Ulvlek Hela Buke bakar-Julspecial

Va nej! Jag hoppas att tex den som fick sian , eller någon annan som fick en rad även fick raden om vem ulvarna käkade för isåfall vet en god iallafall om två goda. Jag tror inte åskadarna skickade raden om vem ulvarna käkade till den personen 😄
Jag tänkte väl att det lät lite väl märkligt! :rofl:

Ok, trodde du tänkte att hon var ulv mest pga det där inlägget i DL1, men så var det då inte. Då vill jag nog backa och ändra min röst idag.
I förrgår röstade jag efter det, mest för att jag behövde mobilrösta och något som jag hade en teori om:
Se ovan. Jag tycker det är skumt att heffaklumpen riktade in sig på de tre första rösterna, sen när hon blir ifrågasatt så skulle BSF också kunna vara ond. Men Elo lite åt det goda hållet? Med det resonemanget borde Elo och BSF vara lika misstänkta?

Därför:
Niyama röstar på heffaklumpen

(Vet inte om det här blivit utrett under dagen, men oavsett tycker jag det är skumt att heffaklumpen skrev detta från början. Jag ska åka hemåt nu och lovar läsa leken när jag kommit hem, snabbläste från mobilen nu.)
Igår:
Ikväll är jag hemma men jag vill ut och åka skidor (måste åka sent för det är så jävla mycket turister här :arghh:) så kommer inte vara inne runt dl.

Niyama röstar på heffaklumpen
teorier nedan. Det är mycket konstigt med heffaklumpen, det i första citatet tänkte jag kan ju vara en god som trasslat in sig, men jag tycker det i andra citatet skaver mer. Som att hon visste att Pegasus var god och ville förekomma eventuella misstankar mot henne.

Och detta citerar jag för att svara på:

Om du är ond så visste du ju att Pegasus var god. Ja, jag tycke det är konstigt att fundera så mycket att man t.o.m. skriver ut att man kommer sitta i klistret rejält osv. När man är god tycker jag man är fokuserad på att leta onda, inte fundera så mycket på konsekvenserna för en själv om man har fel.
Där skriver jag ju att jag tänkte att det kan vara en god som trasslat in sig, dvs jag skulle kunna ha släppt saken igår men sen tyckte jag att konstigheterna fortsatte så tyvärr släppte jag inte det då.

iiantazie ändrar röst till Hedinn då min röst på Niyama faller lite nu när hon förklarat sin röst igår. Jag tycker alla röster (utom mööjligtvis DL2) varit ganska enkla utan speciellt mycket teorier, och allmänt försöker hon flyga under radarn.
:cautious: Alltså jag tycker ju att även Hedinn är skum men jag blir fundersam på röständringen. Det känns rätt veligt och får mig verkligen att fundera på dina motiv.

Hmm @iiantazie röständring är intressant, jag lutar nämligen just nu åt att rösta på @Hedinn (främst pga skum röst dag1 som jag skrev tidigare och @qitis teorier som känns rimliga och minns jag rätt så hade hon även någon röst på fio som jag tycktekändes märklig.) Men jag vill också placera iiantazi i lyan. Ioförsig skulle det kunna passa ihop med att IIantazie är fårulv som Q var inne PÅ(och kanske någon annan?) Och isåfall vore det kanske bättre att rösta på iiantazie... hmmm

Jag har väl olika krav på folk :p du tillhör dom som brukar fatta sånt.
Tack det var snällt skrivet men det är verkligen inte alltid så att jag fattar. Alla som varit LL borde kunna skriva under på mina haranger om vem som har vilken roll och så stämmer inte ett skit i slutet. Förra leken tex var övertygad om att du var röstfifflaren och tjatade på som fasen med det till LL.

Nu är jag hemma och kommer vara det hela kvällen, men vill ändå inte lägga en sen röst.

Hedinn är en av mina högst misstänkta, kan inte påstå att jag märkt av henne speciellt mycket. Har för mig att hon varnat om tidsbrist, men känns ändå lite för flytande för att vara god. Kan inte komma på att jag sett några direkta teorier från henne. Därför, Aliisa röstar på Hedinn

glömmerallt röstar på iiantazie

För jag tror hon kan vara fårulv och den känns viktigast av ulvarna att få ut.

Varför jag tror det är för att det stämmer bra med vad som hänt hennes röster osv. Tex att hon röstade på pegasus dag 1(kan ha varit lottning kan också ha varit så att fårulvens röst låg på pega och kara därför hade fler) hennes röst idag på någon jag tror är ulv(möjligt alibi?) och att hon haft ganska låg profil vilket är rimligt för den rollen.

Även om hon inte är fårulv så finner jag det troligt att hon är ond när jag försöker pussla ihop möjliga lyor, det finns ingen såom jag inte kan se i en lya tillsammans med henne. Skulle hon vara just fårulv tror jag dock att fio är god(med tanke på fios röst igår plus misstankar)

Röstlista Dag DL4 kl 21.30

14.57 Elo röstar på glömmerallt
16.44 Vira röstar på Niyama
17:43 cirkus röstar på Aliisa
18.42 qitis röstar på Niyama

18.58 iiantazie röstar på Niyama
19.39 iiantazie ändrar röst till Hedinn
20:12 Aliisa röstar på Hedinn
20:17 glömmerallt röstar på iiantazie

glömmerallt 1
Niyama 2
Aliisa 1
Hedinn 2
iiantazie 1

iiantazie ändrar röst till Hedinn då min röst på Niyama faller lite nu när hon förklarat sin röst igår. Jag tycker alla röster (utom mööjligtvis DL2) varit ganska enkla utan speciellt mycket teorier, och allmänt försöker hon flyga under radarn.
Men Niyama förklarade ju den redan igår? Läser du inte inläggen från den du misstänker? Att misstänka Niyama för hennes röst utan att läsa hennes inlägg i samband med röstningen känns ju som att göra det lite väl enkelt för sig? Nu förklarar hon igen och då ändrar du direkt?

Det finns teorier från mig, men det krävs att man läser mina inlägg för att se dem, speciellt då jag inte skriver såna typiska inlägg där jag radar upp alla deltagare och delger mina tankar om dem, så har jag aldrig gjort.

Jag känner väl att det är lite väl mycket stenkastande i glashus här, så;
Hedinn röstar på iiantazie

Hemma och håller på att gå igenom allt ni skrivit.
Jag tycker ju att bsf är skum dels pga rösterna och hur de motiverats, ffa den mot karamell är märklig att hon inte ändrade när teorin föll. Sen faktumet med drev och nästan utröstad ena dagen och andra dagen ingen alls som ens misstänker - borde inte ulvarna åtminstone försöka rikta strålkastaren ditåt om hon är god? Dessutom tycker jag att hon med sitt teoriinlägg igåtr strök väldigt mycket medhårs. Folk tenderar att tycka nån är god som tycker att en själv är god och det drar lite åt det hållet
De kanske inte vill riskera att outa sig ifall bara de misstänker mig, eller så kör de taktiken avsiktligt för att goda ska börja fundera på mig. Om jag vore ond kunde de ha misstänkt mig för att skaffa sig alibi. Osv...

Det här är lite samma tankar som jag har om Niyama, skulle bsf och Niyama sitta i lyan tillsammans? Båda får röster i varsin dl och försvinner sen under radar, vore de goda så borde väl ulvarna försökt jobba kvar misstänksamheten mot dem båda?
Men, har Niyama försvunnit under en radar? Det har inte jag märkt? Är det någon mer än Hedinn som släppt henne/teoriat om henne som god?

15. cirkus Ja cirkus är lika svår att placera som vanligt - Är rädd för att hon kan ingå i lyan faktiskt - hon är duktig på att se ut som god när hon är ond dessutom. Kan vara god kan vara ond - vet inte vilket ben jag stå på i frågan - röstade på mig i Dl1 ( bara det är ju suspekt:D) -(BSF) Pegasus- Heffaklumpen- och de sena rösterna / ändringen på de två goda skaver lite för mig så en aning mer åt onda hållet än det goda för mig
Som ond har ju cirkus inget att förlora på att lyssna på mig och byta röst. Hon vet isf att pegasus är god också. Och kommer sedan ha möjlighet att skylla ifrån sig på mig om behovet uppstår.

Men det kanske är @iiantazie röst som skaver mest för mig och det skulle kunna vara en alibiröst från en ulv.
Den skaver faktiskt för mig med, för jag känner att jag inte riktigt håller med henne i hennes tankar, och att hon då röstar på en jag misstänker skaver. Om hon inte är fårulv?

Hemma och håller på att gå igenom allt ni skrivit.

De kanske inte vill riskera att outa sig ifall bara de misstänker mig, eller så kör de taktiken avsiktligt för att goda ska börja fundera på mig. Om jag vore ond kunde de ha misstänkt mig för att skaffa sig alibi. Osv...

Men, har Niyama försvunnit under en radar? Det har inte jag märkt? Är det någon mer än Hedinn som släppt henne/teoriat om henne som god?

Som ond har ju cirkus inget att förlora på att lyssna på mig och byta röst. Hon vet isf att pegasus är god också. Och kommer sedan ha möjlighet att skylla ifrån sig på mig om behovet uppstår.

Den skaver faktiskt för mig med, för jag känner att jag inte riktigt håller med henne i hennes tankar, och att hon då röstar på en jag misstänker skaver. Om hon inte är fårulv?
Fast jag har inte teoriat om Niyama som god. Jag ifrågasatte en teori med ett exempel där Niyama var möjlig god, inget annat. Har inte sett något att misstänka henne för, men det betyder inte att jag tror att hon är god.

Okej, känner att jag vill rösta nu för att ha lite marginal kvar till DL.

På gårdagens röstning så får jag en känsla av att GA och eller cirkus röster las för att rädda någon. Denna någon är då antingen Aliisa eller Niyama. Dessutom känner jag att jag håller med i många av Q's tankar kring andra spelare - och hon har röstat på Niyama ikväll. Jag känner att vi fortsatt måste samla rösterna för att inte onda ska få styra röstningen.
Även Vira har röstat på Niyama idag, den första av rösterna. Vira har jag försiktigt lagt åt det goda hållet, och att Q verkar göra det samma stärker mig i mina tankar.

Därför

Blacksmithfarm röstar på Niyama

Den här röstningen känns inte bra. Aliisa är den enda jag har som lite försiktigt god, för jag tycker hennes inlägg tyder på en viss roll och har inte hittat nåt som motsäger det. Men då röstar hon på Hedinn, och jag har ingen aning om vad Hedinn är men jag vill att hon ska vara god. Håller med henne om iiantazie, jag skriver ju i mitt röstinlägg det hon missar och sen direkt när jag påpekar det så ändrar hon iofs men till en lika enkel röst på Hedinn.

Röstlista Dag DL4 kl 21.30

14.57 Elo röstar på glömmerallt
16.44 Vira röstar på Niyama
17:43 cirkus röstar på Aliisa
18.42 qitis röstar på Niyama

18.58 iiantazie röstar på Niyama
19.39 iiantazie ändrar röst till Hedinn
20:12 Aliisa röstar på Hedinn
20:17 glömmerallt röstar på iiantazie
20:35 Hedinn röstar på iiantazie
20:54 Blacksmithfarm röstar på Niyama

glömmerallt 1
Niyama 3
Aliisa 1
Hedinn 2
iiantazie 2

Jag funderar kring @Niyama , jag tycker att teorin runt @heffaklumpen känns lite för spretigt motiverad, med lite långsökta tankar såsom exempelvis det där om godförklaring av @Elo för att de skulle vara i lyan tillsammans.
Men det var ju en jättetidig teori, som jag igår skrev att jag funderade på om det var en förvirrad god men sen kom det där om att hon låg illa till om Pegasus var god och då blev det ytterligare en sak som var skum. Jag tycker det är rätt märkligt att flera använder det mot mig nu och förvränger vad jag faktiskt skrev.

Vad tänker du om att hon "hintat" om sin roll?
Jag tänker att den rollen inte bör hinta på det sättet. Det finns info i omlopp - jag tänker att hintandet skulle kunna vara fiskande från lyan för att lokalisera den verkliga rollinnehavaren. Nu med nattens misslykcade käk så vet de väl antagligen, men innan dess. För visst var det igår hon skrev det? Jag köper det inte.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar