TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

Sv: TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

Fin hund, men vad är Presa Canario? Hur ser dem ut?
aldrig hört talas om så nu blev jag nyfiken :)

Hade själv aldrig hört talas om rasen men de ska tydligen vara en korsning mellan mastiff, amstaff och engelsk bulldog tror jag, många raser i min lilla vovve:D
 
Sv: TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

Här är min lilla blandras, border/gråhund, han är snart 9mån. har även en shar pei :)
P1140417.jpg
 
Sv: TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

Presa Canario eller Perro de Presa Canario som de kallas i Spanien är en gammal spansk kampras (fighting dog) som troligen är framkorsad med hjälp av mastiff och en utdöd lokal ras kallad Bardino Majero. Den blir 55-65cm hög och väger 38-48kg. Han är modig och bestämd, blir en bra vakthund eller en fin hemmahund. (Taget från Royal Canins hundencyklopedi, lite hastigt översatt från engelska så mentalitetsbiten kan vara felöversatt).
 
Sv: TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

Utklyvningen innebär inte att utspädningseffekten försvinner helt i senare generationer spec inte om man korsar två blandraser av olika typ. Dubbelhybridkorsningar används med stor framgåg tex i produktionen av värphybrider o broiler.
Utavel blir det ju alltid när man korsar olika raser o den försvinner inte i andra generationen.
PL
 
Sv: TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

Oj, det låter intressant.. Fast om jag sett din hund på stan hade jag nog aldrig kunnat gissa att det var mer än boxer i.
 
Sv: TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

min hund är en chinese crested powderpuff alltså något liknande chinese crested dog om ni inte vet vad det är fön någon så är det en kinesisk naken hund med päls och är blandad med liten afghansk hund :love: han heter linus och är en knä hund och han är jätte snäll FAST ändå agresiv han är inte att lita på vi har haft han sedan valp och nu är han 6år idag :love:
här kommer 2 bild på han




Han är farlig , lilla Linus ^^ <3
 
Sv: TrÅden FÖr Oss Med Blandras!

Oj, det låter intressant.. Fast om jag sett din hund på stan hade jag nog aldrig kunnat gissa att det var mer än boxer i.


Ne inte jag heller, han är väldigt lik en boxer, fast har inte lika platt nos som en boxer:)
 

Liknande trådar

Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Jeps
·
L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 221
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 280
Senast: dobbis
·
Övr. Barn Relaterat till tråden jag just startade på Allmänt så är jag nyfiken på hur ni föräldrar hanterar den kroppshets som finns idag, och hur...
Svar
16
· Visningar
2 618

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp