Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Alltså sorry, jag hade börjat på ett inlägg med lite rollfunderingar men sen kom min syster och skulle rida min häst så jag pausade och gick ut och sedan fastnade jag i att rota i en låda med gamla foton och glömde helt bort leken 😅

Formulerat rätt hade jag väl ändå gjort ? Men inte fetat. Det hann och skickas och ändrades pronto i samma klockslag.
Därefter lite ändring på stavfel
Eller. Ja jag hade skrivit jag röstar därför på BSF
Tänkte inte på det som en ogiltig röst.🙈
Men ändrade det också direkt.

Uppdatering
På slottet serverades många rätter, bland annat soppa på kalvbuljong och maskros, sprängd gås, lammstek med muskot, sylta på inkokt ål, gädda i smör, glaserade kålrötter, rådjurssadel, viltpastej med körsbärsmos, pocherad lax i vin med pepparrotssås och kräftor och flera hundra andra rätter. Vinet och ölet flödade fritt och alla dansade och roade sig efter bästa förmåga.

@LenaH , @cirkus och @Gabby_Ossi blev nyfikna på hur festen såg utanför slottet och smög i den mörka oktobernatten ut till Stortorget där en kröningsoxe serverades och vin och öl flödade ur stora fontäner till folket. Det dansades och hurrades till Kristinas ära och de rycktes med i den festliga stämningen och in i det allmänna firandet som var betydligt mer uppsluppet än den stela tillställningen på slottet. På gatorna var det gycklare och poeter som skrev och reciterade hyllningsdikter och det myllrade av folk. Plötsligt började bråk uppstå bland de firande och det utbröt ett vilt slagsmål där slag och sparkar delades ut. En rejäl rallarsving delades ut av en man och träffade en av deltagarna rakt i huvudet och hittades tyvärr död tillsammans med 10 andra nästa morgon på Stortorget.

Lagom till kröningsfestens slut levererades beskedet till slottet att @cirkus hade dött.

Cirkus var tjänare (bybo)

Som sidekick-LL kan jag meddela att detta (⬇️) är röstlistan vi gått efter idag. Alla inkomna röster är alltså giltiga. Har jag läst reglerna rätt så står det att röstinlägg får ändras så länge det kommer med i samma inlägg... och jag själv hann inte se att Qs inlägg saknade fetning av själva rösten :)

Röstlista DL1 kl 22.00
20.13 LenaH röstar på qitis
20.55 Idahoe röstar på LenaH
21:10 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21.42 Snurrfian röstar på Cirkus
21:50 Breaktown röstar på fio
21.58 LenaH ändrar till cirkus
21.58 fio röstar på Gabby ossi
22.00 qitis röstar på bsf
22.00 Gabby_Ossi röstar på Idahoe

cirkus 2
LenaH 2
Fio 1
Gabby_Ossi 1
Idahoe 1

- Trollpacka- Är en del av hovdamernas pakt och får under spelets gång dela ut totalt två förtrollningar :
1. En tjänare (bybo) kan inte rösta i nästkommande lynch.
2. Husmamsellen får inga visioner eller drömmar kommande speldygn.

Övriga roller:
- Visioner - Alla döda spelare, både goda och onda, ska varje speldygn lämna ett meddelande till LL i PM. Eftersom ett medium sällan får kristallklara budskap får man inte ange andra spelares nick, utan måste på något annat sätt beskriva den man vill ge mediet en vink om. Man får inte heller ljuga eller hitta på falska budskap, men det är fritt fram att förvränga eller tala i gåtor. Inga citat får användas i meddelandena till mediet och budskapet får vara max 10 ord långt. LL lottar sedan vilket meddelande som når ut till husmamsellen, det kan alltså vara smart att skicka samma budskap flera gånger om man har något viktigt att framföra. Meddelandet ska inkomma till LL på motsatt DL till när du dog. , Dog du en dagDL ska du skicka in ditt meddelande inför nattDL. Dog du en nattDL ska du skicka in ditt meddelande inför dagDL, meddelandet är sedan giltigt ett speldygn.

Fråga om förtrollningen "En tjänare (bybo) kan inte rösta i nästkommande lynch.". Betyder det att en av kvarvarande bybor (lottas vilken?) röst inte räknas utan att den vet om det? Eller får den inte rösta alls, alltså att det syns i tråden att någon inte röstar?

Fråga om förtrollningen "En tjänare (bybo) kan inte rösta i nästkommande lynch.". Betyder det att en av kvarvarande bybor (lottas vilken?) röst inte räknas utan att den vet om det? Eller får den inte rösta alls, alltså att det syns i tråden att någon inte röstar?

Det lottas vem av kvarvarande bybor vars röst inte räknas. Alla röstar öppet i tråden som vanligt..

Senast ändrad:
Hörni - jag är hemskt ledsen att jag missade leken.
Min gulliga travhäst sprang och jag blev så jävla till mig av att han inte galopperade och kom tvåa att jag glömde allt annat. Nu är jag ändå död

Okey, du skrev att det var det inlägget du reagerade på?

Jag skrev i det inlägget att jag också reagerade på ordvalet, men resonerade sedan kring varför det fanns fler sidor om saken. Och sen röstade jag på dig eftersom du påstått att @qitis godförklarat folk med noll info, när det var långt från vad hon gjort i mina ögon, tillsammans med det att aktiva spelare i början ofta blir utsatta.

UPPDATERING

Under natten var det en väldig aktivitet på slottet trots det becksvarta mörkret. Tydligen gick några på upptäcktsfärd i det stora slottet. I en mörk vindlande korridor hörde de sus och rytande och viskande röster som skulle vara döda som går igen eller kanske trollpackans röst. De blev skräckslagna, ryckte förtvivlat i alla dörrar som gick för att komma därifrån, till slut gled en dörr upp och de kom ut i en tjänartrappa. I den branta trappan snubblade Harrysen på sin kjol och ramlade handlöst utför trappan och bröt nacken och utan modernare sjukvård att ta till så var det bara att låta henne glida in döden. Jag som överhovmästarinna vill understryka att villa sig ut i tjänarnas kvarter är farligt om man inte känner till det och jag uppmanar alla till största försiktighet.

Harrysen var tjänare (bybo)

DagDL KL 22.00

NattDL kl 10.00

Ok, tufft att förlora två goda men tur att de "bara" var bybor.
Så - ikväll är det någon som röstar falskt och jag antar att trollpackan lagt en förtrollning på den enda? bybo som är kvar för det är väl ingen mening att ta bort visioner när det inte finns nån info än.
Så vi får väl hoppas att häxan förhäxat en ond för annars kan det bli tufft.

Meddelande från LL:
Det har kommit in lite frågor på PM angående trollpackans förtrollningar och då vi missade den infon i rollbeskrivningen tänker vi att vi publicerar svaret här så att alla kan ta del av infon. Trollpackans förmågor är inte bundna till någon DL, detta innebär att förtrollningen som gör att en tjänares (bybos) röst inte räknas i lynchen träder i kraft vid närmsta dagDL oavsett när valet lades in. Förmågan som gör att husmamsellen (mediumet) inte får några visioner nästkommande speldygn träder också i kraft direkt och innebär att husmamsellen inte kan ta emot några visioner under kommande två DLs (ett speldygn).

Vi vill också säga att vi hoppas att du är ok @Harrysen och att det inte hänt något allvarligt! <3

Röstlista DL1 kl 22.00
20.13 LenaH röstar på qitis
20.55 Idahoe röstar på LenaH
21:10 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21.42 Snurrfian röstar på Cirkus
21:50 Breaktown röstar på fio
21.58 LenaH ändrar till cirkus
21.58 fio röstar på Gabby ossi
22.00 qitis röstar på bsf
22.00 Gabby_Ossi röstar på Idahoe

cirkus bybo
Harrysen bybo

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar