Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fram tills för en månad sen satt mitt skärp löst så jag tänkte gå och göra ett nytt hål längre in. Nu behöver jag inte göra ett nytt hål längre. :(
Börjat vräka i mig godis igen, sånt som innehåller över 50% socker.
Hur kan jag vara så dum!? :banghead:
Varför måste det vara så gott? :arghh:

Jobbarhelg för mig och jag har inte gjort några större utsvävningar mer än att maken fick tillåtelse att laga pastarätter både i fredags och idag. Igår åt vi tacotallrik på kycklingfärs och massa sallad, så gott!
Min senaste grej är att köpa werthers sockerfria karameller i tablettask när jag blivit sugen på nåt godisaktigt. Räcker länge, gott men inte så att jag måste ha mer.
Har varit iväg och tränat fem pass på gymmet denna vecka, väldigt nöjd.

Två veckor nu och jag ser faktiskt fram emot vägningen på onsdag. Jag sköter inte maten perfekt (lite för många lediga dagar för mig, då halkar mina rutiner) men känner sådan förändring i träningen redan, och en aning i kläderna också. Kör fem dagar i veckan med vila på Torsdagar då jag jobbar på andra sidan byn.

Behöver egentligen köpa nya arbetsbyxor men tror jag väntar ett tag med det.

Har ju vräkt i mig lösgodis och skärpet sitter hårdare men vägde mig i morse och jag har inte gått upp sen förra veckan. Blev positivt överraskad. :jawdrop:

• Gilla
Reactions: Sel
Idag visade vågen att jag gått ner över 20kg totalt men jag tror pga jag la mig så extremt tidigt igår så stämmer det antagligen inte. Får dubbelkolla imorgon men ändå bra med tanke på att det var + på vågen förra veckan..
Planen är att åka och träna på gymmet idag, är ledig inatt och sen är det dax att jobba igen.

Pressade lite väl hårt på löpbandet i morse och betalar nu med ont i knät. Hmpf. Har en känsla av att jag kommer att behöva linda det ett tag - om jag inte missminner mig var det lite knepigt när jag sprang som mest för flera år sedan också. Med tanke på hur mycket tyngre jag är nu är det inte så konstigt om det säger ifrån, men förmodligen går det "träna förbi". :)

Måste också försöka motivera mig till att laga mer soppa att ta med till lunch. Jag sitter ute och äter och vill gärna ha något varmt, men varma koppen duger liksom aldrig! Jag blir ju mätt men alltid så besviken. :p

Mycket riktigt så visade vågen lite mer imorse, så 2 hekto kvar tills jag gått ner 20kg totalt. Ändå nöjd då vågen visade + förra veckan och nu hade jag gått ner 0.8kg utöver det.
Var iväg och tränade 1,5 timme igår, blev både kondition och styrka + mina rehabövningar.

Det är rätt intressant när ens läkare först säger att det kanske är bra att gå ner lite i vikt eftersom varje kg belastar (den trasiga länd-) ryggen mer. Och i nästa andetag skriver han ut ett läkemedel (mot nervsmärta) som har viktuppgång som mycket vanlig biverkning (> 1/10).

Ledig denna veckan vilket gör att det går dåligt med maten. Behöver tydligen rutiner för att hålla 5:2, men nu vet jag det.
Kommit igång bra med att röra på mig i stället. Ridit, promenerat och yogat samt återupptagit abonnemang på en träningsapp för att få till lite konditionsträning.

Lägger en väldigt stressig period bakom mig, men har iallafall legat stabilt på ny vikt och gått ned lite till.
Så 3 kg till nytt mål 🙌

Lyckades med konstycket sträcka mig i ryggen i måndags innan träningen. Överlevde passet men ryggen har bråkat till och från hela veckan. Kommer ändå vara med på kvällens pass, för den blir inte bättre när jag är stilla, tvärtom.
Maten har gått sådär ett par dagar, smärta triggar min hunger av någon anledning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 975
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 710
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 642
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar