Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Bara måste inflika, det fetade, har du lånat Lenas glasögon möjligen eftersom du också verkar missat mitt relativt långa teori inlägg på första sidan? :arghh: :banghead: Inte misstankar, med tanke på att typ ingen skrivit ännu då, men ändå lite försök till speltekniskt…
Jag blir lite fundersam på att du trycker så hårt på att du har skrivit ett långt teori inlägg redan på första sidan, det fanns inte så mycket att gå på då utan mer fria gissningar.

Hade du inte dementerat så hade jag blivit orolig på riktigt, jag blir lite fundersam på om det är så att Fio räcker upp handen? ;)

Om ni pratar på här så kan ni ju lika gärna sitta i lyan. ;)
Jag kan bara svara för mig själv :D
Jag sitter som sagt inte i någon lya :up:

Alltså att jag tyckte att bsf ändå hade en underbyggd röst var ingen godförklaring av henne oavsett vad @fio nu tycker. Utan bara att det inte var en bop-röst helt enkelt

Och efter det lilla som framkom igår under kvällen så lutade jag ändå åt att BSF s andra röst så pass tidigt i leken var mest skumt ändå för mig -kändes följsamt mot mig helt enkelt bla. Röstade därför på henne.
Var i lite tidsnöd igår men har försökt utveckla mina tankar mer idag kring det.

Jag fattar inte hur en röst i DL 1 kan både vara väl underbyggd och skum på samma gång O_o

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar? Utveckla gärna!:)
Jag tror jag hängde med där
Det behöver inte varit lottning mellan två. Utan röstfifflaren kan ha avgjort gårdagens Lynch.
Och det utan att någon av de två med två
Röster är röstfifflaren vill jag påpeka

Jag blir lite fundersam på att du trycker så hårt på att du har skrivit ett långt teori inlägg redan på första sidan, det fanns inte så mycket att gå på då utan mer fria gissningar.
Enda anledningen till att jag ” trycker på ” det var ju att först Lena och sen G_O verkade ha missat det helt, när de skrev att jag bara skrivit om Q😅

Hade du inte dementerat så hade jag blivit orolig på riktigt, jag blir lite fundersam på om det är så att Fio räcker upp handen? ;)

Om ni pratar på här så kan ni ju lika gärna sitta i lyan. ;)

Jag sitter inte heller i någon lya. Dock känns det märkligt att du bara ska köpa det rakt av för att jag eller q dementerar. Har någon ulv eller inte på riktigt sagt Ja, jag sitter i lyan?

- Kammarjungfru - Står direkt under husmamsellen i rangordningen bland tjänarna och hjälper Drottning Kristina personligen med ombyten m.m. Har varannan dag en extra röst som att avlägga i PM till LL. Både rösten i tråden och rösten i PM räknas. Start dagDL 1 (röstfifflarlärling).

Föreställer mig åtminstone att jag som god fifflare utan info inte hade velat lägga tredje röst dag 1. Eftersom det inte finns spion finns det väl ingen att försöka vinka till heller genom att rösta på samma dolt och öppet, om jag tänker rätt.

Nu hänger jag inte riktigt med på vad du menar? Utveckla gärna!:)
Om någon som har fått en röst på sig är röstfifflare så kan man ju har lagt en extra röst för att vara på den säkra sidan att inte åka.

Jag fattar inte hur en röst i DL 1 kan både vara väl underbyggd och skum på samma gång O_o
Men jag tycker inte det är konstigt :p
En bra underbyggd röst med motivering som ändå knyter an till det som skrivits behöver inte med automatik betyda att den som gör den är god -särskilt inte i DL 1 när mycket ännu inte hunnit framkomma och utvecklas.

Jag sitter inte heller i någon lya. Dock känns det märkligt att du bara ska köpa det rakt av för att jag eller q dementerar. Har någon ulv eller inte på riktigt sagt Ja, jag sitter i lyan?
Har verkligen inte sagt att jag köper det rakt av för att ni dementerar, hade ni inte gjort det hade jag blivit fundersam på riktigt, då hade jag undrat om ni inte ens hade velat ifrågasätta det.

Är det ingen om tänker rösta eller? 😅

Gabby_Ossi röstar på Snurrfian

för hon var den första som röstade på cirkus som vi vet var god och lade upp henne för lynch. Lite billig röst att lägga på någon helt utan inlägg förtom obligatoriska frågan såpass sent i leken.

Jag tror jag hängde med där
Det behöver inte varit lottning mellan två. Utan röstfifflaren kan ha avgjort gårdagens Lynch.
Och det utan att någon av de två med två
Röster är röstfifflaren vill jag påpeka
Nu känner jag mig korkad som inte alls förstår…
Min tanke var att röstfifflaren kanske inte velat lägga sin extraröst som #3 på någon i DL1 När ingen teori var sådär jättestark? Men det är klart att hen kan ha gjort det ändå.

Om någon som har fått en röst på sig är röstfifflare så kan man ju har lagt en extra röst för att vara på den säkra sidan att inte åka.
Aaah…: :banghead: Så bra på matte var visst inte jag. Men nu förstår jag vad du menar! Helt rätt tänkt så klart!

Jag blir stressad när det bara finns en röst en kvart före dl så here goes: LenaH röstar på Bsf
för att jag tycker vändningen idag är skum - q röstar på bsf igår och efter att ha blivit ifrågasatt av fio och då tycker bsf att fio är skum? Inte kanske den mest väl underbyggda teorin men vafan.

Jag vill inte rösta så sent som igår
Har faktiskt inte röstat så sent på väldigt länge.

Jag känner fortfarande väldigt stor fundersamhet om BSF.
Igår kändes hon följsam mot mig. Röstade på LenaH med en tidig andra röst.
Idag lägger hon ev tidig röst på Fio som hon vet att jag har lätt att misstänka och vi var i clinch igår.

HÄR går jag dock på känsla och jag tror att BSF kan vara ond helt enkelt. Känns lite väl enkelt resonerat av henne kring väldigt få utan mer tankar kring övriga

Qitis röstar på Blacksmithfarm

DL2

15:28 Blacksmithfarm röstar på fio
21.45 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.47 LenaH röstar på Bsf
21.48 Qitis röstar på Blacksmithfarm

fio 1
bsf 2
Snurrfian 1

Har verkligen inte sagt att jag köper det rakt av för att ni dementerar, hade ni inte gjort det hade jag blivit fundersam på riktigt, då hade jag undrat om ni inte ens hade velat ifrågasätta det.

Fast jag tycker det är konstigt, precis som om det skulle vara på något sätt avgörande huruvida vi sitter i någon lya eller ej. Möjligt att jag läst i slutet av en segdragen lek att ulvar har räckt upp handen nästan. Men inte så här tidigt. :D

Nej, jag sitter inte i någon lya.

Är det ingen om tänker rösta eller? 😅

Gabby_Ossi röstar på Snurrfian

för hon var den första som röstade på cirkus som vi vet var god och lade upp henne för lynch. Lite billig röst att lägga på någon helt utan inlägg förtom obligatoriska frågan såpass sent i leken.
Jag har ju svarat på varför jag röstar på någon som inte har varit aktiv i leken men det verkar du inte ens vilja reflektera över? Långa teorier om flera olika och sen en sån här billig röst på mig? Det känns ulvigt och ett försök att få med sig röster.
Snurrfian röstar på Gabby Ossi eftersom jag upplever att hon gör det lite för enkelt för sig och röstar på mig för att jag lägger en första röst på en som visar sig god, om @LenaH hade valt någon annan som hade en röst på sig så hade min röst inte spelat någon som helst roll. Så det är ju snarare LenaH som är skum i det här.

Men det beror väl på om den goda fifflaren var inblandad bland de det stod emellan? Att helt avskriva den känns lite märkligt.

Jag har aldrig spelat med en röstfifflare förut så vet inte hur den rollen "brukar" spela. Men jag tänker att det finns väl också en risk för en god fifflare i att avslöja sig själv om man använder den i en röstning där rösterna faller väldigt olika? När det dessutom var så att @LenaH ändrade sin röst precis innan deadline så känns det ju lite osannolikt att fifflaren använt sin röst om denne är någon annan än LenaH då. Kan ju precis lika gärna vara någon annan som valt att inte använda den.

Jag har ju svarat på varför jag röstar på någon som inte har varit aktiv i leken men det verkar du inte ens vilja reflektera över? Långa teorier om flera olika och sen en sån här billig röst på mig? Det känns ulvigt och ett försök att få med sig röster.
Snurrfian röstar på Gabby Ossi eftersom jag upplever att hon gör det lite för enkelt för sig och röstar på mig för att jag lägger en första röst på en som visar sig god, om @LenaH hade valt någon annan som hade en röst på sig så hade min röst inte spelat någon som helst roll. Så det är ju snarare LenaH som är skum i det här.

Men LenaH vill du inte rösta på?

DL2

21:50 Snurrfian röstar på Gabby Ossi

fio 1
bsf 2
Snurrfian 1
Gabby _ossi 1

DL2

21.50 Snurrfian röstar på Gabby Ossi

fio 1
bsf 2
Snurrfian 1
G_O 1

Mäh!

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar