ULVLEK *Hajen som visste för mycket*

DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__

21:31 quarter4ever röstar på MikaTela

Koppen och MikaTela missar att rösta. (Q4E röstar för sent)

Bollen__, ängellärling, lynchas.
Snurrfian, befordrad, käkas.
 
Från början var vi elva, nu är vi nio kvar. Med två goda satta ur spel, och om vi följer cirkus uträkningar tidigare i tråden, är nu ställningen 6-3 eller 5-4. Jag hoppas ju såklart på det första. Gäller bara att vi hittar de där uslingarna till ulvar.
 
Men Lobelia kan ju visst vara röstfifflare ändå. Hade hon inte öppet i tråden försökt rädda sig själv hade hon ju blivit misstänkt ändå. Vi vet ju inte att det gick till lottning. Bollen kan ju haft 3 röster. Eller inte. Den enda slutsatsen vi kan dra är att röstfifflaren inte la den dolda rösten på Lobelia.

Ja, Lobelia kunde försökt rädda sig själv med enbart sin dolda röst om hon nu skulle vara röstfifflare, men varför förlita sig på lotten om man inte måste. Här ska vi inte utesluta något i förtid. :p

Och så funderar jag lite på sista stycket i ditt inlägg ovan (har lite besvärligt att kopiera och klippa och greja från mobilen). Är det bara en miss i formuleringen eller hur kan du veta att bollen hade två röster förutom Lobelias? Jag antar att det bara blev fel när du skrev.
ja det var menat som ATT de två som röstade på bollen___ så var det Lobelia och Habina ( angående det sista stycket )
I övrigt så funderar jag på vad du menar med det första stycket?
"Men Lobelia kan ju visst vara röstfifflare ändå. Hade hon inte öppet i tråden försökt rädda sig själv hade hon ju blivit misstänkt ändå. Vi vet ju inte att det gick till lottning. Bollen kan ju haft 3 röster. Eller inte. Den enda slutsatsen vi kan dra är att röstfifflaren inte la den dolda rösten på Lobelia. "
Varför skulle Lobelia bli misstänkt ändå? Här hänger jag inte med....?
Håller dock med dig om att röstfifflaren inte la rösten på Lobelia.
 
ja det var menat som ATT de två som röstade på bollen___ så var det Lobelia och Habina ( angående det sista stycket )
I övrigt så funderar jag på vad du menar med det första stycket?
"Men Lobelia kan ju visst vara röstfifflare ändå. Hade hon inte öppet i tråden försökt rädda sig själv hade hon ju blivit misstänkt ändå. Vi vet ju inte att det gick till lottning. Bollen kan ju haft 3 röster. Eller inte. Den enda slutsatsen vi kan dra är att röstfifflaren inte la den dolda rösten på Lobelia. "
Varför skulle Lobelia bli misstänkt ändå? Här hänger jag inte med....?
Håller dock med dig om att röstfifflaren inte la rösten på Lobelia.
Jag menar att det ju alltid blir lite misstänkt om någon väljer att inte försöka rädda sig själv.
 
Med dl 2 antar jag att du menar andra dag-dl? Alltså efter att vi röstat andra gången? Oavsett om spionrad egna skulle ta omvägen genom den goda lyan eller inte skulle det ju inte finnas någon sådan info redan nu. Den kommer ju annars vid natt-dl.
ja jag menar efter lynch 2 med DL2, och jag har gjort det misstaget 2 lekar på raken att tro att just den spionraden kommer ut tidigare än den gör så det var mer av att peka på att det är helt orimligt att kunna tro att någon öht har just spioninfo igår
 
ja jag menar efter lynch 2 med DL2, och jag har gjort det misstaget 2 lekar på raken att tro att just den spionraden kommer ut tidigare än den gör så det var mer av att peka på att det är helt orimligt att kunna tro att någon öht har just spioninfo igår
Har man någonsin spioninfo inför DL1? Vanligen har man ingen information alls.
 
Nä men jag tror att Q menar på att hon trodde att spioninfo fanns tillgänglig redan efter NattDL1
Snarare att hon påpekade att hon inte trodde att det fanns spioninfo ute redan efter första dag-dl, eftersom hon tydligen trott det tidigare men haft fel. Jag ville med min fråga vara klargöra att jag förstått henne rätt med avseende på vilken dl hon menade.
 
DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__


Funderingar - klart som korvspad att Lobelia försöker att rädda sig själv. En kan också konstatera att bägge hennes röster har hamnat på goda. Först på Snurrfian som åkte och sen röständringen till bollen__ . Först så tänkte jag att det var ju jävligt skumt. Men när jag har vridit ett varv till så inser jag att om hon är ulv så borde hon passat på att skaffa sig ett fett alibi genom att rösta på en annan ulv som också har en röst. Det känns ju också rätt så ostrategiskt att käka den som hon röstade på först (om hon är ulv alltså).
 
Jag blir mest snurrig över allt prat om spioninfo. :banghead:

Fast varför då?
Än finns ingen spioninfo i omlopp. De enda som vet något är våra åskådare. Vi får hoppas att de hittar någon som de tror är god att ge spioninfo till eftersom den givna mottagaren (ängeln ) är borta ur spelet.
 
Fast varför då?
Än finns ingen spioninfo i omlopp. De enda som vet något är våra åskådare. Vi får hoppas att de hittar någon som de tror är god att ge spioninfo till eftersom den givna mottagaren (ängeln ) är borta ur spelet.

Just för att det håller på och divideras om det, när det egentligen inte är något som kan påverka leken ännu. För mycket för min hjärna att processera i onödan helt enkelt. ;)
 
DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__


Funderingar - klart som korvspad att Lobelia försöker att rädda sig själv. En kan också konstatera att bägge hennes röster har hamnat på goda. Först på Snurrfian som åkte och sen röständringen till bollen__ . Först så tänkte jag att det var ju jävligt skumt. Men när jag har vridit ett varv till så inser jag att om hon är ulv så borde hon passat på att skaffa sig ett fett alibi genom att rösta på en annan ulv som också har en röst. Det känns ju också rätt så ostrategiskt att käka den som hon röstade på först (om hon är ulv alltså).
Jag är böjd att hålla med dig i ditt resonemang. Om det inte helt enkelt är så att ulvuslingarna vill att vi ska tänka just så och gör tvärt emot hur dom borde göra.
 
Tänkte jag skulle sova en stund och se om jag kommer på någon snilleblixt. Röstningen igår var ju onekligen spretig och det gör ju att det är svårt att hitta en ände att börja nysta i.
 
DL 1
21:10 Mirtai röstar på Klara
21:15 cirkus röstar på Lobelia
21:19 Snurrfian röstar på Mirtai

21:19 (Lobelia röstar på Snurrfian)
21:23 Habina röstar på bollen__
21:28 Ferrari röstar på quarter4ever
21:28 Klara röstar på Ferrari
21:29 bollen__ röstar på Lobelia
21:30 Lobelia ändrar röst till bollen__


Funderingar - klart som korvspad att Lobelia försöker att rädda sig själv. En kan också konstatera att bägge hennes röster har hamnat på goda. Först på Snurrfian som åkte och sen röständringen till bollen__ . Först så tänkte jag att det var ju jävligt skumt. Men när jag har vridit ett varv till så inser jag att om hon är ulv så borde hon passat på att skaffa sig ett fett alibi genom att rösta på en annan ulv som också har en röst. Det känns ju också rätt så ostrategiskt att käka den som hon röstade på först (om hon är ulv alltså).

Fast det är väl ingen ulv som vill att en annan ulv åker ut? Eller menar du att Lobelia som ulv skulle ha lagt sin första röst på en kollega som inte hade någon röst på sig innan?

Jag tycker inte det säger någonting om lobelia att ulvarna käkade snurrfian. Så gjorde vi för några lekar sedan just för att förvirra, för "ulvar skulle aldrig göra så" och det gjorde att blacksmithfarm hölls åt godare hållet rätt länge...
 
Funderingar - klart som korvspad att Lobelia försöker att rädda sig själv. En kan också konstatera att bägge hennes röster har hamnat på goda. Först på Snurrfian som åkte och sen röständringen till bollen__ . Först så tänkte jag att det var ju jävligt skumt. Men när jag har vridit ett varv till så inser jag att om hon är ulv så borde hon passat på att skaffa sig ett fett alibi genom att rösta på en annan ulv som också har en röst. Det känns ju också rätt så ostrategiskt att käka den som hon röstade på först (om hon är ulv alltså).
Nja, jag skulle inte nödvändigt vis rösta på en annan ulv om jag var i lyan, som ulv hade jag knappast satsat på att få ut en ulv istället för mig. Däremot håller jag med dig om det ostrategiska av lyan att käka Snurrfian om jag vore ulv.

Det som slår mig lite är att alla får en röst till bollen__ röstar på mig. Jag tänker lite i banorna att det kanske bara är goda som fått röster, onda kan synka sina röster och vet vem som är god och de vill säkerligen inte offra en bara för att. Är alla som fått röster goda så är de säkert fullt beredda på att låta lotten avgöra men om en ond varit bland de med röster på skulle de då inte passat på med en avgörande röst och lite tidigare?

Nu kan ju för all del en eller flera av de som inte röstade sitta i lyan och med 11 deltagare är lyan inte stor. Missad röstning ställer till det.

@Blacksmithfarm - kan du inte ändra DL till exv 21:31 så @quarter4ever hinner rösta :angel:?
 
Fast det är väl ingen ulv som vill att en annan ulv åker ut? Eller menar du att Lobelia som ulv skulle ha lagt sin första röst på en kollega som inte hade någon röst på sig innan?

Jag tycker inte det säger någonting om lobelia att ulvarna käkade snurrfian. Så gjorde vi för några lekar sedan just för att förvirra, för "ulvar skulle aldrig göra så" och det gjorde att blacksmithfarm hölls åt godare hållet rätt länge...

Hur tänker du nu? Det viktigaste för ulvarna är väl inte att lyan är intakt när leken är slut, så att offra en ulv för att en annan ska framstå som god är väl inte en ovanlig strategi? Jag tänker inte på Lobelias första röst utan på den ändrade.

Men visst kan hon vara ulv ändå.
 
Hur tänker du nu? Det viktigaste för ulvarna är väl inte att lyan är intakt när leken är slut, så att offra en ulv för att en annan ska framstå som god är väl inte en ovanlig strategi? Jag tänker inte på Lobelias första röst utan på den ändrade.

Men visst kan hon vara ulv ändå.

Nä, men det är ju onödigt att offra en ulv när man kan få ut en god istället? Jag ser lobelias bägge röster som precis lika osäkra som allt annat i DL1, dvs hon kan mycket väl vara god, men hon kan lika gärna vara ond. Självklart försöker hon rädda sig själv, men det gör man ju oavsett roll så länge man inte vet att den man offrar har en viktigare roll än en själv (vilket hon inte kunde veta).
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 188
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp