Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade lektion idag. Nu fick vi äntligen ha en häst var och jag fick den jag ville! Vi kommer förmodligen att ha samma häst ett par gånger till så det känns super. Även fast han var lite tjurig när det gällde att kratsa hovarna idag....
Vi travade ganska mycket men jag ville trava meeeeer. Hästen framför mig var lite seg så varje gångd den stannade så stannade min häst också såklart.
Shit vilket träningspass ridning är! Helt mör i kroppen nu. Ska ta ett bad och bara må gott.
Samuraj. Presley var trevlig, men inte en häst jag fastnade för. Samuraj var "min" på ett sätt som få andra ridskolehästar blivit. Nu gråter jag inte längre när jag tänker på honom, men det tog lång tid. "Bara" en ridskolehäst...Vad kul att du har hittat hit! Vilken häst menar du? Presley kanske?
Jag minns Mesk från när han var ny och ganska framåt. En av mina första favorithästar!Red Mesk i våras och kände mig som en nybörjare igen för att jag fick sitta och driva som en tok!
Det håller jag också med om, och det finns faktiskt planer på såna grupper, så om vi har tur kommer det finnas snart
Tävlingar efterlyser jag också, visserligen får vi från undgomssektionen ha två klubbtävlingar per år på ridskolehästarna, men de vuxna ryttarna får ju inte ha någon som det ser ut nu.
För övrigt tror jag att ju duktigare man är som ryttare, desto mer inser man sina brister.
Jag har oxå tränignsvärk idag, rider på måndagar så på tisdagar är jag alltid lite mör. Blir lika sur varje gång man pratar med ickehästfolk som inte kan förståå varför man tycker det är så jobbigt att rida, man sitter ju bara där på hästryggen?!
Va bra att ni får varsin häst nu, annars hinner man ju inte med så mycket ju. Hästar gillar ju att gå nos-mot-svans o gör ju gärna det om de får, ni får inte tex vända över ridbanan eller göra en volt på eget bevåg om ni kommer för nära hästen framför? Är nog bäst att fråga ridläraren innan om ni inte redan gör detta.
Och en gång i tiden hade jag jättebra sits