Träning & hälsa del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gårdagens crossfit var så himla kul!

Huvudblocket var 10 rundor, time cap <20 min men tiden från tionde varvet och upp till 20 min var amrap rodd/air bike i team-intervaller.

6 front squats
12 abmat sit ups
36 single unders

På front squats var den första en clean (tror jag det heter, den första började alltså från marken). Har inte gjort det i kombination men kändes som jag fick till det riktigt bra! Min nivå skulle varit på 17,5 kg men jag gick upp på 20 för att få bättre höjd på viktplattorna.
Hopprep är inte min starkaste sida, dels pga benhinnorna och foten och dels för att jag hoppat utan skor så länge att nu när jag införskaffat nya skor så ligger jag några mm fel.
Hann bara 9 varv och ingen kondition men är ändå supernöjd att knäna kändes bra i alla squats även om det ju tog extra tid att göra dem med god knäkontroll.
 
Nu börjar jag återhämta mig efter helgen, i morgon är det dags för det PT-pass som jag flyttat på säkert 6-7 gånger nu. Vi har vart sjuka, PT:n har vart sjuk. Men nu äntligen är det på g!
Annars är det minimalt med tränign denna vecka och jag tror att kroppen behöver det. Eventuellt blir det ett pass i helgen men högst tveksamt än :)
 
Gårdagens crossfit var så himla kul!

Huvudblocket var 10 rundor, time cap <20 min men tiden från tionde varvet och upp till 20 min var amrap rodd/air bike i team-intervaller.

6 front squats
12 abmat sit ups
36 single unders

På front squats var den första en clean (tror jag det heter, den första började alltså från marken). Har inte gjort det i kombination men kändes som jag fick till det riktigt bra! Min nivå skulle varit på 17,5 kg men jag gick upp på 20 för att få bättre höjd på viktplattorna.
Hopprep är inte min starkaste sida, dels pga benhinnorna och foten och dels för att jag hoppat utan skor så länge att nu när jag införskaffat nya skor så ligger jag några mm fel.
Hann bara 9 varv och ingen kondition men är ändå supernöjd att knäna kändes bra i alla squats även om det ju tog extra tid att göra dem med god knäkontroll.
Oj vilket kul pass! Det ska jag spara och ha som inspiration nästa gång jag går till open gym :)
 
Vaknade med det största herpes-munsåret jag haft på länge, så där fick jag svaret på varför jag kände mig så hängig igår. Den känslan hänger i idag, och jag har dessutom lite svårt att äta p.g.a sårets placering, så det blir definitivt ingen träning idag. Vilar mig i form till morgondagens PT-pass istället! :)
 
Hej hej! Skulle nog behöva hoppa in i den här tråden igen då årets sämsta tid snart är här. Snön börjar bli för dålig för skidåkning men går inte ta sig fram till fots i skogen eller på fjället för att det är för mycket snö. Hoppas på några skidturer till men för nån vecka sen skavde jag av massor av hud på hälen på en 3 timmars tur, upptäckte inte hur illa det var förrän jag kom hem. Tänkte försöka åka igen idag men när jag kom upp till spåret var det typ snöstorm och var lika bra det för kände hur mycket pjäxan skavde. Åkte hem igen... Kan stå ut med att det gör ont men vätskandet och fixandet med såret är så drygt och känns dumt att riskera att vara tillbaka på ruta 1 igen.

Känns som den här säsongen blir rekordkort, kom upp ett minne på facebook med en bild tagen vid den här tiden för två år sen och snön var superfin...
 
Körde ett pass crossfit idag med.

Höjdpunkter: jag gjorde en ”vanlig” hollow hold istället för att hålla armarna längs med sidan och benen böjda, jag tror jag fick till mina första riktiga scap pull ups, 20 jumping pull ups var jobbigt men inte döden och jag hade lite känningar i foten direkt efter passet men det har gett med sig nu trots kvällspromenad. Bra dag ändå!

Jobbar som en liten gris just nu och känner verkligen hur träningen hjälper till att blåsa ur och fylla på med energi.
 
Är i sån affekt så jag inte vet hur jag ska hantera den … förlorade i fotbollen idag (väntat, med extrema siffror-väntat det med) men jag blir så jävla arg när sen medspelare och tränare säger ”åh du var så bra”. NEJ! Hade jag varit bra hade vi väl för fan inte förlorat så stort. Kom inte o berätta att jag var bra!
Så jag sa att jag slutar spela fotboll.

Hur agerar ni på sådant? Jag blir (som ni märker ) riktigt förbannad. Ja, det är en lagsport. Men ändå!
 
Är i sån affekt så jag inte vet hur jag ska hantera den … förlorade i fotbollen idag (väntat, med extrema siffror-väntat det med) men jag blir så jävla arg när sen medspelare och tränare säger ”åh du var så bra”. NEJ! Hade jag varit bra hade vi väl för fan inte förlorat så stort. Kom inte o berätta att jag var bra!
Så jag sa att jag slutar spela fotboll.

Hur agerar ni på sådant? Jag blir (som ni märker ) riktigt förbannad. Ja, det är en lagsport. Men ändå!
Oj, alltså jag hade mig inte sagt att jag slutar iaf. Känner att det är mer på nivån av vad min son säger. Men jag hade försökt förklara att jag förstår att de försöker vara snälla men just nu behöver jag få tycka att det gick skit.
 
Pass 2 på veckans löpprogram och det gick det med.

Kändes superlångsamt och orytmiskt, fick inte ner axlarna och pulsen blev hög. Förstod inte alls varför eftersom jag ju sprang så långsamt för att orka.

Kollade sen och höll 5.57 tempo i intervallerna tydligen :banghead: det förklarar ju saken åtminstone.
 
Oj, alltså jag hade mig inte sagt att jag slutar iaf. Känner att det är mer på nivån av vad min son säger. Men jag hade försökt förklara att jag förstår att de försöker vara snälla men just nu behöver jag få tycka att det gick skit.
Ja, troligtvis är det på nivån vad alla barn säger. Jag har försökt förklara att jag gillar inte när de säger så, men ja…
Men nu slipper jag ju det.
 
Är i sån affekt så jag inte vet hur jag ska hantera den … förlorade i fotbollen idag (väntat, med extrema siffror-väntat det med) men jag blir så jävla arg när sen medspelare och tränare säger ”åh du var så bra”. NEJ! Hade jag varit bra hade vi väl för fan inte förlorat så stort. Kom inte o berätta att jag var bra!
Så jag sa att jag slutar spela fotboll.

Hur agerar ni på sådant? Jag blir (som ni märker ) riktigt förbannad. Ja, det är en lagsport. Men ändå!
Asså, man kan förlora och ändå göra en jävligt bra match! Både som individ och som lag!
Och det är en lagsport, man vinner som lag och man förlorar som lag! Sen kan man absolut ha bättre och sämre dagar..

Själv blir jag alltid extra taggad inför match, tycker det är skitkul och ger alltid 200%! Det jag kan sura ur på är om inte alla som är uttagna för att spela är där för att göra samma sak, alltså göra sitt allra bästa man kan för dagen! Men förluster hör till, det kommer alltid finnas bättre lag..
 
Asså, man kan förlora och ändå göra en jävligt bra match! Både som individ och som lag!
Och det är en lagsport, man vinner som lag och man förlorar som lag! Sen kan man absolut ha bättre och sämre dagar..

Själv blir jag alltid extra taggad inför match, tycker det är skitkul och ger alltid 200%! Det jag kan sura ur på är om inte alla som är uttagna för att spela är där för att göra samma sak, alltså göra sitt allra bästa man kan för dagen! Men förluster hör till, det kommer alltid finnas bättre lag..
Det är omöjligt att göra en bra match när man förlorar med 1-16. För mig. Sen kunde ju siffrorna vara lägre men till slut när de kom genom så var det ingen längre som brydde sig. Alla stannade. Och 2-3 offsidemål på det. Nu spelar de i sämsta serien för att man inte får spela 9-manna i högre serier.
Men för mig är det ett hån att säga att man var bra. O det händer varje gång efter matcherna och jag har försökt förklara att nej, så är det inte och kom inte o säg sånt direkt efter.
Det är match på söndag igen men jag ska ju inte spela mer så är icke anmäld. Får försöka få tag på tränaren också men tror inte han fattar varför jag blev så i affekt.
 
Det är omöjligt att göra en bra match när man förlorar med 1-16. För mig. Sen kunde ju siffrorna vara lägre men till slut när de kom genom så var det ingen längre som brydde sig. Alla stannade. Och 2-3 offsidemål på det. Nu spelar de i sämsta serien för att man inte får spela 9-manna i högre serier.
Men för mig är det ett hån att säga att man var bra. O det händer varje gång efter matcherna och jag har försökt förklara att nej, så är det inte och kom inte o säg sånt direkt efter.
Det är match på söndag igen men jag ska ju inte spela mer så är icke anmäld. Får försöka få tag på tränaren också men tror inte han fattar varför jag blev så i affekt.

Jag förstår din känsla fullt ut. Jag reagerar exakt likadant. Jag är en extrem tävlingsmänniska vilket gör att det låser sig för mig i tävlingssammanhang, det har jag insett först nu i vuxen ålder. Jag lägger sån prestige i alla prestationer jag gör att jag aldrig kan hantera en motgång konstruktivt i tävlingssammanhang. Gud vad jag önskar att jag kunde ta sånt med en klackspark, "huvudsaken man får vara med " osv men nej, jag tävlar för att vinna. Punkt. Sen kanske jag inte behöver vinna för att vara nöjd, men jag måste göra ett bra resultat och känna utveckling.

Så ja, jag fattar precis vad du beskriver. Jag hatar att höra "du var bra" när det gått skitdåligt. Jag är inte så dum så jag tror på det liksom, så var hellre bara tyst...
 
Jag förstår din känsla fullt ut. Jag reagerar exakt likadant. Jag är en extrem tävlingsmänniska vilket gör att det låser sig för mig i tävlingssammanhang, det har jag insett först nu i vuxen ålder. Jag lägger sån prestige i alla prestationer jag gör att jag aldrig kan hantera en motgång konstruktivt i tävlingssammanhang. Gud vad jag önskar att jag kunde ta sånt med en klackspark, "huvudsaken man får vara med " osv men nej, jag tävlar för att vinna. Punkt. Sen kanske jag inte behöver vinna för att vara nöjd, men jag måste göra ett bra resultat och känna utveckling.

Så ja, jag fattar precis vad du beskriver. Jag hatar att höra "du var bra" när det gått skitdåligt. Jag är inte så dum så jag tror på det liksom, så var hellre bara tyst...
Jag behöver heller inte vinna, jag spelar självmant i ett lag som är väldigt dåligt resultatmässigt då vi spelar för att det är kul och vi har folk (vuxna) som aldrig spelat innan. Och det är helt okej. Jag lastar ingen annan i laget för en förlust, jag vet ju vilka förutsättningar vi har och jag kan ju byta lag om nån annan vill ha mig.
Men jag analyserar alltid vad jag gjort i en match, vilka misstag jag gjorde, att jag ska tänka på de nästa gång osv och då har förlorat så stort och så säger de att man varit bra.. Det är väl mer fel på mig som inte kan hantera sådana kommentarer, men precis som du skriver, va tyst istället när jag till o med sagt till om det innan. Annars blir det såhär o jag tappar det.
 
Jag har ont precis överallt efter gårdagens PT-pass 😅 Det var ett väldigt roligt, varierat och bevisligen även effektivt pass! Den stora höjdpunkten var att jag lyckades göra pull-ups för första gången i år! Bara 2,5 stycken, och de var extremt långsamma samt gjordes med en minuts vila emellan varje, men ändå! Chin-ups har jag ju fått ordning på och kan göra en del, men just pull ups har jag haft svårt att hitta tillbaka till och det var ett av mina främsta mål för våren. Nu så! 🤩
 
Jag har ont precis överallt efter gårdagens PT-pass 😅 Det var ett väldigt roligt, varierat och bevisligen även effektivt pass! Den stora höjdpunkten var att jag lyckades göra pull-ups för första gången i år! Bara 2,5 stycken, och de var extremt långsamma samt gjordes med en minuts vila emellan varje, men ändå! Chin-ups har jag ju fått ordning på och kan göra en del, men just pull ups har jag haft svårt att hitta tillbaka till och det var ett av mina främsta mål för våren. Nu så! 🤩
Grymt ju 👏
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
31 32 33
Svar
642
· Visningar
18 478
Senast: Trollunge
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
70 600
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
69 463
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
75 754
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp