ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

Lobelia kan ha försökt att rädda sig själv i denna lynchen- frågan är varför hon la rösten på bollen__?
det enda denna röstningen säger mig som säkert är att Lobelia inte är röstfifflare- för då behövde hon inte rädda sig själv ... Och det fanns många andra att lägga rösten på om man kände sig hotad? Det är mycket å ena sidan och å andra sidan här för mig...
De två som röstade på bollen__ var förutom Lobelia ( som KAN ha valt det för att rädda dig själv- men också varför just bollen__? av alla andra som har en röst??) så var det Habina...

Vad skulle jag annars ha gjort om jag inte försökte rädda mig?
Angående valet. Jag hade 1 minut på mig att skriva rösten och bestämma mig, det blev den första blicken föll på.
 
ok ytterligare en reflektion så här i backspegeln. Ingen spioninforad finns ute alls idag- learned my lesson now! de kommer efter DL2 imorgon- så med det i betraktelse så blir det hyfsat skumt med att Mirtai så snabbt kommer med att den rösten inte går att läsa så mycket utav ? se inlägg #117?
för tjo så kan det va-men vem vet det så här just nu?
 
och så vill jag anföra att jag behövt rädda min dator från spilla ut ölen på datorn- döden :eek: visserligen inte orsakat av mig men mycket traumatiskt ändå- för alla parter- inte minst från min minsta som jag behövt ägna iaf 45 min åt att få honom att förstå att jag älskar honom mer än min dator / iphone ja vilken djäkla djäkla teknik whatsoever- att övertyga honom om detta var mer viktigt för mig än en ulvlek- såäre.......:grin:
 
Vad skulle jag annars ha gjort om jag inte försökte rädda mig?
Angående valet. Jag hade 1 minut på mig att skriva rösten och bestämma mig, det blev den första blicken föll på.
Jo ja det förstår jag, mer nyfiken på varför du valde att rösta på just bollen__ av alla du kunde valt att ändra röst på?
 
Återigen "missar" q4e dl på 1 min. Vad gör henne så tveksam att rösta i sista minuten på nån utan tidigare röster?
Sist var hon visserligen god men det är ju då dom lär sig vad som funkar och tar med sig till onda sidan. Tycker inte vi ska släppa detta för lätt.


(Ska på Helsingborgs horse week i morgon men ska försöka hålla mig ajour via mobilen)
 
Återigen "missar" q4e dl på 1 min. Vad gör henne så tveksam att rösta i sista minuten på nån utan tidigare röster?
Sist var hon visserligen god men det är ju då dom lär sig vad som funkar och tar med sig till onda sidan. Tycker inte vi ska släppa detta för lätt.


(Ska på Helsingborgs horse week i morgon men ska försöka hålla mig ajour via mobilen)
ok
misstänk mig gärna på det om de känns som det lättaste att göra...
Min klocka var inte för sen-( för mig ) och ja min röst hade fallit på dig- är det det som är skumt?
släpp mig inte för lätt- det är rätt:up:
Men se gärna över horisonten.... sas.....
 
Vad gör henne så tveksam att rösta i sista minuten på nån utan tidigare röster
eh nä inte ett dugg tveksam faktiskt- vad menar du med detta? egentligen? förra leken försökte jag ändra röst- denna gången visade jag väldigt tydligt vad jag menade med min udda röst- så ja..
vad menar du egentligen?
 
ok
misstänk mig gärna på det om de känns som det lättaste att göra...
Min klocka var inte för sen-( för mig ) och ja min röst hade fallit på dig- är det det som är skumt?
släpp mig inte för lätt- det är rätt:up:
Men se gärna över horisonten.... sas.....

Att din röst föll på mig är inte det som fick mig att fastna utan att den var försen.
Med en svag motivering enligt mig så känns mest som en BoP bland oss som inte hade en röst sen tidigare.
 
Att din röst föll på mig är inte det som fick mig att fastna utan att den var försen.
Med en svag motivering enligt mig så känns mest som en BoP bland oss som inte hade en röst sen tidigare.
ok så berätta för mig vart du hade lagt din röst idag?
Vilken röst är INTE BoP- första dygnet om man inte vet vilka som är onda resp goda redan då?
 
DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__


nåja
Lobelia kan ha försökt att rädda sig själv i denna lynchen- frågan är varför hon la rösten på bollen__?
det enda denna röstningen säger mig som säkert är att Lobelia inte är röstfifflare- för då behövde hon inte rädda sig själv ... Och det fanns många andra att lägga rösten på om man kände sig hotad? Det är mycket å ena sidan och å andra sidan här för mig...

De två som röstade på bollen__ var förutom Lobelia ( som KAN ha valt det för att rädda dig själv- men också varför just bollen__? av alla andra som har en röst??) så var det Habina...
Men Lobelia kan ju visst vara röstfifflare ändå. Hade hon inte öppet i tråden försökt rädda sig själv hade hon ju blivit misstänkt ändå. Vi vet ju inte att det gick till lottning. Bollen kan ju haft 3 röster. Eller inte. Den enda slutsatsen vi kan dra är att röstfifflaren inte la den dolda rösten på Lobelia.

Ja, Lobelia kunde försökt rädda sig själv med enbart sin dolda röst om hon nu skulle vara röstfifflare, men varför förlita sig på lotten om man inte måste. Här ska vi inte utesluta något i förtid. :p

Och så funderar jag lite på sista stycket i ditt inlägg ovan (har lite besvärligt att kopiera och klippa och greja från mobilen). Är det bara en miss i formuleringen eller hur kan du veta att bollen hade två röster förutom Lobelias? Jag antar att det bara blev fel när du skrev.
 
ok ytterligare en reflektion så här i backspegeln. Ingen spioninforad finns ute alls idag- learned my lesson now! de kommer efter DL2 imorgon- så med det i betraktelse så blir det hyfsat skumt med att Mirtai så snabbt kommer med att den rösten inte går att läsa så mycket utav ? se inlägg #117?
för tjo så kan det va-men vem vet det så här just nu?
Med dl 2 antar jag att du menar andra dag-dl? Alltså efter att vi röstat andra gången? Oavsett om spionrad egna skulle ta omvägen genom den goda lyan eller inte skulle det ju inte finnas någon sådan info redan nu. Den kommer ju annars vid natt-dl.
 
Jo ja det förstår jag, mer nyfiken på varför du valde att rösta på just bollen__ av alla du kunde valt att ändra röst på?
Som sagt, jag hade ca en minut att bestämma mig, skriva en röst och posta. Det blir inte så mycket tid att välja aktivt. Det har knappt hänt något i leken så några starkare misstankar mot någon alls hade jag inte.

Jag undrar fortfarande över "kan ha räddat sig själv", vad skulle jag annars ha haft för syfte?
 
ok ytterligare en reflektion så här i backspegeln. Ingen spioninforad finns ute alls idag- learned my lesson now! de kommer efter DL2 imorgon- så med det i betraktelse så blir det hyfsat skumt med att Mirtai så snabbt kommer med att den rösten inte går att läsa så mycket utav ? se inlägg #117?
för tjo så kan det va-men vem vet det så här just nu?

jag tänkte bara att det inte går att läsa för mycket av att det blev just bollen. Men jag kanske släppte för lätt? Det kändes iaf igår som att det var dl1 och rösten hade kunnat hamna precis var som helst.
 
UPPDATERING
Helge orkade inte mer. Det var inte lätt att bli rik. Man var tvungen att vara på tå hela tiden för att hitta rätt klipp, annars förlorade man pengar.

Nä, detta var inget för Helge längre. Han bestämde sig för att morfa sig till en älg, byta ut e till ä och flytta in i Lars Mortimers serietidningar, där han istället skulle jagas av Edwin och Blixten. Frågan är om detta verkligen var ett bättre alternativ? Nåja, gjort är gjort.

Snurrfian var Helge Lock, Befordrad.

DagDL 21:30
NattDL 06:00 (Observera tiden!)
 
Senast ändrad av en moderator:
UPPDATERING
Helge orkade inte mer. Det var inte lätt att bli rik. Man var tvungen att vara på tå hela tiden för att hitta rätt klipp, annars förlorade man pengar.

Nä, detta var inget för Helge längre. Han bestämde sig för att morfa sig till en älg, byta ut e till ä och flytta in i Lars Mortimers serietidningar, där han istället skulle jagas av Edwin och Blixten. Frågan är om detta verkligen var ett bättre alternativ? Nåja, gjort är gjort.

Snurrfian var Helge Lock

DagDL 21:30
NattDL 06:00 (Observera tiden!)
:rage: Dumma ulvar! :mad: Heja goda!
 
UPPDATERING
Helge orkade inte mer. Det var inte lätt att bli rik. Man var tvungen att vara på tå hela tiden för att hitta rätt klipp, annars förlorade man pengar.

Nä, detta var inget för Helge längre. Han bestämde sig för att morfa sig till en älg, byta ut e till ä och flytta in i Lars Mortimers serietidningar, där han istället skulle jagas av Edwin och Blixten. Frågan är om detta verkligen var ett bättre alternativ? Nåja, gjort är gjort.

Snurrfian var Helge Lock

DagDL 21:30
NattDL 06:00 (Observera tiden!)

Snälla rara LL, skulle du kunna skriva ut rollen också, inte bara namnet? Blir så mycket bläddrande fram och tillbaka innan jag fattar vilken roll det är :)
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp