Tjockistråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kör i alla fall på min rostade kål som jag fick tips om i tråden om "salta snacks" och är helt nöjd med det! Har satt ätstopp för allt annat till klockan åtta vilket känns som en rimlig tid för mig som annars kan sitta och verkligen ÄTA typ hela natten. Jag började egentligen i Söndags och mår redan så mycket bättre på morgonen.

Väg dig nu så kan du få en superpepp nästa vecka. "Gått ner ett och ett halvt kilo på en vecka för att jag åt den där salladen till lunch! Waow!" :D
Haha, jag räknar kallt med det! :D

*kl*
Jag har för övrigt ingen egen våg utan kommer väga mig hos en av mina klienter när jag städar där en gång i veckan. Samma dag, samma tid, samma våg. Det känns rätt bra att inte gå och "småglutta".

Det känns så himla bra att komma iväg och träna, jag gillar det ju egentligen så jag vet inte varför jag dragit mig så för att börja igen.
Det tar visserligen mer tid hemifrån med djuren, men den här tiden på året vill de verkligen inte följa med ut på jättehurtiga promenader i flera timmar ändå. Skottsk vinter är oftast rätt bedrövlig. 😅

Ätandet går också hyfsat. Jag har uppehåll mellan 20.00 och 12.00 för det funkar bäst för mig, och så försöker jag laga soppor och annat. Jag har en stor bunke med hemmagjord picklad coleslaw som jag får ta hur mycket jag vill ur tillsammans med begränsat protein till middag. :)

Idag kom mina provsvar från blodproverna jag tog, allt var bra förutom att jag har d-vitaminbrist. Då tar jag ändå d-vitamin tillskott ett par dagar i veckan sen nån månad tillbaka..
Helgen var bra förutom igår, det blev fars-dag fika och en sväng förbi donken efter många timmar ute i fårhagen. Det ändå framsteg med bara en sämre dag och inte två-tre 😅.

Träningspass 3 avklarat i går, mycket fokus på bål-styrka och iom jag har skitdålig sådan fick jag lite känningar i ländryggen. Fick bli 30 min tens-behandling när jag kom hem.
Maten går bra tycker jag iallafall. Sen att jag inte äter enligt deras kokbok är en annan sak.
Jordgubbssmoothin går bättre och bättre få ner, vilket känns bra för den är ett ypperligt snabbmål när jag har bråttom. Tog den även som frukost i lördags när jag var till ridskolan och inte hann äta innan jag åkte.
I söndags blev det tonfiskwraps gjord på 1 ägg, 1 msk havremjöl, 1 msk chiafrö och en skvätt mellanmjölk, till frukost. Tonfiskröran var kvar från middagen med barnens farmor då jag bjöd på bakpotatis med tonfiskröra och grönsallad.
Har ingen våg så vet inte om jag gått ner ngt rent viktmässigt, men har dragit åt ett eller två hål på skärpet iallafall.

Jag har vägt katten och hon väger som hon ska, men annars är vågen lite galen. I går kväll hade jag bytt första siffra. Gott så eftersom jag moffat. I morse hade jag gått ner -0.4. Nu på kvällen, med tröja och kjol hade jag gått ner ytterligare 0.4 :idea: Katten väger alltså precis som hon ska när jag har henne i famnen och väger, 3.5 kg

• Gilla
Reactions: Sel
Igår kom träningsvärken i magmusklerna, hualigen.
Det var en i måndags som blev lätt hysterisk för vi inte skulle stretcha för hon hade hört flera prata om träningsvärk (ja vi satt några stycken och jämförde hur mycket vi haft efter första gången :p) Jag har aldrig märkt någon som helst skillnad med eller utan stretch.
Maten har gått väldigt bra tycker jag, även om jag nog åt lite för lite egentligen i går. Blev bara lunch och middag och ett äpple till mellanmål.

Det här fungerar verkligen. Varje gång jag blir sugen på choklad så tänker jag på att jag får äta julafton :up: Då går det utmärkt att avstå. Sedan får vi se hur mycket jag faktiskt äter eftersom jag brukar tröttna på saker jag tänker för mycket och länge på.

Här är det surt, har lust att hiva vågen åt fanders igen då den visade nästan + 2 kg utan anledning.. Funderar på om det inför mens eller nåt. Har ju börjat med antiinflammatoriska också men det borde inte påverka tycker jag. Ja, ja, bara bita ihop och härda ut.
Imorgon ska jag på behandling för hälsporre, hoppas eländet ska ge med sig.

Ingen träning idag, känner mig lite hängig. Nu blir det en kopp te och plugg och undvika att äta saker (har ändå absolut noll gott i skåpen ändå 😭).

Här är det surt, har lust att hiva vågen åt fanders igen då den visade nästan + 2 kg utan anledning.. Funderar på om det inför mens eller nåt. Har ju börjat med antiinflammatoriska också men det borde inte påverka tycker jag. Ja, ja, bara bita ihop och härda ut.
Imorgon ska jag på behandling för hälsporre, hoppas eländet ska ge med sig.

Ingen träning idag, känner mig lite hängig. Nu blir det en kopp te och plugg och undvika att äta saker (har ändå absolut noll gott i skåpen ändå 😭).
Säger bara VVV
Tog aldrig med mig någon av alla som fanns i huset när jag flyttade och tänker inte skaffa heller. Gör mig bara stressad.

Säger bara VVV
Tog aldrig med mig någon av alla som fanns i huset när jag flyttade och tänker inte skaffa heller. Gör mig bara stressad.

Funkar inte för mig. Jag tycker det är stressande att inte ha koll på resultat. Och att vikten tagit sig upp till det den var på i somraa är just för att jag skitit i att väga mig på hela året innan minst. Hade jag gjort det så hade jag troligen stoppat innan jag vägde så mycket. Visst man kan mäta sig men det är lätt att dra måttbandet lite extra eller inte sätta det på samma ställe, dessutom tar det ju längre tid att avgöra om det signifikant skillnad.

Nu är dock vågen nästan förlåten, hade tappat 1,5 tills idag. Funderar på om det kan bara vara att jag åt oerhört salta "snacks" i förrgår..

Funkar inte för mig. Jag tycker det är stressande att inte ha koll på resultat. Och att vikten tagit sig upp till det den var på i somraa är just för att jag skitit i att väga mig på hela året innan minst. Hade jag gjort det så hade jag troligen stoppat innan jag vägde så mycket. Visst man kan mäta sig men det är lätt att dra måttbandet lite extra eller inte sätta det på samma ställe, dessutom tar det ju längre tid att avgöra om det signifikant skillnad.

Nu är dock vågen nästan förlåten, hade tappat 1,5 tills idag. Funderar på om det kan bara vara att jag åt oerhört salta "snacks" i förrgår..
Det är inte omöjligt, glykogenförrådet i kroppen kan ju binda 5 ggr sin egen vikt i vätska.
Jag går på kläder och mitt favoritskärp. Nu är jag nere på nästan näst sista hålet. I höstas var sista hålet i största laget och det är dit jag siktar till en början.

Det är inte omöjligt, glykogenförrådet i kroppen kan ju binda 5 ggr sin egen vikt i vätska.
Jag går på kläder och mitt favoritskärp. Nu är jag nere på nästan näst sista hålet. I höstas var sista hålet i största laget och det är dit jag siktar till en början.

Har bara träningskläder i garderoben och de ger ju inte särskilt stor indikation iom att det resår i midjan :p. Med det sagt så har jag ett par byxor som jag fått börja knyta snörena på trots resåren i midjan och allt sitter ju betydligt lösare nu än för 17-19 kg sen..

Naturligtvis frivilligt att svara, men hur ofta väger ni er och hur tycker ni att det funkar? :)
1-3 ggr i veckan. Det beror på vad vågen visar, ibland kontrollväger jag mig dagen efter den dag jag har som invägningsdag om det känns som om det inte stämmer. Brukar annars väga mig två ggr i veckan och försöker skönja nåt slags mönster.
Funkar ok för mig. Har kommit på att väga mig efter att ha jobbat nån natt då kan vågen visa lite vad som helst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kopierar in förra trådstarten: En tråd för oss med STOR övervikt som vill pusha och peppas! Gå ner tillsammans. Med stor övervikt...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 976
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 450
Senast: Blyger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 710
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 642
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Butros eller Dyngpeter?
  • Hiss och diss del 5
  • Secret Santa 2024