ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__

21:31 quarter4ever röstar på MikaTela

Koppen och MikaTela missar att rösta. (Q4E röstar för sent)

Bollen__, ängellärling, lynchas.
Snurrfian, befordrad, käkas.

DL 2
19:56 Koppen röstar på Habina
20:38 Klara röstar på quarter4ever
20:38 Habina röstar på cirkus
20:51 MikaTela röstar på quarter4ever
20:58 Mirtai röstar på Lobelia
20:59 cirkus röstar på Habina
21:24 Lobelia röstar på Habina
21:28 Ferrari röstar på Habina
21:29 quarter4ever röstar på Habina


Habina ,röstfifflare, lynchas

Mirtai röstar Klara-Lobelia
cirkus röstar Lobelia- Habina
Ferrari röstar Q4E- Habina
Klara röstar på Ferrari- Q4E

Lobelia röstar
Snurrfian- bollen__- Habina
quarter4ever röstar MikaTela- Habina
Koppen röstar
missar- Habina
MikaTela röstar
missar- Q4E


 
Och så är frågan vart det placerar dig som la en del krut på att ifrågasätta min röst på Q. Fast jag är ändå osäker på att du skulle vara så uppenbar. Å ena sidan, å andra sidan...

Va?
bara för att jag ifrågasätter din röst? Såklart att jag blir fundersam över rösterna på habina och varför det blev så många - ett scenario är ju förstås att en ond Q skulle räddas.
jag hade köpt om du tycker jag är skum som lägger en andraröst på habina, men inte för att utfallet av röstningen föder nya funderingar
 
Va?
bara för att jag ifrågasätter din röst? Såklart att jag blir fundersam över rösterna på habina och varför det blev så många - ett scenario är ju förstås att en ond Q skulle räddas.
jag hade köpt om du tycker jag är skum som lägger en andraröst på habina, men inte för att utfallet av röstningen föder nya funderingar
Kombinationen av andrarösten på Habina och funderingarna jag hade redan innan dl på varför du la så mycket krut på min teori mot Q gör att jag måste fundera över vart jag har dig. Men som jag skrev innan, jag är i osäker på att du skulle vara så uppenbar. Jag får fundera vidare på det imorgon.

(Och nu minns jag varför jag inte leker när jag jobbar. Har svårt att släppa funderingarna när jag ska sova och därmed svårt att sova)
 
Du är ju briljant O_o
Om det inte vore ulvar bland rösterna på Habina så skulle lyan vara klar - du, Mirtai och MikaTela.

Jag undrar ju om det är så enkelt som att lyan försökt rädda en möjlig ulv i form av q? Känns som om det liksom är extra uppsäkrat iom att det blev såpass många röster på habina och att de kom på slutet

Det är med enkel matematik rätt säkert att det inte var bara ulvar som röstade på Habina, du har liksom de flesta andra funderingar på att det skulle vara 3 ulvar alt 4 ulvar med så iom 5 röster på Habina så någon/ några är ju goda där. Du vet ju vart du har dig själv, vi andra har det inte lika lätt att placera dig ;)
precis som jag vet vart jag har mig- men är svår för andra goda att veta något om, de onda vet ju att jag spelar för de goda - men i vanlig ordning så hjälper det ju inte er andra, ni kan välja att tro det ena eller det andra.


Jag funderar rent av på om det är så att det till övervägande del var goda som röstade på Habina?
Eftersom jag vet min roll så tror jag lyan var redigt nöjd med att det var mellan mig och Habina tidigt idag.
Jag hoppas spioninfo kan ge något till den som får raden och att det inte hamnar i ondas händer heller.
Eftersom det bara var Habina och Mirtai som röstade udda idag så måste det finnas ulvröster på mig och Habina, det gäller bara att sälla ut dem.

i övrigt så är det 2 goda roller kvar som kan få veta lite om någon inatt via sina rollers specialförmåga, besserwissern och siarlärlingen. Besserwissern kan redan ha en aning om någon om den började fråga igår natt.
Ulvarna kan ju inte käka båda två samtidigt- men de skulle nog vilja!- så även om de skulle pricka den ena så finns den andra kvar.
Annars kan de ju gärna försöka ta smeden inatt så det blir liten andningspaus för goda- de onda har haft bra flyt så här långt och det gäller ju att vända på det nu så goda kan bli med i matchen!
Jag är lite oroad över att psykopaten är kvar också - den är ett bra vapen för de onda - skulle inte förvåna mig om de onda går in för att den ska röstas ut för att få med en annan god samtidigt.
Jag hoppas att siarlärlingen blir klokare över natten och inte blir käk.....
 
DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__

21:31 quarter4ever röstar på MikaTela

Koppen och MikaTela missar att rösta. (Q4E röstar för sent)

Bollen__, ängellärling, lynchas.
Snurrfian, befordrad, käkas.

DL 2
19:56 Koppen röstar på Habina
20:38 Klara röstar på quarter4ever
20:38 Habina röstar på cirkus
20:51 MikaTela röstar på quarter4ever
20:58 Mirtai röstar på Lobelia
20:59 cirkus röstar på Habina
21:24 Lobelia röstar på Habina
21:28 Ferrari röstar på Habina
21:29 quarter4ever röstar på Habina


Habina ,röstfifflare, lynchas

Mirtai röstar Klara-Lobelia
cirkus röstar Lobelia- Habina
Ferrari röstar Q4E- Habina
Klara röstar på Ferrari- Q4E

Lobelia röstar
Snurrfian- bollen__- Habina
quarter4ever röstar MikaTela- Habina
Koppen röstar
missar- Habina
MikaTela röstar
missar- Q4E

Hmm en minut innan DL röstar Q på Habina. Och det var inte direkt en avgörande röst. Och Klara lägger sin röst på Q. Kan Klara kanske ha en viktig roll och sitter på nån info tro. Strömröster är ju helst nåt vi undviker, men ändå väljer Q att lägga sin röst på Habina.
Förstår inte varför. Ska läsa hennes inlägg lite extra och se om/vad jag missat
 
Lobelia har en inte alltför smickrande rad- alla tre hon röstat på var goda. Nästan så det känns för uppenbart om hon skulle vara ulv? Men inte är det till hennes fördel heller kan jag tycka.

Av rösterna på mig så känns det mest skumt med MikaTelas röst, hon tar en enkel väg och kör på i sitt spår från dagen innan och det är också dagens första andraröst, så den rösten har jag mest ondvibbar av de som kom på mig
Klara röstar också på mig- och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om den? Kan också vara en ond ( men vete sjutton om de återigen skulle gå in för att få ut mig på ett sånt sätt? )

Sedan har vi Mirtai som röstar på Lobelia. vilket visar sig bli en uddaröst. Här har jag funderingar på om hon väljer att smyga med lite sådär som hon är så bra på att göra, och inte vill lägga en tredjeröst på mig- det kan tom vara så att rösten på Lobelia är en alibiröst om de två är i lyan tillsammans?

Koppens första röst på Habina kan vara en ond som lägger en röst på en god, som en god som inte hittat något annat. Väldigt svårt att bedömma då hon inte kommit med så många inlägg som visar hur hon tänker.

cirkus lägger andrarösten på Habina, tja, det kan också vara en onding som lägger sin röst på en god, eller en god som hittar något att haka upp sig på. Jag gillar iofs att hon tycker att rösterna på mig var lätta, men blir samtidigt fundersam på om hon försöker smöra in sig hos en god ( om hon är ond?) Cirkus känns som en man vill veta vart man har , just nu så vet jag inget så får se hur hon resonerar framöver om det får bilden att klarna.

Lobelia lägger tredje rösten på Habina- tja som jag skrivit innan det talar inte till hennes fördel, rent av så man känner för adoptera @LenaHs devis " ser det ut som en ulv så är det en ulv" Men liten tanke har jag att det rentav är lite väl uppenbart? Defintivt att jag håller koll på Lobelia!

Ferrari lägger en fjärderöst på Habina bara en kort stund innan jag själv lägger en femte röst som i det läget inte avgör för det är redan klart att hon har majoritet.
Ferrari vet jag inte heller riktigt vad jag ska tro om, var snar till att misstänka mig igår, och verkar iofs ha släppt de tankarna idag. Hon kunde lika gärna om hon var ond ha röstat på mig eller rentav på någon annan för att inte bli med i granskningen som de onda vet följer när en god röstas ut. Så kanske det rentav är till hennes fördel att rösta på habina i de läget? det krävdes ju ingen einstein för att räkna ut att min röst mest troligt skulle hamna på habina...
 
Hmm en minut innan DL röstar Q på Habina. Och det var inte direkt en avgörande röst. Och Klara lägger sin röst på Q. Kan Klara kanske ha en viktig roll och sitter på nån info tro. Strömröster är ju helst nåt vi undviker, men ändå väljer Q att lägga sin röst på Habina.
Förstår inte varför. Ska läsa hennes inlägg lite extra och se om/vad jag missat
om Ferrari hade röstat på mig så hade det ju stått 3-3 i det läget mellan mig och Habina så inte konstigt att jag röstar på Habina då?
 
Nu är jag hemma och sitter äntligen vid dator för första gången under leken.
Då jag har jobbat och varit iväg och fått kolla/rösta via mobilen så har jag inte hunnit läsa igenom alla sidor av den anledningen så får jag ta i det jag själv finner misstänksamt.

@quarter4ever - du frågade mig vad jag skulle röstat om jag kommit ihåg DL1. Där hade jag röstat på Klara om jag inte hade haft tid att läsa igenom allt då hon var enda jag hade en liten men svag teori om sen tidigare.

Sen undrar jag varför du kan tycka att min andra-röst är mer misstänksam än att du blev röst nr 5 på Habina. Det blev ganska tydlig lynch där.
Det känns som du vill ta enkla vägen, antingen rösta där ingen annan röstat när det är få röster på flera men nu röstade du på en som troligast hade åkt både med och utan din röst. Jag vill påstå att din röst idag kändes som en "säker" röst.
 
Nu är jag hemma och sitter äntligen vid dator för första gången under leken.
Då jag har jobbat och varit iväg och fått kolla/rösta via mobilen så har jag inte hunnit läsa igenom alla sidor av den anledningen så får jag ta i det jag själv finner misstänksamt.

@quarter4ever - du frågade mig vad jag skulle röstat om jag kommit ihåg DL1. Där hade jag röstat på Klara om jag inte hade haft tid att läsa igenom allt då hon var enda jag hade en liten men svag teori om sen tidigare.

Sen undrar jag varför du kan tycka att min andra-röst är mer misstänksam än att du blev röst nr 5 på Habina. Det blev ganska tydlig lynch där.
Det känns som du vill ta enkla vägen, antingen rösta där ingen annan röstat när det är få röster på flera men nu röstade du på en som troligast hade åkt både med och utan din röst. Jag vill påstå att din röst idag kändes som en "säker" röst.
Jag kontrar med att om jag vore ulv så hade jag ju lätt kunnat lägga en uddaröst istället och "slippa" att bli granskad, men påtalar ånyå att jag inte visste vart Ferrari skulle rösta, även om jag också inser att det kan användas emot mig.

Nyfiken på vad det var för teori du hade om Klara? Och om du fortfarande är fundersam över henne?
 
Eftersom nattDL är så tidigt imorgon bitti att jag mest troligt sover då så är jag angelägen om att få ner hur mina tankar går nu, om jag inte överlever natten.
Jag tycker att du hade en svag motivering till att rösta på mig idag @MikaTela , och eftersom det då var en andraröst så sticker det ut för mig. Sedan förstår jag om du pga tidsbrist inte hunnit delta, eller läsa leken ordentligt. Jag märker hur mycket det gör, bara att inte kunna läsa/ delta via telefonen för min del.
 
Jag kontrar med att om jag vore ulv så hade jag ju lätt kunnat lägga en uddaröst istället och "slippa" att bli granskad, men påtalar ånyå att jag inte visste vart Ferrari skulle rösta, även om jag också inser att det kan användas emot mig.

Nyfiken på vad det var för teori du hade om Klara? Och om du fortfarande är fundersam över henne?

Jag har inte hunnit läsa igenom allt än och känner jag måste börja röra ut nystanet nånstans.
Min teori då var att alla har varit onda och goda så om hon alltid har varit god (hon skrev hon alltid är god) så borde det statistiskt sett vara hennes tur att vara ond. Som sagt väldigt svag teori men dock inför dl1 och innan nån annan skrivit något.
Jag har inte hunnit läsa igenom hennes inlägg ännu så vet inte riktigt var jag ska hålla henne.

Just nu tänkte jag fokusera på dom som röstade på Habina, det känns som att det var för många som röstade på henne för att enbart vara goda, skulle inte förvåna mig om både 1 eller 2 onda har gömt sina röster däribland.

Dock ska jag poängtera att jag inte gör detta nu men återkommer under morgondagen!
 
Jag har inte hunnit läsa igenom allt än och känner jag måste börja röra ut nystanet nånstans.
Min teori då var att alla har varit onda och goda så om hon alltid har varit god (hon skrev hon alltid är god) så borde det statistiskt sett vara hennes tur att vara ond. Som sagt väldigt svag teori men dock inför dl1 och innan nån annan skrivit något.
Jag har inte hunnit läsa igenom hennes inlägg ännu så vet inte riktigt var jag ska hålla henne.

Just nu tänkte jag fokusera på dom som röstade på Habina, det känns som att det var för många som röstade på henne för att enbart vara goda, skulle inte förvåna mig om både 1 eller 2 onda har gömt sina röster däribland.

Dock ska jag poängtera att jag inte gör detta nu men återkommer under morgondagen!
Och du är säker på att du kan återkomma under morgondagen? Med tanke på att nattDL är 6 imorgon bitti? Nu vet jag att du skrev nåt liknande i förra leken med när du var god ( välsignad har jag för mig ) men det sticker lite i ögonen att vara sådär säker på att överleva- denna gången är det inte i OT-färg heller......
 
Nej jag är inte säker på att jag kan återkomma imorgon, men jag kan ju alltid hoppas.
Och hade jag kunnat/orkat kolla och fundera på dom rösterna nu så hade jag gjort det, men har haft 2 långa dagar, speciellt idag.
Med i ögonen i kors så kommer ingen förstå ändå vad jag menar (kanske inte ens jag själv under morgondagen), därför ska jag istället uppsöka kudden och hoppas att jag får möjlighet att se över allt med vakna ögon under morgondagen.
 
UPPDATERING

Stackars Klara var ju bara en frilansfotograf som i uppdrag att fixa bilder på Benny Hörnsteen till tidningen. Såhär gick det:

Klara fick inga fler uppdrag efter det och var därför tvungen att ändra karriär och söka arbete i en annan stad.

Klara var bybo

DagDL 21:30
NattDL 10:00
 
DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__

21:31 quarter4ever röstar på MikaTela

Koppen och MikaTela missar att rösta. (Q4E röstar för sent)

Bollen__, ängellärling, lynchas.
Snurrfian, befordrad, käkas.

DL 2
19:56 Koppen röstar på Habina
20:38 Klara röstar på quarter4ever
20:38 Habina röstar på cirkus
20:51 MikaTela röstar på quarter4ever
20:58 Mirtai röstar på Lobelia
20:59 cirkus röstar på Habina
21:24 Lobelia röstar på Habina
21:28 Ferrari röstar på Habina
21:29 quarter4ever röstar på Habina


Habina ,röstfifflare, lynchas
Klara, bybo, käkas


Mirtai röstar Klara-Lobelia
cirkus röstar Lobelia- Habina
Ferrari röstar Q4E- Habina
Klara röstar på Ferrari- Q4E
Lobelia röstar
Snurrfian- bollen__- Habina
quarter4ever röstar MikaTela- Habina
Koppen röstar
missar- Habina
MikaTela röstar
missar- Q4E

 
Deltagare kvar: (7 st)
cirkus
Ferrari
Koppen
Lobelia
MikaTela
Mirtai
quarter4ever

Goda roller kvar:
Besserwisser
Siarlärling
Smed
bybo(r)1-2

onda roller kvar
Psykopat
ulv(ar) 2-3

Iom att leken inte är slut så är det givet att det inte var 4 i lyan från början, utan att de troligen är 3, som flera varit inne på. ( 2 känns ju orimligt lite, men det får gärna vara så !:p)

Vilket gör att det är riktigt viktigt att få ut en ond idag, annars är det bara smeden som kan hindra ulvarna från vinst inatt, om de är 3 i lyan.

Och är fortfarande inne på att psykopaten kan vara den de rentav försöker få ut idag för att ta med sig en annan god som LL lottar fram.- de har ju hysade odds till att få ut en specialroll, då det är 3 sådana kvar, vilka alla tre är bra för onda sidan att få bort.

Info som kan ha kommit fram under leken: ( väldigt magert så svårt för goda lyan denna gången!)
DL1
röstfifflaren röstar på xxxx
besserwissern påstår något om xxxx
ulvarna käkar xxxx

DL2
röstfifflaren röstar på xxxx
besserwissern påstår något om xxxx
siarlärlingen siar xxxx
ulvarna käkar xxxx

Och nu i framtiden försvinner även röstfifflarraden från infon

@Blacksmithfarm hur funkar det om den tänkta mottagaren av spioninforaden lynchas, har de möjlighet att skicka raden till någon annan? ( ange ett reservval tex?)

Så besserwissern bör ha lite kunskap om två spelare nu om den använt de två nätterna till att påstå något om något, och då får vi hoppas att den frågat något som är lätt uttydbart.

Siarlärlingen överlevde natten så den kommer ju veta om någon är ond eller god.
Vi får hoppas att den lyckats sia en ulv ;)
Ska bli intressant att se vad som skrivs idag- det borde kunna ge lite tycker jag!
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp