Sv: Tråden för oss ridskoleryttare!
Kanske ska börja skriva lite i denna tråden!
En presentation
:
Jag har ridit i över 8 år på en av Malmös största ridskolor (samma som Anonym94). Jag är väldigt inriktad på dressyr och njuter bara av hoppningen om det är en häst jag verkligen litar på. Jag rider i den högsta ungdomsgruppen men känner väl egentligen att jag kanske skulle vilja rida i en grupp med lite bättre ryttare men då kan jag inte ha kvar min ridlärare som jag trivs otroligt bra med. Så, jag står ut
Hade under flera år en väldigt speciell gammal herre som favorithäst och jag var helt övertygad om att jag skulle få köpa honom som pensionär. Alla sa alltid hur bra vi passade ihop och vi hade något alldeles extra han och jag. Tyvärr togs han hastigt ifrån jordelivet då han bröt benet i hagen en dag. Det var precis innan jul förra året och det dröjde ett tag innan jag klarade av att ta mig till stallet igen.
När jag väl kom tillbaka kändes allt meningslöst, jag kände att jag inte hade någon häst jag ville rida. Men sen en dag fick jag rida en mkt fin gentleman jag inte riktigt gillat innan. Men den lektionen hände det någonting och sen den dagen har han varit min nya favorithäst
Även han en gammal gentleman, dressyrhäst dessutom. Vi busar runt, min lilla ponny (eller ja, han är 175+ i manken
) och jag.
Länkar ett klipp från en dressyrlektion i våras ->
http://www.youtube.com/watch?v=uXJTFykOBPs
Imorgon ska vi grillas av stallchefen i 1 och 1/2 timme. Förstår inte riktigt hur jag ska orka detta, man blir trött redan när man skrittar fram när man rider för henne
Men kul ska det bli! Jag är en sån som tycker träning är mycket roligare än tävling.
Har skött en privathäst i tre år också som jag ridit lite på, men han bytade stall denna veckan så nu får jag klara mig med ridskolans hästar ett tag.
Till sommaren är planen att köpa min första egna häst - längtar och hoppas på att allt går enligt planerna!
Hoppas jag kan bidra någonting i tråden i framtiden!