Vågen visade under 90kg! Nästa delmål: under 85kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det känns bra det här, är nere på 81.5 imorse. Fast jag funderar mer och mer på att ta kontakt med en psykolog för att reda ut mina överätningsproblem. Jag inspireras av en annan modig bukefalist som gör det. Jag har också funderat på en operation men väger ju för lite för det så psykolog blir det.
Jag skulle tro att en samtalsterapeut ger större chans att lyckas, oavsett om du opereras eller inte. Jag har sett ganska många som opererats utan att de har fått ordentlig hjälp med den ätstörning (kan ju se ut på olika sätt) som orsakat övervikten. Och då har det inte tagit särskilt lång tid för dem att återgå till samma övervikt igen.Det känns bra det här, är nere på 81.5 imorse. Fast jag funderar mer och mer på att ta kontakt med en psykolog för att reda ut mina överätningsproblem. Jag inspireras av en annan modig bukefalist som gör det. Jag har också funderat på en operation men väger ju för lite för det så psykolog blir det.
30/8 70.8
6/9 70.1
13/9 69.8
20/9 70.0
27/9 *cookies*
4/10 69.7
11/10 glömde
18/10 69.5
25/10 69.1
1/11 71.5
Seriöst liksom! Har flutit hela veckan efter att ha haft ont ont ont och då brukar flyt vara det som fungerar bäst. I tisdags åt jag lunch på skolan, det är undantaget.
Mens idag, skyller på den.
Hur många kalorier ligger du per dag? Jag tror min app (Lifesum) tycker att jag ska äta ca 1700 kalorier/dag för att gå ned 0,6 kg i veckan. Jag väljer dock att ligga på 1200-1400 kalorier istället, men kanske 1700 kalorier på helgerna.Och jag har räknat kalorier i 5 veckor, visar det sig på vikten tro? Nej! Känner mig lite lost på motivation men får bita i det sura äpplet och hänga i.
Lifesum säger 1500 kalorier/dag, på vardagarna äter jag mellan 1200-1400 oftast, lite mer på helgerna. Så lite surt är det allt. Jag fungerar nog rätt mycket så som du beskriver dig, gärna snabbt resultat för att göra det mödan värt liksom.Hur många kalorier ligger du per dag? Jag tror min app (Lifesum) tycker att jag ska äta ca 1700 kalorier/dag för att gå ned 0,6 kg i veckan. Jag väljer dock att ligga på 1200-1400 kalorier istället, men kanske 1700 kalorier på helgerna.
Jag vet hur trist det är för motivationen när man står stilla. Det var därför jag valde att "kickstarta" med en shakediet först för att komma igång med viktnedgången. Många andra gånger har jag börjat starkt men inte orkat hålla i det för att jag inte fått tillräckligt snabba resultat. Men det kommer nog snart. Håll i!
Skitbra jobbat! Grattis!Nästan -21 kg nu. 20,7 för att vara exakt!
Så skönt att ha tagit ett hopp neråt igen.
Tack!Skitbra jobbat! Grattis!
Men vill du gå ner för att kommentarer har satt sig eller vill du verkligen själv?Jag är 170 cm lång och väger typ 73-74 kilo, vilket enligt BMI är övervikt. För ca 1 1/2 år sedan vägde jag runt 62 kilo men pga en medicin som jag tog + dåligt med aktivitet och dålig kosthållning gick jag upp ca 12 kilo på ganska kort tid. Jag tycker egentligen inte att jag ser särskilt tjock ut, men jag märker det väldigt mycket på framförallt kläder som jag inte kan ha längre; byxor jag inte ens kan knäppa osv. Men jag har ändå tänkt att det är ganska lugnt, visst min kropp skulle kunna vara betydligt mer slimmad men jag har inte tyckt att det varit så farligt ändå. Men idag fick jag höra av en familjemedlem att jag nog kanske borde gå ner 10 kilo, eller till 65 kilo i alla fall, att det vore mer lagom för min längd. Och att jag ser större ut än jag gjorde innan, att man kan se att jag gått upp i vikt. Jag trodde inte att jag brydde mig så mycket om vad andra tycker och tänker, men detta har verkligen satt sig på skallen nu. Jag har tänkt tanken tidigare att jag gärna skulle vilja gå ner till den vikt jag hade innan jag gick upp, men jag har inte varit så motiverad ärligt talat. Tills idag då. Så nu tänker jag ta tag i det, 10 kilo ner alltså. Jag ska försöka börja räkna kalorier och träna mer, har ju gymkort så det är bara det där med att tvinga sig iväg. Hur håller ni motivationen uppe? Jag är expert på att hålla på i några veckor och sen lägga av.
Men vill du gå ner för att kommentarer har satt sig eller vill du verkligen själv?
Fast jag vill inte vara taskig och utesluta folk men den här tråden är till för de av oss som kämpar eller har kämpat med större övervikt än 10 kg. Jag tycker den här tråden kan få gälla oss med större övervikt och fetma.