ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Fast du har väl spelat med Q förut?
hon drar slutsatser i parti och minut ibland lite för snabba. Jag tycker att den slutsatsen hon drog inte var så mycket fel att det borde generera en röst. Spelade det nån roll liksom? Äh jag tycker du är för snabb här - sen vet jag inte o q är ond eller god, men jag tycker att du är lite för snabb
Jodå. Jag har spelat med q och jag vet hur hon är. Men jag kan ändå inte frångå min skapande känsla. Jag vet också hur du känner för röster på Q. :p:D

Jag hittar just nu helt enkelt inget jag känner mer för att rösta på.
 
Jag har svårt att få ett sammanhang här i leken, trots att det är DL 2 om 15 minuter. Har läst igenom leken och försöker skriva en sammanfattning vilket är svårt då det hela tiden kommer upp nya inlägg som jag känner att jag måste läsa. Ska försöka skriva ihop något kort och sen återkomma.
 
Jodå. Jag har spelat med q och jag vet hur hon är. Men jag kan ändå inte frångå min skapande känsla. Jag vet också hur du känner för röster på Q. :p:D

Jag hittar just nu helt enkelt inget jag känner mer för att rösta på.

Alltså jag har släppt lex Q. Men just dessa röster tycker jag är för kass motiverade för att jag ska gilla dom.
 
Jag försökte få svar av @MikaTela igår vart hon hade röstat om hon hunnit in i tid? men hon har inte svarat på det ) troligen har hon ont om tid nu med) Och finner det fascinerande att hon hakar upp sig så totalt på att jag röstar sent,( eller för sent :crazy:) vilket även Ferrari är på spåret om. Vet inte om det är ett sätt för en ulv att försöka haka i andras teorier eller om det renatv är något som diskuterats i lyan? Eller är det en god som bara hakat upp sig på en tanke?
Jag är rätt fundersam över MikaTela måste jag säga
 
Alltså jag har släppt lex Q. Men just dessa röster tycker jag är för kass motiverade för att jag ska gilla dom.
Ja, det är en rätt kass motivering. Jag har för lite att ta på. Men jag reagerade redan i morse på hennes felaktiga slutsatser (enligt mig felaktiga) och fick ingen respons från henne på just den biten. Hon valde däremot att kommentera andra delar av mina inlägg, så hon har just läst dom. Nu ikväll kom ett inlägg där hon ändrar sin ståndpunkt.

Jag väljer ändå att låta min röst stå kvar.
 
Mina misstankar går mest mot Ferrari, men som det ser ut nu så lär det inte bli någon rusning att rösta på henne. Bland de som har en röst så är det jag och cirkus och någon större misstanke om Cirkus har jag inte Valet känns mest mellan att lägga en meningslös röst eller välja någon av Q och Habina och då ligger Habina närmre till hands och då mest för att misstankarna mot Q baserar sig på att Q spelar som hon brukar.

Lobelia röstar på Habina enligt resonemanget ovan

19:56 Koppen röstar på Habina
20:38 Klara röstar på Quarter4ever
20:38 Habina röstar på cirkus
20.51 Mikatela röstar på quarter4ever.
20.58 Mirtai röstar på Lobelia
20.59 cirkus röstar på Habina
 
Quarter4Ever
Efter att ha varit borta större delen av dagen igår, med en udda-röst på MikaTela som kom en minut försent, så har hon tagit igen det med råge. Älskade pratglada Q4 är tillbaka :love:! Påpekar rätt snart efter DL1 att Lobelia inte borde vara röstfifflare med tanke på röständringen. På den punkten så kan jag dock inte hålla med dig då det är smart att ligga lite lågt med en god specialroll för att inte bli käkad av lyan för snabbt, så då är det lättaste att kanske rösta lika både dolt och i tråden. Undrar sen varför det blev just Bollen_, Annars tycker jag inte det har kommit något som jag reagerat på, Q är som vanligt rätt intensiv.

Habina
Beter sig lite allmänt mysko, på ett sätt som jag inte är van vid att se. Efter att Mirtai röstade på Klara så ställer hon en fråga om vem hon ska rösta på, lägger sen en hyfsat sen röst på Bollen (med en helfestlig motivering). Det jag känner mest är att Habina är off, hon brukar vara mer skarp och som det är nu verkar hon mest snurrig och röstar på ganska lösa grunder.

Lobelia
En vass spelare som jag inte kan lita på för fem öre, då jag vet att hon är rutinerad och kan nog lura mig dit pepparn växer om hon vill det. Missar helt i början att Klara sa att eventuella felsägningar på god/ond inte har med hennes roll att göra utan ser bara mitt inlägg. Lätt hänt. Varit uppe på tapeten idag med tanke på röständringen, men jag förstår att hon ville rädda sig själv och då väljer att rösta på den första som poppar upp. Så det är inte heller en förklaring till att hon skulle vara ond.

Återkommer... med mera snart.
 
Ferrari röstar på Habina

Jag har haft en känsla när det kommer till Habina under hela dagen idag. Hon spelar inte på sitt vanliga sätt och med statistiken att hon varit god alla de lekar jag lekt i änsålänge gör väl att oddsen talar för det motsatta. Reagerade på att hon inte röstade på Klara om hon hade misstankar mot henne utan lägger en helt "random" röst på Bollen_ . Tycker egentligen inte om att rösta på någon som inte har någon möjlighet till att "försvara" sig, men jag måste nog följa min känsla i denna deadlinen.
 
Jag känner att rösterna på mig känns lite lätta, och jag kan inte låta bli att fundera över om det är ett sätt att försöka få ut mig för de onda? Hursom är de nog nöjda med om det går mot mig oavsett vilka som röstar på mig.

Jag reagerar mest på Habina jag med av de andra som har röster på.
Förutom att jag inte vill åka ut själv så tycker jag att Habina mest flyter med och inte driver på genom egna funderingar så kan vara en ulv som smyger med
quarter4ever röstar på Habina
 
DL 2
19:56 Koppen röstar på Habina
20:38 Klara röstar på quarter4ever
20:38 Habina röstar på cirkus
20:51 MikaTela röstar på quarter4ever
20:58 Mirtai röstar på Lobelia
20:59 cirkus röstar på Habina
21:24 Lobelia röstar på Habina
21:28 Ferrari röstar på Habina
21:29 quarter4ever röstar på Habina

Habina 5
quarter4ever 2
cirkus 1
Lobelia 1
 
UPPDATERING
Samuel Plottner vet allt. Tror han. Det pågår en konspiration, Davidsson och Lock säljer eternitplattor fast de är förbjudna, men stiger ändå i kurs. Hur?

Över hans döda kropp att Samuel tänker köpa aktier i ett sådant företag. Så säger Samuel, och tyvärr blev det så.

Habina var Samuel Plottner, röstfifflare

NattDL 06:00 (!)

 
Jag trodde att antingen så var q eller Klara röstfifflare iom diskussionen de hade. Helsicke så fel jag hade.
 
DL 2
19:56 Koppen röstar på Habina
20:38 Klara röstar på quarter4ever
20:38 Habina röstar på cirkus
20:51 MikaTela röstar på quarter4ever
20:58 Mirtai röstar på Lobelia
20:59 cirkus röstar på Habina
21:24 Lobelia röstar på Habina
21:28 Ferrari röstar på Habina
21:29 quarter4ever röstar på Habina

Habina 5
quarter4ever 2
cirkus 1
Lobelia 1
Min ytterst korta analys av detta är att nu kan vi nog börja bena här. Jag misstänker att det gömmer sig ulvar i rösterna på Habina. Jag får återkomma till det imorgon, har en tolvtimmars bilfärd på mig att fundera.

Nu måste jag sova. God natt.
 
Min ytterst korta analys av detta är att nu kan vi nog börja bena här. Jag misstänker att det gömmer sig ulvar i rösterna på Habina. Jag får återkomma till det imorgon, har en tolvtimmars bilfärd på mig att fundera.

Nu måste jag sova. God natt.

Du är ju briljant O_o
Om det inte vore ulvar bland rösterna på Habina så skulle lyan vara klar - du, Mirtai och MikaTela.

Jag undrar ju om det är så enkelt som att lyan försökt rädda en möjlig ulv i form av q? Känns som om det liksom är extra uppsäkrat iom att det blev såpass många röster på habina och att de kom på slutet
 
Du är ju briljant O_o
Om det inte vore ulvar bland rösterna på Habina så skulle lyan vara klar - du, Mirtai och MikaTela.

Jag undrar ju om det är så enkelt som att lyan försökt rädda en möjlig ulv i form av q? Känns som om det liksom är extra uppsäkrat iom att det blev såpass många röster på habina och att de kom på slutet
Och så är frågan vart det placerar dig som la en del krut på att ifrågasätta min röst på Q. Fast jag är ändå osäker på att du skulle vara så uppenbar. Å ena sidan, å andra sidan...
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 188
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp