ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Nja, jag skulle inte nödvändigt vis rösta på en annan ulv om jag var i lyan, som ulv hade jag knappast satsat på att få ut en ulv istället för mig. Däremot håller jag med dig om det ostrategiska av lyan att käka Snurrfian om jag vore ulv.

Det som slår mig lite är att alla får en röst till bollen__ röstar på mig. Jag tänker lite i banorna att det kanske bara är goda som fått röster, onda kan synka sina röster och vet vem som är god och de vill säkerligen inte offra en bara för att. Är alla som fått röster goda så är de säkert fullt beredda på att låta lotten avgöra men om en ond varit bland de med röster på skulle de då inte passat på med en avgörande röst och lite tidigare?

Nu kan ju för all del en eller flera av de som inte röstade sitta i lyan och med 11 deltagare är lyan inte stor. Missad röstning ställer till det.

@Blacksmithfarm - kan du inte ändra DL till exv 21:31 så @quarter4ever hinner rösta :angel:?

Ha ha det första tror jag inte en sekund på - om lyan hade tjänat något på att du fick ett alibi så tror jag visst att du hade kunnat göra en röständring till en ond. Men det är klart om det är som du säger att det inte fanns några onda att välja på så hade du ju inget annat val än att lägga rösten på en god.

Jag förstår inte riktigt hur du menar med att alla med röster kan ha varit goda.
 
Ha ha det första tror jag inte en sekund på - om lyan hade tjänat något på att du fick ett alibi så tror jag visst att du hade kunnat göra en röständring till en ond. Men det är klart om det är som du säger att det inte fanns några onda att välja på så hade du ju inget annat val än att lägga rösten på en god.
Jo det förståss men då gäller det att man kan få någon godförklarad utifrån det annars offrar man någon i onödan i ett guldläge att få ut en god utan stora misstankar.


Jag förstår inte riktigt hur du menar med att alla med röster kan ha varit goda.
Ulvarna vet vilka som är goda och det är lätt att peta ut en god utan att bli särskilt misstänkt. Därför spekulerar jag i att alla med en röst kan ha varit goda och lyan därför inte besvärat sig med att lägga en andra röst på någon. Nu är det mest spekulationer och jag skulle knappast godförklara någon på den teorin.
 
Okej, nu blev detta extremt svårt. Att lägga ytterligare en röst på någon som inte blivit röstat på känns vanskligt. Och det faktum att jag inte har något att ens grunda min röst på gör det ännu svårare...

Ferrari vill inte avgöra igår skriver hon. Lägger sedan en väldigt svag röst på Q

Ferrari röstar på Quarter4Ever

För att hon alltid röstar i sista sekund när hon är luden och jag kan mig veterligen inte se någon röst från henne ännu. Dessutom så har hon legat mycket lågt även om hon varit hemma i över en timmas tid och det är inte likt Q4. :eek:

Vet inte om det är misstänkt eller inte, det är alltid svårt i dl1 men tycker ändå det är värt att notera.
 
Diskussionen igår mellan Lobelia och Klara är också intressant, flera som noterar den. Bollen använder den också som teori.

Tillsammans med dagens diskussion med Cirkus tycker jag Lobela sticker ut
 
Noterar också diskussionen mellan @cirkus och @Lobelia och här håller jag med Cirkus. Inte en chans att Lobelia skulle låta bli att rösta ut en ulv om det skaffat henne ett alibi
Det har hänt massor av gånger att jag inte röstat ut ulvar som ulv när jag har haft chansen att göra det för ett starkt alibi. Det kan alla som suttit i lyan med mig säkert intyga. Det är tecken på en högst medioker spelare att vara så förutsägbar. Jag kan göra det som ulv och har gjort det men bara ditt uttalande är skumt. Du har spelat länge nog för att inse att det finns inga sådana regler överhuvudtaget. Jag uppfattar det inte heller att cirkus menar så, hon är mer sansad än "inte en chans".
 
Okej. Bollen (ängellärling) blir lynchad, antingen genom omlottning eller så har röstfifflaren varit där. Det är svårt att spekulera i. Och under natten blev Snurrfian (befodrad) käkad, huruvida varför hon blev käkad vet jag inte. Hon är en rutinerad spelare och var dessutom kvar länge i förra leken, så det kan vara därför de röstade ut henne. Jag vet när jag satt i lyan så käkade vi första käket en spelare som varit kvar länge i leken innan. Så kan helt enkelt vara ett sådant tänk.

Att Lobelia röstade på just Bollen är väl inte heller jättekonstigt, med en minut till godo och det faktum att man måste lägga till en teori så var väl Habinas teori rätt färsk i minnet (jag minns den fortfarande glasklart, var ju klockren!) och därför var det väl helt enkelt lättast. I övrigt så kunde hon ju egentligen röstat på vem som helst som redan hade en röst, för alla hade ju en vardera förutom hon själv.

@Mirtai - nej, jag kände mig osäker till att avgöra en röstning utan grund. Och röstade därför på Q4 med en motivering som inte var helt tagen ur det blå. Jag förstår inte varför den skulle vara mer skum än Q's sista minuten röst som kom för sent, eller tex Habinas faschinerande motivering på Bollen.
 
jag har läst leken nu och enda känslan jag får just nu är kring Habina.
Hon vill få oss att tro att hon är osäker och förvirrad och lite sånt.
Redan där reagerar jag. Men sedan skrev hon tidigare i inlägg 74 eller 75 till någon (är inte hemma så har inte noteringarna här) typ som "vem ska jag rösta på nu då?" För att den personen hon skrev det till röstade på samma som hon hade tänkt.
Förstår inte varförhon inte kunde rösta samma ändå trots att det var dl1.
I ett sånt läge blir man misstänkt oavsett hur man röstar.
Och kanske sa hon så för att lura oss att tro att hon inte var ulv.

Men sedan känner jag att det fortsätter med osäkerheten och att inte ha koll.

Kan det vara så att det är precis vad hon har?
Koppen röstar på Habina
 
Ok. Det här är svårt. Det blir inte lättare för att jag garanterat huvudet fullt med snor och är hemskt ringrostig. :banghead:

Det har inte hänt så himla mycket idag att bygga några teorier kring. Jag har noterat att q4e var snabb med att avskriva Lobelia som tänkbar röstfifflare. Ett resonemang där jag inte håller med. Vad det gör med q har jag däremot ingen aning om.

Det mesta har cirkulerat kring Lobelia idag. Av förklarliga skäl. Cirkus har ett resonemang där hon inte vill placera Lobelia i lyan och jag håller med henne i stort. Men är inte främmande för att lyan visst skulle kunnat käka Snurrfian även om Lobelia sitter där. Det kan mycket väl vara ett sätt att skapa förvirring.

Att cirkus så pass starkt vill placera Lobelia utanför lyan gör mig lite förvirrad. Cirkus brukar inte göra så pass starka ståndtaganden så tidigt i leken. Eller så har jag varit borta för länge. :p cirkus backar dock lite i efterhand tycker jag. Jag fortsätter att hålla ett öga på cirkus.

Lobelia själv då? Jag vet inte vad jag ska tro. Hon kan mycket väl vara ond som och hon kan mycket väl vara god. Egentligen säger inte gårdagens utgång något om den saken.

Ferrari går lite i försvar när Mirtai lyfter lite fuskigt funderingar kring hennes röst på Q. Att gå i försvar tycker jag alltid är intressant när någon gör. Vet inte hur mycket Ferrari har spelat, det kan ju vara en nybörjargrej. Och varför lyfter Mirtai just Ferraris uddaröst och ingen annans? Det fanns ju fler.

Och så har vi koppen och MikaTela som jag inte har en aning om vart jag har.

Tror jag glömt någon nu...
 
Ok. Det här är svårt. Det blir inte lättare för att jag garanterat huvudet fullt med snor och är hemskt ringrostig. :banghead:

Det har inte hänt så himla mycket idag att bygga några teorier kring. Jag har noterat att q4e var snabb med att avskriva Lobelia som tänkbar röstfifflare. Ett resonemang där jag inte håller med. Vad det gör med q har jag däremot ingen aning om.

Det mesta har cirkulerat kring Lobelia idag. Av förklarliga skäl. Cirkus har ett resonemang där hon inte vill placera Lobelia i lyan och jag håller med henne i stort. Men är inte främmande för att lyan visst skulle kunnat käka Snurrfian även om Lobelia sitter där. Det kan mycket väl vara ett sätt att skapa förvirring.

Att cirkus så pass starkt vill placera Lobelia utanför lyan gör mig lite förvirrad. Cirkus brukar inte göra så pass starka ståndtaganden så tidigt i leken. Eller så har jag varit borta för länge. :p cirkus backar dock lite i efterhand tycker jag. Jag fortsätter att hålla ett öga på cirkus.

Lobelia själv då? Jag vet inte vad jag ska tro. Hon kan mycket väl vara ond som och hon kan mycket väl vara god. Egentligen säger inte gårdagens utgång något om den saken.

Ferrari går lite i försvar när Mirtai lyfter lite fuskigt funderingar kring hennes röst på Q. Att gå i försvar tycker jag alltid är intressant när någon gör. Vet inte hur mycket Ferrari har spelat, det kan ju vara en nybörjargrej. Och varför lyfter Mirtai just Ferraris uddaröst och ingen annans? Det fanns ju fler.

Och så har vi koppen och MikaTela som jag inte har en aning om vart jag har.

Tror jag glömt någon nu...

Lyfter just hennes röst eftersom den kom i kombination med ett inlägg om att det var så svårt och hon inte ville lägga en avgörande röst.
 
jag har läst leken nu och enda känslan jag får just nu är kring Habina.
Hon vill få oss att tro att hon är osäker och förvirrad och lite sånt.
Redan där reagerar jag. Men sedan skrev hon tidigare i inlägg 74 eller 75 till någon (är inte hemma så har inte noteringarna här) typ som "vem ska jag rösta på nu då?" För att den personen hon skrev det till röstade på samma som hon hade tänkt.
Förstår inte varförhon inte kunde rösta samma ändå trots att det var dl1.
I ett sånt läge blir man misstänkt oavsett hur man röstar.
Och kanske sa hon så för att lura oss att tro att hon inte var ulv.

Men sedan känner jag att det fortsätter med osäkerheten och att inte ha koll.

Kan det vara så att det är precis vad hon har?
Koppen röstar på Habina

Att jag sade så var helt enkelt för att jag hade noll och inget på någon, men jag vill inte lägga andrarösten på en person jag inte ens misstänker, utan bara hittar något "fånigt" på, som det ofta blir i DL1. Hade jag haft någon jag misstänkte på goda grunder, så skulle jag direkt rösta på den, oavsett antalet röster den personen hade.
 
Lyfter just hennes röst eftersom den kom i kombination med ett inlägg om att det var så svårt och hon inte ville lägga en avgörande röst.

Ok. Då är jag med. Just att hon skrev ut att hon inte ville avgöra alltså? Det vill man ju egentligen inte göra varken som ond eller god om man inte har några starka misstankar. Igår var det ju ingen som egentligen hade några misstankar mot någon. Därav den spretiga röstningen skulle jag tro.
 
Ska upp tidigt imorgon och vill lägga min röst nu. Har hemskt lite att gå på känner jag.

Min röst hamnar på Evert idag. För att jag tycker att hon är bälte snabb att dra slutsatser som jag inte håller med om. Tänker på när hon snabbt avskriver Lobelia som röstfifflare pga att hon ändrade sin röst igår.

Klara röstar på Quarter4ever.
 
Det enda lilla som jag hittar som känns skumt idag är hur snabbt cirkus avskriver lobelia som ond. Se #151. Det skaver och eftersom jag inte hittar något mer matnyttigt och jag måste rösta nu, så får det bli så.

Habina röstar på cirkus

Observera att jag inte kommer komma in på buke igen förrän efter 22. :(
 
Diskussionen igår mellan Lobelia och Klara är också intressant, flera som noterar den. Bollen använder den också som teori.

Tillsammans med dagens diskussion med Cirkus tycker jag Lobela sticker ut

jag är lite förvånad över hennes reaktion jag med. Jag har ju redovisat skäl att tro att hon INTE är ulv så kommer hon in och liksom vänder på kakan och tycker att hon inte skulle gjort si eller så som ulv. Hon gjorde ju inte si eller så och det är ju det jag noterar.

Samtidigt så ringer klockan - det som ser ut som en ulv brukar vara en ulv.
 
Det enda lilla som jag hittar som känns skumt idag är hur snabbt cirkus avskriver lobelia som ond. Se #151. Det skaver och eftersom jag inte hittar något mer matnyttigt och jag måste rösta nu, så får det bli så.

Habina röstar på cirkus

Observera att jag inte kommer komma in på buke igen förrän efter 22. :(

Hur ka du få mina tankar på att Lobelia är möjlig ickeulv till att jag avskriver henne undrar jag?

Vad tänker du om Lobelia i ljuset av mina tankar hade ju varit mer intressant att veta än att du röstar på mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 188
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp