ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Ska upp tidigt imorgon och vill lägga min röst nu. Har hemskt lite att gå på känner jag.

Min röst hamnar på Evert idag. För att jag tycker att hon är bälte snabb att dra slutsatser som jag inte håller med om. Tänker på när hon snabbt avskriver Lobelia som röstfifflare pga att hon ändrade sin röst igår.

Klara röstar på Quarter4ever.

Men gör det henne skum?
Hon kan ju till exempel vara röstfifflaren själv?
 
cirkus - Tror på 3-4 onda (jag är enig och hoppas på 3 i och med den starka psykopatrollen- 4 blir mer än en 3:e del. Inte så aktiv, men klok och analyserande i de inlägg hon skriver. Hon resonerar lite kring min räddningsröst och olika scenarios. Av det lilla jag läst får jag en aning godvibbar, Cirkus verkar leta både goda och onda såsom hon brukar som god.

Ferrari - Vill försäkra sig om att inte bli kallad ond om hon lyckas göra en blopper och förväxla orden ond och god, hakar på klaras inlägg om detta. Tycker det är svårt att rösta och vill någon timme före DL inte lägga någon röst på en som inte redan har en för att det känns vanskligt? Lite skum kommentar i synnerhet som det är det Ferrarri faktiskt gör och det mycket sent. Rösten är sedan på Q för att "För att hon alltid röstar i sista sekund när hon är luden och jag kan mig veterligen inte se någon röst från henne ännu. Dessutom så har hon legat mycket lågt även om hon varit hemma i över en timmas tid och det är inte likt Q4."

Hur vet Ferrari att Q varit hemma och bevakat datorn i över en timme? Bara för man är hemma har man inte obegränsat med speltid, det mest märkliga är dock att Ferrari lägger en röst med denna motivering 2 minuter före DL. Jag ska hålla ögonen på lyxbilen och för den delen Q.

Habina Skriver ganska mycket, men mest of topic exempelvis om sina gulingar :heart, om hon är ond eller god vet jag inte, men får åtminstone inga ondvibbar.

Klara - Mycket resonerande kring leken men inte så mycket teorier, men lite resonerade kring min räddningsröst, jag får inget grepp om Klara som vanligt.

Koppen
-Har kaos hemma och har lovat vara mer aktiv idag. Missade gårdagens lynch

MikaTela . Diskuterar lite kring ond och god Klara, och konstaterar att alla varit både och. Missar röstningen och funderar sedan kring Qs missade röst och att det skulle tyda på att Q är ond. Min erfarenhet säger att Q är Q och och kan rösta sent oavsett roll.

Mirtai- Mirtai röstar på Klara, bland annat med motiveringen att hon vill rösta på henne och för att hon tycker Klara godförklarar sig själv och ondförklarar sig själv. Min känsla av Mirtai är att hon vill hitta skumheter lite här och där men inte riktigt fullfölja dem. Det i sig känns en aning ulvigt, å andra sidan tycker jag alltid att Mirtai är skum.

quarter4ever Skriver en röst på vers och missar DL med en minut. Verkar kategoriskt vägra svara på vad jag inte gjorde med min sena röständring om jag nu inte räddade mig själv "Lobelia kan ha försökt att rädda sig själv i denna lynchen". I övrigt är det som Habina mycket inlägg men kanske inte så mycket om leken. Q vet jag inte var jag har så här långt. Har åtminstone räddat sin dator och kanske övertygat sonen om att han är viktigare än datorn.
Gör en tabbe och avskriver mig som röstfifflare, nu vet jag vad jag har för roll men rent teoretiskt är den givetvis möjlig och Q ändrar sig snabbt. Tror mest att hon skrev snabbare än hon tänkte här.
 
Hur vet Ferrari att Q varit hemma och bevakat datorn i över en timme? Bara för man är hemma har man inte obegränsat med speltid, det mest märkliga är dock att Ferrari lägger en röst med denna motivering 2 minuter före DL. Jag ska hålla ögonen på lyxbilen och för den delen Q.

Jag hade fått för mig att hon gillat ett inlägg tidigare än 21.26 men det ar ett par andra som hade gillat inlägg jag skrivit. Jag blandade möjligen ihop det. Jag skrev också att Q hade varit off och dessutom röstar sent när hon är luden (utifrån den gången vi var i lyan tillsammans), men den delen i motiveringen missade du?
 
Mikatela röstar på quarter4ever.

Då jag tycker det känns misstänksamt att man inväntar att rösta i allra sista minuten. Vill hon vara säker att inte råka lägga en dubbelvikt och då bli granskade.
 
jag är lite förvånad över hennes reaktion jag med. Jag har ju redovisat skäl att tro att hon INTE är ulv så kommer hon in och liksom vänder på kakan och tycker att hon inte skulle gjort si eller så som ulv. Hon gjorde ju inte si eller så och det är ju det jag noterar.

Samtidigt så ringer klockan - det som ser ut som en ulv brukar vara en ulv.
Vad är det för konstigt att påtaa hur man skulle gjort som ulv? Jag resonerade kring det som hänt precis som du.

För min del är det Mirtai som sticker ut mest kommentaren "Inte en chans att Lobelia skulle låta bli att rösta ut en ulv om det skaffat henne ett alibi"
 
Jag hade fått för mig att hon gillat ett inlägg tidigare än 21.26 men det ar ett par andra som hade gillat inlägg jag skrivit. Jag blandade möjligen ihop det. Jag skrev också att Q hade varit off och dessutom röstar sent när hon är luden (utifrån den gången vi var i lyan tillsammans), men den delen i motiveringen missade du?
Q röstar typ alltid sent oavsett roll. Jag satte DL 22:01 i min senaste lek så hon skulle henna med ;)
 
Jag hade fått för mig att hon gillat ett inlägg tidigare än 21.26 men det ar ett par andra som hade gillat inlägg jag skrivit. Jag blandade möjligen ihop det. Jag skrev också att Q hade varit off och dessutom röstar sent när hon är luden (utifrån den gången vi var i lyan tillsammans), men den delen i motiveringen missade du?

Jag missade inte den delen av motiveringen, jag tog upp de delar jag tyckte var konstiga och motsägelsefulla.
 
Jag ska ut och nattvandra så röstar nu och kommer inte kunna kolla igen förren efter 1 i natt.

Mirtai röstar på Lobelia

För jag tycker hon resonerar konstigt när hon vänder på det jag skriver när jag inte misstänker henne för något.
 
Nä, men det är ju onödigt att offra en ulv när man kan få ut en god istället? Jag ser lobelias bägge röster som precis lika osäkra som allt annat i DL1, dvs hon kan mycket väl vara god, men hon kan lika gärna vara ond. Självklart försöker hon rädda sig själv, men det gör man ju oavsett roll så länge man inte vet att den man offrar har en viktigare roll än en själv (vilket hon inte kunde veta).

Hmm.
Nu undrar jag - hur tänker Habina här?
Det där är väldigt skumt - hur kan HON veta att Lobelia inte kunde veta ngt? Jo, bara om Habina själv är ond - så vet hon att Lobelia inte visste något - om Habina var god så kan hon inte veta huruvida Lobelia kände till ngt eller inte. ....så tänker jag idag

cirkus röstar på Habina
 
cirkus funderar snabbt igår över fördelningen onda/ goda, röstar på Lobelia igår- har varit med och diskuterat idag mestadels om Lobelia och hennes röster igår på två spelare som vi nu vet att de var goda ( bollen__ och snurrfian) cirkus är som vanligt en spelare att ha koll på, hon är allt för skicklig på att verka god även när hon inte är det för att man ska våga låta bli att ha koll på henne

Ferrari röstade på mig pga att jag röstar sent när jag är luden - undrar om hon tänker detsamma idag? Dock brukar jag rösta sent nästan i varje lek oavsett vilken sida jag är på- ska bara lägga av med ovanan att bli nån sekund för sen. Att vara utan surf på mobilen påverkar hur mycket jag deltar har jag märkt, Har ju fått lite att göra om dagarna sedan ett par veckor tillbaka - även det påverkar. I övrigt har jag noterat att hon lider av samma sjuka som Klara ( skriva god istället för ond och vice versa) går i försvarställning när Lobelia undrar om det är ett sätt att mildra effekten av en ev blooper framöver från en ulv som sitter i lyan. Jag noterar också hennes velande innan om att rösta på ännu en som inte har en röst innan ( hon säger att det är vanskligt ) men ändå gör hon det sedan. Jag vet inte vart Ferrari står , hon kan vara god , hon kan vara ond- så håller ett öga på henne också

Habina röstar på bollen__ med en motivering som nog sent ska bli glömd;). Inte varit med så mycket med funderingar än i leken, förutom lite om Lobelia och huruvida det är vettigt av en ulv att göra som Lobelia med rösterna igår. behäver se mer av Habinas tankar för att kunna uttrycka något om henne

Klara verkar leksugen- välkommen tillbaka:). Röstade på Ferrari igår.Mycket aktiv och funderar på det mesta och om alla andra deltagare. Men vet inte om det direkt säger något om hennes roll, hon skriver iofs att hon är ringrostig, men jag tror nog hon har sin förmåga att luras intakt också, så vågar inte hålla henne åt något håll än så länge

Koppen hittade leken men missade att rösta, har röstat på Habina idag. Behöver se mer av koppen

Lobelia På tapeten efter röstningen igår. Och har diskuterats mycket under dagen idag med. Lobelia kan lika gärna vara god som ond, baserat på röstningen. Klart hon försökte rädda sig igår, det säger tyvärr inte så mycket om vilken roll hon har. Jag tänkte lite snabbt igår att hon inte borde vara röstfifflare, men får nog backa på det påståendet, det går inte att utesluta det helt enkelt. Det enda som är "säkert" är att röstfifflaren inte röstade på Lobelia. Jag håller ögonen på Lobelia tills vidare men håller henne som neutral för stunden

MikaTela har inte deltagit idag än vad jag sett, missade rösta igår, och verkar anse att det är misstänkt av mig att rösta sent- att jag skulle lärt mig det från förra leken? Jag vet att MikaTela inte lekt på ett tag, men jag brukar alltid rösta sent , inte alltid iofs, men ofta. jag tycker att hon hakat sig fast vid den tanken, och vet inte riktigt vad jag ska tycka om det egentligen. Mer än att det är märkligt att hon inte tar upp något mer om det andra som hänt i leken? fortfarande känns hon väldigt blank för mig. är det ett sätt att smyga under radarn rentav?

Mirtai var snabb att passa på att rösta på Klara, till habinas förtrytelse. Jag har noterat att hon ville anföra att det inte går att läsa ut så mycket av den röständringen Lobelia gör till bollen__.Skriver sedan idag att hon kanske släppte det för lätt... verkar tycka att lobelia sticker ut idag. Verkar hänga med i disussionerna men kommer inte med så mycket egna tankar.. Eftersom hon är en smygare av hög rang när hon är ond, så hamnar även hon i kategorin spelare jag håller ögonen

quarter4ever det är jag :D
 
Jag ska ut och nattvandra så röstar nu och kommer inte kunna kolla igen förren efter 1 i natt.

Mirtai röstar på Lobelia

För jag tycker hon resonerar konstigt när hon vänder på det jag skriver när jag inte misstänker henne för något.
Jag försöker få svar från dig hur du tänker. Jag har inte vänt på det utan tar det rakt av som du skrivit.
 
Men gör det henne skum?
Hon kan ju till exempel vara röstfifflaren själv?
Ja, tanken har slagit mig och jag har vänt och vridit på den. Dock valde jag ändå att lägga min röst på henne då jag tycker att hon är snabb att dra slutsatser som jag inte tycker stämmer. Det kan absolut ha med andra saker att göra än hennes roll, men någonstans måste jag rösta och hon skaver för mig idag.
 
cirkus - Tror på 3-4 onda (jag är enig och hoppas på 3 i och med den starka psykopatrollen- 4 blir mer än en 3:e del. Inte så aktiv, men klok och analyserande i de inlägg hon skriver. Hon resonerar lite kring min räddningsröst och olika scenarios. Av det lilla jag läst får jag en aning godvibbar, Cirkus verkar leta både goda och onda såsom hon brukar som god.

Ferrari - Vill försäkra sig om att inte bli kallad ond om hon lyckas göra en blopper och förväxla orden ond och god, hakar på klaras inlägg om detta. Tycker det är svårt att rösta och vill någon timme före DL inte lägga någon röst på en som inte redan har en för att det känns vanskligt? Lite skum kommentar i synnerhet som det är det Ferrarri faktiskt gör och det mycket sent. Rösten är sedan på Q för att "För att hon alltid röstar i sista sekund när hon är luden och jag kan mig veterligen inte se någon röst från henne ännu. Dessutom så har hon legat mycket lågt även om hon varit hemma i över en timmas tid och det är inte likt Q4."

Hur vet Ferrari att Q varit hemma och bevakat datorn i över en timme? Bara för man är hemma har man inte obegränsat med speltid, det mest märkliga är dock att Ferrari lägger en röst med denna motivering 2 minuter före DL. Jag ska hålla ögonen på lyxbilen och för den delen Q.

Habina Skriver ganska mycket, men mest of topic exempelvis om sina gulingar :heart, om hon är ond eller god vet jag inte, men får åtminstone inga ondvibbar.

Klara - Mycket resonerande kring leken men inte så mycket teorier, men lite resonerade kring min räddningsröst, jag får inget grepp om Klara som vanligt.

Koppen
-Har kaos hemma och har lovat vara mer aktiv idag. Missade gårdagens lynch

MikaTela . Diskuterar lite kring ond och god Klara, och konstaterar att alla varit både och. Missar röstningen och funderar sedan kring Qs missade röst och att det skulle tyda på att Q är ond. Min erfarenhet säger att Q är Q och och kan rösta sent oavsett roll.

Mirtai- Mirtai röstar på Klara, bland annat med motiveringen att hon vill rösta på henne och för att hon tycker Klara godförklarar sig själv och ondförklarar sig själv. Min känsla av Mirtai är att hon vill hitta skumheter lite här och där men inte riktigt fullfölja dem. Det i sig känns en aning ulvigt, å andra sidan tycker jag alltid att Mirtai är skum.

quarter4ever Skriver en röst på vers och missar DL med en minut. Verkar kategoriskt vägra svara på vad jag inte gjorde med min sena röständring om jag nu inte räddade mig själv "Lobelia kan ha försökt att rädda sig själv i denna lynchen". I övrigt är det som Habina mycket inlägg men kanske inte så mycket om leken. Q vet jag inte var jag har så här långt. Har åtminstone räddat sin dator och kanske övertygat sonen om att han är viktigare än datorn.
Gör en tabbe och avskriver mig som röstfifflare, nu vet jag vad jag har för roll men rent teoretiskt är den givetvis möjlig och Q ändrar sig snabbt. Tror mest att hon skrev snabbare än hon tänkte här.
Men har q ändrat sig om att hon avskriva dig som röstfifflare? Har jag missat det? Tycker jag hållit utkik efter det efter att jag skrev ett inlägg om det imorse. Hon höll bara med mig om att röstfifflaren inte hade röstat på dig med den dolda rösten.
 
Ja, tanken har slagit mig och jag har vänt och vridit på den. Dock valde jag ändå att lägga min röst på henne då jag tycker att hon är snabb att dra slutsatser som jag inte tycker stämmer. Det kan absolut ha med andra saker att göra än hennes roll, men någonstans måste jag rösta och hon skaver för mig idag.

Fast du har väl spelat med Q förut?
hon drar slutsatser i parti och minut ibland lite för snabba. Jag tycker att den slutsatsen hon drog inte var så mycket fel att det borde generera en röst. Spelade det nån roll liksom? Äh jag tycker du är för snabb här - sen vet jag inte o q är ond eller god, men jag tycker att du är lite för snabb
 
Men har q ändrat sig om att hon avskriva dig som röstfifflare? Har jag missat det? Tycker jag hållit utkik efter det efter att jag skrev ett inlägg om det imorse. Hon höll bara med mig om att röstfifflaren inte hade röstat på dig med den dolda rösten.
Jag vet inte vilket inlägg de var men jag uppfattade det som hon kom på det strax efter. Jag se det itne direkt som någon betydelsefull förväxling oavsett, inte så att det tyder på någon roll.
 
DL 2 kl 21.30
19:56 Koppen röstar på Habina
20:38 Klara röstar på Quarter4ever
20:38 Habina röstar på cirkus
20.51 Mikatela röstar på quarter4ever.
20.58 Mirtai röstar på Lobelia
20.59 cirkus röstar på Habina


Habina 2
quarter4ever 2
cirkus 1
Lobelia 1
 
Jag kan säga att jag reagrar rätt mycket på de enkla rösterna på Q. MikaTelas motivering är .... väldigt svag - dessutom så har hon inte kommit med så många andra funderingar än röstinlägget på q. Det är lite skavigt för mig. Inte för att jag vet ngt om q (nu säger jag det för andra gången, men så enkla röster gillar jag inte)
 
Lobelia På tapeten efter röstningen igår. Och har diskuterats mycket under dagen idag med. Lobelia kan lika gärna vara god som ond, baserat på röstningen. Klart hon försökte rädda sig igår, det säger tyvärr inte så mycket om vilken roll hon har. Jag tänkte lite snabbt igår att hon inte borde vara röstfifflare, men får nog backa på det påståendet, det går inte att utesluta det helt enkelt. Det enda som är "säkert" är att röstfifflaren inte röstade på Lobelia. Jag håller ögonen på Lobelia tills vidare men håller henne som neutral för stunden
@Klara här har jag skrivit om det- kanske missde du det? Jag har inte varit hemma idag och har ingen surf på mobilen så har inte kunnat delta och skriva något under dagen
 
Hmm.
Nu undrar jag - hur tänker Habina här?
Det där är väldigt skumt - hur kan HON veta att Lobelia inte kunde veta ngt? Jo, bara om Habina själv är ond - så vet hon att Lobelia inte visste något - om Habina var god så kan hon inte veta huruvida Lobelia kände till ngt eller inte. ....så tänker jag idag

cirkus röstar på Habina
Jag blir fundersam över din tolkning här, å ena sidan kan du vara något på spåren och å andra sidan göra en väl långtgående tolkning. Jag ser vad du pekar på men är det en felskrivning eller något av en blopper eller rent utav inget dera utan bara som man läser in mellan raderna.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 188
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp