Nja, jag skulle inte nödvändigt vis rösta på en annan ulv om jag var i lyan, som ulv hade jag knappast satsat på att få ut en ulv istället för mig. Däremot håller jag med dig om det ostrategiska av lyan att käka Snurrfian om jag vore ulv.
Det som slår mig lite är att alla får en röst till bollen__ röstar på mig. Jag tänker lite i banorna att det kanske bara är goda som fått röster, onda kan synka sina röster och vet vem som är god och de vill säkerligen inte offra en bara för att. Är alla som fått röster goda så är de säkert fullt beredda på att låta lotten avgöra men om en ond varit bland de med röster på skulle de då inte passat på med en avgörande röst och lite tidigare?
Nu kan ju för all del en eller flera av de som inte röstade sitta i lyan och med 11 deltagare är lyan inte stor. Missad röstning ställer till det.
@Blacksmithfarm - kan du inte ändra DL till exv 21:31 så @quarter4ever hinner rösta ?
Ha ha det första tror jag inte en sekund på - om lyan hade tjänat något på att du fick ett alibi så tror jag visst att du hade kunnat göra en röständring till en ond. Men det är klart om det är som du säger att det inte fanns några onda att välja på så hade du ju inget annat val än att lägga rösten på en god.
Jag förstår inte riktigt hur du menar med att alla med röster kan ha varit goda.