Man blir absolut inte utskämd! Man åker ju dit för att få en bedömning på sin hund och oavsett vilket pris den får så älskar man den ju lika mycket när man åker hem.Okej men jag kan ju inte springa och visa upp han när han springer.
Och tack för svaret om vilka priser man kan få!
Den utställningen som jag kollade på som jag skrev i ett annat inlägg så fick alla han hundarna i den rasen iallafall excellent eller very good. Är det för att bara dom "finaste" hundarna är på såna utställningar? Alltså skulle man bli helt ut skämd om man inte hade en "utställnings hund"?
Men jag personligen kan erkänna att jag blir besviken om min hund inte får excellent med ck. Inte på hunden och inte på domaren utan på att jag missbedömt hundens status för dagen.
På lördag däremot ska jag visa en hund som jag aldrig har träffat förut. Om den får ett Good (eller bättre) kommer jag och alla i teamet kring hunden bli överlyckliga. Det innebär nämligen att den är klar för att åka till schäfer VM i IGP. Får den sufficcient eller sämre innebär det tyvärr att de inte får åka till VM så det är ändå rätt stor press.
Så allt beror på vilka förväntningar man själv har tror jag.