Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Moegontränade i morse var riktigt skönt även om jag uppenbarligen fortfarande hade lite trötta muskler efter mina maxade pass under påsken. Var lite tungt idag men genomförde det tänkta passet ändå. Så var skönt!

Nu på eftermiddagen så slutade jag lite tidigare och gick på långpromenad i 1,5 timme i det fantastiska vädret. I Slottsskogen verkar det mesta vara förberett för Tough viking. Glad att jag inte ska vara med inget för mig 😄 Men kan bidra med några foton iallafall.

Visa bifogad fil 89574
Jag var med! Det typ roligaste jag gjort. Löste inte sista väggen eller isvaken men resten tog jag mig igenom. Så sjukt jäkla roligt det var 😍😍😍💪🏻

Nu tycker jag synd om stackarn som sitter bredvid mig. För jag stinker gyttja från ankdammen 🤣
 

Bifogade filer

  • IMG_20220423_151913.jpg
    IMG_20220423_151913.jpg
    450,8 KB · Visningar: 34
Jag fortsätter veckan med förkylning.
Men planen är att köra PT-gruppen i morgon då den inte är så pulshöjande.
Sedan har jag PT på fredag genom jobbet, men det beror lite på hur jag känne rmig i morgon.
Lördag kommer jag genomföra tough viking även om jag kommer ligga i lunginflammation efter!

Det kan vara livsfarligt att träna med förkylning eftersom man kan drabbas av hjärtmuskelinflammation. Tränar man då kan man få arytmier och i värsta fall få ett hjärtstopp. Är ju såklart trist att missa ett lopp eller en tävling men det är värre att mista livet.
 
Jag var med! Det typ roligaste jag gjort. Löste inte sista väggen eller isvaken men resten tog jag mig igenom. Så sjukt jäkla roligt det var 😍😍😍💪🏻

Nu tycker jag synd om stackarn som sitter bredvid mig. För jag stinker gyttja från ankdammen 🤣

Plats 64 av 281 i min ålderskategori 💪🏻
Lever fortfarande på adrenalinet så sjukt roligt.

Krävdes ny kökssvamp med grön sida för att gnugga bort leran. Jösses vad den satt. Och den satt överallt! Alltså under BH och allt.

Grymt bra jobbat av dig! Är imponerad av alla som var med. Var sista väggen den som jag fotat och lagt längst ner till höger i mitt collage ?
 
Grymt bra jobbat av dig! Är imponerad av alla som var med. Var sista väggen den som jag fotat och lagt längst ner till höger i mitt collage ?
Stämmer bra och den är lurig! Den har som en "backe" precis innan själva väggen vilket gör att man tappar fart. Aldrig testat innan och var lite rädd för den, tror min tveksamhet gjorde att jag inte löste det.

Trodde jag skulle ha mer problem med armgång etc. men icke, det gick ju galant (är sjukt imponerad av mig själv).
 
@Mineur är grymt nyfiken på din helg, hur gick din ridning i helgen med dina träningar för den ryttaren?
Ja jösses ja, jag vet knappt hur jag ska sammanfatta den! Det har varit extremt lärorikt och inspirerande i alla fall, och jag har lärt mig att rida på ett helt annat sätt än någon någonsin lärt mig förut - men så har jag heller aldrig ridit för en ryttare av hennes kaliber heller! Skriver nog en lite längre rapport på dressyrforumet så småningom så blir det inte för mycket hästsnack i den här tråden ;)

Fullständigt slut i såväl kropp som huvud är jag i alla fall, shit vad jobbigt det är att rida! :D
 
Ja jösses ja, jag vet knappt hur jag ska sammanfatta den! Det har varit extremt lärorikt och inspirerande i alla fall, och jag har lärt mig att rida på ett helt annat sätt än någon någonsin lärt mig förut - men så har jag heller aldrig ridit för en ryttare av hennes kaliber heller! Skriver nog en lite längre rapport på dressyrforumet så småningom så blir det inte för mycket hästsnack i den här tråden ;)

Fullständigt slut i såväl kropp som huvud är jag i alla fall, shit vad jobbigt det är att rida! :D

Låter jättekul då kollar jag in dressyrforumet så småningom!
 
Inte blivit nån träning denna vecka heller då jag haft besök av min mor, men vi har vandrat och varit på utflykter flera timmar per dag. Det får duga. Imorgon är det slut på 2v ledighet, hoppas på att få in nåt styrkepass och vanliga rutiner igen.
 
Min träningsvecka gick i lås enligt plan, men blev absolut ingen löpning idag. Har fortfarande ganska ont i foten (men inte på samma ställe som senaste stukningen) så tror jag ska prova att ringa min VC igen i veckan, hade ju kontakt med dem för ett antal veckor sedan men då ville de inte ta emot mig.
 
Jag skulle definitivt räkna vandring som träning, hade nog varit andfådd mest hela tiden 🙈

Jag är ju van att promenera o röra mig utan att räkna in det som specifik träning, då jag har hund och häst, men har ändå haft träningsvärk i veckan. Är liksom inte van att gå i så många timmar i sträck med ryggsäck. Dock har ridning uteblivit då min häst har lite ledigt så jag har ersatt tiden med annat och inte gjort vandring utöver annat utan istället för. Har nog gått plus minus noll.
 
Jag är ju van att promenera o röra mig utan att räkna in det som specifik träning, då jag har hund och häst, men har ändå haft träningsvärk i veckan. Är liksom inte van att gå i så många timmar i sträck med ryggsäck. Dock har ridning uteblivit då min häst har lite ledigt så jag har ersatt tiden med annat och inte gjort vandring utöver annat utan istället för. Har nog gått plus minus noll.
Ja, jag gör ju runt 15-20k steg en vanlig dag men tycker det är helt annorlunda med vandring, särskilt om det är kuperat :)
 
Jag har fortfarande sviter från min förkylning för några veckor sedan så har inte kunnat träna på direkt. Är frisk och känner mig pigg och så men har en hosta och en täppt näsa som aldrig ger sig. Fått mediciner utskrivna nu så hoppas det går över.
Kör lite skivstångsgymnastik bara, dvs gör de övningar mitt pass säger men med tom stång. Tycker det är skönt att röra på sig lite utan att ta i.
 
Inte för att jag brukar vara aktiv här, men jag kanske blir det nu sedan jag börjat med en 3 månaders lång yogautmaning. För att komma igång typ. Tänkte också köra en "vanlig" träningsutmaning av samma anledning. Ska bli kul!
 
Jag sov som en stock i drygt 9 timmar i natt men har ändå känt mig nästan bakfull av trötthet hela dagen. Klockan är nu 20:55 och jag funderar på att gå och lägga mig - trots att jag som sagt sov många timmar i natt och dessutom tog en power nap på 25 minuter vid tretiden :angel: Jag räknade på det och kom fram till att jag tillbringat totalt 23 timmar i stallet den här helgen och att det varit uttröttande både fysiskt, mentalt och socialt så det är kanske inte så konstigt att jag känner mig lite slut på samtliga fronter.

Har någon liten tanke om att träna crossfit imorgon, men känner jag mig fortfarande såhär kanske jag unnar kroppen en extra vilodag istället. Eller så kör jag någon slags träningspass hemma på egen hand. Vi får se! På onsdag blir det PT-pass, fredag crossfit, lördag ridning och söndag vandring :)
 
Igår körde jag helkroppspass på gymmet med träningskompisen, grymt roligt och vi är jäkligt samspelta så det peppar bra👍🏼 Och ikväll blev det 8k löpning med hunden i fantastiskt vårväder.
Kommer bli ett träningspass imorgon med, ska knata stavgång i kinnekullebacken (nedlagd skidbacke) har sprungit upp för helvetet två ggr under ett terränglopp och sen hållt mej därifrån🤣🤣
Men det kanske är nyttigt inför Gbg varvet med lite mjölksyreträning? Det närmar sig med stormsteg!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
645
· Visningar
18 507
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 600
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp