Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Röstlista DL1 kl 22.00
20.13 LenaH röstar på qitis
20.55 Idahoe röstar på LenaH
21:10 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21.42 Snurrfian röstar på Cirkus
21:50 Breaktown röstar på fio
21.58 LenaH ändrar till cirkus
21.58 fio röstar på Gabby ossi
22.00 qitis röstar på bsf
22.00 Gabby_Ossi röstar på Idahoe

cirkus bybo
Harrysen bybo
LenaH ändrade röst för att försöka rädda sig igår, vilket hon lyckades med. Jag tänket att det kan betyda att hon har en viktig roll, men det säger inget om vilken sida hon spelat för.

Det som sticker ut när jag läser gårdagen är fio's anmärkning på q's kommentar om att min röst var väl underbyggd och att detta skulle vara en god förklaring av mig från q. Något hon får en röst för av Breaktown. Fio lägger sedan en uddaröst på Gabby_Ossi med en förstadagsteori.

Qitis röstar på mig. För att min andraröst sticker ut. Tja, nån måste lägga en andraröst, annars riskerar man att lyan styr spelet.

Gabby_Ossi lägger sista rösten, en uddaröst på Idahoe, om det är en ond som slänger in en sista uddaröst, eller en god som gör detsamma är svårt att gissa sig till...

Sedan har jag Idahoe och snurrfian som lägger förstarösterna på de två spelare som slutar med flest röster. Idahoe röstar på LenaH, vilket jag också gör. Och Snurrfian röstar på cirkus.

Med det sagt så landar jag i att
Blacksmithfarm röstar på fio
För att hon övertolkade q's kommentar om min röst.

Jag skrev i det inlägget att jag också reagerade på ordvalet, men resonerade sedan kring varför det fanns fler sidor om saken. Och sen röstade jag på dig eftersom du påstått att @qitis godförklarat folk med noll info, när det var långt från vad hon gjort i mina ögon, tillsammans med det att aktiva spelare i början ofta blir utsatta.

Ja, okej men jag skrev även att hon gjorde exakt det i leken innan och det var därför jag reagerade på det.

Ber om ursäkt i förväg… sitter på väg hem från att haft heldag med möten så huvudet känns som det är fullt med potatismos eller liknande substans…:crazy: Försöker reflektera lite ändå innan jag ska till stallet.

Två bybor ute, kanske sannolikt 5-3 till goda. Tråkigt men tur i oturen att inga specialroller åkt.
Mediumet kan ju inte direkt fått någon information ännu.
Igår fanns det en extra röst i spel, kanske sannolikt att den lades på nån helt annan än de två som fått två röster var och det blev lottning mellan LenaH och cirkus (och eventuell tredje person). Föreställer mig åtminstone att jag som god fifflare utan info inte hade velat lägga tredje röst dag 1. Eftersom det inte finns spion finns det väl ingen att försöka vinka till heller genom att rösta på samma dolt och öppet, om jag tänker rätt.
Lena lägger andra röst för att rädda sig själv, det gör henne varken ond eller god, bara spelsugen 😅 älven om jag noterar att hon även i sin andra röst kopierar en annan spelares teori. Vilket väl inte hade behövts egentligen, att rädda sig själv är ju godkänt skäl till röst.

Ikväll blir det återigen dold röst, och minst en öppen som inte räknas.

Vet inte om jag kommer fram till något direkt, men jag måste läsa igenom igen för att se diskussionen kring godförklaringar (som jag inte reflekterade över från början utan tyckte kändes som klassiskt Q-spel). Fio får en del mothugg från flera där och BSF röstar tidigt på henne idag.
Jag tror kanske inte en lya skulle gå ihop och haka på samma diskussion som BSF, Q och Break lite har gjort mot fio om jag minns rätt. Så kanske inte de tre onda tillsammans?

Äsch det här känns som det blev snurrigt utan att ge särskilt mycket. Återkommer framåt 21, förhoppningsvis är huvudet klarare och det hunnit hända mer här

Med det sagt så landar jag i att
Blacksmithfarm röstar på fio
För att hon övertolkade q's kommentar om min röst.

Nu tycker jag du gör det väl enkelt för dig. Jag har definitivt inte övertolkat q's kommentar utan det berodde helt enkelt på att hon gjorde exakt likadant i den tidigare leken vilket faktiskt resulterade i att Cirkus blev lynchad.

Du var väl tom med i den leken.

Har haft fullt upp med hästarna i två dagar )hovslagare till 14 st 🙈) och sedan också andra grundvaccineringen av unghästarna.

Jag noterar att Idahoe skriver väldigt mycket så som jag tänker men inte hunnit få på pränt.

Så inte just nu i min radar men kan givetvis vara bra spelande ond för det ( så jag godförklarar henne inte @fio !)

fio fortsätter att tycka att jag skulle godförklarat igår typ som jag gjorde med cirkus för några lekar sedan. Det har jag INTE.
Sedan brukar jag och fio haka upp oss på varandra men det är väl klart att hon får en notering på sig för det skumma resonemanget. Men oklart om det gör henne ond trots allt. Eller så är hon det 😅

Edit : Råkade skicka iväg för tidigt (skriver från mobilen då jag är i stallet ) så la till lite reflektioner som inte kom med först

Senast ändrad:
BSF vet jag inte alls vart jag har. Kanske lite följsam ändå (därav hon fick min röst i sista minuten igår. Jag reagerade på det ) och jag håller fast vid det.

Breaktown har också varit med och dividerat och ifrågasatt under leken. Vilket naturligtvis inte säger så mycket om vilken sida hon är på. Men hittar inget konstigt med resonemangen. De sammanfaller också väl med mina egna tankar.

Och tycker hon har en poäng i att de som skriver mycket (eller i alla fall något ) i början ofta hamnar under lupp. Det håller jag verkligen med om!

Snurrfian inte hunnit vara med så mycket -men det har inte heller jag kunnat. Behöver läsa igenom hennes inlägg och hela leken i lugn och ro känner jag. Varit dåligt med tid för det 😅

LenaH röstade först av alla igår. - på mig :eek: Och verkar dessutom läst rollistan med tanke på hennes motivering att lägga rösten på mig :D

Ändrar sedan till cirkus. Som visade sig vara frånvarande god (bybo ) för att rädda sig själv. Och som (jag tror ) @Breaktown påpekade återigen med en lånad teoria fastän det skulle räckt att motivera med att rädda sig själv

Vete sjutton vart jag har henne O_o
Kan lika gärna vara god som ond :cool:
Noterar dock att bsf la en andraröst på LenaH igår. (Ingen röst från onda sidan som var fejk enligt rollistan i DL 1 ) så kanske är de troligen inte onda tillsammans ? Eller så är det precis vad de är :p
Rutinerade spelare båda två så kan ju göra precis vadsomhelst:angel:

Gabby-Ossi känns väldigt anonym. Tidsbrist vad det verkar och har inte hunnit delge så mycket egna tankar. Hoppas hon kan delta mer idag.
Stort frågetecken så här långt.

Och tycker hon har en poäng i att de som skriver mycket (eller i alla fall något ) i början ofta hamnar under lupp. Det håller jag verkligen med om!

😁

Screenshot_20240611_183124_Chrome.webp

Mycket att läsa ikapp! Skriv inte alla på en gång nu hörni!😅

Lite tankar från mig:

Noterar att medium är enda rollen som får info när det inte är spion etc med. Försvagad av att den kanske inte alltid vet om den får visioner från ond eller God.

Noterar att det blir intressant/svårt att läsa ut så mycket från röstlistorna. Varje dag är det en dold röst (röstfifflarlärling respektive ulv i fårakläder), samt sannolikt minst en av de öppna rösterna som inte räknas (ulv i fårakläder, förhäxad, en gång en trollad bybo).

Från början 12 spelare, kanske rimligen 4 onda.

Nu 10 spelare. Eftersom rollistan inte ändrats utan roller lottats om så bör det varit bybor och/eller ulvar som försvunnit. Kanske gissningsvis en av varje om man utgår från att leken var i ”balans” från början? Plus att 4-6 känns som väl bra odds för onda och risk att leken tar slut väldigt fort.

Så sannolikt 7 goda - 3 onda.

Alla onda verkar ingå i lyan.

Så, ringrostig som få är jag. Återkommer senare ikväll

Idahoe är den första som skriver lite mer spel-inriktat inlägg, inte bara valspråk. Jag antar att första raden är ironi 😅 . Sedan är det mest speltekniska tankar, inget om någon specifik spelare.

Nån får väl sätta igång leken då:
LenaH röstar på qitis för att hon verkar ha sånt storhetsvansinne att hon travesterar bibeln i sitt valspråk att jag misstänker att hon är hovmästarinna med smak på total makt. 😎

Sedan kommer LenaH in och säger sig "sätta igång" leken. Hon lägger första rösten som hamnar på qitis utifrån dennes valspråk. Hon är den första som kommer med någon riktig misstanke även om Snurrfian nämnde att andra språk kunde vara misstänkt och Idahoe också tyckte q lät totalitär. Känns som en klassisk DL1-röst.

Jag håller nog inte riktigt med om att du är den som sätter igång leken. Möjligen röstningen. Inte minst när du slänger in ett röstinlägg med en teori som är skapligt lik vad jag nämnde om Q ett par inlägg tidigare…

Ah, såg det sen men utgick från obligatoriska frågan och det stack ut mest.
Dyker det upp nåt mer spännande är det inte omöjligt att jag ändrar. 🙂

Kändes väldigt enkelt att hänga på din teori tycker nog även jag.
Varför skulle jag om jag var ond vilja påskina att jag är hovmästarinnan ? Finns ingen ond utanför att vinka till och en ond vill nog gärna ligga lågt i en sådan här lek.
Och varför fäster ingen avseende vid mitt tillägg inom parentes ?

Idahoe hugger emot lite om LenaHs kommentar om att sätta igång leken, qitis håller med. Och ja, det är ju vanskligt att leta hintar när det inte finns någon anledning för någon på den onda sidan att hinta, de är väl snarare extra försiktiga för att inte bli misstänkta. Men samtidigt finns det ju inget annat att gå på än speltekniska frågor och det känns ju alltid lite taskigt att gå på den som frågar mest bara för att den varit aktiv.

Idahoe röstar på LenaH

För att hon menar sig sätta igång leken trots att både jag och Snurr skrivit någon form av teori-inlägg tidigare och Lena bara hoppar rätt in med en röst (som dessutom följer min väldigt lösa förstadags-tanke som jag skrivit typ tio minuter tidigare)
Ond som försöker verka god och aktivt leta onda utan att behöva ”hitta på” teorier? O_o

Idahoe röstar på LenaH, också klassisk DL1-röst, vill man inte rösta på den som varit aktiv eller göra en tunn bop-röst med motivering från obligatorisk fråga kan man ju alltid rösta på den som har röstat med den tunn DL1-motivering.

Snor din sammanställning.

Qitis och Idahoe är de som sticket ut lite för mig, och de har redan kommenterats av andra.
Qitis - för att det det är lite beordrade mot undersåtarna.
Idahoe - på ett annat språk som sagt och även för att hon(?) inte verkar ha ett mål - "going nowhere", liksom.

Men, som redan påpekats så bör det inte finnas några vinkningar iom att ingen ond utanför lyan verkar finnas med. Dessutom tror jag några svar skrevs innan rollerna lottades om. Såatte..... funderar vidare.

BSF kommer in och nämner i första hand Qitis och Idahoe som misstänkta (eller, utstickande), men vill sedan "fundera vidare".

Jag är iallafall ärlig med min icke-ambition :rofl:

Här är då Idahoes inlägg som jag högg och röstade efter igår. Var ju i viss tidsbrist så hann inte riktigt utveckla min motivering, men min tankebana var i alla fall att ulvarna, "hovdamerna", beskrivs i lekstarten som äregiriga, så en ulv borde då vara extra försiktig för att inte uppfattas äregirig, alltså ulvigt med icke-ambition.

Ja, jag vågade lägga en röst för att få snurr på leken så om någon här gör det enkelt för sig så är det väl du?

Om du nu hävdar att teorin du la fram var något att ha så borde du ju röstat där istf att använda det emot mig?

Idahoe kommer med vettiga tankar och funderar över fördelningen.
LenaH använder snurrfians sammanställning som grund för sin röst på q vilket gör att hon missar parentesen i qs orginalinlägg. Hon röstar efter en teori som idahoe redan nämnt. Det känns som om LenaH skulle kunna vara vad som. Rösten känns lite som en omrörning i grytan.
Idahoe röstar iaf på lenah pga lenas kommentar om att starta leken när det egentligen är röstningen hon startar.

However, att LenaH rör om i grytan, med ca 1h till DL1 är inget som automatiskt gör henne god. Och eftersom BoPar inte bidrar till så jättemycket mer än att onda kan styra röstningen så väljer jag att rösta här.

Blacksmithfarm röstar på LenaH

För att hon påstår sig starta leken, när det redan har postats teorier ( om än inte många), varav hennes röstmotivering är en.

Bsf lägger en andraröst på LenaH, lite utstickande men är ju många kvar att rösta så inte direkt avgörande. Andraröster blir ju ofta lite extra granskade så frågan är om BSF som ulv hade vågat göra så. Å andra sidan pratas det också ganska mycket om att ulvar inte borde lägga andraröster så som med allt inom ulvlekar kan man ju vända på det och säga att det kan vara en taktik för att inte bli misstänkt. Nu klarade ju LenaH sig så det är svårare att analysera BSFs röst än om vi hade fått veta hennes roll.

Jag har aldrig påstått att min lösa teori om Q var bra 🤪 därav märkligt att du så snabbt följde den. Hade inget annat misstänkt kommit upp hade den möjligen dugit som första dags röst
Det är mer misstänkt att du tar på dig äran av att ha fått igång leken när vi är flera som gjort flera teoribaserade inlägg innan dig men som du helt ignorerar.

Jag håller inte riktigt med här, jag tyckte inte heller att det fanns så många riktiga teoriinlägg innan LenaHs röst. Snurrfian sammanställde valspråkssvar med en kortkommentar om vad som eventuellt skulle kunna vara misstänkt (annat språk än svenska, men ingen utveckling om varför det skulle vara misstänkt) och Idahoe skrev en kommentar om qitis. Och frågor och funderingar om rollistan men som sagt inte så mycket om deltagare. Så det fanns ju inte så många konkreta misstankar och när jag läser i efterhand så skulle jag säga att det var LenaHs röst som satte igång leken ordentligt. Inte för att det säger så mycket om hennes roll. Inte om Idahoes eller q's heller för den delen :rofl:

Äntligen hemma igen! :) Men jag hade hoppats på att det hade varit lite mer att gå på. @Idahoe tycker att @qitis har ett totalitärt ledarskap, men det är också att göra det lätt för sig. En drottning ska väl vara totalitär tänker jag. Någon som gör det ännu lättare för sig är @LenaH som röstar utifrån samma teori.
Men jag blir lite fundersam på Idahoes röst på LenaH.

Sen följer @Blacksmithfarm upp rösten på LenaH, modigt att lägga en andra röst i första dl, frågan är om det är en god som vågar sticka ut, eller en ond som hoppas att man ska tro att det är en god som sticker ut. :cautious:

Snurrfian kommer in och har visst ungefär samma tankar som jag fick om det som hänt 😅

Jag tycker det i sig är lite annorlunda faktiskt. Då det brukar vara udda röster som kommer först ? Och andra (eller tredje röster ) senare i dl.

dock tycker jag att @Blacksmithfarm har ett väl underbyggt röstinlägg med det lilla som framkommit hittills.

Tyckte också hon hade en poäng i att några fått roller omlottade efter avhoppen och att det är möjligt att valspråk etc valts innan det blev känt.

Men BSF är ju alltid vettig vare sig hon är god eller ond -men just nu tycker jag ändå att hon ändå framfört mer än de flesta för att föra leken framåt.
Mig själv inkluderad absolut !

Tycker du att @Blacksmithfarm s inlägg var så väl underbyggt? Jag tyckte mest det var en redogörelse över vad som hänt och det är ju inte mycket?

Ja nu har jag läst igenom alla inlägg, tog inte så lång tid 😅

Ja det var inte mycket att gå på såhär i början. Dock kan jag hålla med LenaH om att jag inte heller tycker BSF inlägg var VÄL underbyggt. Ja det kanske finns lite substans möjligtvis i inlägget, men VÄL underbyggt var väl att ta i. Känns lite som Q är igång och godförklarar spelare igen med noll info.

Här håller jag nog mer med q, BSF inlägg är mer underbyggt än de flesta andra, men hon skriver ju också att BSF brukar vara vettig både som ond och god så skulle inte direkt säga att hon godförklarar någon?
En på riktigt väl underbyggd teori är ju i princip omöjlig att få till halvvägs in i DL-röstningen.

Min första spontana var att jag reagerar på de som reagerar på @LenaH s röst än själva rösten. Det var väl ändå uppenbart vad som menades med att starta igång leken osv. Samtidigt är det ju också fullt begripligt att man använder sig av det som finns. Plus att lite kan jag ju hålla med. Jag fattar ju att Lena inte utgick från något annat än valspråken, men kunde ju lika gärna valt ett som inte redan pratats om…

Kontentan är väl att jag inte är alls mycket klokare efter denna fundering…

Breaktowns första riktiga fundering, tänker också lite likadant som jag.

Jag behöver rösta, det är lite oroväckande att @cirkus inte har kommit igång, med mantrat "Det blir som det ska" så är det kanske mening att hon ska ha en röst så här i första dl. Snurrfian röstar på Cirkus för att det blir som det ska. ;)

Snurrfian lägger första rösten på cirkus, när cirkus liksom jag blev distraherad och glömde bort leken. Cirkus visade ju sig vara bybo så det gör ju att jag ändå vill hålla lite extra koll på Snurrfian. Känns som lite väl lätt röst att rösta på någon som inte skrivit något spelrelaterat i tråden. Men Snurrfian hoppades kanske att ingen skulle hänga på så att hon kunde flyta med lite obemärkt?

Stopp och belägg ! Det har jag inte gjort. ! Mer att jag ändå ville skriva det jag tyckte.
Hon är inte godförklarad av mig. Har ju t.o.m. skrivit till @LenaH att det är märkligt med en så tidig andraröst -remember ?!
Jag har också skrivit att hon kan verka vettig vare sig hon är ond eller god - så hur fick du ihop detta ?

Det här reagerade jag också på. Väl underbyggt var väl en lite lätt överdrift.
Samtidigt blir det ju lite otacksamt när man vänder och vrider på varje ord vi som de vi som är aktiva skriver, samtidigt som andra (mig själv inkluderad hittills) knappt skrivit något som går att reagera på… och godförklara har hon väl verkligen inte gjort? Mig veterligen kan även ulvar skriva väl underbyggda teorier…

Jag får väl fortsätta

Ja, men VÄL underbyggt? Det brukar man använda när man håller folk åt det goda hållet. Jag tycker inte det var så väl underbyggt då det är ganska svårt att skapa ett sådant inlägg inför DL1.

Nu snackar vi första dl. Och något som ens har en substans av riktig teori och inte bara en skojsam bop -röst tjosan hamnar i kategori underbyggd teori för mlg. Men det är tydligen bara jag ?

Jo men du skrev väl underbyggd :p

Jag hade rätt den gången :p
Dock har jag inte godförklarat BSF på något som ens liknar det.
Så tänk om

Sedan kommer lite diskussion där jag håller med qitis och Breaktown att fio märker ord lite väl (;)) mycket.
Breaktown röstar på fio

För att jag tycker det var att dra väl lätta slutsatser om godförklaring bara utifrån det. I kombination om det jag skrev i förra inlägget om att aktiva spelare blir ”utsatta”.

Breaktown röstar på fio och eftersom jag själv tänker lite likadant så ser jag inget direkt misstänkt med den rösten.

Alltså - jag har inte riktigt lust att riskera att åka ut och dessutom röstar jag ogärna på aktiva spelare när vi är så få så jag landar i att byta röst till @cirkus eftersom hon har en röst redan-

LenaH ändrar till cirkus för att då blir det som det ska enligt cirkus eget valspråk. Och för att jag inte vill dö.

LenaH ändrar röst för att rädda sig själv, inte så konstigt eftersom den enda man har koll på är sig själv osv. Men cirkus är ju en som onda sidan ofta vill ha ut så kan ju också vara en ond som passar på. Men med så få som röstat var ju det enda alternativet hon hade fio, så var ju bara att välja mellan aktiv och inte skrivit alls.

Känns som hälften saknas men får väl slänga in en röst. Med tanke på att Gabby iallafall varit inne men sedan möjligtvis är för upptagen i lyan så..

fio röstar på Gabby ossi

Fio har ju haft ganska mycket åsikter som bl.a. q men slänger sedan fram en röst på mig som inte heller skrivit något. Sen uddaröst som inte har någon påverkan på resultatet.

Jag vet inte alls vad jag egentligen tycker om vare sig LenaH som röstade först av alla ( på mig O_o) men hon brukar kunna rösta på mig i DL 1 rätt ofta har jag märkt 😅.
Idahoe har precis som hon själv anfört faktiskt dividerat ang rollistan och funderare på hur den skulle påverka leken.
Hon har jag verkligen ingen aning heller om vart jag har men kan ändå förstå att hon blir misstänksam mot LenaH som till synes verkar haka fort i hennes fundering om mig och sedan snabbt röstar på mig

BSF lägger andra rösten på LenaH Trots att jag tycker den var underbyggd så sticker den ändå ut.

Qitis röstar på BSF

q röstar på bsf, också en sen förstaröst men hon går istället på den som hon tycker har skrivit mest underbyggd teori. Är det för att q blev lite nervös för att hon blev anklagad för att godförklara Bsf och kanske vill distansera sig lite från henne, om de nu skulle vara i lyan tillsammans? Eller så ville q bara inte vara med och avgöra röstningen.

LenaH ändrar röst för att rädda sig själv, inte så konstigt eftersom den enda man har koll på är sig själv osv. Men cirkus är ju en som onda sidan ofta vill ha ut så kan ju också vara en ond som passar på. Men med så få som röstat var ju det enda alternativet hon hade fio, så var ju bara att välja mellan aktiv och inte skrivit alls.
Jag skulle säga att som god vill "man" ju också ha ut cirkus om hon är ond. ;)
Skämt åsido så i en såhär liten lek så lynchar/käkar jag gärna inaktiva så att det går att spela vidare och inser medan jag skriver att jag nästan ondförklarar mig själv eftersom Harrysen blev käk vilket är precis min stil i dl1. :p :D

Jag bjuckar på den och tänker att om någon nappar så säger det en del om dennes roll. ;)

Lena lägger andra röst för att rädda sig själv, det gör henne varken ond eller god, bara spelsugen 😅 älven om jag noterar att hon även i sin andra röst kopierar en annan spelares teori. Vilket väl inte hade behövts egentligen, att rädda sig själv är ju godkänt skäl till röst.
Jag blev lite osäker där faktiskt (och var ju rätt sen med ändringen) om det räckte med att vilja leva eller om jag behövde motivera bättre så den stölden var högst medveten. :D Tack @Snurrfian

Sorry, kommer snart med teorier, en bekant kom 19 för att få hjälp med en grej, fick just ut honom genom dörren.O_o

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 580
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar