Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Jag skulle säga att som god vill "man" ju också ha ut cirkus om hon är ond. ;)
Skämt åsido så i en såhär liten lek så lynchar/käkar jag gärna inaktiva så att det går att spela vidare och inser medan jag skriver att jag nästan ondförklarar mig själv eftersom Harrysen blev käk vilket är precis min stil i dl1. :p :D

Jag bjuckar på den och tänker att om någon nappar så säger det en del om dennes roll. ;)

Ja men när hon inte har skrivit något i tråden är det ju betydligt lättare för en ond att veta att hon är god än för en god att veta att hon är ond, tänker jag...

Jag blev lite osäker där faktiskt (och var ju rätt sen med ändringen) om det räckte med att vilja leva eller om jag behövde motivera bättre så den stölden var högst medveten. :D Tack @Snurrfian

Det känns ju onekligen fel att skriva hur jag "alltid" brukar göra eftersom det var tre evigheter sen jag spelade sist :D Men en sak som jag alltid brukade göra iaf var att misstänka folk som räddar sig själva. Iaf när röstningarna inte är direkt avgörande i början.

Men jag vet också att folk tycker olika om det där så går ju inte att säga att någon är ond bara därför. Men noterar det gör jag allt ;)

Är det medvetet att inte feta?

Jag skickade för tidigt 😅 åtgärdat !
Fö skulle jag aldrig låta bli att feta medvetet !

Ibland undrar jag :rofl:

Det har aldrig hänt. Och kommer aldrig att hända.
Promise

Formulerat rätt hade jag väl ändå gjort ? Men inte fetat. Det hann och skickas och ändrades pronto i samma klockslag.
Därefter lite ändring på stavfel

Eller. Ja jag hade skrivit jag röstar därför på BSF
Tänkte inte på det som en ogiltig röst.🙈
Men ändrade det också direkt.
Alltså jag fattar att Fio och Q får mängder med inlägg i leken men det är väldigt lite med substans, det som är lite märkligt är att det ibland känns som om Fio och Q av misstag har skrivit i tråden något som skulle vara i en lya, samtidigt är de pratiga båda två oavsett om det är ulvar eller goda.

Det känns ju onekligen fel att skriva hur jag "alltid" brukar göra eftersom det var tre evigheter sen jag spelade sist :D Men en sak som jag alltid brukade göra iaf var att misstänka folk som räddar sig själva. Iaf när röstningarna inte är direkt avgörande i början.

Men jag vet också att folk tycker olika om det där så går ju inte att säga att någon är ond bara därför. Men noterar det gör jag allt ;)
Jag vill leka! 🤣

Alltså - jag tycker @Blacksmithfarm sticker ut lite för mig?

Det är alltid så redigt (så att man förleds att tro att det är VÄL underbyggt @qitis ;)) men jag tycker rösten på mig igår var svag för en andraröst och rösten idag känns också sisådär mtp att @fio ifrågasatte q som i sin tur röstade på bsf igår?!

Förresten kändes Qs röst igår lite konstig också, först lovordar hon bsf men efter att ha blivit ifrågasatt så röstar hon där?!

• Gilla
Reactions: fio
Röstlista DL1 kl 22.00
20.13 LenaH röstar på qitis
20.55 Idahoe röstar på LenaH
21:10 Blacksmithfarm röstar på LenaH
21.42 Snurrfian röstar på Cirkus
21:50 Breaktown röstar på fio
21.58 LenaH ändrar till cirkus
21.58 fio röstar på Gabby ossi
22.00 qitis röstar på bsf
22.00 Gabby_Ossi röstar på Idahoe

cirkus bybo
Harrysen bybo

Att Cirkus och Harrysen åkte som bybor utan att egentligen göra några inlägg för att det inte är till så stor hjälp. @Gabby_Ossi ja jag röstar gärna på de som inte är så aktiva i första dl för att jag tycker att det är tråkigt när leksugna åker ut för att de är aktiva och skriver en massa och därmed drar på sig röster. Sen säger det inget om att de är goda eller onda.

Det är alltid så redigt (så att man förleds att tro att det är VÄL underbyggt @qitis ;)) men jag tycker rösten på mig igår var svag för en andraröst och rösten idag känns också sisådär mtp att @fio ifrågasatte q som i sin tur röstade på bsf igår?!

Förresten kändes Qs röst igår lite konstig också, först lovordar hon bsf men efter att ha blivit ifrågasatt så röstar hon där?!

Haha tänkte exakt likadant.

Här är då Idahoes inlägg som jag högg och röstade efter igår. Var ju i viss tidsbrist så hann inte riktigt utveckla min motivering, men min tankebana var i alla fall att ulvarna, "hovdamerna", beskrivs i lekstarten som äregiriga, så en ulv borde då vara extra försiktig för att inte uppfattas äregirig, alltså ulvigt med icke-ambition.
Imponerande grundlig genomgång G-O!

Alltså, ovanstående citat🤣 Vi bortser från att mitt valspråk skrevs innan om lottningen av roller, jag kan kanske köpa det som en väldigt enkel förstadags röst när man har ont om tid. Möjligen. I övrigt är den nästan imponerande långsökt :rofl:

Jag håller inte riktigt med här, jag tyckte inte heller att det fanns så många riktiga teoriinlägg innan LenaHs röst. Snurrfian sammanställde valspråkssvar med en kortkommentar om vad som eventuellt skulle kunna vara misstänkt (annat språk än svenska, men ingen utveckling om varför det skulle vara misstänkt) och Idahoe skrev en kommentar om qitis. Och frågor och funderingar om rollistan men som sagt inte så mycket om deltagare. Så det fanns ju inte så många konkreta misstankar och när jag läser i efterhand så skulle jag säga att det var LenaHs röst som satte igång leken ordentligt. Inte för att det säger så mycket om hennes roll. Inte om Idahoes eller q's heller för den delen :rofl:
Bara måste inflika, det fetade, har du lånat Lenas glasögon möjligen eftersom du också verkar missat mitt relativt långa teori inlägg på första sidan? :arghh: :banghead: Inte misstankar, med tanke på att typ ingen skrivit ännu då, men ändå lite försök till speltekniskt…

Alltså jag fattar att Fio och Q får mängder med inlägg i leken men det är väldigt lite med substans, det som är lite märkligt är att det ibland känns som om Fio och Q av misstag har skrivit i tråden något som skulle vara i en lya, samtidigt är de pratiga båda två oavsett om det är ulvar eller goda.
Jag vet att du har fel angående detta.
Vi sitter inte i någon lya ihop.
Jag dementerar å det bestämdaste
Om det är till någon hjälp ? 🤗

Vi år nog bara pratiga helt enkelt

Jag tycker inte om när du skriver vettiga tankar så att jag håller med dig, det brukar sluta med att du är ond och har lurat mig… :cautious:

Fast med Q tänker jag att det inte är helt olikt hur (jag minns att) hon brukar spela ändå.

Föreställer mig åtminstone att jag som god fifflare utan info inte hade velat lägga tredje röst dag 1. Eftersom det inte finns spion finns det väl ingen att försöka vinka till heller genom att rösta på samma dolt och öppet, om jag tänker rätt.
Men det beror väl på om den goda fifflaren var inblandad bland de det stod emellan? Att helt avskriva den känns lite märkligt.

Imponerande grundlig genomgång G-O!

Alltså, ovanstående citat🤣 Vi bortser från att mitt valspråk skrevs innan om lottningen av roller, jag kan kanske köpa det som en väldigt enkel förstadags röst när man har ont om tid. Möjligen. I övrigt är den nästan imponerande långsökt :rofl:

Bara måste inflika, det fetade, har du lånat Lenas glasögon möjligen eftersom du också verkar missat mitt relativt långa teori inlägg på första sidan? :arghh: :banghead: Inte misstankar, med tanke på att typ ingen skrivit ännu då, men ändå lite försök till speltekniskt…

Jaaa men inlägget där du extra mycket ville hålla fram hur icke-ambitiös du var kom väl efter om-lottningen? :angel1:

Jag har skrivit på flera ställen att du skrivit ett bra inlägg med speltekniskt men inte om deltagare. Och det kan man ju göra oavsett roll, på ett sätt är det ju et bra sätt för ulvar att verka aktiva och nyttiga utan att behöva ta ställning.

Jag vet att du har fel angående detta.
Vi sitter inte i någon lya ihop.
Jag dementerar å det bestämdaste
Om det är till någon hjälp ? 🤗

Vi år nog bara pratiga helt enkelt
Hade du inte dementerat så hade jag blivit orolig på riktigt, jag blir lite fundersam på om det är så att Fio räcker upp handen? ;)
Vi satt i lyan ihop en gång. Knappt ett inlägg i den lyan :rofl:
Om ni pratar på här så kan ni ju lika gärna sitta i lyan. ;)

Alltså att jag tyckte att bsf ändå hade en underbyggd röst var ingen godförklaring av henne oavsett vad @fio nu tycker. Utan bara att det inte var en bop-röst helt enkelt

Och efter det lilla som framkom igår under kvällen så lutade jag ändå åt att BSF s andra röst så pass tidigt i leken var mest skumt ändå för mig -kändes följsamt mot mig helt enkelt bla. Röstade därför på henne.
Var i lite tidsnöd igår men har försökt utveckla mina tankar mer idag kring det.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar