Såhär två dagar senare hälsar mina lår att det där var INTE okej! Jag har fullständigt orimligt mycket träningsvärk och sambon får alldeles för många tillfällen att referera till mig som "min lilla gumma" (sagt med mycket engelskt uttal) eftersom jag hasar mig fram som en mycket gammal gumma mest hela tiden.Jag överraskade mig själv med ett riktigt bra benpass idag. Var inte alls motiverad, det var alldeles för sent och saker och ting krånglade in i sista stund, men jag bet ihop och tänkte att jag kan ju göra 2-3 övningar i alla fall så att jag får känna på musklerna lite. Det slutade med ett riktigt kanonpass och mer mjölksyra än på väldigt länge! Som uppvärmning blev det dagens yogapass, som passande nog bara var 18 minuter långt just idag, och sedan:
- Marklyft 3x10 med 32kg
- Knäböj 3x10 med 32 kg
- Hip thrusts 3x12 med 32 kg
- Bulgariska utfall 3x12 per ben med en 5 kg-hantel i varje hand
- Musslan 3x12 per ben med en 5 kg-hantel som vikt
- Goblet squats 3x12 med en 5 kg-hantel
Framförallt hip thrusts och bulgariska utfall var mjölksyreframkallande, jäklar vad ont det gjorde! Men så här i efterhand mår jag i vanlig ordning alldeles prima och är på otroligt gott humör. Älskar träning!
32 kg är maxvikt på den lilla skivstång vi har förresten, om det är nån som undrar över denna mycket specifika siffra
Planen var att springa en sväng idag, men jag tror banne mig att jag skippar det. Vi ska ut och vandra i helgen och tänkte gå en tur som tar ca 6 timmar, så det känns smartast att låta benen vila sig i form till det istället för att springa bara för springandets skull. Blir ett litet lägre yogapass och en kort omgång överkroppsstyrka istället!