Jag skulle börja med läkemedel mot min fetma för ett år sedan, men minns nu inte riktigt vilket av dem som det var tänkt, tror det var Saxenda som var slutvalet.Min läkare har skrivit ut Saxenda till mig, har ni hört talas om det? Han ville inte börja mixtra med min medicinering mot depression eftersom det har funkat relativt bra (vill ju inte dö nu i alla fall). Var jättepepp på detta men dels får man betala hela kostnaden själv, och dels är jag rädd för om jag verkligen kommer att kunna ändra mitt beteende, som är det faktiska problemet. Saxendan ska verka som sådan att mättnadskänslan inträder tidigare och minska sötsuget (tror jag på det senare). Vet ju inte förrän jag börjat, men någonstans så är jag inte motiverad att ändra ätbeteendet just nu. Det vore förstås bra om jag kunde få in en mättnadskänsla lite tidigare, just nu känner jag ju mig bottenlös typ.
I slutändan valde jag att inte påbörja behandling med läkemedel, jag har epilepsi och flera av de tänkta påverkar på ett eller annat vis epilepsimedicinerna så vc-läkaren ville dels inte skriva ut en av dem och den andra hade så pass lite effekt till kostnaden så den risken ville jag inte ta, och så var det någon, tror det kan vara Saxenda som var så in i bombens dyr så jag hade inte råd, trots allt. Förstår inte alls varför man inte kan få det subventionerat, det tjänar alla på i slutändan!