Guuud vad roligt!Jag pratade även med en av instruktörerna idag och har bestämt mig för att investera i 3 månaders PT-pass med honom med början i mars. Fokus blir att bygga upp mitt stukade självförtroende och plocka fram mer muskeldefinition.
Det är alldeles för dyrt egentligen och det kommer att innebära att jag lägger smått orimliga summor på min träning det kommande halvåret, men jag känner verkligen att det är värt det. Dels för att det är mitt första riktiga träningsår sen 2019 ("riktiga" som i att jag kan träna på det sätt jag vill, inga restriktioner) och dels för att det stundande bröllopet bidrar med mer träningsmotivation än jag nånsin upplevt. Inte för att jag inte är nöjd med mig själv som det är idag, jag skulle utan problem kunna knata ner för altargången imorgon om det vore så, men jag känner mig jäkligt peppad och nyfiken på hur mycket starkare jag kan bli och har aldrig känt att jag kunnat rättfärdiga en sådan här "satsning" tidigare. Passande nog fick jag en oväntad löneförhöjning precis före jul vilket kommer att täcka den månatliga kostnaden för PT:n, så jag har kommit överens med mig själv om att det är okej.
Jag är så fruktansvärt taggad på allt vad träning heter just nu, så det här ska bli sjukt spännande!
--
Här är dagens pass avklarat, inklusive den där stretchövningen. De räknar inte med att man får ner armbågen i golvet va?
OHP, 20kg x 10, x 11, x 10!
I did it!!
Nästa stora mål är väl 25kg 3x10/6x4, men räknar med att det kommer ta ett tag.
Imorgon blir det ridning 90min, så ska försöka hålla mig från gymmet, men skulle ljuga om jag sa att jag inte var sugen på marklyft