Ulvlek: Drottning Kristinas regentperiod

Men LenaH vill du inte rösta på?
Nej eftersom det är Gabbys röst jag reagerar på, hon lägger den på mig för att jag lägger en första röst på Cirkus - som jag har förklarat hur jag tänker. LenaH väljer att försöka rädda sig själv, något som en god eller ulv skulle kunna göra och väljer samma som mig men det funderar Gabby inte över.

Hmm först tänkte jag att BSF hade blivit trollad att rösta på mig, men när jag läste igenom rollistan så finns inte just den trollningen med jag tänkte på. Tyckte hon betedde sig skumt men nu blir jag osäker när det kom in 2 röster där.

Jag har ju svarat på varför jag röstar på någon som inte har varit aktiv i leken men det verkar du inte ens vilja reflektera över? Långa teorier om flera olika och sen en sån här billig röst på mig? Det känns ulvigt och ett försök att få med sig röster.
Snurrfian röstar på Gabby Ossi eftersom jag upplever att hon gör det lite för enkelt för sig och röstar på mig för att jag lägger en första röst på en som visar sig god, om @LenaH hade valt någon annan som hade en röst på sig så hade min röst inte spelat någon som helst roll. Så det är ju snarare LenaH som är skum i det här.

Jag såg din förklaring men tycker ändå det är en lätt röst från en ev ond som kan försöka få ut cirkus. Jag hade ju t.ex. bidragit precis lik mycket/lite som cirkus (ännu mindre eftersom jag aldrig skrev valspråk), varför tog du cirkus över mig t.ex.?

Sist jag tyckte fio och q var skumma och hamnade i luven på varandra lynchde jag fio och hon var god så försöker att inte hänga upp mig på de som hänger upp sig på varandra denna gången. 🙈

Idahoe röstar på fio

Hinner inte leta precisa citat, men tyckerhennes reaktioner på diskussionen om hon och Q vore i lyan är lite väl defensiva, samt att jag tänker det är bättre att vi försöker samla röster än att jag lägger ännu en ströröst

Idahoe röstar på fio

Hinner inte leta precisa citat, men tyckerhennes reaktioner på diskussionen om hon och Q vore i lyan är lite väl defensiva, samt att jag tänker det är bättre att vi försöker samla röster än att jag lägger ännu en ströröst
Samla röster?

Jag såg din förklaring men tycker ändå det är en lätt röst från en ev ond som kan försöka få ut cirkus. Jag hade ju t.ex. bidragit precis lik mycket/lite som cirkus (ännu mindre eftersom jag aldrig skrev valspråk), varför tog du cirkus över mig t.ex.?

Sist jag tyckte fio och q var skumma och hamnade i luven på varandra lynchde jag fio och hon var god så försöker att inte hänga upp mig på de som hänger upp sig på varandra denna gången. 🙈
För att Cirkus har varit med och lekt mycket mer än vad du har gjort nu på slutet och därför antagligen inte skulle bli ledsen av att få en röst i första dl.

Samla röster?
Jag tänker att det är lättare för onda att flytta under radar när det är många ströröster, därför lägger jag hellre röst på en som redan fått röst i det här läget var min poäng. Detta kombinerat med att Fio känns mest skum för mig just nu

Jag resgerade mest på formuleringen att du skulle vara den skumma som la andra rösten.
Kanske läste jag in för mycket i det ?
@Snurrfian menar ju (tror jag iaf) att hon tycker att @Gabby_Ossi borde tycka jag är skum med den motivering G_O har.
Och det är klart, jag la ju min röst på cirkus av samma anledning som Snurris, jag röstar hellre på en inaktiv spelare och mitt alternativ just då var ju @fio som var aktiv.

Fast å andra sidan kan det ju vara så att en av rösterna på BSF är falsk och rösten i pm ligger på mig. Så för säkerhetsskull så

fio röstar på BSF

Tycker hon resonerade konstigt i går och ännu mer märkligt idag med rösten på mig som jag tyckte kändes väldigt lätt. Känns kanske som någon slags symbios med Q ändå.

Jag tänker att det är lättare för onda att flytta under radar när det är många ströröster, därför lägger jag hellre röst på en som redan fått röst i det här läget var min poäng. Detta kombinerat med att Fio känns mest skum för mig just nu
Jamen det säger inte så mycket när du hakar på en annan röst bara.

Breaktown röstar på Idahoe

Egentligen bara baserad på röstinlägget nu. Absolut är det ju bättre att samla röster, om man känner sig säker på vem som är ulv. Annars känns det som en bra ursäkt att till att lägga en andraröst man gärna vill lägga.

Jag resgerade mest på formuleringen att du skulle vara den skumma som la andra rösten.
Kanske läste jag in för mycket i det ?
Av mig och LenaH så är hon den mer skumma, det är hon alltid, men jag förstår varför hon lägger en röst för att rädda sig själv. Sen vet jag inte varför hon väljer cirkus och inte någon av de andra som hade en röst. Men det som gör mig mest fundersam är just varför Gabby inte reagerar på LenaHs röst men på min.

Av mig och LenaH så är hon den mer skumma, det är hon alltid, men jag förstår varför hon lägger en röst för att rädda sig själv. Sen vet jag inte varför hon väljer cirkus och inte någon av de andra som hade en röst. Men det som gör mig mest fundersam är just varför Gabby inte reagerar på LenaHs röst men på min.

LenaH ändrade ju för att rädda sig själv så hon hade ju inte lika många alternativ

Det var bara @fio som hade nån röst när jag röstade och hon var aktiv. :)

DL2
15:28 Blacksmithfarm röstar på fio
21.45 Gabby_Ossi röstar på Snurrfian
21.47 LenaH röstar på Blacksmithfarm
21.48 qitis röstar på Blacksmithfarm
21.50 Snurrfian röstar på Gabby_Ossi
21.55 Idahoe röstar på fio
21.59 fio röstar på Blacksmithfarm
21.59 Breaktown röstar på Idahoe

fio 2
Snurrfian 1
Blacksmithfarm 3
Gabby_Ossi 1
Idahoe 1

Jag tror att detta ska stämma, men ni får gärna protestera om någon röst är missad eller felaktig...

Jamen det säger inte så mycket när du hakar på en annan röst bara.
Sorry, min hjärna är rätt friterad efter en lång dag på jobbet och sedan i stallet. Jag är inte så snabb i skrivandet och läsandet, så började få tidsbrist innan deadline och gick egentligen mest på magkänslan att jag tyckte hon kändes lite väl defensiv när det började pratas om ifall hon och Q skulle ha skrivit i tråden sådant som var menat för lyan.
The best I can do ikväll

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 574
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 051
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar