Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Onda:
- Hovmästarinna
- En hovdam med specialförmåga, förestår och övervakar övriga ogifta hovdamer. Avlägger varje dag en röst i tråden och ska varannan dag även avlägga en dold röst i PM. Dagar med PM-röst är det rösten i PM som är den giltiga, rösten i tråden är bara till för att förvilla. Resterande dagar är det rösten i tråden som räknas. Start dagDL 2 (ulv i fårakläder-lärling).

Fast å andra sidan kan det ju vara så att en av rösterna på BSF är falsk och rösten i pm ligger på mig. Så för säkerhetsskull så

fio röstar på BSF

Tycker hon resonerade konstigt i går och ännu mer märkligt idag med rösten på mig som jag tyckte kändes väldigt lätt. Känns kanske som någon slags symbios med Q ändå.

Det var denna roll jag tänkte på som röstar i pm, har jag fattat rätt att det är idag som rollen röstar i pm?

edit; taggar @heffaklumpen och @Islandshästryttare

Breaktown röstar på Idahoe

Egentligen bara baserad på röstinlägget nu. Absolut är det ju bättre att samla röster, om man känner sig säker på vem som är ulv. Annars känns det som en bra ursäkt att till att lägga en andraröst man gärna vill lägga.
Jag tycker generellt illa om att lägga andraröster, för jag känner mig alltid för osäker i mina teorier och min instinkt då är att försöka inte förstöra för övriga goda genom att lägga en ströröst som egentligen inte spelar någon roll. Försöker dock arbeta bort den instinkten, eftersom det istället kan gynna onda lika gärna. Men ville lägga andraröst vore synd att säga alltså🤪
Men fullt förståelig motivering från dig

DL2
15:28 Blacksmithfarm röstar på fio
21.45 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.48 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.50 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
21.55 Idahoe röstar på fio
21.59 fio röstar på Blacksmithfarm
21.59 Breaktown röstar på Idahoe

fio 2
Snurrfian 1
Blacksmithfarm 3
Gabby_Ossi 1
Idahoe 1

Jag tror att detta ska stämma, men ni får gärna protestera om någon röst är missad eller felaktig...

Känns ändå som fårulven är med i spelet här, oavsett om det blir lottning eller inte. Idahoe känns lite misstänkt efter detta tycker jag.

Känns ändå som fårulven är med i spelet här, oavsett om det blir lottning eller inte. Idahoe känns lite misstänkt efter detta tycker jag.
Tycker du? Då hade hon ju lika gärna kunnat lägga en uddaröst.
Jag funderar lite på Snurris och Gabby, sitter de i lyan ihop och skaffar alibi?

Rösten lagd i leken är ju inte den giltiga utan den dolda ? Om du är god så borde ju den öppna rösten ligga på en annan än dig för att den dolda rösten ska ligga på dig ?
Eller hur tänkte du ?

Rösten lagd i leken är ju inte den giltiga utan den dolda ? Om du är god så borde ju den öppna rösten ligga på en annan än dig för att den dolda rösten ska ligga på dig ?
Eller hur tänkte du ?

tvärtom, att den dolda ligger på mig och den öppna på tex BSF

Ni kanske vill lära mig känna lite mer. På min kröning utsåg jag Karl den X till arvfurste trots rådsmännens och adelns protester. Gifta mig ämnar jag inte göra vilket jag meddelat riksdagen. Att kvinnor skulle vara skickade att styra ett land anser jag inte därför har jag avskaffat den kvinnliga arvsrätten genom detta. Min spåkula säger att den infördes igen 1980, arma kvinnor som eventuellt måste gå i mina fotspår. Själv är jag uppfostrad som en man, jag har lärt mig rida, fäkta och fått lära mig om andra länder och språk.

Denna strålande junidag med solsken har jag och mina hovdamer gjort en trevlig vagnsutflykt. Att åka genom Stockholm är förfärligt, stankerna är avskyvärda men när vi började komma ut mot Djurgården blev det trevligare. Naturligtvis hängde ungar som hade trasiga kläder runt oss för att få ett riksdalermynt eller två. Ett antal tjänare följde också med, allt som allt var det 20 vagnar dragna av hästar. I hög fart tog vi oss nerför en backe och näst sista vagnen där @LenaH och @Blacksmithfarm farm färdades i orkade inte hästarna hålla emot och vagnen välte, även nästa vagn där @fio och @Snurrfian satt dundrade in i denna vagn och välte åt sidan. I röran av hästar, selar och krossade fönster från vagnarna fick @Blacksmithfarm en glasbit rätt in i hjärtat och avled.

Blacksmithfarm var hovdam

Ni kanske vill lära mig känna lite mer. På min kröning utsåg jag Karl den X till arvfurste trots rådsmännens och adelns protester. Gifta mig ämnar jag inte göra vilket jag meddelat riksdagen. Att kvinnor skulle vara skickade att styra ett land anser jag inte därför har jag avskaffat den kvinnliga arvsrätten genom detta. Min spåkula säger att den infördes igen 1980, arma kvinnor som eventuellt måste gå i mina fotspår. Själv är jag uppfostrad som en man, jag har lärt mig rida, fäkta och fått lära mig om andra länder och språk.

Denna strålande junidag med solsken har jag och mina hovdamer gjort en trevlig vagnsutflykt. Att åka genom Stockholm är förfärligt, stankerna är avskyvärda men när vi började komma ut mot Djurgården blev det trevligare. Naturligtvis hängde ungar som hade trasiga kläder runt oss för att få ett riksdalermynt eller två. Ett antal tjänare följde också med, allt som allt var det 20 vagnar dragna av hästar. I hög fart tog vi oss nerför en backe och näst sista vagnen där @LenaH och @Blacksmithfarm farm färdades i orkade inte hästarna hålla emot och vagnen välte, även nästa vagn där @fio och @Snurrfian satt dundrade in i denna vagn och välte åt sidan. I röran av hästar, selar och krossade fönster från vagnarna fick @Blacksmithfarm en glasbit rätt in i hjärtat och avled.

Blacksmithfarm var hovdam
Yes ! :bump:

Eftersom infon är obefintlig så vågar jag sätta både @fio och @qitis åt det godare hållet efter dagens röstning.
Q trodde möjligen att hon la förstarösten på bsf men jag ser inte varför en annan ulv skulle våga rösta så när jag redan uttryckt misstankar + att q röstade där redan igår.
fio hade visserligen inte så mycket val men ändå, varför offra en annan ulv? Om inte just fio är fårulv men då hade hon kunnat styra röstningen ändå så det tror jag inte.

Jamen jag fattar inte varför @Idahoe skulle vara skum/fårulv när hon röstar öppet på dig?

Nej inte som fårulv men som ulv.

Jag tror det blev lottning mellan mig och BSF och att fårulven röstade dolt på mig och öppet på BSF och att Idahoe bara avslutade. Så isåfall Q eller du som skulle kunna vara fårulv 😉

Min gissning kanske Q som jag misstänkte från början att det var väldigt märkligt med att framhäva BSF väl underbyggda röst och sen helt plötsligt vända och rösta på henne! Antagligen för att fortsätta med den strategin idag då om Q sitter på den dolda rösten och röstar på BSF i leken.

Eller så är det inte alls så.. men en teori bara.

Nej inte som fårulv men som ulv.

Jag tror det blev lottning mellan mig och BSF och att fårulven röstade dolt på mig och öppet på BSF och att Idahoe bara avslutade. Så isåfall Q eller du som skulle kunna vara fårulv 😉

Min gissning kanske Q som jag misstänkte från början att det var väldigt märkligt med att framhäva BSF väl underbyggda röst och sen helt plötsligt vända och rösta på henne! Antagligen för att fortsätta med den strategin idag då om Q sitter på den dolda rösten och röstar på BSF i leken.

Eller så är det inte alls så.. men en teori bara.
@qitis kan väl inte vara fårulv eftersom hon röstade öppet på bsf, isf hade du dött.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar