Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag äter det ganska ofta! Tycker fettuccini är godast, men dom är inte så goda att värma upp dagen efter, så jag brukar bara göra en påse åt gången (räcker till mig och sambon).Mycket nära -24, men det verkar svårt att komma över den där gränsen
Idag ska jag hämta ett paket från Root Pasta, någon som provat? Det är pasta/nudlar/ris gjort på konjaksrot, innehåller bara 6 kcal per 100 g så rätt (!) stor skillnad mot vanliga vita kolhydrater. Ska vara mättande och fiberrikt, jag hoppas att det är gott också
Jag äter det ganska ofta! Tycker fettuccini är godast, men dom är inte så goda att värma upp dagen efter, så jag brukar bara göra en påse åt gången (räcker till mig och sambon).
Vid den stora nedgången efter min GBP så var svanskotan rätt besvärligHar ni några roliga/intressanta saker som hänt med er kropp när ni gått ner i vikt?
Jag har nyligen upptäckt att jag har extremt hårda knän. Det känns som att jag ger mig själv blåmärken på knäna när jag ligger på sidan. Aldrig känt av detta tidigare. Undrar hur det kommer bli med mina sittben som var rätt vassa även vid högre vikt (trots muskler)..
På mitt gym kan man köpa ett tio-kort utan att lösa medlemskap, du kanske kan kolla om det finns något liknande? Annars brukar dom vara shysta när det är så lite kvar av året.Jag har, som jag nämnt många gånger tidigare i tråden (och föregångaren) ingen våg. Jag går på hur kläderna sitter och hur kroppen känns.
Just nu känns det väldigt tydligt att "innehållet" i bilringarna har minskat. Om jag tar ett rejält tag om ett tidigare välfyllt hudveck, så känns det liksom mindre utfyllt.
Jag har ju tyvärr ett stort hudöverskott efter mina graviditeter. Och en kvarstående ganska klen magmuskulatur som inte direkt kan hålla in magen. Och merparten av mitt överskott sitter runt buken. (jippi, precis vad som brukar anses vara hälsosamt... eller inte...)
Det som är rätt intressant är att om jag ligger på rygg så blir min mage "platt". Eller, platt är givetvis inte korrekt, men min stora mage liksom sjunker ihop när jag ligger på rygg. Så jag när en liten förhoppning om att lyckas förkorta mina uttöjda magmuskler litegrann för att kunna hålla ihop magen lite bättre. Det hade varit intressant om det gick att ta reda på skillnaden mellan en stor mage som behåller sin stora form även i ryggläge (många män ser ju ut så) och min variant som sjunker ihop.
Sen lär ju inget ha blivit bättre av den stora bukoperation jag gjorde för 5 år sedan, när jag var uppskuren nästan hela vägen från bröstbenet ner till blygdbenet.
Nåja, jag kämpar vidare. Fördelen med att bo ett par mil ut på landet är att man drar sig för att åka och köpa godis när man blir godissugen...
Hade tänkt börja gå på gym i höst, men har inte fått ihop det av rent praktiska orsaker. Och nu tror jag att jag väntar till årsskiftet eftersom medlemskapet gäller kalenderår. Kanske snålt, men jag måste hålla hårt i varenda krona...
Idag stod vågen på 92,5 kg. Totalt 9,3 kg minus. 10 kilosgränsen är snubblande nära. Hoppas jag lyckas ta mig dit inom någon vecka. Mätte mig förra helgen och jag har gått ned ca 8 cm runt både mage och höfter. Det sitter hårdare runt låren dock. Kanske är därför det inte syns så tydligt som på sambon att jag förlorat mycket vikt. Han får jättemycket kommentarer om det. Jag har bara fått någon enstaka. Livet är lite orättvist
Tjusigt! vad använder du för diet?Idag stod vågen på 92,5 kg. Totalt 9,3 kg minus. 10 kilosgränsen är snubblande nära. Hoppas jag lyckas ta mig dit inom någon vecka. Mätte mig förra helgen och jag har gått ned ca 8 cm runt både mage och höfter. Det sitter hårdare runt låren dock. Kanske är därför det inte syns så tydligt som på sambon att jag förlorat mycket vikt. Han får jättemycket kommentarer om det. Jag har bara fått någon enstaka. Livet är lite orättvist
Det finns ju flera mätmetoder och en är ju att mäta höjden på magen när man ligger ner för att se om man har det "farliga" bukfettet. Är det det du tänker på?Det som är rätt intressant är att om jag ligger på rygg så blir min mage "platt". Eller, platt är givetvis inte korrekt, men min stora mage liksom sjunker ihop när jag ligger på rygg. Så jag när en liten förhoppning om att lyckas förkorta mina uttöjda magmuskler litegrann för att kunna hålla ihop magen lite bättre. Det hade varit intressant om det gick att ta reda på skillnaden mellan en stor mage som behåller sin stora form även i ryggläge (många män ser ju ut så) och min variant som sjunker ihop.
Ibland behöver man en påse chips, så är det bara.Jag är så upprörd på mig själv,
åt en påse chips!
känner mig så fet
har inte vägt mig på veckor.