Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fina! Går du på Berga?
Zassoo: Håller tummarna för att du får rida i den gruppen du vill
Våra lektioner börjar 8 januari, på fredag alltså.När börjar era lektioner?
Åååh vilka fina bilder
Måste bara få fråga en sak om Berga som jag har försökt fått reda på!
Vilka tränare har ni i ridundervisningen?
När börjar era lektioner?
kl
Spånar vidare lite på det här med handen. Inte riktat till någon specifik person, utan mot er som är emot hjälptyglar till varje pris.
Vi har hästar som kan gå med huvudet rätt upp i luften även om man är väldigt lätt och mjuk i handen, och jag tror det finns några sådana hästar på varje ridskola. Är det då fortfarande fel att hjälpa både hästen och ryttaren lite genom att sätta på en hjälptygel? Det blir ju väldigt mycket lättare för ryttaren att hitta en bra känsla och rida ihop hästen i en riktig form om den går åtminstone "rakt fram" med huvudet än om den går stjärnkikare, vilket gynnar hästen i det långa loppet.
Sen det här med sitsen osv, att man ska sitta helt stilla med handen och sakta av till skritt så fort något inte funkar. Jag håller med Mabuse, problemen som man har i galoppen går inte att lösa i skritten. Smokey är ju tex väldigt stark och springig i galoppen, han springer inte mindre för att jag saktar av till skritt utan det är i galoppen jag kan lösa problemet.
bara säga till om ni vill se mer bilder.
Har du några bra bilder på Romeo?
Oj vilken fin färg!
Haha inte jag heller, eller jag springer fram och tillbaka till tvättstuganHar inte så mycket att göra ikväll