda som inte fattade. Det enda jag kan säga till mitt försvar är att min röst ändå inte gjorde nån skillnad med avseende på hur rösterna var fördelade.

Även om man svarar behöver inte svaren vara tillfredställande kan jag tycka. Jag tycker inte att heffas svar faktiskt var helt rimliga. Det dividerades om tidpunkter till exempel som int alls var relevanta i sammanhanget. Jag fattar fortfarande inte varför 3 tidiga av 5 röster är skummare än de 2 sista. Nu var ju heffa inte ulv men jag tycker ändå inte förklaringarna var så stabila
Precis, och sen var det inte ens skälet till att jag röstade där igår. Jag tyckte det var skumt men var beredd att släppa det som en god som trasslat in sig. Men när sen dessutom kommentarerna om att hon skulle ligga illa till om Pegasus var god tyckte jag att det sammantaget blev FÖR konstigt.

Men jag fattade @fio så att åskådarna skulle skicka till den som var tilltänkt käk och tänkte att där gör infon noll nytta, den personen vet ju att den är god.

Va nej! Jag hoppas att tex den som fick sian , eller någon annan som fick en rad även fick raden om vem ulvarna käkade för isåfall vet en god iallafall om två goda. Jag tror inte åskadarna skickade raden om vem ulvarna käkade till den personen 😄

Jag tycker ändå det är skitlätt med facit men inte så himla lätt i leken. Jag är liksom inte den enda som inte fattade. Det enda jag kan säga till mitt försvar är att min röst ändå inte gjorde nån skillnad med avseende på hur rösterna var fördelade.
Jag har väl olika krav på folk :p du tillhör dom som brukar fatta sånt.

Precis, och sen var det inte ens skälet till att jag röstade där igår. Jag tyckte det var skumt men var beredd att släppa det som en god som trasslat in sig. Men när sen dessutom kommentarerna om att hon skulle ligga illa till om Pegasus var god tyckte jag att det sammantaget blev FÖR konstigt.
Ok, trodde du tänkte att hon var ulv mest pga det där inlägget i DL1, men så var det då inte. Då vill jag nog backa och ändra min röst idag.

Va nej! Jag hoppas att tex den som fick sian , eller någon annan som fick en rad även fick raden om vem ulvarna käkade för isåfall vet en god iallafall om två goda. Jag tror inte åskadarna skickade raden om vem ulvarna käkade till den personen 😄
Fick sian? Max två paket kan vara skickade va?

iiantazie ändrar röst till Hedinn då min röst på Niyama faller lite nu när hon förklarat sin röst igår. Jag tycker alla röster (utom mööjligtvis DL2) varit ganska enkla utan speciellt mycket teorier, och allmänt försöker hon flyga under radarn.

Röstlista Dag DL4 kl 21.30

14.57 Elo röstar på glömmerallt
16.44 Vira röstar på Niyama
17:43 cirkus röstar på Aliisa
18.42 qitis röstar på Niyama

18.58 iiantazie röstar på Niyama
19.39 iiantazie ändrar röst till Hedinn

glömmerallt 1
Niyama 2
Aliisa 1
Hedinn 1

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 076
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 662
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 235
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 803
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka